Guest detmon Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 witam na początku proszę o wyrozumiałość, wszak tematów o obrotach p11 jest trochę, ale żaden przypadek nie pasuje do mojego... po wymianie uszczelki głowicy i łańcucha rozrządu, silnik przy wrzucaniu luzu 'dołował' obroty. wyglądało to tak, ze podjezdzam do swiateł, wrzucam luz (obojetnie czy na luzie dojezdzam czy hamuje silnikiem), obroty płynnie spadały do ok. 500 na dosłownie pół sekundy i z powrotem odzyskiwały normalna wartosc. co jakis czas sie to wahanie powtarzało. magicy z serwisu costam przeczyscili (jakis czujnik, nie dopytywałem) i przez jakis czas (miesiac?) było ok. potem znów obroty zaczely opadac, z tym ze problem sie pogłębia i w tej chwili silnik poprostu gasnie. nie ma problemu za wysokich obortów (choc po włączeniu zimny trzyma ok 850/900 - chyba za duzo? potem ze wzrostem temp. odrobine spada). numer polega na tym ze problem dotyczy silnika ciepłego. kiedy np zimą rozgrzewam go pod domem, dopoki nie osiagnie optymalnej temperatury pracuje normalnie, po nagrzaniu gasnie. gasnie takze niemal za kazdym razem przy dojezdzaniu do swiateł, czy wrzuceniu luzu (o tym zreszta w trakcie jazdy nie ma mowy - silnik robi czesc i tyle) oczywiscie moge teraz udac sie w rajd po serwisach, ale moje doswiadczenia ostatnio zmuszałyby do zabrania ze soba strzelby.. ASO w moim miescie to juz zupełny dramat. mam wiec pytanie, bo przypuszczam ze moze to byc jakas duperela - od czego zaczac? aha, w serwisie mowili (ok 6-8 m-cy temu) ze przepustnica jest czysta itp. za chwile wymieniam plecionke w wydechu (cos sie przypalila i burczy) - czy to, poprzez czujniki, moze miec jakikolwiek wpływ na obroty? jesli jakies czynnosci, typu sprawdzenie / przeczyszczenie mozna wykonac osobiscie (ale bez kompa) bede bardzo wdzieczny za info pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 sprawdź jeszcze czy tak koło 3500-4000 przepuszcza jak tak to czas na przepływomierz ja miałem podobne objawy wymieniłem i wycześciłem wszystko i niestety okazała się przepływka, na kts-ie też było ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest detmon Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 przy wyprzedzaniu na 5tym biegu, na wyzszych obrotach silnik czasami sie 'zastanawia' - nie wiem czy to o to chodzi; odpuszczenie pedału i płynne wcisniecie ponownie rozwiazuje sprawe i silnik przyspiesza normalnie. zapomniałem dodac ze ok 3-4 lata temu byl podobny problem (tzn silnik dlawił sie przy przyspieszaniu, z czasem gorzej zapalał) - poskutkowało samo przeczyszczenie przepustnicy. nie wiem tylko czy w przypadku takich rzeczy jest potrzebny komputer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zybek Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Niestety wygląda to na przepływkę - podpytaj w ASO, do mojej mieli nawet parę groszy taniej niż w InterCarsie. I niestety bez kompa się nie obejdzie - trzeba będzie zrobić regulację wolnych obrotów Mnie w sumie cały ten interes w ASO kosztował ok 600 zł Goście w ASO powiedzieli że ten model (P11.144 1,8) tak ma, że przepływka nie lubi nieorganialnych filtrów powietrze (minimalnie inne parametry). Nie wiem czy to prawda czy nie, ale oryginalny filtr wychodzi duuuużo taniej niz przepływomierz, więc teraz daję oryginał Pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.