zibi777 Posted March 25, 2010 Share Posted March 25, 2010 Od pół roku jestem posiadaczem P12 HB 2004 1,8 i gaz sekwencja. Jeździ mi się świetnie. Od chwili zakupu jest tylko jeden problem. Gaśnie jeśli rusza się zbyt szybko. Odpala ponownie po 1-2 minutach i jest OK. Ja sobie z tym radzę, ale żona ma ciężką nogę i jej po dwóch trzech gaśnięciach wyrzuca ikonę silnika. Na ELM 327 wychodzi kod P0340 obwód czujnika położenia wałka rozrządu? wadliwe działanie. W serwisie powiedziano mi,że to chyba wina gazu.A najlepiej to zostawić u nich na kilka dni?! Proszę o pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heva Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Znajomy mial ten sam problem. Fachowcy twierdza, ze to sprawka gazu i czujnik polozenia walu głupieje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sarkas01 Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 kolego miałem ten sam problem jak kupiłem autko, przy agresywnym szarpnięciu i odpuszczeniu gazu gasł silnik. Trzeba zdjąć gumowy wąż z przepustnicy od strony filtra powietrza i przeczyścić w środku przepustnicę delikatnie ją otwierając i np szmatką na palcu z wd-40 dokładnie przeczyść ścianki na około bo nie domyka się od zanieczyszczeń. U mnie od tamtej pory jak przeczyściłem (1,5 roku) żyleta, sam to zrobisz, pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szenio Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Witam, ostatnio zgasł mi silnik podczas jazdy i pojawił sie błąd 0340. Posiadam Almerę 1,5 + LPG sekwencja. Wcześniej czaasami miałem problem z odpaleniem silnika (kręcił ale nie zapalał), szczególnie gdy gwałtownie mi zgasł. Po zgaszeniu błędu nie zapala się ponownie już od 2 tygodni, ale wydaje mi się, że silnik pracuje trochę mniej płynnie (na 2 i 3 biegu czuje bardzo delikatne szarpania). Nie wspomnę, iż od ponad roku jest mułowaty i ciężko się zbiera. Czy to ma związek z instalacją gazową, czy też może to mieć związek czujnikiem wałku, a dalej z rozrządem (zbytnie rozciągnięcie)? Czy na przykład słabe świec (niezmieniane od początku - 85 tys km), zanieczyszczenie przepustnicy lub przepływomierz może mieć takie objawy? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zibi777 Posted April 17, 2010 Author Share Posted April 17, 2010 kolego miałem ten sam problem jak kupiłem autko, przy agresywnym szarpnięciu i odpuszczeniu gazu gasł silnik. Trzeba zdjąć gumowy wąż z przepustnicy od strony filtra powietrza i przeczyścić w środku przepustnicę delikatnie ją otwierając i np szmatką na palcu z wd-40 dokładnie przeczyść ścianki na około bo nie domyka się od zanieczyszczeń. U mnie od tamtej pory jak przeczyściłem (1,5 roku) żyleta, sam to zrobisz, pozdro Dzięki !!! Zobaczę czy i u mnie zadziała! Przepustnicę oraz silniczek krokowy mechanik wyczyścił. Ja się nie odważyłem. Nie szarpie i nie gaśnie. I w tym względzie miodzio. Raptowna poprawa. Stało się jednak coś innego. Nie daje się adaptować przepustnica (tak sądzę). Obroty mam cały czas na poziomie 1500. Faluje podczas jazdy jak wciskam sprzęgło od 1500 do 2500 obrotów. Odwiedziliśmy większość poważnych stacji diagnostycznych w mieście, aby podłączyć się pod komputer i zrobić kalibrację. I nic ... po kilku minutach wgrywania odrzuca oprogramowanie. Myślę sobie zadzwonię do serwisu nissana! A tam z buta 190 zł za podłączenie do komputera i dodatkowo180 zł za godzinę (robocizna). I gniotę tego węża w kieszeni i myślę co by tu jeszcze zrobić! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Witam, ostatnio zgasł mi silnik podczas jazdy i pojawił sie błąd 0340. Posiadam Almerę 1,5 + LPG sekwencja. Wcześniej czaasami miałem problem z odpaleniem silnika (kręcił ale nie zapalał), szczególnie gdy gwałtownie mi zgasł. Po zgaszeniu błędu nie zapala się ponownie już od 2 tygodni, ale wydaje mi się, że silnik pracuje trochę mniej płynnie (na 2 i 3 biegu czuje bardzo delikatne szarpania). Nie wspomnę, iż od ponad roku jest mułowaty i ciężko się zbiera. Czy to ma związek z instalacją gazową, czy też może to mieć związek czujnikiem wałku, a dalej z rozrządem (zbytnie rozciągnięcie)? Czy na przykład słabe świec (niezmieniane od początku - 85 tys km), zanieczyszczenie przepustnicy lub przepływomierz może mieć takie objawy? Pozdrawiam a na benie działa OK?? Dzięki !!! Zobaczę czy i u mnie zadziała! Przepustnicę oraz silniczek krokowy mechanik wyczyścił. Ja się nie odważyłem. Nie szarpie i nie gaśnie. I w tym względzie miodzio. Raptowna poprawa. Stało się jednak coś innego. Nie daje się adaptować przepustnica (tak sądzę). Obroty mam cały czas na poziomie 1500. Faluje podczas jazdy jak wciskam sprzęgło od 1500 do 2500 obrotów. Odwiedziliśmy większość poważnych stacji diagnostycznych w mieście, aby podłączyć się pod komputer i zrobić kalibrację. I nic ... po kilku minutach wgrywania odrzuca oprogramowanie. Myślę sobie zadzwonię do serwisu nissana! A tam z buta 190 zł za podłączenie do komputera i dodatkowo180 zł za godzinę (robocizna). I gniotę tego węża w kieszeni i myślę co by tu jeszcze zrobić! z czasem powinny spaść i będzie OK, ale i tak za duże obroty, a jak tak na luz dasz to tak trzyma czy spadają?