Guest jarekdaniel Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 mam duzy problem z nissanem tino - auto pali bez problemu,na wolnych obrotach pracuje jak zegarek ,wyjezdzam na ulice i po przejechaniu kilkuset metrow zaczyna sie cos dziwnego dziac,jest wrazenie(odglos) podobne do grania zaworow i zaczyna sie dlawienie silnik szarpie prycha i zaczyna dymic, po wizycie u mechanika w komputerze pokazywalo uszkodzenie przeplywomierz powietrza-wymieniony parzejechalem 60km i nawrot klopotoy a dodatkowo 1 L oleju silnikowego brakuje (brak wyciekow,auto jak jedzie normalne to nie dymi???), w komputerze pokazuje potecjometr przepustnicy -wymieniony w komputerze nie ma zadnych bledów, jezdzic autem nie mozna . zdemontowalismy tlumik (podejrzenie zatkanego ukladu wydechowego) a nic sie nie poprawia.Prosze o pomoc rece opadaja jak mozecie pomozcie jak najszybciej z gory dziekuje pozdrawiam!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest żuczek Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Masz silnik popadający w osławioną "przypadłość olejową" tzn jeżeli od wyjazdu z salonu do "dziś" nie miał wymienianych pierścieni (a zdaje się, że cześć silników 1.8 miała fabrycznie słabe pierścionki zamnotowane), jeżeli dodatkowo jeszcze przed obecnymi kłopotami zauważyłeś duże zużycie oleju (np 1l/1kkm, 1l/2kkm), to podejrzewałbym właśnie pierścionki. Według tego co powiedzieli mi w ASO, to pierścionki przepuszczają olej, on dostaje się do komory spalania, ale ma inną temp spalania niż paliwo, więc się "tylko" rozgrzewa, i wrzący wyrzucany ze spalinami, wali w katalizator rozwalając go. Na moją prostą logikę, twój opis całkiem by mi do tego tj problemu z pierścionkami pasował, bo choć wszystko szczelne to jednak 1l oleju Ci "zniknął", jeżeli tenże olej dostaje się do komory spalania (a nie powinien), to i na spalaniu chyba winno się to odbić czyli wspomniane dławienie,szarpanie, odgłos zaworów, a na koniec to kopcenie - jak silnik dwusuwowy (stara syrenka, czy kosiarka do trawy) dostanie zbyt bogatą w olej mieszankę też kopci. I to by było na tyle z mych domysłów/przypuszczeń. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarekdaniel Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Serdeczne dzieki ! Bardzo trafna podpowiedz podejrzewalem cos nie cos ale badalismy cisnienie w cylindrach i w 1 wersji nie mial cisnienia na dwoch cylindrach 1-3 ,ale zalany nafta i rozpuszczalnikiem nitro pusciły pierscienie i badanie cisnienia wyszlo bardzo dobrze,ale nie pozostaje nic innego jak otwieranie silnika jeszcze raz serdeczne dzieki i pozdrowienia!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomiw Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Mnie to wygląda jak przepływka. Spróbuj przełożyć ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.