Guest n15nissan Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 siemka. Pomykam N Almera n15 98 r 1.6. 90 KM . Instalacja jest sekwencyjna LPG firmy STAG 200. Problem jaki pojawił się już jakiś czas temu to: -Auto kręci i kręci zanim odpali.... -Dodam tylko ze świece , przewody Ok. Filtry gazu nowe. Na komputerze u gazownika OK Odpala na benz. przy 30 stopniach temp silnika przełącza się na gaz. Co może być , że tak długo odpala auto- kilka dobrych sekund? Proszę o odp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 milion powodów ... ja bym przyspieszył zapłon ja tak mam i pali od szczała i jeżdzi lepiej na LPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest n15nissan Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 A jak tego dokonać? "przyspieszenia zapłonu"? ps. Też miałeś "problemy" z zapalaniem auta? ze kręcił , kręcił ..... i dopiero uruchomił silnik auta? ODP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 "Plus po przekręceniu stacyjki do Staga" skąd masz wzięty? Kasowałeś adaptację? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest n15nissan Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 siema. Byłem u gazownika jakis miesiac. I wlasnie sprawdzal jak jest z tym plusem. Powiedzial ze jest ok podlaczony. wiec co moze byc nie tak? Auto nadal odpala b. dlugo, czasem dopiero za 2-3 razem. odpiszcie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 siema. Byłem u gazownika jakis miesiac. I wlasnie sprawdzal jak jest z tym plusem. Powiedzial ze jest ok podlaczony. wiec co moze byc nie tak? Auto nadal odpala b. dlugo, czasem dopiero za 2-3 razem. odpiszcie Nasuwają się 2 pytania: - czy utrudniony rozruch występuję tylko po wyłączeniu silnika pracującego na lpg czy na Pb też? - czy "diody na centralce lpg" gasną natychmiast po wyłączeniu zapłonu, czy kilka sekund później? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sauron Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 A może to coś "bardziej przyziemnego" - np. automat rozrusznika ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 A może to coś "bardziej przyziemnego" - np. automat rozrusznika ? To by wogule nie kręcił ... też mam staga 200 i on zawsze zawsze odpala ma PB przyczyna tkwi w samej PB nie w gazie jak odpala na ciepłym .. może któryś czuj zdycha .. przysoiesza się zapłon przez kręcenie aparatem zapłonowym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Nasuwają się 2 pytania: - czy utrudniony rozruch występuję tylko po wyłączeniu silnika pracującego na lpg czy na Pb też? - czy "diody na centralce lpg" gasną natychmiast po wyłączeniu zapłonu, czy kilka sekund później? Powyższe pytania kieruję do wszystkich którzy obserwują utrudniony rozruch po jeździe na lpg (sekwencji), zwłaszcza ponowny krótko po wyłączeniu silnika pracującego na lpg. O ile problem nie leży w układzie zasilania PB (wtryski, pompa) , to może to wynikać z "zalewania" kolektora przez lpg z powodu bądź nieszczelności wtryskiwaczy, bądź z powodu błędu podłączenia "+plusa". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest domann Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Powyższe pytania kieruję do wszystkich którzy obserwują utrudniony rozruch po jeździe na lpg (sekwencji), zwłaszcza ponowny krótko po wyłączeniu silnika pracującego na lpg. O ile problem nie leży w układzie zasilania PB (wtryski, pompa) , to może to wynikać z "zalewania" kolektora przez lpg z powodu bądź nieszczelności wtryskiwaczy, bądź z powodu błędu podłączenia "+plusa". Dokładnie tak mam u siebie - podejrzewam błędne połączenie plusa Centralka STAG-4 Po zgaszeniu silnika, przez kilka sekund jest zasilanie - diody na panelu przełacznika świecą się. Ponowne odpalenie samochodu to 4-5s kręcenia rozrusznikiem. Jak przełącze na benzynę, przed wyłączeniem silnika, ponowne uruchomienie jest natychmiastowe. Gdzie w takim razie powinien byc podłaczony + ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest