Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] 1.6 Ksenony problem przy przeglądzie


Guest markaw
 Share

Recommended Posts

Guest markaw

Witam

 

Primera ma 10 lat, mam ją od roku. Pojechałem na przegląd i … ksenony nie mają spryskiwaczy (wiedziałem, że to auto mnie jeszcze czymś zaskoczy).

 

Czy oznacza to, że światła były wymieniane, chyba nie jest możliwe, by z polskiego salonu samochód wyjechał bez spryskiwaczy z fabrycznymi ksenonami???

 

Na ironię zasługuje fakt, że będę dorabiał spryskiwacze w 10 letnim aucie. Pozd. grypowiczów.

Link to comment
Share on other sites

A to są na pewno ksenony czy może HID-y ?

Link to comment
Share on other sites

Guest MESJASZ

A co? ksenon to nie HID?

 

 

prawdopodobnie poprzedni własciciel miał stłuczke i załozył sobie ksenony lub zmienił zderzak na ten bez spryskiwaczy bo był tańszy.

najlepiej sprawdz fizycznie czy to ksenon być moze jest to tylko reflektor soczewkowy ( z tyłu za reflektorem bedziesz miał przetwornice do ksenona , jesli to nie ksenon to nie ma prztwornicy a zarówka to zwykła H7 )

jesli bedzisz miał ksenona to znajdz zaprzyjażnionego diagnoste i załatw podbicie przegladu :)

Link to comment
Share on other sites

A co? ksenon to nie HID?

Ksenon to nie HID (bo ma homologacje), ale HID to ksenon.

 

markaw, zdekoduj VIN i zobacz jakie wyposazenie bylo oryginalnie.

Edited by woro_woro
Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Ksenon to nie HID (bo ma homologacje), ale HID to ksenon.

 

HID to nazwa technolohii High Intensity Discharge - określenie sposobu generowania fali świetlnej i żadna homologacja tego nie zmieni.

Link to comment
Share on other sites

WP 11 nie miała przecież nigdy fabrycznie ksenonów, więc ktoś musiał sobie na własną rękę dołożyć, a to nie jest legalne.

Dopiero w WP 11.144 ksenony bywały montowane fabrycznie.

Link to comment
Share on other sites

HID to nazwa technolohii High Intensity Discharge - określenie sposobu generowania fali świetlnej i żadna homologacja tego nie zmieni.

Ok, rozumiem i przepraszam za swą ignorancję. Oczywiscie masz racje, ale nie sadze zeby zwykly uzytkownik myslał o takim zestawie w aspekcie sposobu uzyskania fali świetlnej :)

Myślalem, ze na wszystkie przerobki z udzialem chinskich Zenonów potocznie mówimy 'hidy'. A światła ksenonowe vel. ksenony oznaczaja zawsze uklady fabryczne. Jak widac, tylko ja tak myslalem.

 

WP 11 nie miała przecież nigdy fabrycznie ksenonów, więc ktoś musiał sobie na własną rękę dołożyć, a to nie jest legalne.

Dopiero w WP 11.144 ksenony bywały montowane fabrycznie.

Przeciez napisal kolega ze auto z 2000r. Czyli P11.144. Zastanawiam sie jednak czy ta opcja byla dostepna z kazdym silnikiem? Czy nie tylko z 1.8, 2.0 i td. Najlepiej zdekodowac VIN i sprawdzic, czy swiatla, czy zderzak sie zmienil.

Link to comment
Share on other sites

Kolega dopiero kupił i nie wie że liftingowe mają rozszerzenie 144wink.gif ale do rzeczy

 

Oryginalne xenony mają żarnik D2S i posiadają po za spryskiwaczami układ samoregulacji. Posiadają także mleczne, a nie fioletowe soczewki.

Najprościej to zajrzeć w lampę i zobaczyć jakie są tam żarniki. Zobaczyć czy lampy się podnoszą i opuszczają po zgaszeniu i włączeniu zapłonu przy włączonych światłach. Sprawdzić czy posiadasz przycisk do uruchamiania spryskiwaczy (znajduje się obok sterowania lusterek)

Spryskiwacze jest trudno znaleźć i możliwe że poprzednik po dzwonie założył zwykły zderzak, a jeśli to chiński MOD w zwykłych soczewkach to brawa dla stacji za uczciwość i rzetelność, a tobie zostaje jedynie doprowadzenie pojazdy do stanu fabrycznego.

