Guest szok Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Witam, kupiłem nissana micre ponad pół roku temu. Rok 96 z listopada, silnik 1.0, wymieniłem olej i filtry na 10W40 Castrola, zrobiłem ok 8 tys km i słyszę takie dziwne jakby tarcie od strony rozrządu w silniku. Czy to może być spowodowane olejem? Planuje teraz jego wymianę bo dość intensywnie korzystam z Auta, i nie wiem czy kupić volverine 10W40 te wersje maxlife ? Czy może to będzie coś innego? Rozrządu nie wymieniałem. Oleju nie wzięła ani kropelki przez ten czas użytkowania, ale kolor ma już czarny. Te dźwięki pojawiły się od jakiś 3 tygodni. Dodam że mechanik polecił mi abym kupił olej mineralny, nie wiem co zrobić. Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chachor23 Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 A sprawdzałeś świece kable i kopułke?? jak nie to sprawdz jak trzeba będzie to wymień napewno świece bo niewiadomo ile te mają już przejechane, wtedy silnik i obroty równiej pracują a rozrząd przestaje dzwonić. w moim przypadku tak sie stało po wymianie. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szok Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 na świecach zrobiłem 8500km, czy to już czas na wymianę? czy jeszcze mogę je zostawić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest QXs Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Kolego a czy jak wdusisz sprzęgło dziwny dźwięk ustaje czy występuje w dalszym ciągu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szok Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Witam, dziękuje za odpowiedzi. Tak przy wciśniętym sprzęgle jest nadal to samo. Zobaczyłem że chyba to może być na rolka do napinacza pasków co idą do pompy wody i wspomagania. Możliwe? że to łożysko może tak dziwnie pracować? Dodam ze dźwięk występuję mniej tak cisza...brbr...cisza (nie wiedziałem jak to napisać), w odstępach ok 0.5 sekundy. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek_Rz Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 (edited) Co jak co ale pozbądź się tego Castrol-a !!!, nie ma chyba gorszego oleju. To że reklamuje go Pan Leszek Kuzaj to nie znaczy że jest dobry. Jeżeli nie chcesz przepłacać, to kup Mobil-a i będzie ok. Jeżeli zależy ci na silniku to najlepszym rozwiązaniem będzie Motul. Edited April 3, 2010 by Marek_Rz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szok Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 A ten Olej Valvoline MAXLIFE SAE 10W-40 Będzie odpowiedni? Pewnie po wymianie silnik będzie trochę cichszy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humvee Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Witam , to napewno ta rolka to wada micry k11 , jeśli masz wersje bez wspomagania i klimy to w warsztacie naprawa nie powinna przekroczyć 350zl . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szok Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Hm mam wspomaganie, czyli liczyć ok 350zł? niezła kwota, ale cóż, denerwujący jest ten dźwięk. Dziękować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humvee Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 Hm mam wspomaganie, czyli liczyć ok 350zł? niezła kwota, ale cóż, denerwujący jest ten dźwięk. Dziękować jeżeli masz wspomaganie to może być drożej , z tego co kiedyś słyszałem to za wymiane tej rolki razem z paskami w micrze w której było wspomaganie i klima wyszło ok 550zl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek_Rz Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 (edited) Witam , to napewno ta rolka to wada micry k11 , jeśl.... To dziwne, ja mam dwie micry jedną od 6 lat a druga od 4 i ani razu nie wymieniałem tej rolki. Znajomi którzy też mają micry, nie słyszałem żeby na to narzekali więc nie wiem czy można to uznać za wadę. Ceny za wymianę kółeczka które przykręcone jest na jednej śrubie i dostęp do niego jest prosty, są niczym z kosmosu. Edited April 5, 2010 by Marek_Rz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szok Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Witam ponownie, no niestety to nie ta rolka, została wymieniona i dalej to samo. Samochód został odpalony bez tych obu pasków i dźwięk nadal jest, ale mam nagranie. proszę zobaczyć może ktoś wie co to za dźwięk? Nie jest cały czas tylko ..... dźwięk.... dźwięk Pozdrawiam serdecznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek_Rz Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 (edited) U mnie przy 1.0 mam ten sam dzwięk trochę słabszy niż u Ciebie. Według mnie, muszę Cię zmartwić jest to rozrząd. Sam szykuję się do wymiany rozrządu bo ten dzwięk jest nieprzyjemny. Kup sobie wersje bez kół zębatych, najlepiej oryginał koszt ok 500zł napinacze + 2 łańcuchy, no i wymiana. Edited May 16, 2010 by Marek_Rz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dmicra Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Ja mam identyczny dźwięk,ale też nie wiem co jest przyczyną...jak by co to daj znać jak znajdziesz powód tego piszczenia.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szok Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 No cóż, rozrząd sprawdzony, chciałem go dziś wymienić ale jak mechanik rozkręcił wszystkie osłony itp. Sprawdził mi to dokładnie i co się okazało wszystko jest w jak najlepszym porządku. Ja juz zgłupiałem. Ale za to heh sprzęgło a dokładnie docisk mam do wymiany, strasznie skrzypi przy wciskaniu sprzęgła. Normanie masakra, tyle kasy wszystko kosztuje Ale cóż chciało się mieć NIssana i wszystkie części na zamówienie. Macie może jeszcze jakieś propozycje dotyczące tego dźwięku? Gdzie jeszcze można to sprawdzić. Pozdrawiam serdecznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wronek89 Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Nie bardzo wiem jak mógł organoleptycznie sprawdzając powiedzieć że rozrząd jest ok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walti Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 A to ciekawe, mechanik sprawdził rozrząd "wzrokowo"?? Ja wymieniałem cały rozrząd (kosztował 620 PLN 2 lata temu) i po ok. 10 tys., jak puszczam gaz i silnik schodzi na jałowym biegu z obrotów słychać łańcuch (tyk, tyk, tyk,) i po osiągnięciu ok. 650 obr./min. cichnie. Wg mnie to chyba wina hydraulicznych napinaczy łańcucha. Tworzywo z jakiego są wykonane ślizgi jakoś do mnie "nie przemawia". Będę musiał zdjąć osłony i zobaczyć czy nie ma wyżłobień na ślizgach. Pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szok Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Mechanik zaufany jak dla mnie, rozkręcił rozrząd, a raczej osłony, posprawdzał i na niedokręconych osłonach odpalił na chwilkę silnik. U mnie też przy wysokich obrotach cichnie, a jak przejadę ok 5-10 km silnik ładnie się rozgrzeje to dźwięk cichnie o jakieś 70%. Jeśli chodzi o typowo techniczne rzeczy to ja leże, niestety na sinikach się nie znam na tyle aby móc coś więcej napisać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest damas Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Witam,zerknij na moją odpowiedź tutaj:(http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70662-dziwny-dzwiek-przy-odpalaniu/page__hl__%2Bdziwny+%2Bd%BCwi%EAk__fromsearch__1),dokładnie ten sam dźwięk,radzę rozebrać rozrząd i wymienić dolny napinacz.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.