Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

GVO - czyli liberalizacja rynku motoryzacyjnego wg. Nissana


Guest

Recommended Posts

Okazuję się, że Nissan Poland nie zabrania wykonywania nieautoryzowanych przeglądów gwarancyjnych co każde 15 tysięcy kilometrów poza swoim stacjami obsługi ASO Nissan. Wykonanie takiego przeglądu fachowo i starannie przez inny warsztat bądź serwiś nie równa się z utratą gwarancji na cały pojazd. Poprostu nie straci się gwaracji jak wykona się taki przegląd u Pana Henia w warsztacie. Jednak trzeba pamiętać, że taki nieautoryzowany przegląd musi być potwierdzony pieczątką w książeczce gwarancyjnej oraz musi by na taki przegląd wystawiona dokładna faktura z uwzględnieniem wymienianych części. Oczywiście musi być też wykonane zgodnie z zaleceniami Nissana czyli wymianie padlegaję wszystkie części przewidziane do wymiany oraz czynności serwisowe przy danym przebiegu.

 

W przypadku przyjazdu na przegląd do ASO Nissan możemy sobie spokojnie obniżyć koszty przeglądu przywożąć na przegląd gwarancyjny wszystkie częsci zakupione osobiście w tańszych źródłach. Najlepiej gdyby odpowiadały one jakości wyznaczonej przez KE wydającą derektywe GVO. GVO podzieliło części na 3 kategorie: OE, OEM i AM

 

OE - Original Equipment (niekoniecznie wyprodukowane przez producenta auta lecz dostarczane najczęsciej przez producentów zewnętrzych)

 

OEM - Orginalne części zamienne (wyprodukowane przez duże firmy, które najczęsciej dostarczają do fabryki samochodów swoje produkty na tzw. pierwszy montaż)

 

AM - AfterMarket - czyli części, które są jakością zgodne lub porównywalne z ogrinałem. (Dokładnie brzmi to "Jakości porównywalnej z orginałem)

 

Jacy producenci wchodzą w skład OE? 100% zgodności z orginałem

To chyba nie trzeba wyjaśniać. Generalnie te części ktore mają na sobie wytłoczone oznaczeia producenta samochodów. Parę przykładów. Filtry Nissan to OE-Nissan a w rzeczywiśtości firma Knecht-Mahle, hamulce to OE-Nissan a w rzeczywistości TRW-Lucas

 

Producenci częsci typu OEM to: powyżej 80% zgodności z orginałem

Brembo, TRW-Lucas, Federal-Mogul (Ferrodo), ATE, Textar, Filtron, Knecht-Mahle, Sofima, Purflux, Bosch, Hella, Valeo, Carello, Cibie, Champion, Continental-Teves, GoodYear, INA, SKF, Elring, Febi-Bilstein, Ruville, Wahler, Lemfoerder, OCAP (dla VAG), SACHS, Magneti-Marelli, GKN-Spidan, Delphi, Beru, NGK,

 

 

Producenci części typu AM to: od 30% do 40% zgodności z orginałem

Saga, Sędziszów, Kager, EMF, Hans Preis, Lucas (dla VAG), OCAP, Monroe, Cofap, Lesjofors, 4MAX, Prasco, Rhibo, Asso, Holger, Siffert, Tomex-C.

 

 

Czyli jest w czym wybierać.

 

Odnośnie nieautoryzowanych przeglądów bez utraty gwarancji postaram się za jakiś czas zamieścić pisemną odpowiedź od Nissan Poland w tej sprawie jak również i stosowanych części typu OE, OEM i AM.

 

Pozdrawiam

HHA

 

 

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest Pagin

Witam,

Ciekawy temat, choc przeszedl bez echa. Co z odpowiedzia z Nissan Poland "Gosciu"?

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Wiadomość jak najbardziej ciekawa.

Ciekawe również dlaczego nie ma części Nipparts w OEM lub AM?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...