Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Wrażenie nowego użytkownika i pytania


Guest Deeno
 Share

Recommended Posts

Guest Deeno

Witam jeszcze raz. Mysle ze przejrzalem juz prawie wszystko co napisaliscie o Micrach na tym forum i wiele sie dowiedzialem.

Dzieki temu wiem ze wersja ktora zakupilismy to K11 tyle ze chyba po jakims liftingu ? Ruska strona nazywa ten model K11E.

Jak juz pisalem wczesniej na codzien jezdze Toyota Carina i moja wiedza na temat Nissanow jest jedynie bardzo ogolna dlatego teraz zapisalem sie na to forum zeby sie dowiedziec o Mikrze czegos wiecej.

 

A wiec po kolei:

Silnik 1.0 60KM. Przebieg 72 tys. Rocznik 2000r. Auto nalezalo poprzednio do Lucas Banku ale mimo ze sluzbowe jest w bardzo dobrym stanie tecznicznym potwierdzonym u znajomego mechanika. Musial tylko jedno lozysko w tylnym kole wymienic.

Jedyny mankament to mimo ze niby jest poduszka powietrzna kierowcy to nie swieci sie kontrolka autotestu po wlaczeniu zaplonu.

Pozostalego wyposazenia dodatkowego poza regulacja kierownicy na wysokosc, alarmem i immo brak.

Moze ktos podpowie jak sie moze nazywac taka wersja wyposazeniowa ???

Nie mam zadnej instrukcji do niej ale moze w serwisie mi sie uda zdobyc bo z tego co czytalem na forum nikt tego nie ma w wersji elektronicznej. Jest ksiazka o K11 w ksiegarniach technicznych ale nie ma w niej akurat tej wersji po liftingu.

Aha - z powodu braku centralnego zamka i ciaglego otwierania i zamykania kluczykiem jest on juz bardzo wyrobiony i mozna go nawet wyciagnac w trakcie pracy silnika. No i klamki sa mocno wyrobione i "lataja".

 

A teraz troche moich opinii o tym samochodzie (rowniez w porownaniu z carina) - dzis zrobilem dluzsza trase 200 km z Poznania prawie do Lodzi jadac kawalek autostrada wiec moge juz o nim cos napisac:

- fotele calkiem wygodne mimo wlasciwie calkowitego braku trzymania bocznego - nie czulem zmeczenia po tych 200 km

- kierownica obszyta czyms co troche przypomina skore ale jest calkiem przyjemne w dotyku i dzieki temu kierownica dobrze lezy w dloni

- niestety przy moim wzroscie 184 gora kierownicy zaslania mi troche gorna czesc tablicy wskanikow - odsunalem sobie troche fotel zeby lepiej widziec ale teraz musze lewa noge dobrze wyciagac zeby do konca sprzeglo wcisnac

- pozycja prawej stopy tez nienajlepsza - zeby nie wciskac mocno pedalu gazu musze ja trzymac w dosc niewygodnej zadartej pozycji - jazda w trasie ok 100-120 zmusza do trzymania stopy zadartej do gory - trzeba by mocniej wcisnac gaz ale przeciez nei o to chodzi.

- w miescie jezdzi sie calkiem dynamicznie ale na trasie to juz troche puchnie a poza tym halas robi swoje - gdy wpadlem na A2 to zrobilem test v-max - doszedlem do 155 km/h i stwierdzilem ze juz nei ma sensu dalej katowac - moze do 160 by doszlo tylko po co - tak wiec na autostradzie utrzymywalem predkosc 120-130

- przyzwyczajony w dwoch ostatnich samochodach do wspomagania mimo ze to male auto to jednak troche za ciezko sie kreci fajerka

- w carinie mam klime a tu niestety sie spocilem - nie lubie halasujacych otwartych okien (odzwyczailem sie) a przewietrzanie z tych mikronawiewow tez takie sobie ale dalo sie przezyc (choc to przeciez jeszcze nie byl taki duzy upal)

- koleiny tez temu maluchowi nie sluza ale generalnie carina tez ich nie lubi

- nie podoba mi sie ten gumowy mieszek na dzwigni zmiany biegow - czy ktos to moze wymienial na skore lub cos w podobie ?

