Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] nie świeci rezerwa paliwa P11


Guest pieczka
 Share

Recommended Posts

Guest pieczka

witam! od kilku tygodni jestem posiadaczem Primery P 11 98r diesel.Skończyło się w niej paliwo mimo nie zapalenia się kontrolki rezerwy, i mimo że wskaźnik poziomu paliwa dopiero zszedł na początek czerwonego pola.Zacząłem więc dociekać co jest przyczyną. I tak :1. żarówka kontrolki jest sprawna. 2.w górnej części czujnika paliwa w zbiorniku znajdują się dwie kostki podłączeniowe i tu czegoś nie rozumiem !!!!! jedna z kostek ma dwa wejścia do niej dochodzą dwa przewody , tyle że gniazdo na tą kostkę jest puste i wygląda na to że fabrycznie tak jest!!! brak w gnieździe końcówek do których kostka powinna być podłączona??? Druga z kostek ma trzy wyjścia , a gniazdo ma trzy wejścia, tyle że do kostki dochodzą tylko dwa przewody ( zewnętrzne) środkowa wsuwka jest bez przewodu ??? wygląda na to że to też fabrycznie bo nie widać śladu żeby trzeci przewód gdzieś się po prostu urwał. Co jest grane czy jakieś modele były po prostu uboższe o kontrolkę rezerwy paliwa, bo nic nie rozumiem???? pomocy!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Hiszpan 207

może poprostu czujnik od pływaka jest uszkodzony albo samo ramie pływaka uszkodzone. skoro tak masz to poprostu częściej zaglądaj na tablice zegarów podczas jazdy i traktuj początek czerwonego pola jako koniec paliwa :D

Link to comment
Share on other sites

Ja bym powiedział, że to znowu cholerny wskaźnik paliwa.Trzeba przelutować zimne luty w zegarach i będzie git.Czasem pomaga wypięcie i wpięcie wtyczek potraktowanych kontakt sprayem.W wąskiej części to powinno być zasilenie pompy paliwowej (u nas jej brak) a szeroka jest do wskaźnika.

powinny być 2 przewody. Rezerwa zapala się przy małej rezystancji. Środek jest do czujnika temperatury paliwa w baku w SR20DE odcinającego paliwo przy wzroście jego temperatury powyżej 80*C

 

Procedura z manuala

1 kluczyk na OFF

2 odpiąć wtyczkę (B31)

3 do pinów 1 i 3 (Zewnętrzne) podpiąć rezystor (172-180 Ohm)

4 włączyć zapłon Lampka rezerwy powinna się zapalić

 

Swoją drogą to lampka rezerwy powinna się zapalić zawsze przy włączaniu zapłonu i zaraz zgasnąć

Sprawdź rezystancję opuszczonego pływaka Powinna być rzędu 172-180 Ohma tak jak ten rezystor do diagnozowania

Link to comment
Share on other sites

to krótko jesteś posiadaczem żeby się w takie rzeczy zagłębiać ... z takim stażem nie dopuszczaj aby wskazówka nie dochodziła do czerwonego pola, jak będziesz tankował do pełna to kontrolka nie będzie Ci potrzebna i jak zatankujesz do pełna to auto napewno nie będzie paliło więcej. A teraz tak poważnie to nie sugeruj się wskaźnikiem i zrób doświadczenie : jak wskazówka wejdzie na czerwone pole to zatankuj i zobacz ile wejdzie do pełna.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest gacek

jeżeli wskazówka zeszła dopiero na czerwone pole to kontrolka się nie zapala, przynajmniej w silniku benzynowym jak kupiłem też mi się nie zapalała i tak przez 1,5 roku myślałem że jes zepsuta lecz przyszła bieda i dopiero jak wskazuwka praktycznie sie nie podnosiła (bardzo mało paliwa ok. 6-7 litrów) to kontrolka od rezerwy się zapala.

a jeżeli chodzi że paliwo się skończyło a wskazówka dopierow wchodziła na czerewone pole to pojęcia nie mam może coś z pływakiem

Edited by gacek
Link to comment
Share on other sites

Swoją drogą to lampka rezerwy powinna się zapalić zawsze przy włączaniu zapłonu i zaraz zgasnąć

Sprawdź rezystancję opuszczonego pływaka Powinna być rzędu 172-180 Ohma tak jak ten rezystor do diagnozowania

 

u mnie też się nie zapala po włączeniu zapłonu nawet na chwilkę. czyli że mam szukać co jest nie tak?

