Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] problem z climatroniciem nie włącza dmuchawy


Guest Kwiku
 Share

Recommended Posts

Guest Kwiku

Witam. Gdy włączam w climatronicu auto to dmuchawy wogle nie włącza, ani gdy auto jest zimne ani gdy gorące wogle nie ma reakcji, ręczne sterowanie dmuchawy działa bez zarzutu, jak dam auto to dmuchawę wyłącza. Nie mam gazu w klime i klima nie działa,czy to może być od tego? czy coś jest nie tak z climatroniciem?

Link to comment
Share on other sites

jak nie masz nabitej klimy to masz odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

do czasu jak nie nabijesz klimy nie będzie działał klimatronik, tylko będziesz mógł włączyć dmuchawę

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie myślę że skoro winny jest temu czynnik to też nie powinno działać odmrażanie szyby (w końcu A/C załącza się automatycznie) i wyłączać się wentylacja w każdym położeniu jeśli wciśnie się A/C. Ciekawi mnie reż czy jak na AUTO wyłączyć A/C to nadmuch ruszy.

Link to comment
Share on other sites

Guest żuczek

(...)

ręczne sterowanie dmuchawy działa bez zarzutu,

(...)

Też mam u siebie climatronic'a, i zastanawia mnie "co autor miał na myśli", a nie wiedząc "co?", i idąc tym tropem tzn sterowania ręcznego, tak sobie myślę, że jeżeli faktycznie chodzi o brak/zbyt niski poziom czynnika chłodzącego, to potwierdzeniem byłoby, na ręcznym sterowaniu ogrzanie auta (czy raczej wnętrza auta), a nastepnie ustawienie chłodzenia (18-19 st C). O ile z ogrzaniem nie powinno być problemu, bo jak silnik ciepły to jest skąd brać ciepełko, natomiast z chłodzeniem to już gorzej, skoro brak czynnika chłodzącego.

Nie wiem, może się mylę, ale na moją prostą makówkę, w climatronic'u przełączenie się z autmatu na manual, to raczej nie jest przełączenie się z klimy (wyłaczenie jej) na dmuchawę, zatem jeśli na manualu brak chłodzenia, to można podejrzewać brak czynnika, jednak jeśli chłodzenie by było, to nie koniecznie musi chodzić o czynnik chłodzący.

Edited by roobalek
Link to comment
Share on other sites

A/C - klimatronik, ruszy jak będzie sprawna instalacja klimy czynnik szczelność pompa. po wyłączeniu A/C i AUTO działa wentylator bo jest to niezależne od klimy.wystarczy jadąc autem wyłączyć A/C i AUTO zostaje sam wentylator, szyby zaczynają troszkę parować i czujemy się jak w polonezie, aby wtedy uruchomić wentylator przyciskamy strzałki góra - szybciej, dół- wolniej. Ja jeżdżę cały rok z włączonym AUTO A/C, i jak ustawię temp 25 to tak mi będzie grzało klimatronik nie służy tylko do chłodzenia to tak na moją makówkę po 5 latach doświadczenia z autem.

Link to comment
Share on other sites

Zaraz zaraz DINO bo mieszasz

A/C to nie klimatronik bo zwykłe manualne klimy też mają tą funkcję. A/C to po prostu klima. Funkcja AUTO to właśnie klimatronik. czyli komp automatycznie dobiera ci siłę nadmuchu i czuwa nad temperaturą. Jak wyłączysz AUTO to przecież możesz ręcznie sobie poustawiać wszystko tak jak ci tam pasuje, z klimą lub bez (A/C włączasz ręcznie)

Klimatronik jest sprzężony z kompem i pobiera sygnały z czujników rozmieszczonych w samochodzie. W przypadku Primery są to 3 (temp w kabinie,nasłonecznienia i temp zewnętrznej) na podstawie tych sygnałów komp dobiera siłę nadmuchu i otwarcie klapy na nagrzewnicy. Zawsze jest dążenie do nagrzania najpierw silnika a potem kabiny i w pozycji innej niż szyba lub twarz na funkcji AUTO, najpier słabiej dmucha, a dopiero po rozgrzaniu silnika mocniej.

