Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10,P11] 2.0D/TD Odpowietrzenie ukladu paliwowego


Guest FoQs
 Share

Recommended Posts

Witam mam do Was takie pytanie odnosnie odpowietrzania ukladu paliwowego

 

wiem ze trzeba odkrecic srube u dolu filtru paliwa, poczekac az splynie woda skondesowana.

Pozniej trzeba dokrecic i ponaciskac do wyczucia oporu - mozna tez uruchomic silnik.

Zas po tym trzeba odkrecic przewody wysokiego cisnienia o 1/4 obrotu przy wtryskiwaczach

i uruchomic rozrusznik by poczekac az paliwo zacznie rownomiernie wyplywac z przewodow i przy uruchomionym rozruszniku dokrecac przewody i pytania do Was.

 

Czy te przewody trzeba odkrecac tam gdzie odchodza od pompy wtryskowej ? w tym miejscu ??

i co znaczy uruchomic rozrusznik dokladniej, samochod odpalic czy jak ??

Edited by FoQs
Link to comment
Share on other sites

to jest teoria z czasów STARA i innych JELCZY, miałem 2.0D i wystarczyło popompować na filtrze i było OK nic nie trzeba było odkręcać. pewnie nie zaszkodzi ale nie jest to konieczne układ sam się odpowietrzy

Link to comment
Share on other sites

MOżliwe, że jest tak napisane ale kiedyś zabrakło mi paliwa jak chciałem sprawdzić pojemność baku, po doholowaniu na stację zalałem ON popompowałem na filtrze w układ i zaskoczył, piszę jak było i czy to działa.

Link to comment
Share on other sites

Odpowietrzenie układu paliwowego to kolego masz w korku wlewowym do zbiornika, a jeśli chcesz odpowietrzyć filtr paliwa np po wymianie filtra lub odwodnieniu, to wystarczy że popompujesz pompką aż zrobi się twarda. Jeśli byś grzebał przy pompie lub wtryskach, wtedy po podpompowaniu na filtrze luzujesz przewody paliwowe i kręcisz rozrusznikiem w celu uruchomienia pompy wtryskowej. Pompa przecież bierze napęd z wałka rozrządu. Robisz to po to aby paliwo podane z pompy wyparło powietrze z przewodów

Link to comment
Share on other sites

aha no to skoro tak mowicie to wymienie filtr paliwa zaraz i bede tylko pompka pompowac skoro tak wystarczy to luz

a za tamto nie bede sie zabierac

Link to comment
Share on other sites

jak już napompujesz w filtr do twardego to proponuję aby dodać gazu przy uruchamianiu i będzie gitt

Link to comment
Share on other sites

Przewodów nie dokręcasz na pracującym rozruszniku bo wtedy podasz paliwo na wtryski i silnik odpali na powiedzmy jednym garze, a do tego zabryzgasz sobie go całego paliwem. Krecisz tyle aby poszło z niego paliwo. Dokręcasz i uruchamiasz normalnie po wcześniejszym spłukaniu tego co wyciekło.

 

Nic nie trzeba wciskać gazu Jak zdechnie to jeszcze raz kręcisz, a wprowadzenie zimnego silnika w wysokie obroty nie jest dla niego a zwłaszcza turbiny zdrowe

Link to comment
Share on other sites

a czy ja napisałem, że w podłogę :whistle:

Link to comment
Share on other sites

nie dodawalem gazu i odpalil normalnie :) tam pozniej tak troszke dziwnie pracowal jakby cos nie rowno troszke ale przejdzie mu i nic nie bedzie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest Mateusz_P11_144

Panowie wykrecałem przewody paliwowe,metalowe które idą z pompy wtryskowej na wtryski.
Po ponownym podłaczeniu auto nie odpala. Kręci,pompa chodzi ale nie daje paliwa.
Zapowietrzone jest cos,tylko co?
Pompa,wtryskiwacze czy co?
 

Link to comment
Share on other sites

a elektrozaworek przy pompie wtryskowej ruszałeś ten z jednym kablem obok nastawnika?

ew. sprawdź podłączenie do wtryskiwacza sterującego

Edited by marlos90
Link to comment
Share on other sites

A próbowałeś uruchomić na chwilę pompę bez podłączonych przewodów na wtryski?


Mateusz,może coś siedzi w elektrozaworze.Moze pompa padła?Kręci a wirnik stoi?Może jak odręciłeś przewody ,ciśnienie się straciło i wszystkie paprochy spłynęły w filtr lub pompę?


Odkręcałeś do świec po próbie czy są mokre czy suche?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

Suche swiece bo nie daje paliwa.

pompa kreci wszystko dziala,napięcie jest. A paliwo nie idzie:/

EDIT:

 

 

Panowie sprawa rozwiązana.

Usiadłem,wypilem piwko,nałądowałem aku bo od krecenia zdechł i pomyślałem.

 

Wypiąłem wszystkie wtyczki i od nowa powpinałem,posprawdzałem przewody przelewowe i się okazało że jeden z przelewów pękł i puszczał powietrze.

 

Zagadał za pierwszym strzałem.

Dzieki za podpowiedzi ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...