Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Dziwny gwizd z tyłu hatchbacka przy prędkości powyżej 70km/h


Guest maciekmisi
 Share

Recommended Posts

Guest maciekmisi

Witam,

 

Mam Almerę 1.5 z 2000 (hatchback) od niedawna, więc proszę o wyrozumiałość.

 

Przy prędkości 70-80 km/h i powyżej słychać wyraźny gwizd z tyłu samochodu. Trudno to opisać, ale ma się wrażenie, że pochodzi od wiatru. Ma ktoś pomysł co jest przyczyną, albo ktoś też miał taki problem?

 

Może to zbyt duża szpara między zderzakiem, a dolną częścią pokrywy bagażnika i wiatr zaczyna "grać"? U mnie można spokojnie włożyć mały palec. Niby moja almerka była bezwypadkowa... Można jakoś regulować odległość zamkniętej pokrywy bagażnika od reszty samochodu?

 

Z góry dzięki za wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Mam Almerę 1.5 z 2000 (hatchback) od niedawna, więc proszę o wyrozumiałość.

 

Przy prędkości 70-80 km/h i powyżej słychać wyraźny gwizd z tyłu samochodu. Trudno to opisać, ale ma się wrażenie, że pochodzi od wiatru. Ma ktoś pomysł co jest przyczyną, albo ktoś też miał taki problem?

 

Może to zbyt duża szpara między zderzakiem, a dolną częścią pokrywy bagażnika i wiatr zaczyna "grać"? U mnie można spokojnie włożyć mały palec. Niby moja almerka była bezwypadkowa... Można jakoś regulować odległość zamkniętej pokrywy bagażnika od reszty samochodu?

 

Z góry dzięki za wskazówki.

a łożyska kół to nie są czasami??na lewar ,zakręcić mocno i posłuchać.

Edited by manix
Link to comment
Share on other sites

Zderzak ma swoje zaczepy, po otworzeniu klapy na jego wierzchu są dwie plastikowe spinki, od spodu są zdaje się trzy, dodatkowo przykręcony jest przy każdym z błotników. Podejrzewam, że nie masz spinek i opuścił się cały na zaczepach, które można podgiąć do góry, po jego całkowitym zdjęciu.

Mimo wszystko, zapewniam Cie, że świst nie pochodzi z tej, ani innej części karoserii.

 

Podjedź do serwisu, na lewarze sorry, ale kołem nie zakręcisz tak, żeby wyeliminować łożysko

Link to comment
Share on other sites

Jak nie zakrecisz?Odrazu slychac nawet jak lozysko w trakcie jazdy cicho wyje wiec po co mechaniorom za to samo kase dawac chyba ze ktos jest gluchy to juz niestety musi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest maciekmisi

Witam ponownie. Pozwolę sobie odświeżyć temat.

 

Gwizd nie ustał, planuję zmianę jednego z tylnych łożysk, tego bardziej zużytego. I tutaj mam do Was pytanie.

 

Potrzebuję łożyska z piastą na lewy tył do Nissana Almera Hatchback z 2000, auto z ABSem. Z tego co się zorientowałem, to są dwie wersje łożysk: do aut złożonych w Japonii i do tych złożonych w Anglii. Różnica w cenie kolosalna: do Japońca 200zł, a do Anglika 400zł. Jak poznać która wersja pasuje do mojego auta (gdzie ono zostało zmontowane). No i czym te łożyska się różnią? Zgaduję, że nie można ich stosować zamiennie... Na swojej piaście naliczyłem 42 zęby od ABS, a długość przekątnej kwadratu ze śrub to jakieś 114-115 mm. Zdjęcia w załączniku.

post-29875-1270651882,508_thumb.jpg

post-29875-1270651913,5047_thumb.jpg

Edited by maciekmisi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

koledzy,N16 jest tylko u Angoli składany,raczej nie ma wersji Japońskiej.Tylko wczesne wersje miały silniki Nissana, a potem Renault.

Link to comment
Share on other sites

Guest pumba

Tylko wczesne wersje miały silniki Nissana, a potem Renault.

 

Naprawdę ? To które konkretnie wersje ? I o jakich silnikach mówimy ?

Link to comment
Share on other sites

Guest maciekmisi

Czy to znaczy, ze wersja lozyska zalezy od silnika? Nr Vin zaczyna mi sie od SJN, ale silnik mam chyba japonski nissana.

 

Jest jakas roznica miedzy tymi lozyskami? W polowie sklepow nie maja pojecia, w drugiej polowie znajduja odpowiednia czesc, ale 2x drozsza :)

 

Na starym lozysku jest jakis numer, ktory moglbym odczytac (bez zdejmowania hamulca)?

Link to comment
Share on other sites

Guest klawinski

koledzy,N16 jest tylko u Angoli składany,raczej nie ma wersji Japońskiej.Tylko wczesne wersje miały silniki Nissana, a potem Renault.

 

Zgadzam sie z tym, ze w europie sprzedawano tylko Almerki z Anglii bo przeciez po to zaczeto produkcje w europie zeby ominac clo. Ale kompletnie nie wiem o czym mowisz z tymi silnikami. To ze na rynku Polskim sprzedawali jedynie diesla z reni o niczym nie swiadczy bo ja mam 2005 rok z 2.2 Nissanowskim.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...