Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] termostat 2.2DI


Guest Grzech
 Share

Recommended Posts

Witam. Dziś w trasie padł mi termostat. Objawy: brak ogrzewania, wskazówka temperatury pod czerwone - niestabilnie, czasem spadała do normalnej by znowu uciekać pod czerwone.

Pewnie trzeba go wymienić. Może mnie ktoś oświecić gdzie on się znajduje pod maską (fotka mile widziana:))?

Link to comment
Share on other sites

Witam. Dziś w trasie padł mi termostat. Objawy: brak ogrzewania, wskazówka temperatury pod czerwone - niestabilnie, czasem spadała do normalnej by znowu uciekać pod czerwone.

Pewnie trzeba go wymienić. Może mnie ktoś oświecić gdzie on się znajduje pod maską (fotka mile widziana:))?

 

A płyn jest w zbiorniczku?

Mi to bardziej wygląda na zapowietrzony układ.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Według rysunku termostat powinien być tutaj:

post-12151-1266139015,0033_thumb.jpg

 

Tutaj masz co i jak powinno być złożone:

post-12151-1266139022,0345_thumb.jpg

 

Mam nadzieję, że rysunki będą pomocne.

Edited by KamRut
Link to comment
Share on other sites

Witam,

Mam nadzieję, że rysunki będą pomocne.

 

Dzięki wielkie.

A czy jest sens wykręcić i sprawdzić, czy coś mechanicznie się nie odgięło - czy coś?

Płyn po wykręceniu zlatuje?

A powyższe objawy mogą być też skutkiem uszkodzenia pompy wody?

 

Dzięki wielkie.

A czy jest sens wykręcić i sprawdzić, czy coś mechanicznie się nie odgięło - czy coś?

Płyn po wykręceniu zlatuje?

A powyższe objawy mogą być też skutkiem uszkodzenia pompy wody?

 

Dziś po 5km wskazówka temp doszła do połowy i się zatrzymała (ogrzewania brak)

potem jeszcze 5 km i autko postało godzinę i po godzinie stania wskazówka nadal była

w tym miejscu. Kolejne 10 km, wskazówka nadal w połowie wentylatory chłodnicy na pełnych

obrotach, oba grube węże zimne. Płyn w normie i trzyma poziom.

Link to comment
Share on other sites

z tego co piszesz to na 100% jest to termostat bo termostat powinien puszczac plyn do nagrzewnicy a z tego co wynika nie puszcza.

Edited by Maciek90
Link to comment
Share on other sites

Zmieniaj ten termostat zanim przegrzejesz porządnie auto, bo z małej dupereli może powstac porządna awaria. I to całkiem łatwo.

 

Nie jest taki drogi, żeby bawić się w ewentualne naprawianie starego. (który i tak nie jest w żden sposób pogięty, tylko zwyczajnie się zacina).

 

Powiem tak.

Taka jazda zaciętym termostatem jest na tyle ryzykowna, że jeśli chcesz tym autem pojechac do sklepu dalej niż jakieś 2-3km (lub jeszcze gdzieś pojeździć), to ja bym wykręcił ten termostat i jeździł bez. 100 razy bezpieczniej.

 

Kup werneta albo polską merę.

Wahlery ostatnio dość szybko padają.

 

z tego co piszesz to na 100% jest to termostat bo termostat powinien puszczac plyn do nagrzewnicy a z tego co wynika nie puszcza.

 

 

Własnie nie!

Termostat puszcza płyn na duży obieg. Nagrzewnica jest w małym obiegu, wiec nie potrzebuje otwartego termostatu, żeby przepływał przez nią ciepły płyn.

Sam pomyśl. Kiedy leci ci ciepłe powietrze z kratek? Dopiero jak silnik osiągnie temperaturę roboczą, czy może trochę szybciej? :rofl:

 

PS

Cala sytuacja jest trochę dziwna i nie jest do końca pewne, że wymiana termostatu ją załatwi.

Ale warto spróbować.

Być może to pompa, ale one chyba tak łatwo nie padają :huh:

Edited by nunu85
Link to comment
Share on other sites

PS

Cala sytuacja jest trochę dziwna i nie jest do końca pewne, że wymiana termostatu ją załatwi.

Ale warto spróbować.

Być może to pompa, ale one chyba tak łatwo nie padają :huh:

 

Termostat wymieniony a ogrzewania nadal nie ma :(((

Auto nagrzane do normalnej temp. a gumowe rury, ta z lewej i ta na dole chłodnicy z prawej - zimne.

Można jakoś sprawdzić, czy płyn w ogóle krąży w układzie podczas pracy silnika?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest mmacin

Witam, czy przy wymianie termostatu trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia?

chciałbym sam to zrobić a nie jestem pewien o ewentualnych skutkach tego czynu :).

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

To ze nie ma ogrzewania w samochodzie moze rownie dobrze byc skutkiem tego, ze cos nie tak jest z nagrzewnica, moze po prostu nie dzialac i temu nie grzeje Ci we wnetrzu auta.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Sprawdź linkę do otwierania i zamykania nagrzewnicy, jest przymocowana do pokrętła regulacji temperatury (żeby się tam dostać musisz wyjąć radio jest opisane na forum jak to zrobić)

Mi linka zablokowała się w pozycji MAX i miałem cały czas w lecie ogrzewanie na MAXA, może u Ciebie jest podobnie tylko w pozycji min.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...