n15nissan Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Dokładnie tak mam u siebie - podejrzewam błędne połączenie plusa Centralka STAG-4 Po zgaszeniu silnika, przez kilka sekund jest zasilanie - diody na panelu przełacznika świecą się. Ponowne odpalenie samochodu to 4-5s kręcenia rozrusznikiem. Jak przełącze na benzynę, przed wyłączeniem silnika, ponowne uruchomienie jest natychmiastowe. Gdzie w takim razie powinien byc podłaczony + ? =============== =============== Siema otoz tak- z tym plusem to warto u Was sprawdzic jak jest podlaczony- bycmoze wlasnie nieprawidlowo - i wtedy auto bedzie krecilo krecilo zanim odpali. Moj znajomy tak mialo- w Primera P11 2.0 zmienili plus i gra. U mnie ten sam gazownik sprawdzil i plus jest ok. Zdanie innego gazownika - to reduktor trzeba wymienić .... Nie wiadomo co jest nie tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest domann Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 =============== =============== Siema otoz tak- z tym plusem to warto u Was sprawdzic jak jest podlaczony- bycmoze wlasnie nieprawidlowo - i wtedy auto bedzie krecilo krecilo zanim odpali. Moj znajomy tak mialo- w Primera P11 2.0 zmienili plus i gra. U mnie ten sam gazownik sprawdzil i plus jest ok. Zdanie innego gazownika - to reduktor trzeba wymienić .... Nie wiadomo co jest nie tak. Reduktor jest ok - to jeden z pierwszych kroków jakie musiałem poczynic po nabyciu autka. Jakis mądry gazownik zainstalował alaskę Muszę sprawdzić ten plus - z tego co widzę na schemacie montażu staga - jeden przewód leci od stacyjki (czerwony) - zakładam, że prawidłowe podłączenie to pozycja II na stacyjce. I to by się potwierdzało - diody centralki zapalają się na II własnie. Tylko to gasnięcie po kilku sekundach ... Kolejny przewód (brązowy) leci do cewki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 STAG to fajna instalacja a na stronie producenta jest wszystko włącznie z manualem do podłączenia, można zassać i sprawdzić połączenia, warto też sobie zakupić fejsa do ustawiania wtedy jest się niezależnym od gaziaży Powyższe pytania kieruję do wszystkich którzy obserwują utrudniony rozruch po jeździe na lpg (sekwencji), zwłaszcza ponowny krótko po wyłączeniu silnika pracującego na lpg. O ile problem nie leży w układzie zasilania PB (wtryski, pompa) , to może to wynikać z "zalewania" kolektora przez lpg z powodu bądź nieszczelności wtryskiwaczy, bądź z powodu błędu podłączenia "+plusa". dodałbym do tego jeszcze klękający reduktor na początek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Dokładnie tak mam u siebie - podejrzewam błędne połączenie plusa Centralka STAG-4 Po zgaszeniu silnika, przez kilka sekund jest zasilanie - diody na panelu przełacznika świecą się. Ponowne odpalenie samochodu to 4-5s kręcenia rozrusznikiem. Jak przełącze na benzynę, przed wyłączeniem silnika, ponowne uruchomienie jest natychmiastowe. Gdzie w takim razie powinien byc podłaczony + ? Czyli jest dokładnie jak u mnie - przyzwyczaiłem się do tego i po prostu przed wyłaczeniem silnika przełączam na PB, przy okazji sprawdzająć czy "nie zachwieją się" obroty na b. jałowym, co sugeruje "rozjazd" wtrysku PB i LPG np z powodu zmiany ciśnienia na parowniku (mam instalkę KME Diego 1.4, jeszcze bez różnych korekt dawkowania lpg np po temp gazu, czy ciśnieniu, więc wszelkie "odchyłki w zestrojeniu" w są łatwo zauważalne). Wracając do tematu (+) plusa. To u mnie (i zapewne u każdego komu "nie gaśnie" centralka LPG natychmiast po wyłączeniu zapłonu) jest on brany z pin'a aparatu zapłonowego. Analizując schemat elektryczny układu zasilania uważam że (+) należy wziąć z "obwodu wtryskiwaczy". Sprawdzałem to miernikiem - na wtryskach +12V znika natychmiast po wył. zapłonu, podczas gdy na aparacie zapłonowym po c.a 3-4s. W sumie temat analizowałem pewnie z 2 lata temu ... ale przyzwyczaiłem się do przełączania silnika na PB i jakoś nie chciało mi się przerabiać owego (+), aczkolwiek od ładnych paru miesiecu w garażu