fotokora Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 witam chcę kupić terrano 5 drzwiowe i mam problem jaki silnik wybrać TDI czy TD czy oba te silniki maja intercooler ? co polecacie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysztofs Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 witam chcę kupić terrano 5 drzwiowe i mam problem jaki silnik wybrać TDI czy TD czy oba te silniki maja intercooler ? co polecacie? Nie ma prostej odpowiedzi. Zależy jak chcesz autko użytkować. Silnik TDI ma intercooler i chyba 125 KM, elektryczną pompę wtryskową i generalnie więcej elektroniki, czyli potencjalnie więcej do zepsucia. TD jest nieco prostszy, czyli: 100 KM, bez intercoolera, mechaniczna pompa i minimum elektroniki. Jeśli chcesz czasem pojeździć w głębszym błotku, to TD pewnie będzie lepszy i tańszy w ewentualnych naprawach. Obydwa silniki są w miarę niezawodne i trwałe, mój na przykład ma natrzaskane 270 k km i nadal pali na dotyk, a i moc swoją ma. Oczywiście ta trwałość i niezawodność zależy w dużej mierze od traktowania. Ja wybrałem TD ze względu na prostotę (Może kiedyś wybiorę się w dziksze krainy gdzie warsztaty samochodowe prowadzą wioskowi kowale). Nie narzekam na brak mocy, zresztą nie traktuje Tyranka jak wyścigówki, przyjemność znajduje się tu w czymś innym. TDI ma więcej mocy i oczywiście wyższą vmax. Na czarnym nie ma się czego wstydzić. Ma też trochę lepszą kulturę pracy, ale przepaści między jednym a drugim nie ma. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to nie ma tragedii, przy delikatnej jeździe można zejść poniżej 9 l/100 km ale przy ostrzejszym traktowaniu będzie to już naście litrów/100. Więcej o spalaniu w temacie Terrano I / II ---- zużycie paliwa. Tematyka silników już była na tym forum, więc na pewno znajdziesz więcej informacji, myślę też, że i inni się wypowiedzą. Pozdawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotokora Posted February 25, 2010 Author Share Posted February 25, 2010 dziwne pytanie ale jak poznać czy silnik ma itercooler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rowinx Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 intercooler to chłodnica powietrza montowana na silniku a pytanie o td czy tdi zależy od rocznika jaki chcesz kupić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysztofs Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 (edited) pytanie o td czy tdi zależy od rocznika jaki chcesz kupić Ot i zapomniałem o tej najważniejszej informacji Terrano II 2.7 TD 1993-1996 TDI 1996-2003 od 2002 jest też turbodiesel o pojemności 3,0 l i mocy 154 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ponoć bardziej ekonomiczny. Edited February 25, 2010 by krzysztofs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 No, ale zakup auta z tym silnikiem może wyjść bokiem Lub korba z silnika... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysztofs Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 No, ale zakup auta z tym silnikiem może wyjść bokiem Lub korba z silnika... Coś mi się obiło. Myślałem, że chodzi jednak o zbyt małą idiotoodporność Jak to trafnie kiedyś nazwałeś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Zdecydowanie objaw niezależny od kierowcy i użytkowania. Lepiej wybierać sprawdzone jednostki. W 2.7 TDI to co najwyżej drobna elektronika w pompie może się sypnąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotokora Posted February 26, 2010 Author Share Posted February 26, 2010 jakoś nie kumam gość ma 2000rocznik i twierdzi że to jest silnik 2.7TD a ma na silniku tą chłodnice podaje link do tego auta czekam na opinie http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=937675738 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysztofs Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 (edited) Zdecydowanie objaw niezależny od kierowcy i użytkowania. Lepiej wybierać sprawdzone jednostki. W 2.7 TDI to co najwyżej drobna elektronika w pompie może się sypnąć. Cenna informacja. Na przyszłość jakoś nie kumam gość ma 2000rocznik i twierdzi że to jest silnik 2.7TD a ma na silniku tą chłodnice podaje link do tego auta czekam na opinie http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=937675738 Klawisz I mu sie zaciął Na zdjęciach autko wygląda ładnie. Gdy kupowałem swoje też wybierałem ładne, ale osobiste oględziny weryfikowały wszystko. (tylko, że szukałem znacznie starszego, a to już inna bajka). Terrano, to solidny samochód, ale ja i tak nie wierzę w sprowadzone ideały. Zadzwoń i od razu na wstępie zapytaj co jest do roboty. Tak przy okazji na zdjęciach widać hak, więc pewnie coś targał za sobą, trzeba by skrzynie biegów dokładnie obsłuchać. Edited February 27, 2010 by krzysztofs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Podstawa - Prosta tylna tablica rejestracyjna, znak, że auto nie było ciorane mocno w terenie. Jakby było, to deczko będzie powyginana. Szczególnie w wersji 5D. