Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] brał olej po wymianie już nie


Guest Macka
 Share

Recommended Posts

Witam. Moja almera 2002 1.8 benzyna brała olej, podobno to norma w tym silniku (castrol magnatek 10w40). Wymieniłem 700 km temu a na bagnecie nie ubyło nawet milimetra. Wcześniej dolewałem dość często bo wlanie nawet 50gr robiło różnice na bagnecie. Mechanik (który wymieniał teraz olej) mówił, że wcześniej musieli wlać mi jakiś syf najwidoczniej, słabe miał parametry dlatego go ubywało. Co sądzicie?

Link to comment
Share on other sites

A jakie ilości brała Alma wcześniej na 700km? Poczekaj jak przejedziesz 2500-3000km, wtedy będzie można stwierdzić czy jest lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Masz rację ale wcześniej dolewałem nawet co 200km fakt,że znikome ilości ale na bagnecie od naszym almer to najmniejszą ilość widać nawet 50gr. Przecież 2.7l tylko wchodzi.

 

Czy jest możliwe, że przed wymianą miałem wlany pełny syntetyk (dlatego go palił)a po wymianie nie pali bo jest półsyntetyk. Wiem, że marudzę :)

Link to comment
Share on other sites

Masz rację ale wcześniej dolewałem nawet co 200km fakt,że znikome ilości ale na bagnecie od naszym almer to najmniejszą ilość widać nawet 50gr. Przecież 2.7l tylko wchodzi.

 

Czy jest możliwe, że przed wymianą miałem wlany pełny syntetyk (dlatego go palił)a po wymianie nie pali bo jest półsyntetyk. Wiem, że marudzę :)

 

to ile jest między min a max na bagnecie? nie ma litra?

 

PS

bardzo mało prawdopodobne, zeby paliło olej tylko dlatego, że jest to syntetyk.

prędzej olej złej lepkości (lub podróba z allegro o bardzo niskich parametrach). Ktoś przedobrzył i wlał 5w30 albo 0w30. (istotna jest ta 30 jako drugi parametr). Taki olej to niemal woda i jest po prostu za mało lepki do naszych silników- może nawet zrobić silnikowi małe kuku przy dłuższej jeździe autostradą na wysokich obrotach.

Edited by nunu85
Link to comment
Share on other sites

Guest Mlody666

Poczejak aż zrobisz pare tysięcy wtedy będzie można coś konkretnego zauważyć. Jest też prawdopodowieństwo ze lali Ci marny olej i dlatego go brał. Wystarczy jednak przejzec forum zeby zauważyć ze to jest przypałość tych silników i prędzej czy poźniej problem brania oleju powróci i trzeba będzie go raz na zawsze rozwiązać - co trzeba wymienić jest gdzies na forum :D

Link to comment
Share on other sites

Musiało być tak jak mówicie marny olej był pewnie zalany. Dlatego czasem tak hałasowały hydrozawory przy rozruchu na ciepłym. Na szczęście dolewałem magnateka 10w40 i wlałem w sumie 1,5 litra przez 10000. Trafiłem na cweli albo się pomylili wlewając olej. Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Guest truszczu

Ja zalewam pełen syntetyk 5W40 i nie ubyły nic od 8000km. Nie wierzę w bajki o smarowaniu łańcucha itp. itd. więc wolę zalewać pełen syntetyk. Drugie auto focus w domu ma przebieg 240kkm jeździ na 5W30 i oleju nie bierze ani grama. I osobiście polecam zalewać do 1.8 olej 5W40 :)

Link to comment
Share on other sites

Guest majsterus

Drugie auto focus w domu ma przebieg 240kkm jeździ na 5W30 i oleju nie bierze ani grama. I osobiście polecam zalewać do 1.8 olej 5W40 :)

 

Jestem pod wrażeniem jeśli chodzi o tego focusa i olej 5W30.

 

hehe...:D :D :D

 

bo focusy oleju nie biorą...:D :D

ten twój focus ma już kilometry policzone :D o ile masz w nim oryginalny motor :D

250tkm i koniec silnika, jak korba nie wyjdzie bokiem, to peknie blok jak nie to, to panewka w główce... Taka prawda.

Wiem co pisze bo mam tddi, 249tkm poszedł blok, palił elegancko, ryska i woda się dostawała do komory spalania i kopcił na biało gdy się nagrzał.

 

Pierwszy focus skończył się na 237 - panewka ...na mazurach..:D i też nie brał oleju.

 

Jak mi nie wierzysz popytaj się tych co naprawiają silniki forda, zresztą tego się nie naprawia, bo nieopłacalne.

 

a jednak nissany są bardziej trwałe..:D

a już CD20 z sunnego to chyba wieczny jest...

Edited by majsterus
Link to comment
Share on other sites

Guest Scyzoryk

U mnie było podobnie.

 

Mam ten sam silnik, 1,8 tyle że 2003r. Poprzedni właściciel zalewał 5w40, po zakupie kupiłem taki sam olej i była masakra. Dolewałem litr na 1000km. Po zmianie na półsyntetyk spalanie oleju spadło o połowę. Przejechałem już od zmiany oleju ok 8tys i jest wyraźna różnica.

 

Niedługo kolejna wymiana i mam zamiar zalać półsyntetykiem Valvoline Max Life. Olej teoretycznie minimalizujący spalanie oleju. Z opinii ludzi wynika że faktycznie jest różnica po jego zastosowaniu. Cena jest normalna a przy okazji olej ma bardzo dobre parametry wiec nie zaszkodzi spróbować :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...