Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Almera n15 1.6 + LPG


Guest n15nissan
 Share

Recommended Posts

Guest n15nissan

siemka.

Pomykam N Almera n15 98 r 1.6. 90 KM . Instalacja jest sekwencyjna LPG firmy STAG 200.

 

Problem jaki pojawił się już jakiś czas temu to:

 

-Auto kręci i kręci zanim odpali....

-Dodam tylko ze świece , przewody Ok. Filtry gazu nowe. Na komputerze u gazownika OK

Odpala na benz. przy 30 stopniach temp silnika przełącza się na gaz.

 

Co może być , że tak długo odpala auto- kilka dobrych sekund?

 

Proszę o odp.

Link to comment
Share on other sites

Guest n15nissan

A jak tego dokonać? "przyspieszenia zapłonu"?

 

ps. Też miałeś "problemy" z zapalaniem auta? ze kręcił , kręcił ..... i dopiero uruchomił silnik auta?

 

 

ODP

Link to comment
Share on other sites

Guest n15nissan

siema.

 

Byłem u gazownika jakis miesiac. I wlasnie sprawdzal jak jest z tym plusem. Powiedzial ze jest ok podlaczony. wiec co moze byc nie tak?

Auto nadal odpala b. dlugo, czasem dopiero za 2-3 razem.

 

odpiszcie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

siema.

 

Byłem u gazownika jakis miesiac. I wlasnie sprawdzal jak jest z tym plusem. Powiedzial ze jest ok podlaczony. wiec co moze byc nie tak?

Auto nadal odpala b. dlugo, czasem dopiero za 2-3 razem.

 

odpiszcie

 

Nasuwają się 2 pytania:

- czy utrudniony rozruch występuję tylko po wyłączeniu silnika pracującego na lpg czy na Pb też?

- czy "diody na centralce lpg" gasną natychmiast po wyłączeniu zapłonu, czy kilka sekund później?

Link to comment
Share on other sites

A może to coś "bardziej przyziemnego" - np. automat rozrusznika ?

To by wogule nie kręcił ...

też mam staga 200 i on zawsze zawsze odpala ma PB przyczyna tkwi w samej PB nie w gazie jak odpala na ciepłym ..

może któryś czuj zdycha .. przysoiesza się zapłon przez kręcenie aparatem zapłonowym

Link to comment
Share on other sites

Nasuwają się 2 pytania:

- czy utrudniony rozruch występuję tylko po wyłączeniu silnika pracującego na lpg czy na Pb też?

- czy "diody na centralce lpg" gasną natychmiast po wyłączeniu zapłonu, czy kilka sekund później?

 

Powyższe pytania kieruję do wszystkich którzy obserwują utrudniony rozruch po jeździe na lpg (sekwencji), zwłaszcza ponowny krótko po wyłączeniu silnika pracującego na lpg. O ile problem nie leży w układzie zasilania PB (wtryski, pompa) , to może to wynikać z "zalewania" kolektora przez lpg z powodu bądź nieszczelności wtryskiwaczy, bądź z powodu błędu podłączenia "+plusa".

Link to comment
Share on other sites

Guest domann

Powyższe pytania kieruję do wszystkich którzy obserwują utrudniony rozruch po jeździe na lpg (sekwencji), zwłaszcza ponowny krótko po wyłączeniu silnika pracującego na lpg. O ile problem nie leży w układzie zasilania PB (wtryski, pompa) , to może to wynikać z "zalewania" kolektora przez lpg z powodu bądź nieszczelności wtryskiwaczy, bądź z powodu błędu podłączenia "+plusa".

 

Dokładnie tak mam u siebie - podejrzewam błędne połączenie plusa

Centralka STAG-4

Po zgaszeniu silnika, przez kilka sekund jest zasilanie - diody na panelu przełacznika świecą się.

Ponowne odpalenie samochodu to 4-5s kręcenia rozrusznikiem.

 

Jak przełącze na benzynę, przed wyłączeniem silnika, ponowne uruchomienie jest natychmiastowe.

 

Gdzie w takim razie powinien byc podłaczony + ?

Link to comment
Share on other sites

Guest n15nissan

Dokładnie tak mam u siebie - podejrzewam błędne połączenie plusa

Centralka STAG-4

Po zgaszeniu silnika, przez kilka sekund jest zasilanie - diody na panelu przełacznika świecą się.

Ponowne odpalenie samochodu to 4-5s kręcenia rozrusznikiem.