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zibi777 Posted April 17, 2010 Author Share Posted April 17, 2010 a na benie działa OK?? z czasem powinny spaść i będzie OK, ale i tak za duże obroty, a jak tak na luz dasz to tak trzyma czy spadają?? Na luzie od 3 dni obroty utrzymują się od 1300 do 1600. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 ja włąsnie po czyszczeniu prawie miesiąc miałem podwyższone obroty ale teraz juz jest ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zibi777 Posted April 17, 2010 Author Share Posted April 17, 2010 ja włąsnie po czyszczeniu prawie miesiąc miałem podwyższone obroty ale teraz juz jest ok Czyli samodzielna adaptacja jest jednak możliwa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Wyczyść przepustnicę i będzie OK. Załączam link: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61763-p12-gasnie-przy-zapalaniu/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Wyczyść przepustnicę i będzie OK. Załączam link: http://forum.nissank...przy-zapalaniu/ przecież napisał, że wyczyścił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zibi777 Posted June 4, 2010 Author Share Posted June 4, 2010 Wyczyściłem przepustnicę, wyczyściłem przepływomierz i wszystko co można było wyczyścić i ... w dalszym ciągu falowały obroty. Czekałem ponad miesiąc na to, że przepustnica sama się adaptuje. I nic. W znajomych zakładach wgrywano oprogramowanie - obroty się zmniejszały ale przy zatwierdzeniu opcji komputer wył NIE. W końcu jadę do serwisu. Z miejsca określono, że szanse marne - ale się udało, program wgrał się bez problemu. Wszystko jest w porządku. Ciekawe co będzie jutro,gdy na zimnym silniku będę ruszał, czy znowu silnik zgaśnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Wyczyściłem przepustnicę, wyczyściłem przepływomierz i wszystko co można było wyczyścić i ... w dalszym ciągu falowały obroty. Czekałem ponad miesiąc na to, że przepustnica sama się adaptuje. I nic. W znajomych zakładach wgrywano oprogramowanie - obroty się zmniejszały ale przy zatwierdzeniu opcji komputer wył NIE. W końcu jadę do serwisu. Z miejsca określono, że szanse marne - ale się udało, program wgrał się bez problemu. Wszystko jest w porządku. Ciekawe co będzie jutro,gdy na zimnym silniku będę ruszał, czy znowu silnik zgaśnie. I co zgasł?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zibi777 Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 I w dalszym ciągu gaśnie. W poniedziałek jadę do dobrego gazownika i zaczynam szukać przyczyny w gazie! Od pół roku jestem posiadaczem P12 HB 2004 1,8 i gaz sekwencja. Jeździ mi się świetnie. Od chwili zakupu jest tylko jeden problem. Gaśnie jeśli rusza się zbyt szybko. Odpala ponownie po 1-2 minutach i jest OK. Ja sobie z tym radzę, ale żona ma ciężką nogę i jej po dwóch trzech gaśnięciach wyrzuca ikonę silnika. Na ELM 327 wychodzi kod P0340 obwód czujnika położenia wałka rozrządu? wadliwe działanie. W serwisie powiedziano mi,że to chyba wina gazu.A najlepiej to zostawić u nich na kilka dni?! Proszę o pomoc. Po wielu miesiącach awaria została naprawiona. To był rozrząd! Jest teraz OK!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 łańcuch rozciągnięty? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zibi777 Posted December 5, 2011 Author Share Posted December 5, 2011 łańcuch rozciągnięty? TAK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted December 5, 2011 Share Posted December 5, 2011 Cały komplet? czy tylko łańcuch + napinacz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zibi777 Posted December 9, 2011 Author Share Posted December 9, 2011 Cały komplet? czy tylko łańcuch + napinacz? Wymieniłem całość Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted December 10, 2011 Share Posted December 10, 2011 (edited) Wymieniłem całość I jak teraz chodzi?? Edited December 10, 2011 by dziki-toy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zibi777 Posted December 12, 2011 Author Share Posted December 12, 2011 Bardzo dobrze. Nie szarpie i nie gaśnie na zimnym silniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.