woro_woro Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Mam problem z hamulcem recznym. Pracuje tylko jedna, prawa strona. Sam mechanizm z lewej jest sprawny, linka po prostu nie zaciaga. Obstawiam, ze sie zapiekla, bo wyciagnac jej tez nie moge. Ale z kolei, sprawna strona dziala bez zarzutu. Mozliwe jest, zeby zapieczona linka z lewej strony nie wplywala na prace strony prawej? Jest jakis sposob na ruszenie tej linki bez wymiany calej strony? Mial ktos taki przypadek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Mozliwe jest, zeby zapieczona linka z lewej strony nie wplywala na prace strony prawej? Jest jakis sposob na ruszenie tej linki bez wymiany calej strony? raczej tak spróbuj psiknąć tam preparatu do czyszczenia gaźników on żre bród. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 mam dokladnie to samo i tez w lewym kole zapieka sie caly mechanizm 10 min pracy z mlotkiem i wd40 i po problemie u mnie po tluczeniu mlotkiem i nasmarowaniem jakos lapie ale sprezyna nie ma sily czasami wracac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woro_woro Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 mam dokladnie to samo i tez w lewym kole zapieka sie caly mechanizm 10 min pracy z mlotkiem i wd40 i po problemie u mnie po tluczeniu mlotkiem i nasmarowaniem jakos lapie ale sprezyna nie ma sily czasami wracac. U mnie jest nie to samo, bo jak napisalem wczesniej, mechanizm jest sprawny, ale linka nie zaciąga. Mam pytanie o ten preparat do gaźników. Ja raczej przymierzalem sie do wstrzykniecia plynu hamulcowego, a nie takiego preparatu. Czy to nie bedzie lepszy pomysl? I z ktorej strony go wstrzykiwac. Gdzies spod dzwigni hamulca, czy raczej od konca, od zacisku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 pewnie może być i wd40 mi raczej chodziło o szybkość i syf-destrukcjion najpierw trzeba ruszyć linkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sq2eac Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Podłączę się pod temat bo mam podobny problem. Prawa strona trzyma po zaciągnięciu ręcznego, lewa nie. Czy może zwalczyłeś temat ? Jeżeli tak to powiedz co zrobiłeś - nie ma co wyważać już otwartych drzwi Link to comment Share on other sites More sharing options...
nice-wawa Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Podłączę się pod temat bo mam podobny problem. Prawa strona trzyma po zaciągnięciu ręcznego, lewa nie. Czy może zwalczyłeś temat ? Jeżeli tak to powiedz co zrobiłeś - nie ma co wyważać już otwartych drzwi Tylko często jest tak jak nie odbija dźwignia od ręcznego przy zacisku i w takim przypadku trzyma tylko drugie koło . Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 Kiedys w kia clarus kombi miałem podobny problem że mi lewa strona tył nie trzymał hamulec.To rozruszyłem i pryskałem wd40 lub czymś podobnymna ten zacisk gdzie jest sprężyna i na naciągnietym recznym tzn że ktos na ciągał rączke recznego a ja trzymałem śrubokrętem żeby sprężyna się cofała,żeby linka była cały czas naciągnieta i zawsze cos pomogło.Ale krótko i pózniej dalej było słabo. A co do wlania płynu hamulcowego to lepsze by było to wd czy tego typu,bo może płyn ham żle działać na koszulke co może być na metalowej lince i tak jak lakier lubi sie pomarszcyć od płynu tak ta koszulka może zrobić.A najlepiej pryskać z góry na dół zeby preparat leciał w pancerz ,bo pod gorę do cieżkjo żeby się dostał.I rozruszać sama linke to może bedzie dobrze chyba że ta sprężyna jest zapiekła to można sprawdzic próbujac śrubokretem czy trzyma hamulec. A najlepsza rada jest używac recznego juz na postoju chociaż nie na maksa tylko żeby rączka pracowała,a nie jak już sie zapiecze i niepotrzebne wydatki:). Link to comment Share on other sites More sharing options...
baciarek Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 Chyba trzeba rozebrać zacisk i przeczyścić i przesmarować wszystko dokładnie pastą do zacisków hamulcowych. Przy okazji pozmieniać gumki i inne elementy gumowe, które z pewnością popękały i wpuszczają bród do środka na tłoczek i linkę. Są nawet zestawy naprawcze do tej roboty a niedawno ktoś zrobił instrukcję ze zdjęciami i jest ona przypięta na tym forum. P.S. mnie też to spotkało, więc zakupiłem 2 komplety (lepiej zrobić zapobiegawczo 2 strony i mieć spokój na długi czas) i zbieram się do roboty. A jeszcze jedno : nie wiem jak wy ale ja mam przez to o wiele bardziej mniej skuteczne hamulce, pewnie tył juz nie hamuje z tego powodu i całość spoczywa tylko na przodzie. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.