Guest wojtaszek Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Witam czy ktos wymienial czujnik swiatel cofania w mikra k11 i jakie wystepuja problemy dzieki za informacje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest debeo Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 (edited) Problemów brak (jest pod gumowym mieszkiem). U mnie wystarczyło podgiąć jeden styk, bo był luźny. Edited February 13, 2010 by debeo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojtaszek Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 (edited) Problemów brak (jest pod gumowym mieszkiem). U mnie wystarczyło podgiąć jeden styk, bo był luźny. ok ale czy olej z srzyni biegow nie zacznie wyciekac po odkreceniu tej gumowej klapki Edited February 17, 2010 by wojtaszek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest debeo Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 (edited) Ten czujnik nie znajduje się przy skrzyni. Jest pod gumowym mieszkiem, który osłania dźwignię zmiany biegów. Jak zdejmiesz gumę (z tego co pamiętam była na zatrzaski), to nie będzie tam skrzyni. Oczom Twym ukaże się dźwignia zmiany biegów przechodząca w wybierak (czy jak to nazwać poprawnie? ). Na samym wierzchu będziesz miał czujnik, który będzie miał czerwony "guzik", wciskany przez dźwignię w pozycji wstecznego. Edited February 17, 2010 by debeo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zgred Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Ten czujnik nie znajduje się przy skrzyni. Jest pod gumowym mieszkiem, który osłania dźwignię zmiany biegów. Jak zdejmiesz gumę (z tego co pamiętam była na zatrzaski), to nie będzie tam skrzyni. Oczom Twym ukaże się dźwignia zmiany biegów przechodząca w wybierak (czy jak to nazwać poprawnie? ). Na samym wierzchu będziesz miał czujnik, który będzie miał czerwony "guzik", wciskany przez dźwignię w pozycji wstecznego. Oj ! Chyba kolega źle zrozumiał ! Czujnik jest w skrzyni biegów , i niestety trzeba zlać olej . Czujnik wymieniałem ( to znaczy mechanik ) w tamtym roku , kupowałem nowy ( cholernie drogi ) w ASO . Przy wymianie należy zwrócić uwagę na prawidłowy montaż . Są tam takie blaszki które mogą się zagiąć , i styku nie będzie . U mnie było poprawiane 2 razy . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojtaszek Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Oj ! Chyba kolega źle zrozumiał ! Czujnik jest w skrzyni biegów , i niestety trzeba zlać olej . Czujnik wymieniałem ( to znaczy mechanik ) w tamtym roku , kupowałem nowy ( cholernie drogi ) w ASO . Przy wymianie należy zwrócić uwagę na prawidłowy montaż . Są tam takie blaszki które mogą się zagiąć , i styku nie będzie . U mnie było poprawiane 2 razy . witam zgadzam sie z kolega czujnik cofania w mikrze k 11 jest w dolnej czsci skrzyni biegow ale mam pytanie czy po odkreceniu klapki z przewodami zaraz wycieka olej czy dopiero po wykreceniu pozostalego elementu pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest debeo Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 (edited) Wg książki coś jest w skrzyni, sam go szukałem gdy nie działały światła cofania. Coś mnie jednak podkusiło i zajrzałem pod mieszek. Tam właśnie był przełącznik wciskany przez dźwignię w pozycji wstecznego. Czerwony element po wciśnięciu zapala światła. U mnie problemem była niestykająca blaszka przewodu przy nim. Wierzę, że w skrzyni jest (potwierdzały to schematy, które oglądałem), ale może niech Cie podkusi jak mnie i tam zajrzysz? Jakby co łatwiej Ci będzie albo ja się przekonam, że odkryłem ciekawą rzeźbę poprzedniego właściciela Jeśli chcesz ruszać ten w skrzyni, licz się z lecącym olejem. Edited February 18, 2010 by debeo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zgred Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 (edited) witam zgadzam sie z kolega czujnik cofania w mikrze k 11 jest w dolnej czsci skrzyni biegow ale mam pytanie czy po odkreceniu klapki z przewodami zaraz wycieka olej czy dopiero po wykreceniu pozostalego elementu pozdrawiam Na 100% nie jestem pewny ( robił to mechanik , nie ja ) , ale wydaje mi , że olej poleci dopiero po wykręceniu pozostałego elementu . Olej uzupełniamy przez pancerz linki prędkościomierza , od góry . A kolega "debeo" ma jednak chyba rzeźbę ,( całkiem fajną zresztą ). Edited February 19, 2010 by zgred Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Ten czujnik nie znajduje się przy skrzyni. Jest pod gumowym mieszkiem, który osłania dźwignię zmiany biegów. Jak zdejmiesz gumę (z tego co pamiętam była na zatrzaski), to nie będzie tam skrzyni. Oczom Twym ukaże się dźwignia zmiany biegów przechodząca w wybierak (czy jak to nazwać poprawnie? ). Na samym wierzchu będziesz miał czujnik, który będzie miał czerwony "guzik", wciskany przez dźwignię w pozycji wstecznego. debeo,po prostu odkryłeś patent poprzedniego właściciela ,ale może on być niezłą alternatywą na psujące się czujniki wstecznego.Powinieneś zrobić fotkę tego ustrojstwa i zapodać może ktoś wykorzysta sobie taki patent u siebie,zamiast męczyć się z tym czujnikiem w skrzyni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest debeo Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Za prośbą jednego z użytkowników w końcu się zabrałem i zrobiłem zdjęcia patentu. Dokąd idą kable nie mam pojęcia, stawiam że wprost do obwodu światła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest QXs Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Hehe niezły patent. Polacy jednak potrafią wszystko ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felson Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 Tego typu patent bywa(ł) standardowo stosowany przez innych producentów aut. Proste i efektywne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pan_k Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Dziękuje za zdjęcia. Postanowiłem naprawić to w swoim aucie stosując podobny patent. Zakupiłem przełącznik krańcowy, teraz pozostało doprowadzenie przewodów do żarówki, podłączenie + z radia a - to już tam nie problem. Jeśli patent zadziała (wydaje mi się że dobrze to sobie wykombinowałem) postaram się podzielić zdjęciami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.