 

wskazówka schodziła na czerwone pole i nigdy nie weszło więcej niż 50l. a kontrolka nawet nie mignęła.

Edited by nowak
Link to comment
Share on other sites

Kiedyś słyszałem ze na rezerwie sie nie jezdzi tzn żeby nie dopuszczać to spaku na czerwone pole bo najgorsze smieci zaciaga do silnika.

A ile w tym prawdy to nie wiem.Ale zawsze troche prawdy musi w tym byc.

Mi też czasmi schodzi na czerwone pole i kontrolka nie zapala sie może nie dopuszczam żęby za nisko zeszła.Ale raz w miesiacu zalewam do pełna i przeważnie do konca miesiaca starczy zależy ile jeżdżę.

Link to comment
Share on other sites

u mnie też się nie zapala po włączeniu zapłonu nawet na chwilkę. czyli że mam szukać co jest nie tak?

raczej to co napisał and_pec mija się z prawdą nie spotkałem się w moich ani kolegów nissanach aby kontrolka zapalała się na chwilę po zapalaniu...

swoją droga w GT zapalała mi się na czerwonym polu, a teraz dopiero jak zejdzie poniżej czerwonego :) (pewnie pływak inaczej podgnięty)

Edited by GeorgeGt
Link to comment
Share on other sites

raczej to co napisał and_pec mija się z prawdą nie spotkałem się w moich ani kolegów nissanach aby kontrolka zapalała się na chwilę po zapalaniu...

swoją droga w GT zapalała mi się na czerwonym polu, a teraz dopiero jak zejdzie poniżej czerwonego :) (pewnie pływak inaczej podgnięty)

 

u mnie się zaświeca ale może to dlatego, że P11.144

Link to comment
Share on other sites

u mnie zapala sie dopiero na samym dole ostatniej czerwonej kreski i zostaje 12 l.

Link to comment
Share on other sites

u mnie się zaświeca ale może to dlatego, że P11.144

a patrz Dino u kolegi Almery 2002 nic się nie zapala :) widzę, że Primera przeszła facelifting po maxie :)

Link to comment
Share on other sites

a patrz Dino u kolegi Almery 2002 nic się nie zapala :) widzę, że Primera przeszła facelifting po maxie :)

 

jak to sie mówi, co kraj to obyczaj :D

Link to comment
Share on other sites

Ja przechodziłem przez identyczny problem jak kolega pieczka i w podobnych okolicznościach - wskaźnik zszedł dopiero na czerwone pole, kontrolka się nie zapaliła a samochód zgasł. Zdarzyło mi się to kilka razy więc wkurzony tym doświadczeniem postanowiłem to sprawdzić. A więc zrobiłem tak:

1. Zdjąłem tylną kanapę

2. Wypiąłem kable i odkręciłem dużą "słoikowatą" nakrętkę z baku

3. Delikatnie uniosłem pływak i moim oczom ukazał się bak, w którym o dziwo jest paliwo

4. Przy pomocy kombinerek zdjąłem 2 przewody paliwowe z rurek pamiętając który gdzie był podłączony

5. W ruchomym "koszyczku", który nałożony jest na jedną z rurek aluminiowych był syf, który zatykał rurkę. Pomagając sobie śrubokrętem płaskim usunąłem syf z "koszyczka"

6. Podłączyłem kostki do pływaka i przekręciłem stacyjkę w pozycję zapłonu.

7. Chwyciłem za pływak i ruszałem w górę i w dół zweryfikowałem, czy pokazuje maksimum oraz czy przy minimum zapala się kontrolka rezerwy.

