Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] 2.0d Szary dym pod maską


Guest Crushpl
 Share

Recommended Posts

Guest Crushpl

Witam,

 

Mam mały problem jak w opisie. Coś dymi z okolic filtra oleju za każdym razem jak trochę pojeżdżę i podniosę maskę. Unosi się szary ( bardzo rzadki wygląda trochę jak para) dym. Czy to może być uszczelka kolektora ? Proszę o radę. Nie mam kanału więc nie mogę sprawdzić skąd konkretnie ten dym się unosi, a nie chce aby znowu mnie jakiś mechanik na grubą kasę naciągał. Objawy to tylko dym. Olej w porządku ( wymieniony w listopadzie), płyn w chłodnicy również, filtry wymienione w listopadzie. Proszę o pomoc

Edited by Crushpl
Link to comment
Share on other sites

Guest kojak85

Dziwna sprawa, bo właśnie nad filtrem jest termostat i wąż płyny chłodniczego. Może to olejek delikatni Ci się spala?

Poobserwuj, zobacz czy nie ma delikatnego wycieku.

Kolektor jest z przodu, a nie z tyłu silnika, więc to raczej nie to.

Obstawiam, że to może olej z okolic filtra.

Musisz dobrze sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Guest Crushpl

Poniżej fotki miejsca z którego mniej więcej unosi się dym. Zrobiłem jak auto stało więc dymu nie ma. Zaznaczyłem obszar w którym dym się pojawia

post-19672-1268435319,8785_thumb.jpg

post-19672-1268435343,1204_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest kojak85

Coś tam jest wyraźnie czarne na tych zdjęciach. A te przewody chłodzenia mają jakiś taki wyraźny biały nalot. Spróbuj podczas pracy silnika wybadać delikatnie łapką czy nie jest tam wilgotno. Może któryś przewód przy opasce trochę puszcza i jak wiadomo paruje. Musi uciekać płyn albo olej. A jeszcze takie pytanko do Ciebie. Przewód powrotu od tego wtryskiwacza zobacz. Może on coś polewa,chociaż wątpię, ale jak nie chłodzenie i nie olej to może to jest przyczyna, choć najmniej prawdopodobna i ten dym. No ale nic więcej nie wymyślę.

Raz jeszcze powtórzę, sprawdź szczelność przewodów układu chłodzenia, przy opaskach i ogólnie i to jeszcze niekoniecznie w tamtych okolicach (może spływa), bo może być tak, że gdzieś tam delikatnie sobie sika. Kontroluj stan płynu i oleju.

Ale tak jak pisałem, popatrz ten wtryskiwacz jeszcze i przewody do niego dochodzące i odchodzące.

Link to comment
Share on other sites

Guest Crushpl

Coś tam jest wyraźnie czarne na tych zdjęciach. A te przewody chłodzenia mają jakiś taki wyraźny biały nalot. Spróbuj podczas pracy silnika wybadać delikatnie łapką czy nie jest tam wilgotno. Może któryś przewód przy opasce trochę puszcza ....

Szczelność przewodów sprawdzę. To co piszesz przypomniało mi o tym ze jakieś 2 tyg temu musiałem dolać jakieś 1,7 litra płynu chłodniczego. Czy to możliwe że płyn ten jakoś sam z układu odparowuje, czy płyn musi uciekać szczeliną i wtedy paruje? Czy ten nalot na przewodach to jakieś odstępstwo od normy ??

Edited by Crushpl
Link to comment
Share on other sites

Guest kojak85

Nalot to tak mi się skojarzyło tylko, że może w tym miejscu coś rozlane albo coś. U mnie te przewody są czyste, ale tym bym się nie przejmował.

Skoro musiałeś dolać taką ilość to sprawdź, bo to oznacza, że gdzieś ucieka. Sam z siebie w układzie Ci nie odparuje, bo gdzie miałby uciec. Musisz sprawdzić w takim razie przewody, bo na pewno jest nieszczelność. Patrz paluszkiem w trakcie pracy na postoju bo tylko w ten sposób możesz uchwycić wyciek - w przeciwnym razie odparuje Ci i powstanie właśnie dymek. Zwróć uwagę szczególnie w miejscach opasek i zagięć. Zobacz obudowę termostatu czy tam nie ucieka. Generalnie jest trochę zabawy z tematem.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Crushpl

Problem został zlokalizowany i naprawiony. Płyn do chłodnicy uciekał przez nieszczelną końcówkę węża gumowego zaznaczonego na zdjęciach. Płyn kropla po kropli kapał na rozgrzane elementy silnika i parował w postaci "siwego dymu". Pomogły 2 obejmy. Czy ktoś z was wie jaka jest funkcja tego węża. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

post-19672-1270014432,6319_thumb.jpg

post-19672-1270014445,8832_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ssanie. W tym silniku przewody idą do specjalnego termostatu. Na zimnym silniku zwiększa to obroty.

 

Ssanie? Ja myślałem, że w dieslu jest przyspieszacz zapłonu, a nie ssanie, na zimnym silnik głośniej klekocze i zupełnie inaczej się wkręca na obroty, niż na rozgrzanym, bo właśnie jest przyspieszony zapłon, ułatwia to rozruch i pracę zimnego silnika :) Nie wiem, może się mylę :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...