Martiii Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 (edited) Uzytkownicy LPG,jak myślicie czy jest sens stworzenia pokrowca termicznego na parownik, by np. nie marzł tak w nocy i szybciej sie nagrzewał z rana?? Edited March 13, 2010 by Martiii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 i co będziesz go zdejmował jak będzie ciepło?? lepiej zainwestować w grzanie listwy koszt niewielki lub dodatkowo w grzanie cieczy w układzie np jak w dieslach http://moto.allegro.pl/item940033766_audi_a4_1_9tdi_99r_podgrzewacz_wody_idealny.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stapcio Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Zawsze możesz zamontować webasto. Programowanie pozwoli Ci nawet w zimę przyjść z rana do ciepłego i rozmarzniętego auta a przez to i parownik będzie ciepły wiec od razu przełączy się na gaz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 webasto raczej w dieslach, choć pewnie jest też rozwiązanie na PB ale raczej nie na LPG, fajna sprawa nawet kiedyś sam myślałem ale chyba szkoda kasy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 a co powiecie o bloku wodnym np z kart graficznych przyklejony do listwy ??? a ja mam już zamówione Pojedyncze H2000 i będzie krótko i dynamicznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 a co powiecie o bloku wodnym np z kart graficznych przyklejony do listwy ??? lepiej chyba to z rezystorami szybciej grzeje(już wszystko leży i czeka tylko nie ma klimatu ), a ten blok H2O do kart graficznych to może za delikatny by był, pozatym trzeba wpinać się w układ H2O, czyli znowu szczelność i robienie przejść, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 no o blok wodny to miał być przykład l epszy elektryczny na zime choć ciepło by było za Free bo z układu choć znowu osłabiamy grzanie w środku .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 no o blok wodny to miał być przykład l epszy elektryczny na zime choć ciepło by było za Free bo z układu choć znowu osłabiamy grzanie w środku .... wydaje mi się, że elektryczny lepszy dlatego, że szybciej grzeje listwę, masz rozłączanie przy 50st i stara się to utrzymać, do tego zanim gaz pójdzie to masz już listwę nagrzaną, a przy wodnym to jednak zwłoka wymiany ciepła pomiedzy blokiem wodnym a listwą była by zbyt duża, do tego gaz masz ustawiony zazwyczaj na 20-35 st, czyli nie jest to za ciepło do ogrzania listwy a osłabieniem ogrzewania środka to za bardzo bym się nie przejmował, to nie miało by za bardzo wpływy za mały pobór ciepła, a pozatym to Ty teraz myśł jak dogrzać hanny pojedynczo heheheh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 sweterki uszyje 4 szt by im było ciepło w zimie i tyle aż sie nie mogę doczekać a zauważyłem że mi benzyna ucieka ,,..... reduktor zdycha ...nie ma czasu ale będzie rakieta .... może spowrotem wrzucę stożek ..jak by sie dało wytargać diode z tej listwy grzejącej i wrzucić do kabini by było widać kiedy sie wyłącza ,,,ponoć mają takie diody ,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 sweterki uszyje 4 szt by im było ciepło w zimie i tyle aż sie nie mogę doczekać a zauważyłem że mi benzyna ucieka ,,..... reduktor zdycha ...nie ma czasu ale będzie rakieta .... może spowrotem wrzucę stożek ..jak by sie dało wytargać diode z tej listwy grzejącej i wrzucić do kabini by było widać kiedy sie wyłącza ,,,ponoć mają takie diody ,,, też chyba wrócę do stożka, no i muszę znaleźć trochę czasu i podjechać na mody heheh, a dioda to mały pikuś byle kabli starczyło ja robię pod schemat mam już wszystko kupione tylko znowu czas no i pewne korekty zrobię no i pochwal się sweterkami :devil: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 (edited) no dało by sie zrobić slimaka na każdym wtryskiwaczu obwinąć rurką miedzianą 6mm albo mniej i zrobić układ wodny znowu ...lub cos elektrycznego widze 2 przekazniki i ne bardzo kumam działanie jednego jak jest zasilany z aku dziwne ,, ale jak sam zrobiłeś układ i jest prosty to można zrobić coś pod 4 ry osobne wtryskiwacze coś w kształcie pół okrągłego radiatora ..z osobną grzałką ,,, prze lukałem i 1 wszy przekaźnik nic nie daje !!!! prąd przechodzi cały czas ,,,, owszem zasilanie zalecają by dać na przekaźniku ,,,... Edited April 17, 2010 by Tofu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 mówiłem, że będą poprawki, pierwszy wywalam, i termostat cieczy też, zostaje tylko jeden przekaźnik i termostat na