Guest martinezz Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Koledzy moze ktoś sie wczesniej zetknął z podobnym problemem,mam Navare D-40 przebieg 34000, od jakiegos czasu ropa przedostaje sie do oleju silnikowego i na jakies 3tys km przybwa 2 cm na bagnecie, auto bez gwarancji niestety, serwis po paru zabiegach rozłożyl ręce, jakies domysły oczywiscie ze moze to pompa,wtryski, filtr cząstek stałych, ale żadnych konkretów i mozliwosci zdiagnozowania tematu, moze ktoś ma doswiadczenie w podobnej sytuacji ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 temat był opisany w numerze 1 styczeń 2010 poradnika auto świata dotyczyło filtra dpf polega to na tym komputer podaje większą dawkę paliwa po to aby wypalić syf z filtra dpf w jakiś sposób to paliwo dostaje się do oleju ci nie powiem ale te problemy dotyczą wiele nowych turbodiesli z filtrem cząstek stałych ten filtr występuje w navarach w automacie w manualach go niema i jeżdżą znajdź dobrego mechesa który wyleczy twoje autko z tej nowoczesnej ekologicznej choroby pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest martinezz Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 temat był opisany w numerze 1 styczeń 2010 poradnika auto świata dotyczyło filtra dpf polega to na tym komputer podaje większą dawkę paliwa po to aby wypalić syf z filtra dpf w jakiś sposób to paliwo dostaje się do oleju ci nie powiem ale te problemy dotyczą wiele nowych turbodiesli z filtrem cząstek stałych ten filtr występuje w navarach w automacie w manualach go niema i jeżdżą znajdź dobrego mechesa który wyleczy twoje autko z tej nowoczesnej ekologicznej choroby pozdrawiam Moja jest z manualem i posiada ten filtr, był juz wypalony w serwisie ale niestety nie przyniosło to rezultatu, teraz proponują sprawdzenie i regenerację pompy za kilka tys zł ale tez nie daja gwarancji, no wlasnie w tych dobrych mechanikach jest problem bo drugi ASO juz przeskoczyłem i sobie z tym tematem nie mogą poradzić za bardzo, pewnie niedługo usłysze ze najlepiej wymienić silnik i bedzie ok Dzięki za odpowiedź pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szczureczek Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Gdzieś był link gdzie wstawiają oszukiwanie filtra cząstek do navki 3000 zł. Gdzieś w dziale x-trail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszZAM Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Prawdopodobnie masz zapchany katalizator Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq9mcs Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Aleś kotleta odgrzał. Admin działaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkn Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 No co każdy staje przed tym problemem dopiero jak u siebie stwierdzi. W mojej też przybywało oleju mimo ,że nie mam DPF-u a problem zniknął jak zaślepiłem EGR za 30PLN i dolałem do paliwa czyszczacz wtrysków i już nie muszę odsysać oleju no i wymiana oleju co 10tys. koniecznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 W pierwszej kolejności należy sprawdzić połączenia przewodów przelewowych i wtryskiwaczy bo to one są umieszczone wewnątrz silnika innej możliwości dostawania się paliwa do oleju nie ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axel Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Witam, Miałem taką sytuację w Fiacie 1,3 multijet , bez DPF i bez EGR prosty diesel na common rail .Jeździłem mimo zagrożenia , myślałem , że jakoś się ustabilizuje ale po pewnym czasie było tyle diesla w oleju ,ze poleciała turbina. Okazało się , że puściły uszczelki silnikowe i skończyło się na bardzo drogiej naprawie. Mogę się tylko domyślić takich skutków i wydaje mi się ,że silnik był trochę przeciążony i pracował w bardzo trudnych warunkach czyl po prostu go przegrzałem. Pozdrwaiam. Przepraszam, oleju przybywało w wyniku dostania się płynu chłodzącego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.