Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Tino] kod P0031


makswwl

Rekomendowane odpowiedzi

witam

wczoraj zapaliła się kontrolka check engine kod błędu P0031,skasowałem(ELM)niestety zapala się ponownie po paru minutach.Chciałbym sam z tym powalczyć ale nie wiem od czego zacząć.Proszę o praktyczne porady.Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika(1,8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0031 jest to błąd grzałki pierwszej sondy i prawdopodobnie trzeba ją wymienić, ale najpierw jak potrafisz to ją sprawdz czy niema zwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--- Wedle spisu kodów po polsku:

0031 - Grzałka sondy Lambda "1" - zbyt niskie napięcie.

 

--- A według serwis manuala:

On Board Diagnosis Logic

- DTC No.

P0031/0031

 

- Trouble diagnosis name

Heated oxygen sensor 1

heater control circuit low

 

- DTC detecting condition

The current amperage in the heated oxygen sensor

1 heater circuit is out of the normal range.

(An excessively low voltage signal is sent to ECM

through the heated oxygen sensor 1 heater.)

 

-Possible cause

Harness or connectors

(The heated oxygen sensor 1 heater circuit is open or shorted.)

Heater oxygen sensor 1 heater

 

 

I to by było na tyle, z tego co mogę pomóc.

Powodzonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0031 jest to błąd grzałki pierwszej sondy i prawdopodobnie trzeba ją wymienić, ale najpierw jak potrafisz to ją sprawdz czy niema zwarcia.

Pierwsza sonda to rozumiem ta przy chłodnicy,a możesz coś bliżej o sprawdzaniu jej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka sondy lambda 1. Sprawdzić, czy złącze wielostykowe sondy lambda nie jest skorodowane lub uszkodzone. 2. Sprawdzić, czy styki są prawidłowo połączone z sonda lambda i znajdują się na swoim miejscu w złączu wielowtykowym. 3. Zdjąć gumowy kapturek zabezpieczający z sondy lambda. 4. Podłączyć ujemna końcówkę pomiarowa woltomierza (testera) do masy silnika. 5. Odnaleźć zaciski. Zależnie od układu są to: masa grzałki sondy lambda, zasilanie grzałki sondy lambda, sygnał sondy lambda, masa sondy lambda. 6. Podłączyć dodatnia końcówkę pomiarowa woltomierza (testera) do przewodu przymocowanego do zacisku sondy lambda. 8. Uruchomić silnik i rozgrzać do temperatury normalnej pracy. 9. Podwyższyć prędkość obrotowa silnika do 3000 obr./min na 30 sekund. Spowoduje to wzrost temperatury sondy lambda, co powinno spowodować zmiany napięcia sygnału wyjściowego. 10. Utrzymywać prędkość silnika na poziomie 2500 obr./min. Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym przez dłuższy czas, sonda lambda może wystygnąć i zmiany napięcia sygnału wyjściowego mogą ustać. 11. Sprawdzić, czy zmienia się sygnał wyjściowy sondy lambda. Sprawdzanie grzałki sondy lambda Sprawdzić czy na zacisku zasilania napięcie ma wartość nominalnego napięcia akumulatora. a) Brak napięcia - sprawdzić podłączenie wstecz do wyłącznika zapłonu. Sprawdzić podłączenie masy do grzałki sondy lambda Sygnał wyjściowy z sondy lambda Warunki Napięcie Silnik pracuje (gorący, 2500 obr/min.) 0,2 do 1,0 V Przepustnica w pełni otwarta 1,0 V (stale) Paliwo odcięte. Znalazłem coś takiego może się przyda ale ja niewiem jak i które kable trzeba sprawdzić, z tego co wiem to elektrycy sprawdzają sonde oscyloskopem -jest najpewniejszy.ELM też może sprawdzić prace sondy jak ma odpowiednie oprogramowanie, ale grzałki nie sprawdzi. Możesz zrobić coś takiego rozgrzać silnik do normalnej temeratury i utzymywać obroty powyżej 2500 i wykasować błąd ale nadal utrzymywać obroty jeżeli kontrolka się nie zapali to będzie oznaczało że wiązka elektryczna jest ok natomiast uszkodzeniu uległa sama sonda.W nissanach jest tak że grzałka sondy działa jek temperatura sondy spadnie poniżej 250 - 300 st CNiemoge poprawić (po poprawdze wszystko jest nadal źle poukładane) więc musisz sobie poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu stawiam na grzałkę sondy.Jest przerwa w obwodzie grzałki.Wpiąłem w przewody grzałki żarówkę 5W,żarówka zapala się po rozruchu silnika,kontrolka check engine nie zapala się.Nie chcę jeżdzić z żarówką pod maską więc co kupić,był Bosch 0 258 006 462 cena ok.350zł,ale widziałem zamienniki NKT NGK(allegro)95zł. ale trzeba zarobić wtyczkę.Pomóżcie co wybrać.