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Dziwna sprawa. Faktycznie TDI szybciej lata choć kultura na zimnym silniku nie powala w stosunku do TD. Natomiast dół na korzyść TD. Przynajmniej u mnie TD bije na głowę TDI od dołu. Czy to zasługa sterowania silnikiem czy coś niedomaga w TDI? Spalanie TDI ma wyśmienite ale dół słabowity. Zastanawiam się jeszcze na przepływką. Jej wypięcie nie sygnalizuje check engine ani też nie widać wyraźnej zmiany w pracy silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thespian Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 czy zero terranowskie to dobry silnik.... ma niewiele wspólnego z 3.0 z parcha. Wręcz jest skupowany na rynku i wkładany do parchów... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Thespian, rzuć okiem na daty :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thespian Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 nie wnikałem... wisiało wysoko i świeciło boldem... to otworzyłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 :-) Ważne że ktoś to czyta i się wypowiada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siara74 Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 (edited) 3.0 z daleka mimo że mowią że lepsze od parhowego Edited March 12, 2014 by siara74 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 ja jak se teraz myślę to chyba żałuje że nie wziąłem kompowatego, al ez drugiej strony trzeba by skrzynkę brać, wąły przerabiać, walczyć z kompem i immo ale to zrekompensuje mniejsze spalanie i więcej mocy ale te wszystkie czujniki znowu ... i tak źle i tak nie dobrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Co znaczy nie wzmacniana? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 skrzynia jest identyczna z dokładnością do tego jak fachowcy nazywają "kibla" który jest dłuższy od chyba 30mm to właśnie wymaga zmiany wałów, obudowa sprzęgła jest właśnie inna ze względu na sprzęgło bo to ono jest mocniejsze, jeszcze coś tam było że skrzynia z I nie pasuje do bez I, ale nie pamiętam mam to z wymiarowane gdzieś. ja offroadu jako takiego nie uprawiam, w planach była turystyka więc TD to taki trochę fail z mojej strony, a jak słyszę reklamy o dostawczakach co pala 7,5l to aż mnie rzuca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kozatko Posted July 6, 2015 Share Posted July 6, 2015 witam. co myślicie o tym 2.7 101KM? Ile to przejedzie bez większego remontu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saydack Posted July 6, 2015 Share Posted July 6, 2015 Ja tak trochę z innej beczki - w Bielsku chłopaki dokładają do 2.7TD intercooler z TDi lub z gallopera i tym sposobem mamy idioto odporny silnik 120-130 kucy. Więc może w tym szaleństwie jest metoda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
łysy Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 Dokładnie arku jak mówisz proste a idioto odporne.dlamnie 27 td to najlepsze rozwiązanie i w kwestj technicznej jak i finansowej w ekspluatacji Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted July 8, 2015 Share Posted July 8, 2015 IC fajny podchodzi z miśka i ma od razu wiatraczek. IC do TD na mechanicznej pompie nie da 120 ale jakieś 110 koników. No ale zawsze to coś. Skrzynia od TDI jest podobno mocniejsza i wchodzi do niej coś około 5 l oliwy a do tej od TD 3,5l Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saydack Posted July 8, 2015 Share Posted July 8, 2015 Miśka znaczy od pajero? jeżeli tak to to samo co galloper. Sam ic nie da 120-130, ale dodatkowa regeneracja pompy + przestawienie o kilka stopni już tak - po takim zabiegu na hamowni pokazało znajomym 154 - ale to już przegięcie było. Zawsze można dodatkowo założyć gaz - też klikanaście/dziesiąt koników Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.