Guest michalm Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Od pół roku posiadania Primery obserwuje takie zjawisko, że hamulce są bardzo czułe przez kilka minut po ruszeniu - delikatne wciśnięcie pedału powoduje dość mocne hamowanie. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy samochód dłużej stał (np. po nocy). Po krótkim czasie jazdy wszystko się normuje. Czy to jest normalny objaw zimnych hamulców? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAREK66 Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Od pół roku posiadania Primery obserwuje takie zjawisko, że hamulce są bardzo czułe przez kilka minut po ruszeniu - delikatne wciśnięcie pedału powoduje dość mocne hamowanie. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy samochód dłużej stał (np. po nocy). Po krótkim czasie jazdy wszystko się normuje. Czy to jest normalny objaw zimnych hamulców? [/quottake] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Friday71 Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Ogolnie to na zimnych hamulcach samochody zawsze hamuja krocej niz na rozgrzanych Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberDe@th Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Od pół roku posiadania Primery obserwuje takie zjawisko, że hamulce są bardzo czułe przez kilka minut po ruszeniu - delikatne wciśnięcie pedału powoduje dość mocne hamowanie. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy samochód dłużej stał (np. po nocy). Po krótkim czasie jazdy wszystko się normuje. Nie zostawiasz przypadkiem samochodu na ręcznym na noc? Jeśli tak, to możliwe, że linka lub szczęki przymarzają przez co pedał "wyżej łapie". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MarioemP10 Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Normalna sprawa jak hamulce są zimne to u mnie też szybciej łapie a na rozgrzanych już norma.Jak byś miał ceramiczne to cały czas by hamowały tak samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Po prostu przez noc powstaje korozja powierzchniowa na tarczach, co zwiększa współczynnik tarcia. A że nalot jest cieniutki, to zjawisko dość szybko ustępuje. Zobacz co się dzieje po myciu kół detergentem - już po pół godziny tarcze są całe żółte a hamulce brzytwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest michalm Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Dzięki za wyjaśnienia. Faktycznie do niedawna zostawiałem auto na ręcznym, ale kilka dni temu kolega z pracy uświadomił mnie, że lepiej zostawiać na biegu i oszczędzać linkę hamulca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.