robert1234 Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 hej. zblza mi sie wymiana oleju teraz. do tej pory lalem 0w40. jaki olej wg serwisowki wlewac przy takim przebiegu. zjechac na 5w40? dziekuje. przez 10k spadlo mi na bagnecie z 1 cm wiec oleju nie bierze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przedszkolak Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Nie zmieniać, lać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert1234 Posted March 5, 2010 Author Share Posted March 5, 2010 Nie zmieniać, lać. dopiero jak zacznie brać to wtedy zmieniać na gestszy? to pytanie dlaczego niektorzy z forum leja 10w40? przedmuchy, wiekszy przebieg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przedszkolak Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 jak by Ci odpowiedzieć najprościej - dopóki nie bierze nie trzeba zagęszczać oleju. Lepsza praca silnika, mniejsze opory, spalanie, lepsze własności smarne oleju, dłuższe przebiegi, mniejsze zużycie silnika, łatwiejszy rozruch. Nawet jak trochę bierze, może się zdarzyć przy dłuższych podróżach to nic nieszkodzi. Przy 6 garach od razu będzie widać, kiedy coś się dzieje. W książce samochodu polecane są różne oleje w zależności od kraju. zawsze pełny syntetyk będzie lepszy od olejów mineralnych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kraft Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 kupiłem niedawno maxime z niemiec wraz z ks. serwisowa i tam ladny jest cał czas olej 10w40 . Samochód był w serwisoany w sieci nissana. Obecny przebieg 140 000 . Czyżby serwisaci zrobili bład lejac pólsyntetyk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kraft Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 kupiłem niedawno maxime z niemiec wraz z ks. serwisowa i tam ladny jest cał czas olej 10w40 . Samochód był w serwisoany w sieci nissana. Obecny przebieg 140 000 . Czyżby serwisaci zrobili bład lejac pólsyntetyk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przedszkolak Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Ze względu na 6-cio cylindrowy silnik można lać półsyntetyk (łatwiejszy przepływ), który jest gęstszy. Jednak smarowanie syntetykiem jest skuteczniejsze i jak wyżej napisano. No i pamiętajcie rozruch zimą o wiele łatwiejszy. Miałem przypadek, że od mojej Maxi odpalano - miałem syntetyk przy -28. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B 52 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 zawsze pełny syntetyk będzie lepszy od olejów mineralnych. SYNTETYK jest najlepszy, niema lepszego oleju. JA odebrałem Maximę i miała mineralny, przed odbiorem kazałem zalać taki sam, następnie 2 x półsyntetyk i już teraz tylko full syntetyk Castrol TWS 10W60, silnik cichszy się zrobił i jakoś lepiej na obroty wchodzi więc polecam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Akiro Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 JA odebrałem Maximę i miała mineralny, przed odbiorem kazałem zalać taki sam, następnie 2 x półsyntetyk i już teraz tylko full syntetyk Castrol TWS 10W60, silnik cichszy się zrobił i jakoś lepiej na obroty wchodzi więc polecam. 10W60 to olej syntetyczny ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przedszkolak Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Czy olej jest syntetyczny, miąchany, czy mineralny decyduje baza składników, a nie norma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B 52 Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Castrol TWS 10W60 to pełny syntetyk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert1234 Posted April 22, 2010 Author Share Posted April 22, 2010 Castrol TWS 10W60 to pełny syntetyk wlalem taki jak zawsze. castrol edge sport 0w40. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.