Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Korozja tylnej klapy T31


Gość michalkaflowski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mnie to nie przeszkadza a fachowcem nie jestem i nie czuję się, cokolwiek znam się na mechanice i w tym sobie radzę a blachy zostawiam fachowcom za wyjątkiem uzupełniania ubytków bo nie ma sensu malować całości kiedy ubytki i ogniska korozji są nie widoczne lub mało widoczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani 0,180 ani 0,0180 mm. Powinno być ok 0,08 do 0,1 mm, czyli od ok. 80 μm do 100 μm. Na powierzchniach poziomych (dach, maska) może być troche więcej. Ponad 120 μm mają samochody europejskie. Azja bardzo oszczędza. Jezeli miernik masz sprawny, a na całym nadwoziu masz ok. 180 μm, to ja bym obstawiał powtórne lakierowanie po całości.

Ja rowniez, moj t31 czarna perla  i drugi t31 ciemny fiolet, cale auto waha 80-100 mikronow a miejscami nawet 70 :/ miernik nie najgorszy taki za 500pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest właściwa postawa. (edit: to było do marinero :))

Ja tez nie jestem fachowcem. Po prostu przy zakupie swojego, sprawdzałem grubość powłoki. Zaintrygowało mnie to, że jest tak cienko (80 μm na całości).

I zacząłem trochę czytać na ten temat. Okazuje się, że najcieńsze fabryczne powłoki lakiernicze mają auta z Azji i USA.

Edytowane przez berater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc albo źle zapamiętałem i było 80 mikronów albo ma 180 i był dodatkowo lakierowany na etapie produkcji lub u dealera dla mnie obie wersje mają plusy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, przy braku ocynku (to zgroza !!!), naszym klimacie i kwaśnych deszczach, zawsze to lepsze zabezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś Kolego stan lakieru w klapie? Szczególnie plastiki przy ich krawędziach? Moim zdaniem warto je zdjąć i zabezpieczyć ogniska korozji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie zagladałem, ale chyba to zrobię. Natomiast ostatnio lakierowałem tylne błotniki. W dolnej części błotników, po obu stronach pod zderzakiem próchno.

Musielli wstawiać reparaturki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pod moim avatarem :).

W Polsce od początku.

Edytowane przez berater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle to miałem takie problemy dawniej w carismie i mazdzie 6. To podatne na uszkodzenia miejsca


sprawdzę te błotniki zawsze lepiej zapobiegać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie mimo nadkoli, jest to magazyn soli i całego syfu spod kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wnikliwej inspekcji wszystko wygląda ok, nadkola zabezpieczone a poza tym mam plastikowe nakładki. Niemniej planuję położyć gumę na podwoziu (podłodze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam zamiar kupić jakiś samochód z napędem 4x4 i wizualnie X-Trail najbardziej mi odpowiada, ale jak czytam na forum o problemach z rudą w 3 letnich autach to zastanawiam się czy ten typ tak ma czy po prostu są to jakieś wyjątki. Rozumiem, że u nas taki klimat i sól robi swoje ale mam peugeota 407 z 2005 roku i nie mam takich problemów. Jednak wydaje się, że samochód za dość duże pieniądze i mający aspirację terenowe powinien być lepiej zabezpieczony przed działaniami atmosferycznymi. Czy wszyscy użytkownicy X-Trail- ów mają problemy z korozją? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z duża dozą prawdopodobieństwa podejrzewam,że "takie"problemy z korozja jakie ma T31 ,jakby dobrze poszukac to w tym Peugeot 407 tez sie znajdą.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemy z ogniskami korozji są ale na szczęście nie są rozległe

na korzyść jednak tego pojazdu w wersji T31 2.0dCi 150kM przeważa kultura pracy silnika i opinia o wysokiej trwałości jednostki napędowej, a dodatkowymi atutami jest ogromny bagażnik z dość przestronnym wnętrzem  i bogatym wyposażeniem

minusem jest niewiele miejsca dla pasażerów z tylnej kanapy

ogółem jednak po półrocznej eksploatacji szczerze polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem dzisiaj X-Traila z 2009 roku i rzeczywiście korozja nie jest mu obca. Belka pod chłodnicą skorodowana dość mocno, pod uszczelkami na drzwiach małe ogniska, ale o dziwo na tylnej klapie lakier przetarty przy listwie, a rdzy jeszcze nie ma. Zauważyłem też inny problem, zacieki w środku przy szklanym dachu. Albo uszczelka, albo ktoś nie zamknął dachu, albo to też jakaś wada tego modelu. U Was nie ma problemu z przeciekającym dachem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kila dni temu zauważyłem małe ognisko korozji na klapie przy chromowanej listwie. Trzeba będzie zrobić na wiosnę.

Innych miejsc na razie nie zauważyłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okolice chromowanej listwy oraz listwa dolna klapy i pod nimi to miejsca które atakuje rdza, trzeba tylko je zdjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam zamiar kupić jakiś samochód z napędem 4x4 i wizualnie X-Trail najbardziej mi odpowiada, ale jak czytam na forum o problemach z rudą w 3 letnich autach to zastanawiam się czy ten typ tak ma czy po prostu są to jakieś wyjątki. Rozumiem, że u nas taki klimat i sól robi swoje ale mam peugeota 407 z 2005 roku i nie mam takich problemów. Jednak wydaje się, że samochód za dość duże pieniądze i mający aspirację terenowe powinien być lepiej zabezpieczony przed działaniami atmosferycznymi. Czy wszyscy użytkownicy X-Trail- ów mają problemy z korozją? 