 

Spryskiwacze na allegro to koszt od 99 zeta+przesyłka Są tzw uniwersalne z całym okablowaniem itd.

Link to comment
Share on other sites

Guest markaw

Witam.

Rzeczowe ksenony mają żarnik DS2, lampy posiadają mleczną soczewkę, nie mam przełącznika spryskiwaczy (i spryskiwaczy na zderzaku) a lusterka w tym modelu są manualne.

Przetwornice na każdej lampie wydają się oryginalne(?).

Może samochód był bity, może poprzedni właściciel (właściciele) wymienił sobie lampy na ksenony.

Pozostaje pytanie co zrobić?

Najchętniej wywaliłbym ksenony, czy wiąże się to z koniecznością zmiany lamp????

Mogę oczywiście dorobić jakiś spryskiwacz, ale będzie to moja radosna twórczość, nic wspólnego nie mająca z oryginałem, więc z punktu przepisów lipa.

Pozd. grupowiczów.

Link to comment
Share on other sites

Światła soczewkowe to porażka i wielka pomyłka w P11,144 więc pewnie dlatego poprzednik wpakował XENON. Lamp nie przerobisz pod H1 a żarników halogenowych do tych gniazd nie dostaniesz. Jeśli przejdzie numer z spryskiwaczami bez samoregulacji lamp, to ja bym zainwestował 100 zeta w te allegrowskie uniwersalne z osprzętem. Jedynie pamiętaj o dobrym ustawieniu lamp i używaniem regulacji z kabiny jeśli siądzie ci d*pa z tyłu w aucie,abyś nie oślepiał innych

Koszt lamp będzie znacznie wyższy niż te spryskiwacze i większość to z angola UWAŻAJ

Link to comment
Share on other sites

Guest markaw

Witam. Jeszcze jedno pytanie, czy po nr z naklejki, można określić czy to reflektor ksenonowy czy do H7?? Pozd.

 

Lampy mam ksenonowe z 2000 i 2001 roku (więc chyba był bity).

Nie wiem czy ma samoregulację, gdzie tego szukać, jak sprawdzić czy działa?

Gdzie szukać przetwornicy wysokiego napięcia (zasilającego ksenony)?

Wciąż myślę (jeśli to samoróbka), by wypieprzyć ksenony a kupić reflektory(podróbki są za 200 pln) na H7.

Pozd. i przepraszam że zawracam głowę, ale ten samochód chyba mnie wykończy, kolejny problem a poprzednie wciąż nie rozwiązane.

post-26597-1267886834,0746_thumb.jpg

post-26597-1267889266,7405_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oznaczenia świateł mijania dla reflektora halogenowego to HC (Halogen City) i dla xenona DC (ksenon mijania) DR(ksenon drogowe) DC/R (biksenonu) i DCR (dwie lampy - mijania i drogowa, dwie żarówki xenon) HR (halogen drogowy)

 

Oznaczenie na naklejce jest DC i HR, czyli xenon mijania i halogen drogowe. Tak powinno być w lampach Nissana masz dalej A i 1 czyli postojowe i kierunkowskaz przedni.

Lampy są z Francji (oznaczenie E2) strzałki są w prawo pod O2A i 011 więc zabudowa prawa Pod DC i HR brak więc lampa do ruchu prawostronnego

 

Sciągasmile.gif od forum golfa z oznaczeniami lamp http://forum.vwgolf....pic.php?t=74878

 

samoregulacja jest podawana chyba z kompa ???????? Na pewno czujnik jest umieszczony na łączniku stabilizatora. Działanie tego już ci pisałem Włącz i wyłącz zapłon na włączonych lampach(najlepiej wieczorem czy w nocy) Po wyłączeniu zapłonu opadnie snop światła, a po włączeniu się podniesie. W Oryginałach przetwornica znajduje się w tej prostokątnej części lampy. W soczewkach jest tam pusto

Edited by and_pec
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...