Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

swiatla cofania


Guest wojtaszek
 Share

Recommended Posts

Guest wojtaszek

Problemów brak (jest pod gumowym mieszkiem). U mnie wystarczyło podgiąć jeden styk, bo był luźny.

ok ale czy olej z srzyni biegow nie zacznie wyciekac po odkreceniu tej gumowej klapki

Edited by wojtaszek
Link to comment
Share on other sites

Ten czujnik nie znajduje się przy skrzyni. Jest pod gumowym mieszkiem, który osłania dźwignię zmiany biegów. Jak zdejmiesz gumę (z tego co pamiętam była na zatrzaski), to nie będzie tam skrzyni. Oczom Twym ukaże się dźwignia zmiany biegów przechodząca w wybierak (czy jak to nazwać poprawnie? :whistle:). Na samym wierzchu będziesz miał czujnik, który będzie miał czerwony "guzik", wciskany przez dźwignię w pozycji wstecznego.

Edited by debeo
Link to comment
Share on other sites

Ten czujnik nie znajduje się przy skrzyni. Jest pod gumowym mieszkiem, który osłania dźwignię zmiany biegów. Jak zdejmiesz gumę (z tego co pamiętam była na zatrzaski), to nie będzie tam skrzyni. Oczom Twym ukaże się dźwignia zmiany biegów przechodząca w wybierak (czy jak to nazwać poprawnie? :whistle:). Na samym wierzchu będziesz miał czujnik, który będzie miał czerwony "guzik", wciskany przez dźwignię w pozycji wstecznego.

 

Oj ! Chyba kolega źle zrozumiał ! Czujnik jest w skrzyni biegów , i niestety trzeba zlać olej . Czujnik wymieniałem ( to znaczy mechanik ) w tamtym roku , kupowałem nowy ( cholernie drogi ) w ASO . Przy wymianie należy zwrócić uwagę na prawidłowy montaż . Są tam takie blaszki które mogą się zagiąć , i styku nie będzie . U mnie było poprawiane 2 razy .

Link to comment
Share on other sites

Guest wojtaszek

Oj ! Chyba kolega źle zrozumiał ! Czujnik jest w skrzyni biegów , i niestety trzeba zlać olej . Czujnik wymieniałem ( to znaczy mechanik ) w tamtym roku , kupowałem nowy ( cholernie drogi ) w ASO . Przy wymianie należy zwrócić uwagę na prawidłowy montaż . Są tam takie blaszki które mogą się zagiąć , i styku nie będzie . U mnie było poprawiane 2 razy .

witam zgadzam sie z kolega czujnik cofania w mikrze k 11 jest w dolnej czsci skrzyni biegow ale mam pytanie czy po odkreceniu klapki z przewodami zaraz wycieka olej czy dopiero po wykreceniu pozostalego elementu pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wg książki coś jest w skrzyni, sam go szukałem gdy nie działały światła cofania. Coś mnie jednak podkusiło i zajrzałem pod mieszek. Tam właśnie był przełącznik wciskany przez dźwignię w pozycji wstecznego. Czerwony element po wciśnięciu zapala światła. U mnie problemem była niestykająca blaszka przewodu przy nim.

 

Wierzę, że w skrzyni jest (potwierdzały to schematy, które oglądałem), ale może niech Cie podkusi jak mnie i tam zajrzysz? Jakby co łatwiej Ci będzie albo ja się przekonam, że odkryłem ciekawą rzeźbę poprzedniego właściciela :devil:

 

Jeśli chcesz ruszać ten w skrzyni, licz się z lecącym olejem.

Edited by debeo
Link to comment
Share on other sites

witam zgadzam sie z kolega czujnik cofania w mikrze k 11 jest w dolnej czsci skrzyni biegow ale mam pytanie czy po odkreceniu klapki z przewodami zaraz wycieka olej czy dopiero po wykreceniu pozostalego elementu pozdrawiam

 

Na 100% nie jestem pewny ( robił to mechanik , nie ja ) , ale wydaje mi , że olej poleci dopiero po wykręceniu pozostałego elementu . Olej uzupełniamy przez pancerz linki prędkościomierza , od góry .

 

A kolega "debeo" ma jednak chyba rzeźbę ,( całkiem fajną zresztą ).

Edited by zgred
Link to comment
Share on other sites

Ten czujnik nie znajduje się przy skrzyni. Jest pod gumowym mieszkiem, który osłania dźwignię zmiany biegów. Jak zdejmiesz gumę (z tego co pamiętam była na zatrzaski), to nie będzie tam skrzyni. Oczom Twym ukaże się dźwignia zmiany biegów przechodząca w wybierak (czy jak to nazwać poprawnie? :whistle:). Na samym wierzchu będziesz miał czujnik, który będzie miał czerwony "guzik", wciskany przez dźwignię w pozycji wstecznego.

debeo,po prostu odkryłeś patent poprzedniego właściciela :dribble: ,ale może on być niezłą alternatywą na psujące się czujniki wstecznego.Powinieneś zrobić fotkę tego ustrojstwa i zapodać może ktoś wykorzysta sobie taki patent u siebie,zamiast męczyć się z tym czujnikiem w skrzyni :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Za prośbą jednego z użytkowników w końcu się zabrałem i zrobiłem zdjęcia patentu. Dokąd idą kable nie mam pojęcia, stawiam że wprost do obwodu światła.

post-14002-071092500 1287076815_thumb.jpg

post-14002-074462000 1287076821_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tego typu patent bywa(ł) standardowo stosowany przez innych producentów aut. Proste i efektywne.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za zdjęcia. Postanowiłem naprawić to w swoim aucie stosując podobny patent. Zakupiłem przełącznik krańcowy, teraz pozostało doprowadzenie przewodów do żarówki, podłączenie + z radia a - to już tam nie problem. Jeśli patent zadziała (wydaje mi się że dobrze to sobie wykombinowałem) postaram się podzielić zdjęciami.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...