 

Na początek się przywitam, bo to mój pierwszy post tutaj.

Dzień Dobry.

 

Od pół roku mam T31, wcześniej jeździłem trzema pod rząd Hondami CR-V

Różnicę na plus odczuwam ogromną jeśli chodzi o komfort. Miękkie zawieszenie, automat, wrażenie, że prowadzi się duże stabilne auto.

Jeśli chodzi o minusy, to jest ich sporo.

Nissan ma zdecydowanie mniejszy bagażnik, ilość miejsca z tyłu to już totalna porażka, jest wyraźnie gorzej wykonany (mam na myśli przyciski, wajchy itp), ognisko korozji pojawiło mi się już w standardowym miejscu, ceny i jakość serwisu (przynajmniej w Warszawie) to jakiś absurd. Czas się tu zatrzymał na etapie Polmozbytu.

 

Reasumując jeździ mi się dobrze, ale mam pełną świadomość, że jak skończy się leasing to go pogonię i wrócę do czegoś japońskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT

temat jest o korozji pokrywy bagaznika ale skoro pozwoliles sobie na dygresje, nie pozostane dluzny

 

Nissan ma zdecydowanie mniejszy bagażnik

CR-V w swojej II edycji po face liftingu miala pojemnosc bagaznika 536/1532, T31 ma pojemnosc bagaznika 603/1773, liczby nie klamia a do tego wygodny i duzy obrys pokrywy bagaznika co ulatwia ew. zaladunek duzych gabarytow

 

> ilość miejsca z tyłu to już totalna porażka

porazka to byla w Fiacie 126p, podrozujac T31 nie ma sie wrazenia cierpniecia nog, chyba ze ktos ma wzrost zawodnika ligi NBA

 

jak skończy się leasing to go pogonię i wrócę do czegoś japońskiego

kon by sie usmial, gdzies Ci umknelo ze T30 i T31 z powodu w PELNI japonskiego rodowodu jest zwany 'ostatnim samurajem? ; )

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Kolega Niewe błysnął :lol:

Tak na prawdę to T31 to jest jak na razie ostatnim porzadnym i najbardziej uniwersalnym suv-em.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ponieważ temat korozji klapy się kilkakrotnie przewijał, w czym sam miałem udział podjąłem się po raz drugi mam nadzieję że ostatni operacji na tym elemencie. Skłoniły mnie do tego rdzawe zacieki mające początek pod blendą, a że naprawiałem miejscowo małe obszary klapy w tym miejscu domniemałem, że problem się powtórzył. Okazało się że główną przyczyną zacieków są skorodowane śruby mocujące blendę w klapie oraz wkręty mocujące mechanizm otwierania klapy (chyba microswitch). Poprzednio wykonana "naprawa lakiernicza" została naruszona w jednym miejscu z czterech.

Niemniej wykonałem następujące prace:

  • demontaż plastików wewnętrznych i zewnętrznych klapy;
  • oczyszczenie miejsc skorodowanych multiszlifierką;
  • pokrycie ich preparatem antykorozyjnym;
  • wycięcie szablonu w kształcie blendy i tegoż samego z folii do zabezpieczania słupków i progów;
  • oklejenie klapy pod blendą;
  • demontaż śrub i wkrętów (ostatnie udało się usuną  tj. 2 poprzez użycie fosolu i wykręcenie, a 2 poprzez rozwiercenie wiertarką stołową - wiertło lewe);
  • wykonanie nowych mosiężnych śrub mocujących i zastąpienie wkrętów nowymi;
  • ramkę kamery miałem wykonaną z nierdzewki poprzednio więc tylko ją ponownie zamontowałem
  • złożenie w całość i efekt jest bardzo dobry - folia niemal niezauważalna i ubytki lakieru pod nią też się ukryły.
  •  
  • tak wyglądały zdemontowane wkręty post-101425-0-13615700-1489772763_thumb.jpgpodobnie wyglądały śruby mocujące tzn ich łby 

post-101425-0-58531500-1489772709_thumb.jpg

post-101425-0-74617600-1489772716_thumb.jpg

post-101425-0-18373800-1489772724_thumb.jpg

post-101425-0-28696400-1489772732_thumb.jpg

post-101425-0-22231400-1489772743_thumb.jpg

post-101425-0-70228900-1489772753_thumb.jpg

post-101425-0-74387100-1489772776_thumb.jpg

post-101425-0-81540100-1489772794_thumb.jpg

Edytowane przez marinero
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka grubosc ma folia i czy sruby byly dorabiane calkowicie czy zaadoptowane jakies ogolnodostepne?

 

pozdrawiam i plusik : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka grubosc ma folia i czy sruby byly dorabiane calkowicie czy zaadoptowane jakies ogolnodostepne?

 

pozdrawiam i plusik : )

śruby dorobione z wałka mosiężnego tak aby podkładka, która fabrycznie (w oryginale) jest wprasowana i stanowi dystans była całością tzn. podkładka i śruba są jednolitym elementem mosiężnym

nie sprawdzałem grubości folii, która kupiłem na allegro

Nawiasem mówiąc zdejmowałem też plastiki u dołu klapy, bo w rejonie załamań (ukos pod tablicą rejestracyjną) po obu stronach były tez ogniska korozji, które zabezpieczyłem.

Oczywiście zastosowałem też środek do konserwacji profili wewnętrznych od środka, tym bardziej to zasadne bo od wewnątrz gniazdo (w karoserii) na kamerę też korodowało

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...