listwie. powinno wystarczyć, w momencie przekręcenia kluczyka juz będzie grzane, a, że to takie duuuże rezystory, to moment i będzie 50st i wtedy termostat (wielkości tranzystora) rozłączy to wszystko i zanim gazik pójdzie na wtryski to już będą ciepłe i żaden syf ich nie będzie sklejał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 dobre to a podał byś konkretnie jakie układy ? bo ja mocny tak bardzo nie jestem ale jak poczytam to polutuje jak trzeba chętnie bym zrobił coś na hane pojedynczo .. a zasilanie po stacyjce jest do d*py bo jak piszesz że to bedziie 5A to wychodzi 60W a to już sporo a w zimie przydać może sie nawet najmniejszy prad ... zużycie porównywalne do silnika dmuchawy lub chłodnicy wg mnie dobre by było dać sygnał z świateł bo i tak sie śmiga na światłach a przy odpaleniu jest wyłączone ,,,albo własne sterowanie ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 dobre to a podał byś konkretnie jakie układy ? bo ja mocny tak bardzo nie jestem ale jak poczytam to polutuje jak trzeba chętnie bym zrobił coś na hane pojedynczo .. a zasilanie po stacyjce jest do d*py bo jak piszesz że to bedziie 5A to wychodzi 60W a to już sporo a w zimie przydać może sie nawet najmniejszy prad ... zużycie porównywalne do silnika dmuchawy lub chłodnicy wg mnie dobre by było dać sygnał z świateł bo i tak sie śmiga na światłach a przy odpaleniu jest wyłączone ,,,albo własne sterowanie ... na rysunku masz: rezystory to 3 i 6 ohm, (6R8, 3R3) do tego przekaźniki zwykłe samochodowe, bezpiecznik, i termistor rozłączający przy 50st, (67L050, chyba coś takiego), te 5A to nie dramat dla aku i instalacji tym bardziej, że idzie przez przekaźnik, dla pojedynczych, musisz pomyśleć o jakimś mocowaniu do wtrysku i połączeniu na wtyczki, aby mozna było rozłączać w razie W, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 (edited) instalacje mam troszke chronioną bo swiatła mam na osobnych kablach i przekazniku i na kablach 1.5mm osobne masy do żarówek tak że jest ok do tego zasilanie wtryskiwaczy PB i stag po stacyjce też mam na osobnym przekażniku który miał pełnić role immo tak jak piszesz to bym dał po termistorze na każdy wtryskiwacz by była równa temp na każdym Edited April 20, 2010 by Tofu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 AX50WR 6R8 AX50WR 3R3 rezystory w sumie najdroższa sprawa bo chyba po 15 złociszy jeden BT-67L050 -> termistor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest minioch Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 W necie znalazłem coś takiego www.pokrowcenareduktory.pl próbowałem sie z nimi skontaktować i narazie mają na kilka modeli ale chłopaki (u szewca gwoździe prostują) obiecują że w krótce będą robić nowe projekty. www.pokrowcenareduktory.pl Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 (edited) "W necie znalazłem coś takiego www.pokrowcenareduktory.pl próbowałem sie z nimi skontaktować i narazie mają na kilka modeli ale chłopaki (u szewca gwoździe prostują) obiecują że w krótce będą robić nowe projekty. www.pokrowcenareduktory.pl Pozdrawiam. " Haha, jakie auto przez kilkanaście kilometrów łapie temperaturę w ktorej zdatne jest do automatycznego przełączenia na LPG? Edited October 17, 2011 by buladag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 widzę odkopany temat ... rok minął ,.... do dogrzewania polecam otuliny na rury h2o .dać na węże wodne i na gazowy też nie zaszkodzi.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Haha, jakie auto przez kilkanaście kilometrów łapie temperaturę w ktorej zdatne jest do automatycznego przełączenia na LPG? moje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
extradd Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Taniej i lepiej wyjdzie pianką i wyrzeźbić. A tak na serio to ja też myślę o jakimś ociepleniu bo chcąc wycisnąć 200KM to muszę mieć tam cieplutko a jednak parę km muszę przejechać za nim się nagrzeje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 NIKUŚ termicznie da radę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
extradd Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 NIKUŚ termicznie da radę Hmmm ale auto musi mieć już pełną temperaturę. A ja natomiast mam na myśli szybsze zagrzanie auta. Ty wiesz ile moje łyka przy max bucie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 nie narzekaj d*p,o wóz 1.6 wyskoczył na stacji z średną 15 ,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.