czeka STAG200, więc jeśli się zabiorę za jego montaż , to pewnie poprawię też (+) ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 wiec tak aparat zapłonowy jest zalislany przez przekażnik ECU na tym samym obwodzie mamy też przepływkę i sterowanie tego przekaznika idzie z samego ecu i trwa 5 sek po wył silnika dlatego masz napięcie na aparacie zapłonowym ja mam tak własnie wzięty prąd z tamtąd jako sygnał do dodatkowego przekaznika który odpala zasilanie na Staga 200 i daje prąd na WTRYSKIWACZE PB a nie obciąza zasilania z ECU !!!!!!!!!!!!!!!!! i auto odpala normalnie może własnie przez to że prąd wam ucieka z ECU to takie problemy ..... mi rano auto odpala po 1 sek kręcenia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jak zostawiam na lpg w trybie AUTO mrugająca kontrolka LPG pozatym przez noc wtryskiwacze gazowe są zamknięte i zawory też jak coś puszcza to przekręccie kluczyk na zapalone kontrolki i przełączcie na pb z tybu auto i odpalcie ,,,ale pewnie będzie to samo pozatym stag jeszcze pare sek po zgaszeniu ma zapalone kontrolki i jest możliwość komunikacji przy zgaszonym silniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 (edited) po zgaszeniu, wg instrukcji chyba jeszcze 15 minut można się łączyć, ale to, że lampki świecą to u mnie nie ma takiej sytuacji Edited March 3, 2010 by DINO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 o lampkach to pisałem że parę sek może właśnie że mam tak podpięte ,,,,a komunikacja owszem działa Ps pisąłem PW na forum lpg napisz jak się sprawują te MJ tki i zawolak bo mój KME klęka okrutnie ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 u mnie zbliżała się wymiana albo regeneracja, także postawiłem na nowe, zavolak super wziąłem S aby mieć zapas różnica w cenie chyba 30 złociszy czyli żadna, elektrozawór pasował na przedłużce od OMVL którego miałem, w ZETA S elektrozawór musi być przy reduktorze bezpośrednio, nie zejdziesz z ciśnieniem poniżej 1.1 ale mi to nie przeszkadza, mam 1,15 i jest OK, na waldemary też już był czas, i to samo albo regeneracja albo wymiana (110kkm), a, że nie są najlepsze to postanowiłem nie regenerować tylko wymienić i tu niestety finanse wzięły górę (po drodze wymieniłem przepływkę) i trafiło na MJ jestem zadowolony, lepiej się wkręca na obroty jakiś żwawszy jest, przy tych samych nastawieniach temperaturowych nie szrpie, no i mapy się nie rozjeżdżają, ale to moje subiektywne odczucie, do tego pójdzie jeszcze podgrzewanie listwy, wszystko zakupione. Jak padną to pewnei już z kaską będzie lepiej i wtedy hana albo martixy, a może coś innego zrobią, i pewnie pojedyncze zobaczę w praniu, no i do tego FL-02 czaji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest domann Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Wracając do tematu (+) plusa. To u mnie (i zapewne u każdego komu "nie gaśnie" centralka LPG natychmiast po wyłączeniu zapłonu) jest on brany z pin'a aparatu zapłonowego. Analizując schemat elektryczny układu zasilania uważam że (+) należy wziąć z "obwodu wtryskiwaczy". Sprawdzałem to miernikiem - na wtryskach +12V znika natychmiast po wył. zapłonu, podczas gdy na aparacie zapłonowym po c.a 3-4s. W sumie temat analizowałem pewnie z 2 lata temu ... ale przyzwyczaiłem się do przełączania silnika na PB i jakoś nie chciało mi się przerabiać owego (+), aczkolwiek od ładnych paru miesiecu w garażu czeka STAG200, więc jeśli się zabiorę za jego montaż , to pewnie poprawię też (+) ... Dzięki za namiary na (+). Faktycznie miałem dwa przewody podpięte pod aparat zapłonowy. Po podpięciu plusa (czerwony w stagu) do plusa wtryskiwaczy, działa perfekcyjnie. Wyłącza się od razu po wyłaczeniu zapłonu. Przy ponownym odpaleniu - pali natychmiast, jak na beznzynie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 i znowu sukces można by było stworzyć jakiś przyklejony i dodawać tam tylko rozwiązanie bez żadnych dyskusji, dużo by pomogło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.