Według mnie ilość czynnika nie powinna mieć wpływu na działanie funkcji auto przy wyłączonej klimie

Link to comment
Share on other sites

Guest żuczek

(...)

Według mnie ilość czynnika nie powinna mieć wpływu na działanie funkcji auto przy wyłączonej klimie

Zaraz, zaraz, czegoś tu nie załapałem, albo mamy niezły "rozstrzał" climatronic'ów w autach.

O co chodzi z ta funkcją auto przy wyłaczonej klimie? Bo u mnie sprawa wyglada tak, mam climatronic'a, a do tego panel LCD 7" (czy może 5"), i oczywiście na tym panelu mam info o pracy klimy, gdy wyłączę klimę to "kapota i zdechł pies" tzn z ekraniku znika cała "sekcja" info z klimy, i nie ma mowy o działaniu funkcji auto. Auto lub manual mam do wyboru ale tylko przy włączonej klimie. Podejrzewam, że podobnie jest w P12, czy w N16, no a bladego pojęcia nie mam jak to wygląda w P11/P11.144 (czy był montowany climatronic i jak działa?!?).

No dobra, to już może nie będę Wam śmiecił w temacie ;)

Link to comment
Share on other sites

Zaraz zaraz DINO bo mieszasz

A/C to nie klimatronik bo zwykłe manualne klimy też mają tą funkcję. A/C to po prostu klima. Funkcja AUTO to właśnie klimatronik. czyli komp automatycznie dobiera ci siłę nadmuchu i czuwa nad temperaturą. Jak wyłączysz AUTO to przecież możesz ręcznie sobie poustawiać wszystko tak jak ci tam pasuje, z klimą lub bez (A/C włączasz ręcznie)

Klimatronik jest sprzężony z kompem i pobiera sygnały z czujników rozmieszczonych w samochodzie. W przypadku Primery są to 3 (temp w kabinie,nasłonecznienia i temp zewnętrznej) na podstawie tych sygnałów komp dobiera siłę nadmuchu i otwarcie klapy na nagrzewnicy. Zawsze jest dążenie do nagrzania najpierw silnika a potem kabiny i w pozycji innej niż szyba lub twarz na funkcji AUTO, najpier słabiej dmucha, a dopiero po rozgrzaniu silnika mocniej.

Według mnie ilość czynnika nie powinna mieć wpływu na działanie funkcji auto przy wyłączonej klimie

 

 

masz racje z A/C i AUTO ale AUTO działa tylko z włączoną klimką nie ma możliwości działania tylko na wentylatorze, a ilość czynnika ma znaczenie bo pompa nie załączy

Link to comment
Share on other sites

G prawdasmile.gif Jak mi muli mulastego traktora z rańca, to zostawiam go na funkcji AUTO i wyłączam na niej A/C Wszystko działa tak samo, czyli zwiększa się i zmniejsza siła nadmuchu w zależności od zadanej temperatury. Jedynie nie ma wspomagania z klimatyzacji i osuszania szyb

 

Klima w P11,144 to tzw klimatyzacja półautomatyczna zapewniająca stałą temperaturę w przestrzeni. Mierzy jedynie temperaturę i na podstawie tego steruje nagrzewnicą i wiatrakami Nie steruje kierunkiem nadmuchu. Owsem załącza się automatycznie sprężarka, ale nie jest ona niezbędna do działania układu

 

W pełnym kimatronicu układ oprócz utrzymywania temperatury, zapewnia także osuszanie powierzchni. Kieruje strumień powietrza tam gdzie jest wilgoć Sterowanie wentylatorami odbywa się płynnie lub regulatorem o dużej ilości stopni np 20. Obecnie jest to standard w pojazdach

Tutaj klima musi działać przy funkcji auto

 

Nowością jest klima dwustrefowa uwzględniająca temperaturę w strefach, prędkość pojazdu, otwarcie okien,temperaturę przy nogach i suficie itd

Po prostu FULL WYPAS OPCJAbiggrin.gif

Link to comment
Share on other sites

ok dzisiaj sprawdzone organoleptycznie na swoim dyliżansie, AUTO działa też bez włączonej klimy,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...