Guest Telek Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Witam, posiadam almere 2,2dci z 2004r i bierze mi olej, ma przejechane 134000km. Po przejechani 10000km schodzi mi olej na bagnecie na minimum. Zalewam ją motulem 10w40 czy to normalne ze te silniki biorą trochę olej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Jesteś chyba pierwszą osobą, która pisze na forum o tym problemie w silniku 2,2 PS Taguj tematy, bo to kolejny, gdzie poprawiam tytuł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qlee11 Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 (edited) U mnie od wymiany do wymiany ni grama nie znika. Wymieniam co 10 tyś. Dziwna sprawa też się nie spotkałem żeby te silniki brały olej, może warto sprawdzić ciśnienie sprężania powie ci to coś o stanie pierścieni. Edited February 23, 2010 by qlee11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Telek Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 (edited) U mnie od wymiany do wymiany ni grama nie znika. Wymieniam co 10 tyś. Dziwna sprawa też się nie spotkałem żeby te silniki brały olej, może warto sprawdzić ciśnienie sprężania powie ci to coś o stanie pierścieni. jaki olej wlewasz Edited February 23, 2010 by Telek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mlody666 Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Taki mały przebieg a Ty już lejesz 10W40?? Jezeli lejesz taki bo wcześniej była taki wlany to może poprzedni właściciel chciał w ten sposób ukryć jakiś wyciek. obejżyj dokładnie silnik czy nic niegdzie nie ucieka. A spaliny nie zmieniły koloru i nie śmierdzą przepalonym olejem?? Nie wiem jak sprawa wygląda w tym konkretnie silniku ale może to uszczelka pod głowicą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qlee11 Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 jaki olej wlewasz W sumie wlewam taki jak był wlewany Mobil 1 10W/40, ale mam zamiar zalać Vavolin Maxlive 10W/40 bo chłopaki na forum bardzo go chwalą Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sleepyhead Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Witam, posiadam almere 2,2dci z 2004r i bierze mi olej, ma przejechane 134000km. Po przejechani 10000km schodzi mi olej na bagnecie na minimum. Zalewam ją motulem 10w40 czy to normalne ze te silniki biorą trochę olej Dziwne, że Ci bierze olej, a może turbina ci "pije" olej ? Ja mam ponad 280 tysięcy i od wymiany do wymiany schodzi z max do połowy skali (na 20 tyś. km). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 A spaliny nie zmieniły koloru i nie śmierdzą przepalonym olejem?? Nie wiem jak sprawa wygląda w tym konkretnie silniku ale może to uszczelka pod głowicą. Panowie, robicie z igły widły co to jest setka na 1000km? NIC. Można to nazwać naturalnym ubytkiem i w żaden sposób jeszcze nie świadczy to o jakiejkolwiek niesprwności silnika. I nie ma się czym przejmować ani kombinować coś z olejem. Takie moje zdanie. PS żeby spaliny były niebieskie i śmierdzące, to silnik musi palić minimum te pół litra na 1000km, a do tego wyżej wspomnianej almerce jeszcze daleeeeko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest R35 Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Kazdy silnik pali olej ale jesli ta wartos w przypadku jednostek napedowych Nissana czy to japonskie czy bardziej z francji to nie powinno to spalanie przekroszych 0,49L na 1000km ( w przypadku QG18 0,5L/1000km to juz jest prawie napewne uszkodzenie silnika np. ) jesli jest wiecej to albo gubisz gdzies z uszelki albo chodzenie turbiny lyka albo sinik pada. Sprawdz zawartosc spalin to bedzie wiadomo czy nie ma uszkodzen gdzies w cylindrach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Sprawdz zawartosc spalin to bedzie wiadomo czy nie ma uszkodzen gdzies w cylindrach. Od kiedy to skład spalin mówi o uszkodzeniach 'gdzies w cylindrch'? Proszę, oświeć mnie Jak po składzie spalin poznasz, czy to pierścienie zużyte, czy zawory poupalane, czy może turbina a uszczelnienich popuszcza? NIE MA SZANSY. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lewandoree Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Ja zadam pytanie z jakiego źródła kolega wyżej ma te dane o dopuszczalnej normie oleju ? ,Nissan jak wół w instrukcji zastrzega sobie ilość do 1,5 litra na 1000 km .Mi tylko raz spalił olej miedzy wymiana jak miałem zapchana odmę , możne jakiś to będzie trop dla zakładającego temat .A to co można samemu zdiagnozować to zdejmij korek oleju i zobacz czy bardzo nie wali olejem , spod korka .Sam leje motula , tylko w Polsce łatwo natrafić na podróbkę sam się zdziwiłem jak mój kolega dorwał olej Castrol rozlewany w belgi (rarytas) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Telek Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Zauważyłem ze ten ubytek oleju spowodowany jest małym wyciekiem tak mi się wydaje. Jak zdejmowałem prawe przednie koło to zauważyłem zabrudzone części olejem. Wyciek znajduje się zaraz za szybom pasażera na połowie silnika tam są jakieś przewody, ale jedne są od wspomaganie.Ma możne ktoś pojecie skąd to może cieknąć i jakiegoś dobrego mechanika w woj. łódzkim ja jestem z Bełchatowa blisko mam do Piotrkowa, Łasku do Łodzi też nie jest daleko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mario632 Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Zauważyłem ze ten ubytek oleju spowodowany jest małym wyciekiem tak mi się wydaje. Jak zdejmowałem prawe przednie koło to zauważyłem zabrudzone części olejem. Wyciek znajduje się zaraz za szybom pasażera na połowie silnika tam są jakieś przewody, ale jedne są od wspomaganie.Ma możne ktoś pojecie skąd to może cieknąć i jakiegoś dobrego mechanika w woj. łódzkim ja jestem z Bełchatowa blisko mam do Piotrkowa, Łasku do Łodzi też nie jest daleko Z tego co opisales to wydaje mi sie ze piszesz o rozrzadzie. U nas jest łańcuch i w naszym przypadku czesto uszczeleka jest zapocona ,u mnie też. Ale jesli piszesz ze jest go duzo to niech mechanik na to zerknie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.