profil22 Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 A więc kupiłem Almere z 98` lekko uderzoną... żadna poduszka nie jest wystrzelona( sprawdzałem, są wszystkie cztery) napinacze pasów - nie zblokowane... A kontrolka AIRBAG mimo to, razi w oczy. Pytanie nr.1 Czy zna ktoś opis kontrolki, tzn: czy powinna mrugać czy świecić ciągiem? ewentualnie co to oznacza? Pytanie nr.2 Czy w N15 działa u kogoś metoda ze stacyjką i czujnikiem drzwi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MICEN Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Oznacza to, że albo masz błąd w kompie (zapisane rozłączenie) albo zapisany sterownik (moduł). Spróbuj skasować błąd - w P12 stacyjke na On i jak zgasnie kontrolka na chwilke to na OFF i tak 5 x. W P12 kontrolka jesli jest blad zapala sie, gaśnie na 2 sekundy i znou pali, już nonstop. Wlasnie w ta przerw musisz sie wstrzelic z wylaczeniem stacyjki. Jesli masz zapisany sterownik (pewnie w okolicach hamulca recznego) to wykrec go i wyslij do naprawy (allegro - poznan) - koszt ok 100zl. Po montazu naprawionego - rowniez musisz skasowac blad. Ale rownie dobrze nie podlaczona poduszka lub wtyczka napinacza (pod fotelem). Poduszki i napinacze mozesz zdiagnozowac opornikiem 10om. Nie wiem tylko czy tam sa pasy pirotechniczne czy napinacze ? Jak cos wiecej to pisz na PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
profil22 Posted March 10, 2010 Author Share Posted March 10, 2010 Oznacza to, że albo masz błąd w kompie (zapisane rozłączenie) albo zapisany sterownik (moduł). co rozumiesz przez "komputer" i "sterownik" bo to chyba jedno i to samo. A to że mam te dwie opcje to wiem. Spróbuj skasować błąd - w P12 stacyjke na On i jak zgasnie kontrolka na chwilke to na OFF i tak 5 x. W P12 kontrolka jesli jest blad zapala sie, gaśnie na 2 sekundy i znou pali, już nonstop. Wlasnie w ta przerw musisz sie wstrzelic z wylaczeniem stacyjki. to nie zadziała bo kontrolka w ogóle nie gaśnie - ale próbowałem Jesli masz zapisany sterownik (pewnie w okolicach hamulca recznego) to wykrec go i wyslij do naprawy (allegro - poznan) - koszt ok 100zl. mam nawet drugi z innego samochodu (wystrzelony), na co dzień zajmuję się samochodami powypadkowymi i w przypadku odłączania poduszek itp. kontrolka w większości samochodów zachowuje się różnie np. jeśli sterownik wystrzeli poduszki to kontrolka pali się ciągiem, a jesli wyykryje odlacznie (przerwę w układzie) to miga. I tu własnie pytam, czy N15 posiada taką funkcję? Po montazu naprawionego - rowniez musisz skasowac blad. Ale rownie dobrze nie podlaczona poduszka lub wtyczka napinacza (pod fotelem). Poduszki i napinacze mozesz zdiagnozowac opornikiem 10om. Nie wiem tylko czy tam sa pasy pirotechniczne czy napinacze ? zwijacze blokują się pirotechnicznie, zapinka pasów nie ma ładunków. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MICEN Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Moduł poduszek musisz miec czysty i z takiej samej konfiguracji(poduszki i napinacze). Moduł (sterownik) poduszek to nie to samo co komputer samochodu ale o tym pewnie wiesz. CHodzi mi o to http://www.allegro.pl/item936059404_sensor_modul_sterownik_airbag_nissan_almera_n15.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.