Guest pejo66 Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Witam kolegów, zabrałem się za wymianę łożyska przedniego w swojej almerce (N16 2,2DI-2001) wszystko szło sprawnie do momentu próby wyciągnięcia czujnika ABS z piasty,bez tego nie wybiję starego łożyska.Niestety korozja,zapieczenie czujnika skutecznie zablokowały moje dalsze prace.Zmuszony byłem złożyć wszystko do kupy i powrócić do "tematu" jak będę mądrzejszy-dzięki,jak mam nadzieję waszym radom i pomocy.Z góry dziękuję i pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest majsterus Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 czujnik na straty, WD40 i nic na siłę, wszystko młotkiem odłącz go, nie pamiętam czy tam jest złączka, ale powinna być. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pejo66 Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 czujnik na straty, WD40 i nic na siłę, wszystko młotkiem odłącz go, nie pamiętam czy tam jest złączka, ale powinna być. A co jak nie ma? Jak w tedy odłączyć przewód ABS... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goago Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 A co jak nie ma? Jak w tedy odłączyć przewód ABS... jest złączka. jeśli chodzi o lewą stronę znajdziesz ją pod obudową filtra powietrza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gajdek419 Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Jestem równiez po wymianie łożyska w przednim lewym kole i nie bylo potrzeby wyjmowania czujnika ABSu. Trzeba się zaopatrzyć w specjalną tulejkę rozpręzną i wyciągnać je za wewnętrzny pierscień. W zasadzie to i tak tzreba wyciagnąc zwrotnicę to mozna wypchnąc lozysko od tylu na prasie. Wyciąganie czujnika ABS to szansa pól na pół że nie uszkodzisz go przy demontazu. (Kiedyś miałem problem z ABS - podejrzany był czujnik; i mechanicy mowili ze trzeba sie liczyc z wymiana calej zwrotnicy z czujnikiem - uzywki oczywiscie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pejo66 Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 jest złączka. jeśli chodzi o lewą stronę znajdziesz ją pod obudową filtra powietrza. No tak, zapomniałem dodać że chodzi o prawą stronę.Przy demontażu nie zauważyłem tam żadnej złączki...i co wtedy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gooral Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 panowie wymienialem kiedys lozyska w przyczepie do lodzi - bylo tam kilka uszczelek i stozkowe lozyska waleczkowe - czy w aucie bedzie duzo trudniej jak w przyczepie? (w przyczepie zajelo mi to jakies 2h na kolo, ale nie mialem sciagacza) brac sie za to samemu? n16 oczywiscie 1.8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawello Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Witam, Z prawej strony również jest kostka na przewodzie od ABS. Znajduje się pod maską na przeciwko rozrządu. Wystarczy ja wypiąć i wyciągnąć przewud idący do czujnika, rozkręcić pozostałe części i masz pełną swobodę bo całość wychodzi razem z czujnikiem. Jestem właśnie po wymianie łożyska przedniego z prawej strony u mechanika i on tak to zrobił, żeby nie uszkodzić czujnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 pawello,ma rację, sam wymieniałem z prawej i tak właśnie zrobiłem,czujnik odłączyłem na kostce i gicior,tyle,że na prasie było trochę problemu,ale wyszło.Potem tylko dobrze wyczyścić i wcisnąć nowe.Oczywiście na czujnik trzeba uważać aby nie uszkodzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.