Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

jaki silnik wybrać 2.7TDI czy 2.7TD


fotokora
 Share

Recommended Posts

witam chcę kupić terrano 5 drzwiowe i mam problem jaki silnik wybrać TDI czy TD czy oba te silniki maja intercooler ? co polecacie?

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysztofs

witam chcę kupić terrano 5 drzwiowe i mam problem jaki silnik wybrać TDI czy TD czy oba te silniki maja intercooler ? co polecacie?

 

Nie ma prostej odpowiedzi. Zależy jak chcesz autko użytkować.

 

Silnik TDI ma intercooler i chyba 125 KM, elektryczną pompę wtryskową i generalnie więcej elektroniki, czyli potencjalnie więcej do zepsucia.

 

TD jest nieco prostszy, czyli: 100 KM, bez intercoolera, mechaniczna pompa i minimum elektroniki.

 

Jeśli chcesz czasem pojeździć w głębszym błotku, to TD pewnie będzie lepszy i tańszy w ewentualnych naprawach. Obydwa silniki są w miarę niezawodne i trwałe, mój na przykład ma natrzaskane 270 k km i nadal pali na dotyk, a i moc swoją ma. Oczywiście ta trwałość i niezawodność zależy w dużej mierze od traktowania.

Ja wybrałem TD ze względu na prostotę (Może kiedyś wybiorę się w dziksze krainy :) gdzie warsztaty samochodowe prowadzą wioskowi kowale). Nie narzekam na brak mocy, zresztą nie traktuje Tyranka jak wyścigówki, przyjemność znajduje się tu w czymś innym.

TDI ma więcej mocy i oczywiście wyższą vmax. Na czarnym nie ma się czego wstydzić. Ma też trochę lepszą kulturę pracy, ale przepaści między jednym a drugim nie ma.

Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to nie ma tragedii, przy delikatnej jeździe można zejść poniżej 9 l/100 km ale przy ostrzejszym traktowaniu będzie to już naście litrów/100. Więcej o spalaniu w temacie Terrano I / II ---- zużycie paliwa.

Tematyka silników już była na tym forum, więc na pewno znajdziesz więcej informacji, myślę też, że i inni się wypowiedzą.

Pozdawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysztofs

pytanie o td czy tdi zależy od rocznika jaki chcesz kupić

 

Ot i zapomniałem o tej najważniejszej informacji :)

 

Terrano II 2.7 TD 1993-1996 TDI 1996-2003

od 2002 jest też turbodiesel o pojemności 3,0 l i mocy 154 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ponoć bardziej ekonomiczny.

Edited by krzysztofs
Link to comment
Share on other sites

No, ale zakup auta z tym silnikiem może wyjść bokiem ;)

 

Lub korba z silnika...

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysztofs

No, ale zakup auta z tym silnikiem może wyjść bokiem ;)

 

Lub korba z silnika...

 

Coś mi się obiło.

Myślałem, że chodzi jednak o zbyt małą idiotoodporność :)

Jak to trafnie kiedyś nazwałeś.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie objaw niezależny od kierowcy i użytkowania.

 

Lepiej wybierać sprawdzone jednostki. W 2.7 TDI to co najwyżej drobna elektronika w pompie może się sypnąć.

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysztofs

Zdecydowanie objaw niezależny od kierowcy i użytkowania.

 

Lepiej wybierać sprawdzone jednostki. W 2.7 TDI to co najwyżej drobna elektronika w pompie może się sypnąć.

 

Cenna informacja. Na przyszłość :)

 

jakoś nie kumam gość ma 2000rocznik i twierdzi że to jest silnik 2.7TD a ma na silniku tą chłodnice

podaje link do tego auta czekam na opinie http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=937675738

 

Klawisz I mu sie zaciął :)

 

Na zdjęciach autko wygląda ładnie. Gdy kupowałem swoje też wybierałem ładne, ale osobiste oględziny weryfikowały wszystko. (tylko, że szukałem znacznie starszego, a to już inna bajka).

