troosi Posted March 25, 2010 Share Posted March 25, 2010 Witam. Sprawa dotyczy N16, 2003, silnik 1,5 dCi, otóż: w pierwszej kolejności zepsuła się podpora w półosi prawej. podporę wymieniłem, ale nadal odczuwalne było bicie w prawym kole. następna diagnoza mechanika wskazywała zkrzywioną półoś. ok, półoś została wysłana do motomaxu, skąd wróciła w nienaruszonym stanie, czyli nie była uszkodzona. proszę zatem mi powiedzieć co powoduje 'bicie' w prawym kole, a przy prędkościach > 100km/h powoduje że samochód dosyć niespokojnie zachowuje się na drodze. koła odpowiednio wyważone, zbierzność w porządku, opony w stanie b. dobrym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek113 Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Witam, skąd pewność, że to prawe koło i czy na pewno dobrze wywazone? U mnie co sezon, po wymianie opon, pojawia się bicie na kierownicy w granicach 120km/h. Wyważałem za każdym razem w innym zakładzie i ciągle to samo. Dopiero "doważenie" na samochodzie dało satysfakcjonujący rezultat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tricu Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Znam ten temat, miałem tak na zimówkach. Jechałem 130 to kierownica strasznie się telepała. Teraz zmieniłem na letnie i 140/150 i nic nie czuć na spokojnie. Wyważenie prawidłowe musi być przede wszystkim + dowazenie na samochodzie tak jak kolega wyżej napisal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
troosi Posted April 6, 2010 Author Share Posted April 6, 2010 Znam ten temat, miałem tak na zimówkach. Jechałem 130 to kierownica strasznie się telepała. Teraz zmieniłem na letnie i 140/150 i nic nie czuć na spokojnie. Wyważenie prawidłowe musi być przede wszystkim + dowazenie na samochodzie tak jak kolega wyżej napisal. hmmm. na zimówkach bicie było mniej odczuwalne niż na letnich, ale to wynika z twardości opon. właściwie to chyba już mam rowiązanie, otóż prawdopodobnie w mechanizmie różnicowym jakieś łożyska się wykończyły czego efektem jest przenoszenie drgań na półoś a dalej na koło prawe. wymieniał ktoś łożyska w mechanizmie różnicowym? droga jest to zabawa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.