 

Jak przełącze na benzynę, przed wyłączeniem silnika, ponowne uruchomienie jest natychmiastowe.

 

Gdzie w takim razie powinien byc podłaczony + ?

===============

===============

Siema

otoz tak- z tym plusem to warto u Was sprawdzic jak jest podlaczony- bycmoze wlasnie nieprawidlowo - i wtedy auto bedzie krecilo krecilo zanim odpali.

Moj znajomy tak mialo- w Primera P11 2.0 zmienili plus i gra.

U mnie ten sam gazownik sprawdzil i plus jest ok.

 

Zdanie innego gazownika - to reduktor trzeba wymienić ....

Nie wiadomo co jest nie tak.

Link to comment
Share on other sites

Guest domann

===============

===============

Siema

otoz tak- z tym plusem to warto u Was sprawdzic jak jest podlaczony- bycmoze wlasnie nieprawidlowo - i wtedy auto bedzie krecilo krecilo zanim odpali.

Moj znajomy tak mialo- w Primera P11 2.0 zmienili plus i gra.

U mnie ten sam gazownik sprawdzil i plus jest ok.

 

Zdanie innego gazownika - to reduktor trzeba wymienić ....

Nie wiadomo co jest nie tak.

 

Reduktor jest ok - to jeden z pierwszych kroków jakie musiałem poczynic po nabyciu autka.

Jakis mądry gazownik zainstalował alaskę :)

 

Muszę sprawdzić ten plus - z tego co widzę na schemacie montażu staga - jeden przewód leci

od stacyjki (czerwony) - zakładam, że prawidłowe podłączenie to pozycja II na stacyjce.

I to by się potwierdzało - diody centralki zapalają się na II własnie.

Tylko to gasnięcie po kilku sekundach ...

 

Kolejny przewód (brązowy) leci do cewki.

Link to comment
Share on other sites

STAG to fajna instalacja a na stronie producenta jest wszystko włącznie z manualem do podłączenia, można zassać i sprawdzić połączenia, warto też sobie zakupić fejsa do ustawiania wtedy jest się niezależnym od gaziaży :devil:

 

Powyższe pytania kieruję do wszystkich którzy obserwują utrudniony rozruch po jeździe na lpg (sekwencji), zwłaszcza ponowny krótko po wyłączeniu silnika pracującego na lpg. O ile problem nie leży w układzie zasilania PB (wtryski, pompa) , to może to wynikać z "zalewania" kolektora przez lpg z powodu bądź nieszczelności wtryskiwaczy, bądź z powodu błędu podłączenia "+plusa".

 

 

dodałbym do tego jeszcze klękający reduktor na początek

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak mam u siebie - podejrzewam błędne połączenie plusa

Centralka STAG-4

Po zgaszeniu silnika, przez kilka sekund jest zasilanie - diody na panelu przełacznika świecą się.

Ponowne odpalenie samochodu to 4-5s kręcenia rozrusznikiem.

 

Jak przełącze na benzynę, przed wyłączeniem silnika, ponowne uruchomienie jest natychmiastowe.

 

Gdzie w takim razie powinien byc podłaczony + ?

 

Czyli jest dokładnie jak u mnie - przyzwyczaiłem się do tego i po prostu przed wyłaczeniem silnika przełączam na PB, przy okazji sprawdzająć czy "nie zachwieją się" obroty na b. jałowym, co sugeruje "rozjazd" wtrysku PB i LPG np z powodu zmiany ciśnienia na parowniku (mam instalkę KME Diego 1.4, jeszcze bez różnych korekt dawkowania lpg np po temp gazu, czy ciśnieniu, więc wszelkie "odchyłki w zestrojeniu" w są łatwo zauważalne).

 

Wracając do tematu (+) plusa. To u mnie (i zapewne u każdego komu "nie gaśnie" centralka LPG natychmiast po wyłączeniu zapłonu) jest on brany z pin'a aparatu zapłonowego. Analizując schemat elektryczny układu zasilania uważam że (+) należy wziąć z "obwodu wtryskiwaczy". Sprawdzałem to miernikiem - na wtryskach +12V znika natychmiast po wył. zapłonu, podczas gdy na aparacie zapłonowym po c.a 3-4s.

W sumie temat analizowałem pewnie z 2 lata temu ... ale przyzwyczaiłem się do przełączania silnika na PB i jakoś nie chciało mi się przerabiać owego (+), aczkolwiek od ładnych paru miesiecu w garażu czeka STAG200, więc jeśli się zabiorę za jego montaż , to pewnie poprawię też (+) ...