Terrano, to solidny samochód, ale ja i tak nie wierzę w sprowadzone ideały. Zadzwoń i od razu na wstępie zapytaj co jest do roboty.

Tak przy okazji na zdjęciach widać hak, więc pewnie coś targał za sobą, trzeba by skrzynie biegów dokładnie obsłuchać.

Edited by krzysztofs
Link to comment
Share on other sites

Podstawa - Prosta tylna tablica rejestracyjna, znak, że auto nie było ciorane mocno w terenie.

 

Jakby było, to deczko będzie powyginana. Szczególnie w wersji 5D.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Dziwna sprawa. Faktycznie TDI szybciej lata choć kultura na zimnym silniku nie powala w stosunku do TD. Natomiast dół na korzyść TD. Przynajmniej u mnie TD bije na głowę TDI od dołu. Czy to zasługa sterowania silnikiem czy coś niedomaga w TDI? Spalanie TDI ma wyśmienite ale dół słabowity.

Zastanawiam się jeszcze na przepływką. Jej wypięcie nie sygnalizuje check engine ani też nie widać wyraźnej zmiany w pracy silnika.

Link to comment
Share on other sites

czy zero terranowskie to dobry silnik....

 

ma niewiele wspólnego z 3.0 z parcha. Wręcz jest skupowany na rynku i wkładany do parchów...

Link to comment
Share on other sites

nie wnikałem... wisiało wysoko i świeciło boldem... to otworzyłem :)

Link to comment
Share on other sites

3.0 z daleka mimo że mowią że lepsze od parhowego

Edited by siara74
Link to comment
Share on other sites

ja jak se teraz myślę to chyba żałuje że nie wziąłem kompowatego, al ez drugiej strony trzeba by skrzynkę brać, wąły przerabiać, walczyć z kompem i immo ale to zrekompensuje mniejsze spalanie i więcej mocy :) ale te wszystkie czujniki znowu ... i tak źle i tak nie dobrze

Link to comment
Share on other sites

skrzynia jest identyczna z dokładnością do tego jak fachowcy nazywają "kibla" który jest dłuższy od chyba 30mm to właśnie wymaga zmiany wałów,

obudowa sprzęgła jest właśnie inna ze względu na sprzęgło bo to ono jest mocniejsze,

jeszcze coś tam było że skrzynia z I nie pasuje do bez I, ale nie pamiętam mam to z wymiarowane gdzieś.

ja offroadu jako takiego nie uprawiam, w planach była turystyka więc TD to taki trochę fail z mojej strony, a jak słyszę reklamy o dostawczakach co pala 7,5l to aż mnie rzuca

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ja tak trochę z innej beczki - w Bielsku chłopaki dokładają do 2.7TD intercooler z TDi lub z gallopera i tym sposobem mamy idioto odporny silnik 120-130 kucy. Więc może w tym szaleństwie jest metoda. 

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie arku jak mówisz proste a idioto odporne.dlamnie 27 td to najlepsze rozwiązanie i w kwestj technicznej jak i finansowej w ekspluatacji

 

Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

IC fajny podchodzi z miśka i ma od razu wiatraczek. IC do TD na mechanicznej pompie nie da 120 ale jakieś 110 koników. No ale zawsze to coś.

 

Skrzynia od TDI jest podobno mocniejsza i wchodzi do niej coś około 5 l oliwy a do tej od TD 3,5l

Link to comment
Share on other sites

Miśka znaczy od pajero? jeżeli tak to to samo co galloper.

Sam ic nie da 120-130, ale dodatkowa regeneracja pompy + przestawienie o kilka stopni już tak - po takim zabiegu na hamowni pokazało znajomym 154 - ale to już przegięcie było. Zawsze można dodatkowo założyć gaz - też klikanaście/dziesiąt koników

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...