Moje spostrzeżenia i uwagi dla ludzi mających kłopoty ze wskaźnikiem rezerwy:

Jeżeli przy teście z pkt. 7 kontrolka rezerwy się nie zapala (a żarówka jest sprawna), to to może oznaczać, że jest problem z pływakiem (uszkodzony jeden z zakresów potencjometru). Wtedy należy podłączyć omomierz w miejsce wtyczki i zweryfikować oporność z danymi z instrukcji do P11. Myślę, że przelutowywanie przy licznikach nie ma sensu, jeżeli wskaźnik ładnie opada (bez skoków) w miarę ubywania paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Pozwoliłem sobie zobaczyć czy mi sie zapali kontrolka w moim traktorku.I o dziwo zapaliła sie ale bardzo nisko zeszła,dopiero nad ta pierwsza kreska od dołu minimalnie opadła i jeden z kolegów mówił że tam spada i zostaje w baku około 5-7 litrow pewnie na 100km.Ale w razie wypadku to miałem 5 litrów w bagażniku na wszelki wypadek żeby nikogo nie prosic i dzwonic .Przezorny zawsze ubezpieczony!!!Tylko wlać i jechac:D.

Ot takie moje spostrzeżenie.Może komuś pomocne.

Link to comment
Share on other sites

czy dobrze kojarzę że w 2,0td wchodzi 60l.?

Link to comment
Share on other sites

Chyba tak.Gdzies juz czytałem że pojemnosc td to 60 litrów.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

A może ktos wie przy jakiej ilości paliwa zapala sie rezerwa w P11,144 lift z silnikiem 1,8 - autko mam od tygodnia stąd moje pytanie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

U mnie w 2.0 TD zapala sie przy ok 7 litrach,bo przejechałem kiedyś dla sprawdzenia i mniej więcej tyle by wychodziło.
U CIebie pewnie podobnie aczkolwiek nie dowiesz się jak nie sprawdzisz ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja już nie wierzę temu wskźnikowi - ostatnio wyjeździłem benzynę do zera, zalałem 9l. Rezerwa zgasła i pojawiło się 14 km do przejechania na komputerze. Jadąc cały czas tylko na gazie, po chwili rezerwa zapaliła się znowu a po godzinie wskazanie pozostałych do przejechania km spadło do "----" ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

Z tego co wiem komputery nie są wyskalowane na rezerwę i w momencie zapalenia komputer powinien pokazywać ---
 

Link to comment
Share on other sites

U mnie rezerw zapal się jak pozostaje benzyny na przejechanie 60 km i co dziwne jadąc na LPG zaczyna spadać, ale jak zgaszę i odpalę znowu to zapala się rezerwa i 60 km do przejechania, oczywiście po kilkunastu odpalaniach zostaje już mniej.

Link to comment
Share on other sites

U mnie rezerw zapal się jak pozostaje benzyny na przejechanie 60 km i co dziwne jadąc na LPG zaczyna spadać, ale jak zgaszę i odpalę znowu to zapala się rezerwa i 60 km do przejechania, oczywiście po kilkunastu odpalaniach zostaje już mniej.

 

No i tak to powinno działać - podczas jazdy komputer myśli że jedzie na Pb i zmniejsza sobie stan, przy okazji wyliczając średnie spalanie, ale przy odpaleniu czyta prawidłową ilość ze zbiornika. Zazwyczaj u mnie też tak to działa, tylko ostatnio taki zonk.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

Dokładnie nrb. Piszesz prawdę i tylko prawdę ;)
Ja się o tym przekonałem jak brałem auta L-kowe na wypożyczenie.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm czyli rezerwa powinna sie pojawic przy około 7 l czyli można przejechac jakies 60-70 km czy tak..? Niestety nie udało mi sie nigdzie wyczytać ile to powinno być faktycznie ( ile fabryka podaje ) W poprzednim autku ( Mazda 323f ba ) rezerwa pojawiała się gdy w baku było 10l paliwa..i faktycznie tak było.. na rezerwie można było zrobić 110-115 km a tu niestety nie jestem pewien...

Musze w takim razie zrobić test kiedy zatrzymam sie na środku ulicy bez paliwa..:)

Jeszcze jedno ile mieści się w baku...?60l czy mniej..?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...