- wnetrze calkiem spore z przodu, duzo miejsca nad glowa (o tyle to raczej nie wspominam) ;)

- bardzo dobra widocznosc - zwlaszcza przednia szyba jak w autobusie ;)

- brak obrotomierza jednak jest duzym minusem - jechalem spokojnie ale jakby sie chcialo tiry na trasie wyprzedzac to przydaloby sie wiedziec do ilu mozna ciagnac na kazdym biegu wiec pewnie w najblizszym czasie dodatkowy obrotomierz zainstaluje

 

 

Aktualnie Micra dostala nowe kolpaki i podladki pod tablice ktore moze niekoniecznie wam sie spodobaja ale stare musialem wywalic bo byly popekane a musialem sie przygotowac do wymiany tablic ;)

Oto kilka zdjec - 2 pierwsze to ogladanie fury w komisie a pozostale to z dnia dzisiejszego. Wiecej zdjec wkrotce.

 

http://www.pbase.com/deeno40/micra

 

W sumie jednak musze przyznac ze to bardzo mile i sympatyczne autko i moja kobieta bedzie miala z niego duzy pozytek zwlaszcza ze bedzie jezdzila glownie w miescie. A i ja nie czulem sie w nim zle mimo ze dla mojego jezdzenia w trasach to raczej z carina mocno przegrywa.

Dwa poprzednie samochody mialem zagazowane i nad micra tez sie bedziemy zastanawiac ale na poczatek zrobie test spalania i zobaczy sie czy gra jest warta swieczki. Na instalacje i tak na razie funduszy nie ma wiec w razie czego trzeba nazbierac.

 

Jutro jade go przerejestrowac i ubezpieczyc.

Pozdrawiam wszystkich nissanmaniakow ;)

 

PS.

Jesli o czyms zapomnialem to to pozniej dopisze ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ewatybalt

moja mała ma w końcu bliźniaczkę... =D> wygląda identycznie, nie wiem jakie to wyposażenie, bo naprawde każda Micra ma co innego. Tzn oficjalna oferta to Comfort, Comfort Plus i Comfort High. No np moja nie ma alarmu, a o regulacji kierownicy nikt mnie nie powiadomił, więc musze sprawdzić czy takie coś mam. Ale za to mam klimę, centralny i wspomaganie. Alarm u Ciebie może nie być fabryczny.

hehe widze, że swojej kobicie nie zafundowałeś klimy, a to taka miła rzecz :wink:

Co do gazu, to miej litość. Jeżeli Twoja kobitka pojedzie na solidne zakupy to już naprawdę nie będzie miała gdzie ich położyć. No ale cóż oszczędność.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest Deeno

Ewa - fura z klima byla ogladana ale odpadla bo byla bita. W sumie to moja pani sama sobie ja wybrala wiec nie moze narzekac ;) Ja bym poszukal dluzej i pewnie by sie znalazlo dobre i z dobrym wyposazeniem ale ona juz chciala szybko wiec padlo na ten model.

Moja luba zalatwia duzo spraw w miescie z racji zawodu wiec gaz moze sie przydac ale to jej pierwsze autko wiec tak naprawde nie wiadomo jakie bedzie robic przebiegi - do tej pory jezdzila tramwajami i autobusami i do centrum pewnie nadal tak bedzie jezdzic bo nie ma sensu sie tam pchac furakiem (brak miejsc postojowych i oplaty za parkowanie).

Ale z bagaznikiem to fakt - w carinie to mimo ze mam gaz to i tak jeszcze mozna tam full towaru napchac wiec wystarczy powrzucac do bagaznika i juz - a w mikrze to od razu trzeba ladnie ukladac coby wszystko weszlo ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ewatybalt
Moja luba zalatwia duzo spraw w miescie z racji zawodu wiec gaz moze sie przydac ale to jej pierwsze autko wiec tak naprawde nie wiadomo jakie bedzie robic przebiegi

nio trzeba przyznać, że troche zżera benzynki u mnie coś 7-8 litrów. Podobno niektóży schodzą do 5-6 litrów, ale nie chce mi się w to wierzyć zwłaszcza jeśli chodzi o miejskie warunki.

Tak z ciekawości ile dałeś za swoją?

Link to comment
Share on other sites

Nie mam powodu kwestionować podanych danych ale te 72kkm przy tych różnych ,,hybotkach'' i porzednim właścicielu należy spodziewać się większego przebiegu aha no i ta cena niższa o 3-4tys zł od rynkowej.

Życzę bezawaryjnej i miłej jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Deeno
Nie mam powodu kwestionować podanych danych ale te 72kkm przy tych różnych ,,hybotkach'' i porzednim właścicielu należy spodziewać się większego przebiegu aha no i ta cena niższa o 3-4tys zł od rynkowej.

Życzę bezawaryjnej i miłej jazdy.