Znalazłem też Boscha uniwersalny 85zł.Brać oryginał czy zamienniki?

Moja pazerność została nagrodzona.Kupiłem (allegro)Boscha w poniedziałek, podałem gostkowi model i rok prod.auta.We wtorek dzwoni kurier 102zł.z przesyłką,otwieram i wyjmuję oryginalną sondę identyczną jak była.Różnica jest tylko w trzech ostatnich cyfrach numeru fabrycznego i brak wtyczki,trzeba obciąć ze starej sondy (tulejki zaciskowe w komplecie).Nick gostka z allegro od którego kupiłem sonde motoplakor.Tinusia śmiga :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacekzet2

P0031 Heated tlenu sensor1 (obwód sterowania nagrzewnicy niskie)

P0032 Heated oxygen sensor1 (heater control circuit high) P0032 tlenu podgrzewane sensor1 (obwód sterowania nagrzewnicy wysoka)

P0037 Heated oxygen sensor2 (heater control circuit low) P0037 tlenu podgrzewane sensor2 (obwód sterowania nagrzewnicy niskie)

P0038 Heated oxygen sensor2 (heater control circuit high) P0038 tlenu podgrzewane sensor2 (obwód sterowania nagrzewnicy wysoka)

P0102 Mass air flow sensor circuit (low input) P0102 Mass Air Flow obwodu czujnika (niskonakładowe)

P0103 Mass air flow sensor circuit (high input) P0103 Mass Air Flow obwodu czujnika (cenny wkład)

P0112 Intake air temperature (sensor circuit low input) P0112 Temperatura powietrza wlotowego (obwód czujnika niskonakładowe)

P0113 Intake air temperature (sensor circuit high input) P0113 Temperatura powietrza wlotowego (obwód czujnika cenny wkład)

P0117 Engine coolant temperature (sensor circuit low input) P0117 Temperatura chłodziwa silnika (obwód czujnika niskonakładowe)

P0118 Engine coolant temperature (sensor circuit high input) P0118 Temperatura chłodziwa silnika (obwód czujnika cenny wkład)

P0132 Heated oxygen sensor 1 (circuit high voltage) P0132 Czujnik tlenu Ogrzewany 1 (Circuit High Voltage)

P0133 Heated oxygen sensor 1 (circuit slow response) P0133 Czujnik tlenu Ogrzewany 1 (Circuit Slow Response)

P0134 Heated oxygen sensor 1 (circuit no activity detected) P0134 Czujnik tlenu Ogrzewany 1 (obwód nie wykryto aktywności)

P0138 Heated oxygen sensor 2 (circuit high voltage) P0138 Czujnik tlenu Ogrzewany 2 (Circuit High Voltage)

P0139 Heated oxygen sensor 2 (circuit slow response) P0139 Czujnik tlenu Ogrzewany 2 (Circuit Slow Response)

P0171 Fuel injection system (too lean) P0171 System wtrysku paliwa (zbyt chude)

P0172 Fuel injection system (too rich) P0172 System wtrysku paliwa (zbyt bogata)

P0174 Fuel injection system (too lean) P0174 System wtrysku paliwa (zbyt chude)

P0221 Throttle position sensor (circuit range/performance problem) P0221 Czujnik pozycji przepustnicy (zakres obwodu / problem z wydajnością)

P0222 Throttle position sensor 1 (circuit low input) P0222 Czujnik pozycji przepustnicy 1 (obwód niskonakładowe)

P0223 Throttle position sensor 1 (circuit high input) P0223 Czujnik pozycji przepustnicy 1 (obwód wysoki wkład)

