dziki-toy Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Witam! Jak w temacie w Primerce z 2002r. ubywa płyn z układu chłodniczego. Ubytek to ok. 0,2/1000km. Silnik benzyna 1800cm3. Ubytek tylko ze zbiorniczka wyrównawczego, po otwarciu korka chłodnicy płynu po sam korek. Po odpaleniu przez jakiś czas słyszę jakby coś chlupało w przewodach w komorze pod kokpitem. Jeszcze jedno mnie dziwi, a nie wiem czy ma związek z tym zjawiskiem. Primerka jak silnik jest ciepły lub zimny to przy odpalaniu bez dodania gazu gaśnie. Jedynie przy temp. poniżej 12'Celsjusza odpalała bez dodania gazu, choć obroty schodzą tak nisko że trzepie silnikiem i ledwo się wybudza. Co to może być???? Za wszelkie rady z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam forumowiczów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MICEN Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Sprawdź czy masz dywaniki suche w aucie - wykluczy to nagrzewnicę. Jeśli układ był świeżo zalany to może się cały czas odpowietrzać jeszcze, jeśli nie to nieszczelność gdzieś w układzie chłodnica, węże, ostateczność to uszczelka głowicy i płyn dostaje się do oleju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted February 11, 2010 Author Share Posted February 11, 2010 Dzięki za szybką odpowiedź. Dywanik suchy, auto kupiłem w zeszłym roku w listopadzie więc powinien się już odpowietrzyć jak coś. Zrobiłem już nim ponad 5000km i w sumie dolałem prawie litr płynu. Przewody sprawdzałem i w jednym miejscu na wejściu do silnika z chłodnicy wyczułem na palcu rosę lecz dokręciłem opaskę i teraz jest sucho. Jak można wyczuć nieszczelność na uszczelce głowicy i ewentualnie czy można samemu wymienić tą uszczelkę?? Pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 sprawdz czy nie ma plynu chlodniczego w oleju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pocisk10 Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Ja to bym na uszczelkę postawił... przerabiałem to w 2.2di. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest franco Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 A ja stawiam na łączenia; węże gumowe-krućce-rury. Może sączy się płyn na tym łączeniu w trudno dostępnym miejscu i tego nie widać. Czasem wystarczy dociągnąć opaskę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 (edited) wystarczy ze wyciagniesz bagnet i zobacz czy olej na bagnecie jest czarny czy taki bardziej szary jakkby w nim byl plyn Edited February 11, 2010 by Maciek90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MICEN Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Dokładnie tak jak Maciek napisał - jeśli olej bedzie OK to wypij drinka za moje zdrowie i dolewaj płyn bo tani. Latem sobie zobaczysz na kanale gdzie mokro. Jeśli nie - czeka Cię mały remont - planowanie głowicy u szlifierza, nowa uszczelka - może wyjśc z 800 PLN. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest opacinski Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Jeżeli moge do dyskusji sie wlaczyć, to może tak: płynu dolewamy tylko wtedy, gdy wiemy,że wycieka. Natomiast w przypadku naturalnego ubytku/ z powodu wyparowania wody/ uzupelniamy ubytek woda destylowaną wylacznie, poniewaz jezeli bedziemy dolewac plyn, spowoduje to zatężenie borygo i w dalszym efekcie krystalizację a to zapycha układ chłodzenia. U mnie z tego powodu padł termostat!! B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MICEN Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Wolę wymienić termostat niż pęknięty blok silnika bo woda zamarzła. W życiu nie doleję wody. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest VADER Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Witam Moim zdaniem uszczelka płyn leje się na któryś tłok i zanim go nie wyrzuci to silnik telepie bo działa na trzech tłokach. Miałem tak w hondzie. Płynu nie musi przybywać w misce olejowej, co w tym przypadku oznaczałoby,że dobrze zmontowali silnik, pomimo obiegowej opinii o 1.8. Im szybciej załatwisz temat tym mniejsze koszty poniesiesz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted February 12, 2010 Author Share Posted February 12, 2010 Dziś sprawdziłem co tylko mogłem. Pod dywanem sucho, olej zimny i ciepły czarny. A delikatnie sączyło się na końcach węży tych grubych które dochodzą od strony akumulatora. Dokręciłem jeszcze raz kluczem nasadkowym. Ale zdaje mi się coś że zdało by się zmienić na nowe opaski zaciskowe. Jeszcze jedno, ale wcześniej na zimnym silniku otwierałem korek nad chłodnicą, a mianowicie kilka bąbli powietrza powróciło do zbiornika wyrównawczego po odpaleniu. Dosłownie 4 bąble w odstępie ok. 1 min., a naciskałem węża dochodzącego do korka chłodnicy, aby sprawdzić czy jeszcze jakieś powietrze jest w układzie. Pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz6 Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Podobny problem miałem w peugoci 205 ubywał płyn chłodniczy. Wymieniłem prawie wszystko oprócz pompy. Być może pompa pada i potrzebuje już wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.