Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Dziwny hałas przy ruszaniu


Guest brachu37

Recommended Posts

Guest brachu37

Witam,

mój Note ma 15 000 km przebiegu. Podczas ruszania po krótkim lub dłuższym postoju słyszę dziwne "puknięcie" w okolicach prawego przedniego koła. Jest to wyraźnie słyszalne szczególnie przy skręcie kierownicą w lewo. Podczas jazdy ten hałas nie powtarza się. Zgłosiłem ten fakt do serwisu

( Bielsko - Biała ) i jak zapewnił mnie przedstawiciel serwisu wykonali "standardową procedurę" , czyli dokręcili belkę zawieszenia, zaś w samym zawieszeniu nie ma żadnych luzów ( wg zapewnień serwisu ). Co to może być ??? Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Czy próbowałeś delikatnie bujnąć autem(na silniku)przód tył?,czy to puknięcie pojawia się stale? za każdym razem?Podejrzewam ze możesz mieć problem z łożyskiem kolumny Mcpearson ,

 

Poczytaj ten temat może coś znajdziesz ważnego dla siebie.

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/55964-stuki-i-przeskoki-w-kierownicy/

Link to comment
Share on other sites

Guest brachu37

Czy próbowałeś delikatnie bujnąć autem(na silniku)przód tył?,czy to puknięcie pojawia się stale? za każdym razem?Podejrzewam ze możesz mieć problem z łożyskiem kolumny Mcpearson ,

 

Poczytaj ten temat może coś znajdziesz ważnego dla siebie.

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/55964-stuki-i-przeskoki-w-kierownicy/

 

Dzięki, wypróbuję i dam znać. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Czy ten dźwięk wydobywa się przy ruszaniu po uruchomieniu silnika? Czy zawsze przy ruszaniu, nawet jak silnik nie był wyłączany.

 

Bo jeżeli przy ruszaniu po uruchomieniu silnika to może być normalny objaw. Opisany w instrukcji obsługi na stronie 25-26, rozdział 5. Wg instrukcji powodują je otwierane i zamykane elektrozawory ABS-u i ESP podczas testu działania systemu przy ruszaniu.

Link to comment
Share on other sites

co to znaczy po krótszym lub dłuższym postoju??? sprecyzuj. U mnie np. gdy auto stoi dłużej w garażu ( np. 2-3 dni,szczególnie po jeździe po mokrym) po wyrzuceniu na luz i puszczeniu ręcznego (bez uruchamiania silnika) sporadycznie przytrzymują klocki na tarczy jednego z przednich hamulców (lewy),gdy auto zaczyna się toczyć do tyłu, wyraźnie słychać metaliczny szczęk. Potem jest ok i nie ma to nic wspólnego z zawieszeniem. Pytałem mechaników i wytłumaczono mi,ze wskutek minimalnego luzu tarcza-klocek i tego że tarcza szybko powierzchniowo koroduje, czasem potrafi się "skleić" z klockiem. Podczas jazdy i pierwszego hamowania się oczyszcza

Link to comment
Share on other sites

Ale krzyżak ujawnia się zazwyczaj podczas kręcenia kierą,a ruszenie to przeskok w łożysku,lub coś na wahaczu,ale obstawiam łożysko.

 

O,sorki w czasie jazdy też,puka :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest brachu37

Ale krzyżak ujawnia się zazwyczaj podczas kręcenia kierą,a ruszenie to przeskok w łożysku,lub coś na wahaczu,ale obstawiam łożysko.

 

O,sorki w czasie jazdy też,puka :D

 

Witam wszystkich,

jestem już po weryfikacji w ASO Nissana w Bielsku - Białej. Okazało się, że źródłem dźwięków jest łożysko McPhersona (prawy przód). Umówiłem się na naprawę.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Problem stuków i przeskoków pojawiał się na naszym forum wiele razy. Ja miałem wymienianą kolumnę kierownicy, a potem krzyżak - problem się już nie powtarza. Nie znałem jednak drugiego rodzaju stuków - często tutaj kojarzonych z pierwszym i często mylonych. Wiele czytałem na tym forum o łożyskach kolumn McPhersona - temat wiele razy się przewijał, jednak ta usterka u mnie nie występowała. Teraz, możliwe że się pojawiła, jednak nie jestem pewny. U mnie słychać słabsze lub mocniejsze pyknięcie-stuknięcie, które dochodzi jakby z okolic lewego przedniego koła, ale przenosi się jakby po nadwoziu. Występuje ten dźwięk przy raczej gwałtowniejszym ruszeniu lub hamowaniu, tak jakby powodowało go mocniejsze bujnięcie nadwoziem. Podczas manewrów na np. parkingu nic nie słychać. Nic oprócz tego nie stuka, zawieszenia raczej nie słychać, kręcenie kierownicy tez nie powoduje powstawania żadnych dźwięków. Próbowałem mocno rozbujać samochód na postoju ale też nic wtedy nie słyszałem. Czy takie objawy pasują do łożysk McPhersona, czy może jest to coś innego. Czy każdy mechanik bez problemu to zdiagnozuje?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...