P0226 Throttle position sensor (circuit range/performance problem) P0226 Czujnik pozycji przepustnicy (zakres obwodu / problem z wydajnością)

P0227 Throttle position sensor 1 (circuit low input) P0227 Czujnik pozycji przepustnicy 1 (obwód niskonakładowe)

P0228 Throttle position sensor 1 (circuit high input) P0228 Czujnik pozycji przepustnicy 1 (obwód wysoki wkład)

P0300 Multiple cylinder misfire detected P0300 cylinder niewypał wiele wykrytych

P0301 No.1 cylinder misfire detected P0301 niewypał cylindra wykryte No.1

P0302 No.2 cylinder misfire detected P0302 niewypał cylindra wykryte No.2

P0303 No.3 cylinder misfire detected P0303 niewypał cylindra wykryte No.3

P0304 No.4 cylinder misfire detected P0304 cylinder niewypał No.4 wykrytych

P0327 Knock sensor circuit low input P0327 Czujnik obwodu Knock niskonakładowe

P0328 Knock sensor circuit high input P0328 Obwód czujnika Knock cenny wkład

P0335 Crankshaft position sensor (POS) circuit P0335 Czujnik pozycji korbowych (POS) obwodu

P0340 Camshaft position sensor (PHASE) circuit P0340 CAMSHAFT POSITION SENSOR (FAZ) Circuit

P0420 Catalyst system efficiency below threshold P0420 wydajność systemu Catalyst poniżej progu

P0430 Catalyst system efficiency below threshold P0430 wydajność systemu Catalyst poniżej progu

P0444 EVAP canister purge volume control solenoid valve circuit open P0444 Evap Workowe rejestracja kontrola głośności obwód elektromagnetyczny zawór otwarty

P0500 Vehicle speed sensor P0500 Czujnik prędkości pojazdu

P0550 Power steering pressure sensor circuit P0550 Wspomaganie kierownicy ciśnienie obwodu czujnika

P0605 Engine control module P0605 Moduł sterowania silnika

P1065 ECM power supply circuit P1065 Obwód zasilania ECM

P1105 MAP / BARO Pressure Switch Zawór elektromagnetyczny

P1111 Intake zawór elektromagnetyczny harmonogramu kontroli obwodu zaworu

P1121 Electric throttle control actuator P1121 elektryczne sterowanie przepustnicą siłownika

P1122 Electric throttle control performance problem P1122 elektryczne sterowanie przepustnicą Performance problem

P1124 Throttle control motor relay circuit short P1124 Throttle sterowanie silnikiem obwodu przekaźnika krótkie

P1126 Thermostat Function P1126 Termostat Pozycja

P1126 Throttle control motor relay circuit open P1126 Throttle kontroli przekaźnik silnikowy obwód otwarty

P1128 Throttle control motor circuit short P1128 Throttle Control Motor zwarcie

P1130 Swirl Control Valve Control Solenoid Valve P1130 Swirl Control Valve Control Solenoid Valve

P1143 Heated oxygen sensor 1 lean shift monitoring P1143 Heated Oxygen Sensor 1 Lean Monitorowanie Shift

P1144 Heated oxygen sensor 1 lean shift monitoring P1144 Heated Oxygen Sensor 1 Lean Monitorowanie Shift

P1146 Heated oxygen sensor 2 minimum voltage monitoring P1146 Heated Oxygen Sensor 2 Minimalna monitorowanie napięcia

P1147 Heated oxygen sensor 2 maximum voltage monitoring P1147 Heated Oxygen Sensor 2 Maksymalna monitorowanie napięcia

P1148 Closed Loop Control (Bank 1) P1148 Closed Loop Control (Bank 1)

P1163 Heated oxygen sensor 1 lean shift monitoring P1163 Heated Oxygen Sensor 1 Lean Monitorowanie Shift

P1164 Heated oxygen sensor 1 lean shift monitoring P1164 Heated Oxygen Sensor 1 Lean Monitorowanie Shift

P1165 Swirl Control Valve Control Vacuum Switch P1165 Swirl Control Valve Control Switch próżniowe

P1166 Heated oxygen sensor 2 minimum voltage monitoring P1166 Heated Oxygen Sensor 2 Minimalna monitorowanie napięcia

