Guest wojt_mk.. Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Witam szukałem na forum ale nie znalazłem wystarczającej odpowiedzi. Mam problem mianowicie przy ruszaniu słychać stukanie z prawej strony tak samo przy zmianie na 2,3,4 kiedy puszczam sprzęgło na wstecznym to samo i kiedy hamuje silnikiem za każdym razem słychać pojedyńcze stuknięcie. Jakieś 3 miesiące temu wymieniałem przegub z prawej strony.Od niedawna zaczęło stukać. Czy to może być przegub? Dziś zszedłem do kanału koega na zaciągniętym ręcznym ruszał ja złapałem ręką za przegub zew i czuć tam stukanie możliwe że to przegub zew ? czy może coś w skrzyni biegów ? Przegub jest firmy niemieckiej "GLO". Niechce wydać niepotrzebnie pieniędzy może ktoś miał podobny problem ? Proszę o pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojczer Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 witam!!! mialem podobne objawy i okazało się ze to poducha od skrzynii biegów...Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 ....a mógłbyś napisać która to jest poducha??? To sprawdze czy to jest to. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojczer Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 wiesz...stukalo przy ruszaniu podjechałem do znajomego mechanika sprawdził,okazało sie że to poduszka od skrzyni wymienił i jest ok.... sprawdz a nóz to to...pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waichwaich Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Ja mam to samo z tym ze w moim przypadku tylko przy ruszaniu i cofaniu przy zmianie biegów się nie zdarza czasami na dolku puknie i czuć to pod pedałami z tego co sie orientuje to moze to być też łożysko zwrotnicy ale czy na sto procent to nie powiem poszarp kołami moze coś wyczujesz. Jak sie uporasz daj znać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Jutro zejdę do kanału i bede szukał jak nic nie znajdę kupię drugi przegub wymienię i wtedy zobaczę bo widze że nie obejdzie się bez wydania kasy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baciarek Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Mam tak samo, jak znajdziesz co to było to koniecznie napisz. Też miałem prawy przegub wymieniony, i półośkę. Może to luz na górnym wahaczu ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojczer Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Jutro zejdę do kanału i bede szukał jak nic nie znajdę kupię drugi przegub wymienię i wtedy zobaczę bo widze że nie obejdzie się bez wydania kasy widzę że kolega strasznie sie uparł że to przegub...jeśli to przegub to najbardziej go słychać podczas skręcania i zawracania wali niemiłosiernie...pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 No i znalazłem dziś Okazało się że to łożysko już pod koniec postaniwiłem sprawdzić i dociągnąć, trochę poszło. Pojechałem na jazdę próbną i nic nie słychać już Dużo jeżdżę jak coś się bedzie działo to napiszę jescze. Widocznie po wymianie przegubu i dokręceniu łożyska po jakimś czasie trzeba dociągnąć trochę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baciarek Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Możesz sprecyzować, które łożysko ? Zwrotnicy ? Czy piasta ? U mnie były wymieniane łożyska zwrotnicy, przegub i półośka i pewnie też trzeba dociągnąć tylko co ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Łożysko piasty kolego dociągnąłem i narazie jest ok Pewnie się ułożyło troche i trzeba było dociągnąć. Dokręciłem do oporu napisz czy miałeś to samo co ja pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baciarek Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Witam ponownie, pomogło dociągnięcie śruby, na razie zrobiłem to z kołem, jak będzie cieplej to ściągnę koło i dociągnę bardziej. Patrzyłem z drugiej strony i widzę, że mam różne nakrętki, jedna jest z grzebieniem druga bez. I ta z grzebieniem pomimo, że ma zawleczkę to ta zawleczka nic nie daje bo śruba ma jakieś 5 mm na poluzowanie się, choć może ta zawleczka ma ochronić tylko przed całkowitym rozkręceniem się piasty ? W każdym razie jakieś kombinacje u mechaników zaszły (różne śruby) no i muszę mocniej dociągnąć jak znajdę nasadkę rozmiar 36 bodajże tak jest. Dzięki - pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 Ja mam u siebie nakrętki bez zawleczek, mam nadzieje że już się nie odkręci, ciągle dociągać łożysko to też niedobrze. Mam jeszcze jedno pytanie wymieniałeś łożysko zwrotnicy po czym poznać że jest zużyte ? wyczuwałeś jakieś luzy ? jak sprawdzić luz na łożysku zwrotnicy? Myślę nad tym żeby je wymienić ale szarpie za koło i nie ma żadnych luzów i niewiem czy warto to ruszać? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.