Link to comment
Share on other sites

wiec tak

aparat zapłonowy jest zalislany przez przekażnik ECU na tym samym obwodzie mamy też przepływkę i sterowanie tego przekaznika idzie z samego ecu i trwa 5 sek po wył silnika dlatego masz napięcie na aparacie zapłonowym ja mam tak własnie wzięty prąd z tamtąd jako sygnał do dodatkowego przekaznika który odpala zasilanie na Staga 200 i daje prąd na WTRYSKIWACZE PB a nie obciąza zasilania z ECU !!!!!!!!!!!!!!!!! i auto odpala normalnie może własnie przez to że prąd wam ucieka z ECU to takie problemy .....

 

mi rano auto odpala po 1 sek kręcenia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jak zostawiam na lpg w trybie AUTO mrugająca kontrolka LPG pozatym przez noc wtryskiwacze gazowe są zamknięte i zawory też jak coś puszcza to przekręccie kluczyk na zapalone kontrolki i przełączcie na pb z tybu auto i odpalcie ,,,ale pewnie będzie to samo pozatym stag jeszcze pare sek po zgaszeniu ma zapalone kontrolki i jest możliwość komunikacji przy zgaszonym silniku

Link to comment
Share on other sites

po zgaszeniu, wg instrukcji chyba jeszcze 15 minut można się łączyć,

ale to, że lampki świecą to u mnie nie ma takiej sytuacji :whistle:

Edited by DINO
Link to comment
Share on other sites

o lampkach to pisałem że parę sek może właśnie że mam tak podpięte ,,,,a komunikacja owszem działa

 

Ps pisąłem PW na forum lpg napisz jak się sprawują te MJ tki i zawolak bo mój KME klęka okrutnie ,,

Link to comment
Share on other sites

u mnie zbliżała się wymiana albo regeneracja, także postawiłem na nowe, zavolak super wziąłem S aby mieć zapas różnica w cenie chyba 30 złociszy czyli żadna, elektrozawór pasował na przedłużce od OMVL którego miałem, w ZETA S elektrozawór musi być przy reduktorze bezpośrednio, nie zejdziesz z ciśnieniem poniżej 1.1 ale mi to nie przeszkadza, mam 1,15 i jest OK, na waldemary też już był czas, i to samo albo regeneracja albo wymiana (110kkm), a, że nie są najlepsze to postanowiłem nie regenerować tylko wymienić i tu niestety finanse wzięły górę (po drodze wymieniłem przepływkę) i trafiło na MJ jestem zadowolony, lepiej się wkręca na obroty jakiś żwawszy jest, przy tych samych nastawieniach temperaturowych nie szrpie, no i mapy się nie rozjeżdżają, ale to moje subiektywne odczucie, do tego pójdzie jeszcze podgrzewanie listwy, wszystko zakupione. Jak padną to pewnei już z kaską będzie lepiej i wtedy hana albo martixy, a może coś innego zrobią, i pewnie pojedyncze zobaczę w praniu, no i do tego FL-02 czaji.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest domann

 

 

Wracając do tematu (+) plusa. To u mnie (i zapewne u każdego komu "nie gaśnie" centralka LPG natychmiast po wyłączeniu zapłonu) jest on brany z pin'a aparatu zapłonowego. Analizując schemat elektryczny układu zasilania uważam że (+) należy wziąć z "obwodu wtryskiwaczy". Sprawdzałem to miernikiem - na wtryskach +12V znika natychmiast po wył. zapłonu, podczas gdy na aparacie zapłonowym po c.a 3-4s.

W sumie temat analizowałem pewnie z 2 lata temu ... ale przyzwyczaiłem się do przełączania silnika na PB i jakoś nie chciało mi się przerabiać owego (+), aczkolwiek od ładnych paru miesiecu w garażu czeka STAG200, więc jeśli się zabiorę za jego montaż , to pewnie poprawię też (+) ...

 

Dzięki za namiary na (+). Faktycznie miałem dwa przewody podpięte pod aparat zapłonowy. Po podpięciu plusa (czerwony w stagu) do plusa wtryskiwaczy, działa perfekcyjnie. Wyłącza się od razu po wyłaczeniu zapłonu. Przy ponownym odpaleniu - pali natychmiast, jak na beznzynie.

Link to comment
Share on other sites

i znowu sukces :dribble: można by było stworzyć jakiś przyklejony i dodawać tam tylko rozwiązanie bez żadnych dyskusji, dużo by pomogło

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...