Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Dziwne zachowanie silnika


Guest szok
 Share

Recommended Posts

Witam, kupiłem nissana micre ponad pół roku temu. Rok 96 z listopada, silnik 1.0, wymieniłem olej i filtry na 10W40 Castrola, zrobiłem ok 8 tys km i słyszę takie dziwne jakby tarcie od strony rozrządu w silniku.

 

Czy to może być spowodowane olejem? Planuje teraz jego wymianę bo dość intensywnie korzystam z Auta, i nie wiem czy kupić volverine 10W40 te wersje maxlife ? Czy może to będzie coś innego? Rozrządu nie wymieniałem. Oleju nie wzięła ani kropelki przez ten czas użytkowania, ale kolor ma już czarny. Te dźwięki pojawiły się od jakiś 3 tygodni.

 

Dodam że mechanik polecił mi abym kupił olej mineralny, nie wiem co zrobić.

 

Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Chachor23

A sprawdzałeś świece kable i kopułke?? jak nie to sprawdz jak trzeba będzie to wymień napewno świece bo niewiadomo ile te mają już przejechane, wtedy silnik i obroty równiej pracują a rozrząd przestaje dzwonić. w moim przypadku tak sie stało po wymianie. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam, dziękuje za odpowiedzi.

 

Tak przy wciśniętym sprzęgle jest nadal to samo.

 

Zobaczyłem że chyba to może być na rolka do napinacza pasków co idą do pompy wody i wspomagania. Możliwe? że to łożysko może tak dziwnie pracować?

 

Dodam ze dźwięk występuję mniej tak cisza...brbr...cisza (nie wiedziałem jak to napisać), w odstępach ok 0.5 sekundy.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Co jak co ale pozbądź się tego Castrol-a !!!, nie ma chyba gorszego oleju. To że reklamuje go Pan Leszek Kuzaj to nie znaczy że jest dobry. Jeżeli nie chcesz przepłacać, to kup Mobil-a i będzie ok. Jeżeli zależy ci na silniku to najlepszym rozwiązaniem będzie Motul.

Edited by Marek_Rz
Link to comment
Share on other sites

Witam , to napewno ta rolka to wada micry k11 , jeśli masz wersje bez wspomagania i klimy to w warsztacie naprawa nie powinna przekroczyć 350zl .

Link to comment
Share on other sites

Hm mam wspomaganie, czyli liczyć ok 350zł? niezła kwota, ale cóż, denerwujący jest ten dźwięk.

 

Dziękować :)

jeżeli masz wspomaganie to może być drożej , z tego co kiedyś słyszałem to za wymiane tej rolki razem z paskami w micrze w której było wspomaganie i klima wyszło ok 550zl

Link to comment
Share on other sites

Witam , to napewno ta rolka to wada micry k11 , jeśl....

To dziwne, ja mam dwie micry jedną od 6 lat a druga od 4 i ani razu nie wymieniałem tej rolki. Znajomi którzy też mają micry, nie słyszałem żeby na to narzekali więc nie wiem czy można to uznać za wadę. Ceny za wymianę kółeczka które przykręcone jest na jednej śrubie i dostęp do niego jest prosty, są niczym z kosmosu.

Edited by Marek_Rz
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest szok

Witam ponownie, no niestety to nie ta rolka, została wymieniona i dalej to samo. Samochód został odpalony bez tych obu pasków i dźwięk nadal jest, ale :) mam nagranie.

 

proszę zobaczyć może ktoś wie co to za dźwięk?

Nie jest cały czas tylko ..... dźwięk.... dźwięk :(

 

Pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

U mnie przy 1.0 mam ten sam dzwięk trochę słabszy niż u Ciebie. Według mnie, muszę Cię zmartwić jest to rozrząd. Sam szykuję się do wymiany rozrządu bo ten dzwięk jest nieprzyjemny.

Kup sobie wersje bez kół zębatych, najlepiej oryginał koszt ok 500zł napinacze + 2 łańcuchy, no i wymiana.

Edited by Marek_Rz
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest dmicra

Ja mam identyczny dźwięk,ale też nie wiem co jest przyczyną...jak by co to daj znać jak znajdziesz powód tego piszczenia....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest szok

No cóż, rozrząd sprawdzony, chciałem go dziś wymienić ale jak mechanik rozkręcił wszystkie osłony itp. Sprawdził mi to dokładnie i co się okazało wszystko jest w jak najlepszym porządku. Ja juz zgłupiałem.

Ale za to heh sprzęgło a dokładnie docisk mam do wymiany, strasznie skrzypi przy wciskaniu sprzęgła.

 

Normanie masakra, tyle kasy wszystko kosztuje :) Ale cóż chciało się mieć NIssana i wszystkie części na zamówienie.

 

Macie może jeszcze jakieś propozycje dotyczące tego dźwięku? Gdzie jeszcze można to sprawdzić.

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo wiem jak mógł organoleptycznie sprawdzając powiedzieć że rozrząd jest ok?

Link to comment
Share on other sites

A to ciekawe, mechanik sprawdził rozrząd "wzrokowo"??

Ja wymieniałem cały rozrząd (kosztował 620 PLN 2 lata temu) i po ok. 10 tys., jak puszczam gaz i silnik schodzi na jałowym biegu z obrotów słychać łańcuch (tyk, tyk, tyk,) i po osiągnięciu ok. 650 obr./min. cichnie.

Wg mnie to chyba wina hydraulicznych napinaczy łańcucha. Tworzywo z jakiego są wykonane ślizgi jakoś do mnie "nie przemawia". Będę musiał zdjąć osłony i zobaczyć czy nie ma wyżłobień na ślizgach.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Mechanik zaufany jak dla mnie, rozkręcił rozrząd, a raczej osłony, posprawdzał i na niedokręconych osłonach odpalił na chwilkę silnik.

 

U mnie też przy wysokich obrotach cichnie, a jak przejadę ok 5-10 km silnik ładnie się rozgrzeje to dźwięk cichnie o jakieś 70%.

 

Jeśli chodzi o typowo techniczne rzeczy to ja leże, niestety na sinikach się nie znam na tyle aby móc coś więcej napisać.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...