P1167 Heated oxygen sensor 2 maximum voltage monitoring P1167 Heated Oxygen Sensor 2 Maksymalna monitorowanie napięcia

P1168 Closed Loop Control (Bank 2) P1168 Closed Loop Control (Bank 2)

P1211 ABS/TCS Control Unit P1211 ABS / TCS Control Unit

P1211 TCS control unit P1211 Control Unit TCS

P1212 ABS/TCS Communication Line P1212 ABS / TCS line communication

P1212 TCS communication line P1212 TCS linii komunikacyjnej

P1217 Engine Over Temperature (Overheat) P1217 Engine zbyt wysokiej temperatury (przegrzanie)

P1217 Engine over temperature P1217 Engine Over Temperature

P1223 Throttle position sensor 2 (circuit low input) P1223 Czujnik pozycji przepustnicy 2 (obwód niskonakładowe)

P1224 Throttle position sensor 2 (circuit high input) P1224 Czujnik pozycji przepustnicy 2 (obwód wysoki wkład)

P1227 Throttle position sensor 2 (circuit low input) P1227 Czujnik pozycji przepustnicy 2 (obwód niskonakładowe)

P1228 Throttle position sensor 2 (circuit high input) P1228 Czujnik pozycji przepustnicy 2 (obwód wysoki wkład)

P1229 Sensor power supply circuit short P1229 zasilanie czujnika zwarcie

P1320 Ignition Signal P1320 Zapłon Signal

P1320 Ignition Signal P1320 Zapłon Signal

P1335 Crankshaft Position Sensor (REF) P1335 korbowych stanowisko Sensor (REF)

P1336 Crankshaft Position Sensor (CKPS) P1336 korbowych stanowisko Sensor (CKP)

P1400 EGRC Solenoid Valve P1400 EGRC Zawór elektromagnetyczny

P1401 EGR Temperature Sensor P1401 Czujnik temperatury EGR

P1402 EGR System P1402 EGR System

P1440 EVAP Control System Small Leak P1440 Evap Control System przedostaniu

P1441 Vacuum Cut Valve Bypass Valve P1441 próżniowe Cut Valve Bypass Valve

P1444 Canister Purge Volume Control Solenoid Valve P1444 Workowe Purge Volume Control Solenoid Valve

P1445 EVAP Canister Purge Volume Control Valve P1445 Evap Workowe Purge Volume Control Valve

P1446 EVAP Canister Vent Control Valve (Closed) P1446 Evap Workowe Vent Control Valve (Closed)

P1447 EVAP Control System Purge Flow Monitoring P1447 Evap Purge Flow Control System Monitorowania

P1448 EVAP Canister Vent Control Valve (Open) P1448 Evap Workowe Vent Control Valve (Open)

P1464 Fuel Level Sensor Circuit (Ground Signal) P1464 Fuel Level Sensor Circuit (Signal Ground)

P1490 Vacuum Cut Valve Bypass Valve (Circuit) P1490 próżniowe Cut Valve Bypass Valve (Circuit)

P1491 Vacuum Cut Valve Bypass Valve P1491 próżniowe Cut Valve Bypass Valve

P1492 EVAP Canister Purge Control/Solenoid Valve (Circuit) P1492 Evap Workowe Purge Control / zawór elektromagnetyczny (Circuit)

P1493 EVAP Canister Purge Control Valve/Solenoid Valve P1493 Evap Workowe Purge Control Valve / zawór elektromagnetyczny

P1550 TCC Solenoid Valve P1550 TCC Zawór elektromagnetyczny

P1605 A/T Diagnostic Communication Line P1605 / T diagnostyczne line communication

P1610 - P1615 NATS MALFUNCTION P1610 - P1615 NATS Malfunction

P1705 Throttle Position Sensor Circuit A/T P1705 Throttle Position Sensor Circuit / T

P1706 Park/Neutral Position (PNP) Switch P1706 Park / Neutral Position (PNP) Switch

P1706 Park/neutral position switch P1706 Park / neutralny przełącznik

P1760 Overrun Clutch Solenoid Valve (Circuit) P1760 Przekroczenie sprzęgła zawór elektromagnetyczny (Circuit)

P1805 Brake switch P1805 Brake Switch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...