Guest zegarm Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Mam od pewnego czasu problem, mianowicie na 4-5 biegu przy prędkości ok 60-70km/h po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu auto dusi się, szarpnie przez 4-7sekund po czym zaczyna przyspieszać. Przy innyh prędkościach przyspieszenie czuć dopiero od pewnego momentu - jakby się turbina załączała , nie od razu po wciśnięciu pedału tylko po chwili. Na komputerze podpiętym w czasie jazdy wyszło, że w tym czasie "mulenia", duszenia się jest za uboga dawka, czyli jakby nie dostawał paliwa. Absolutnie nic innego - sondy są w 100% sprawne. Wymieniłem pompę, wtryskiwacze, reg. ciśnienia paliwa, dzisiaj nawet czyściłem przewody od baku do silnika! Nic to nie zmienia. Zostaje mi sprawdzenie ciśnienia paliwa jakimś ciśnieniomierzem ale nie wiem za bardzo jak bo problem występuje w czasie przyspieszania - chyba że maskę odkręcę żeby widzieć odczyt ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gajdek419 Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Należy sprawdzić czy nie dostaje się lewe powietrze tzn czy powietrze nie jest wpychane "siłą pędu" samochodu. Powietrze powinno samoczynnie zassysane przez silnik. Druga kwestia to przepływomierz i przepustnica - moze trzeba je wyczyścić (silnik dozuje dawkę paliwa na podstawie wskazań przepływomierza) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zegarm Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Problem z lewym powietrzem i przepływomierzem odpada, ponieważ problem występuje tylko na benzynie. Na gazie nie występuje szarpanie, a mieszanka jest bogata, komp gazowy uczy się mapy wtrysku z benzyny i skoro na benzynie jest szarpanie i mulenie to na gazie jest zamulony tak samo, tyle ze bez szarpania. Sondy pokazują prawidłowy odczyt!!! Moim zdaniem jest to jakaś pierduła, jakiś czujnik ale jaki... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.