Guest Grzech Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Witam. Dziś w trasie padł mi termostat. Objawy: brak ogrzewania, wskazówka temperatury pod czerwone - niestabilnie, czasem spadała do normalnej by znowu uciekać pod czerwone. Pewnie trzeba go wymienić. Może mnie ktoś oświecić gdzie on się znajduje pod maską (fotka mile widziana:))? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Witam. Dziś w trasie padł mi termostat. Objawy: brak ogrzewania, wskazówka temperatury pod czerwone - niestabilnie, czasem spadała do normalnej by znowu uciekać pod czerwone. Pewnie trzeba go wymienić. Może mnie ktoś oświecić gdzie on się znajduje pod maską (fotka mile widziana:))? A płyn jest w zbiorniczku? Mi to bardziej wygląda na zapowietrzony układ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grzech Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 A płyn jest w zbiorniczku? Mi to bardziej wygląda na zapowietrzony układ. Jest - w normie, trzyma poziom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KamRut Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 (edited) Witam, Według rysunku termostat powinien być tutaj: Tutaj masz co i jak powinno być złożone: Mam nadzieję, że rysunki będą pomocne. Edited February 14, 2010 by KamRut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grzech Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Witam, Mam nadzieję, że rysunki będą pomocne. Dzięki wielkie. A czy jest sens wykręcić i sprawdzić, czy coś mechanicznie się nie odgięło - czy coś? Płyn po wykręceniu zlatuje? A powyższe objawy mogą być też skutkiem uszkodzenia pompy wody? Dzięki wielkie. A czy jest sens wykręcić i sprawdzić, czy coś mechanicznie się nie odgięło - czy coś? Płyn po wykręceniu zlatuje? A powyższe objawy mogą być też skutkiem uszkodzenia pompy wody? Dziś po 5km wskazówka temp doszła do połowy i się zatrzymała (ogrzewania brak) potem jeszcze 5 km i autko postało godzinę i po godzinie stania wskazówka nadal była w tym miejscu. Kolejne 10 km, wskazówka nadal w połowie wentylatory chłodnicy na pełnych obrotach, oba grube węże zimne. Płyn w normie i trzyma poziom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 (edited) z tego co piszesz to na 100% jest to termostat bo termostat powinien puszczac plyn do nagrzewnicy a z tego co wynika nie puszcza. Edited February 14, 2010 by Maciek90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 (edited) Zmieniaj ten termostat zanim przegrzejesz porządnie auto, bo z małej dupereli może powstac porządna awaria. I to całkiem łatwo. Nie jest taki drogi, żeby bawić się w ewentualne naprawianie starego. (który i tak nie jest w żden sposób pogięty, tylko zwyczajnie się zacina). Powiem tak. Taka jazda zaciętym termostatem jest na tyle ryzykowna, że jeśli chcesz tym autem pojechac do sklepu dalej niż jakieś 2-3km (lub jeszcze gdzieś pojeździć), to ja bym wykręcił ten termostat i jeździł bez. 100 razy bezpieczniej. Kup werneta albo polską merę. Wahlery ostatnio dość szybko padają. z tego co piszesz to na 100% jest to termostat bo termostat powinien puszczac plyn do nagrzewnicy a z tego co wynika nie puszcza. Własnie nie! Termostat puszcza płyn na duży obieg. Nagrzewnica jest w małym obiegu, wiec nie potrzebuje otwartego termostatu, żeby przepływał przez nią ciepły płyn. Sam pomyśl. Kiedy leci ci ciepłe powietrze z kratek? Dopiero jak silnik osiągnie temperaturę roboczą, czy może trochę szybciej? PS Cala sytuacja jest trochę dziwna i nie jest do końca pewne, że wymiana termostatu ją załatwi. Ale warto spróbować. Być może to pompa, ale one chyba tak łatwo nie padają Edited February 14, 2010 by nunu85 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grzech Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 PS Cala sytuacja jest trochę dziwna i nie jest do końca pewne, że wymiana termostatu ją załatwi. Ale warto spróbować. Być może to pompa, ale one chyba tak łatwo nie padają Termostat wymieniony a ogrzewania nadal nie ma (( Auto nagrzane do normalnej temp. a gumowe rury, ta z lewej i ta na dole chłodnicy z prawej - zimne. Można jakoś sprawdzić, czy płyn w ogóle krąży w układzie podczas pracy silnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mmacin Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Witam, czy przy wymianie termostatu trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia? chciałbym sam to zrobić a nie jestem pewien o ewentualnych skutkach tego czynu . pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
protech Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 To ze nie ma ogrzewania w samochodzie moze rownie dobrze byc skutkiem tego, ze cos nie tak jest z nagrzewnica, moze po prostu nie dzialac i temu nie grzeje Ci we wnetrzu auta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qlee11 Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Witam Sprawdź linkę do otwierania i zamykania nagrzewnicy, jest przymocowana do pokrętła regulacji temperatury (żeby się tam dostać musisz wyjąć radio jest opisane na forum jak to zrobić) Mi linka zablokowała się w pozycji MAX i miałem cały czas w lecie ogrzewanie na MAXA, może u Ciebie jest podobnie tylko w pozycji min. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.