 

Reki sobie za ten przebieg nie dam uciac ale auto nie wyglada na sciuchrane. Przez papierki stalo 4 miechy w komisie i gosc chcial sie go juz chyba pozbyc bo opuscil z ceny ok 2,5 tys.

Moge sprobowac popytac w serwisie we wroclawiu czy jakas historie przegladow maja.

Link to comment
Share on other sites

http://www.pbase.com/deeno40/micra

 

Czy ktos wie po co w polce jest taka szpara ???

 

http://www.pbase.com/deeno40/image/45129850

 

To jest polka do wersji sprzed liftingu w 2001 ze swiatlem stopu u dolu szyby.

1.jpg

 

Moze ktos mial glosniki zalozone a potem dokupil pierwsza lepsza polke?

Link to comment
Share on other sites

Guest Deeno
To jest polka do wersji sprzed liftingu w 2001 ze swiatlem stopu u dolu szyby.

Moze ktos mial glosniki zalozone a potem dokupil pierwsza lepsza polke?

 

Ha - tak mi to wygladalo na miejsce na swiatlo stopu tylko sie dziwilem ze jest ono na gorze ;) Dzieki za info.

Link to comment
Share on other sites

Guest Deeno

Kolejne newsy i wrazenia eksploatacyjne ;)

Micra pojechala w dluga trase ok 400 km a dzisiaj wrocila do Poznania czyli kolejne 300. Niestety droga nierowna i trzeba byc mocno skupionym bo przy wyzszej predkosci dosc mocno targa samochodem i trzeba trzymac obie rece na kierownicy. Carina jako ze jest dluzsza jest o wiele latwiejsza do poskromienia.

Mimo tak duzej odleglosci nie bolaly mnie plecy ani dupsko co niestety w Carinie zdarza mi sie juz na krotszych odcinkach - duzy plus chos na oko fotele nie wygladaja zbyt ciekawie.

 

Odbyl sie tez pierwszy test spalania - w trasie plus troche miasta Micra spalila 5,73 litra. Nastepne tankowanie i juz tylko w trasie spalila 5,4 czyli chyba niezle. Oczywisice jazda raczej spokojna.

 

PS.

Zapomnialem o jednym - jak dla mnie galka na dzwigni zmiany biegow jest za mala - zle lezy w dloni - jakos ja tak palcami lapie - musze wymienic na jakas wieksza - na allegro jest pelno fajnych skorzanych lub podobnych.

Link to comment
Share on other sites

Guest profes
PS.Zapomnialem o jednym - jak dla mnie galka na dzwigni zmiany biegow jest za mala - zle lezy w dloni - jakos ja tak palcami lapie - musze wymienic na jakas wieksza - na allegro jest pelno fajnych skorzanych lub podobnych.

 

Bo ta gałka przystosowana jest do małych kobiecych rączek... :wink:

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest kmich76

Bo ja chyba poznaje tego pana z komisu i samochód. Jeśli to na olimpijskiej w Poznaniu (koło targowiska na Bema) to muszę powiedzieć że moje wrażenia z oględzin były takie sobie:

1. coś było z lakierem (chyba malowana cała)

2. rozrząd hałasował (łańcuch ??wyciągnięty).

 

W każdym razie życzę udanej eksploatacji, a sam szukam dalej...

Link to comment
Share on other sites

Guest Deeno
Bo ja chyba poznaje tego pana z komisu i samochód. Jeśli to na olimpijskiej w Poznaniu (koło targowiska na Bema) to muszę powiedzieć że moje wrażenia z oględzin były takie sobie:

1. coś było z lakierem (chyba malowana cała)

2. rozrząd hałasował (łańcuch ??wyciągnięty).

 

W każdym razie życzę udanej eksploatacji, a sam szukam dalej...

 

Dokladnie to ten furak. Ja tez bym poszukal dalej ale kobita juz mi sie napalila ;) Mechanik powiedzial ze technicznie jest ok. Lakieru nie mierzylismy ale ja tylko na zderzakach widzialem jakies slady pekniec.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Arturro
a co myślicie o takim zakupie: Micra z 1994, automat, 56 tys., czarna, z Niemiec za 8500???

Wszystko zależy w jakim stanie, ale jak na samochód z Niemiec 8500zł to trochę dużo :roll:

Znajomy jeździ co tydzień na zachód i widuje Micry z 94/95 r w dobrym stanie za 1000 euro

Link to comment
Share on other sites

Czy ktos wie po co w polce jest taka szpara ???

 

http://www.pbase.com/deeno40/image/45129850

 

Wiemy. