Guest markaw Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Witam Primera ma 10 lat, mam ją od roku. Pojechałem na przegląd i … ksenony nie mają spryskiwaczy (wiedziałem, że to auto mnie jeszcze czymś zaskoczy). Czy oznacza to, że światła były wymieniane, chyba nie jest możliwe, by z polskiego salonu samochód wyjechał bez spryskiwaczy z fabrycznymi ksenonami??? Na ironię zasługuje fakt, że będę dorabiał spryskiwacze w 10 letnim aucie. Pozd. grypowiczów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin34 Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 A to są na pewno ksenony czy może HID-y ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 A to są na pewno ksenony czy może HID-y ? A co? ksenon to nie HID? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MESJASZ Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 A co? ksenon to nie HID? prawdopodobnie poprzedni własciciel miał stłuczke i załozył sobie ksenony lub zmienił zderzak na ten bez spryskiwaczy bo był tańszy. najlepiej sprawdz fizycznie czy to ksenon być moze jest to tylko reflektor soczewkowy ( z tyłu za reflektorem bedziesz miał przetwornice do ksenona , jesli to nie ksenon to nie ma prztwornicy a zarówka to zwykła H7 ) jesli bedzisz miał ksenona to znajdz zaprzyjażnionego diagnoste i załatw podbicie przegladu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woro_woro Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 (edited) A co? ksenon to nie HID? Ksenon to nie HID (bo ma homologacje), ale HID to ksenon. markaw, zdekoduj VIN i zobacz jakie wyposazenie bylo oryginalnie. Edited March 4, 2010 by woro_woro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Ksenon to nie HID (bo ma homologacje), ale HID to ksenon. HID to nazwa technolohii High Intensity Discharge - określenie sposobu generowania fali świetlnej i żadna homologacja tego nie zmieni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 WP 11 nie miała przecież nigdy fabrycznie ksenonów, więc ktoś musiał sobie na własną rękę dołożyć, a to nie jest legalne. Dopiero w WP 11.144 ksenony bywały montowane fabrycznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woro_woro Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 HID to nazwa technolohii High Intensity Discharge - określenie sposobu generowania fali świetlnej i żadna homologacja tego nie zmieni. Ok, rozumiem i przepraszam za swą ignorancję. Oczywiscie masz racje, ale nie sadze zeby zwykly uzytkownik myslał o takim zestawie w aspekcie sposobu uzyskania fali świetlnej Myślalem, ze na wszystkie przerobki z udzialem chinskich Zenonów potocznie mówimy 'hidy'. A światła ksenonowe vel. ksenony oznaczaja zawsze uklady fabryczne. Jak widac, tylko ja tak myslalem. WP 11 nie miała przecież nigdy fabrycznie ksenonów, więc ktoś musiał sobie na własną rękę dołożyć, a to nie jest legalne. Dopiero w WP 11.144 ksenony bywały montowane fabrycznie. Przeciez napisal kolega ze auto z 2000r. Czyli P11.144. Zastanawiam sie jednak czy ta opcja byla dostepna z kazdym silnikiem? Czy nie tylko z 1.8, 2.0 i td. Najlepiej zdekodowac VIN i sprawdzic, czy swiatla, czy zderzak sie zmienil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Kolega dopiero kupił i nie wie że liftingowe mają rozszerzenie 144 ale do rzeczy Oryginalne xenony mają żarnik D2S i posiadają po za spryskiwaczami układ samoregulacji. Posiadają także mleczne, a nie fioletowe soczewki. Najprościej to zajrzeć w lampę i zobaczyć jakie są tam żarniki. Zobaczyć czy lampy się podnoszą i opuszczają po zgaszeniu i włączeniu zapłonu przy włączonych światłach. Sprawdzić czy posiadasz przycisk do uruchamiania spryskiwaczy (znajduje się obok sterowania lusterek) Spryskiwacze jest trudno znaleźć i możliwe że poprzednik po dzwonie założył zwykły zderzak, a jeśli to chiński MOD w zwykłych soczewkach to brawa dla stacji za uczciwość i rzetelność, a tobie zostaje jedynie doprowadzenie pojazdy do stanu fabrycznego. Spryskiwacze na allegro to koszt od 99 zeta+przesyłka Są tzw uniwersalne z całym okablowaniem itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest markaw Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Witam. Rzeczowe ksenony mają żarnik DS2, lampy posiadają mleczną soczewkę, nie mam przełącznika spryskiwaczy (i spryskiwaczy na zderzaku) a lusterka w tym modelu są manualne. Przetwornice na każdej lampie wydają się oryginalne(?). Może samochód był bity, może poprzedni właściciel (właściciele) wymienił sobie lampy na ksenony. Pozostaje pytanie co zrobić? Najchętniej wywaliłbym ksenony, czy wiąże się to z koniecznością zmiany lamp???? Mogę oczywiście dorobić jakiś spryskiwacz, ale będzie to moja radosna twórczość, nic wspólnego nie mająca z oryginałem, więc z punktu przepisów lipa. Pozd. grupowiczów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Światła soczewkowe to porażka i wielka pomyłka w P11,144 więc pewnie dlatego poprzednik wpakował XENON. Lamp nie przerobisz pod H1 a żarników halogenowych do tych gniazd nie dostaniesz. Jeśli przejdzie numer z spryskiwaczami bez samoregulacji lamp, to ja bym zainwestował 100 zeta w te allegrowskie uniwersalne z osprzętem. Jedynie pamiętaj o dobrym ustawieniu lamp i używaniem regulacji z kabiny jeśli siądzie ci d*pa z tyłu w aucie,abyś nie oślepiał innych Koszt lamp będzie znacznie wyższy niż te spryskiwacze i większość to z angola UWAŻAJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest markaw Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Witam. Jeszcze jedno pytanie, czy po nr z naklejki, można określić czy to reflektor ksenonowy czy do H7?? Pozd. Lampy mam ksenonowe z 2000 i 2001 roku (więc chyba był bity). Nie wiem czy ma samoregulację, gdzie tego szukać, jak sprawdzić czy działa? Gdzie szukać przetwornicy wysokiego napięcia (zasilającego ksenony)? Wciąż myślę (jeśli to samoróbka), by wypieprzyć ksenony a kupić reflektory(podróbki są za 200 pln) na H7. Pozd. i przepraszam że zawracam głowę, ale ten samochód chyba mnie wykończy, kolejny problem a poprzednie wciąż nie rozwiązane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 (edited) Oznaczenia świateł mijania dla reflektora halogenowego to HC (Halogen City) i dla xenona DC (ksenon mijania) DR(ksenon drogowe) DC/R (biksenonu) i DCR (dwie lampy - mijania i drogowa, dwie żarówki xenon) HR (halogen drogowy) Oznaczenie na naklejce jest DC i HR, czyli xenon mijania i halogen drogowe. Tak powinno być w lampach Nissana masz dalej A i 1 czyli postojowe i kierunkowskaz przedni. Lampy są z Francji (oznaczenie E2) strzałki są w prawo pod O2A i 011 więc zabudowa prawa Pod DC i HR brak więc lampa do ruchu prawostronnego Sciąga od forum golfa z oznaczeniami lamp http://forum.vwgolf....pic.php?t=74878 samoregulacja jest podawana chyba z kompa ???????? Na pewno czujnik jest umieszczony na łączniku stabilizatora. Działanie tego już ci pisałem Włącz i wyłącz zapłon na włączonych lampach(najlepiej wieczorem czy w nocy) Po wyłączeniu zapłonu opadnie snop światła, a po włączeniu się podniesie. W Oryginałach przetwornica znajduje się w tej prostokątnej części lampy. W soczewkach jest tam pusto Edited March 6, 2010 by and_pec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.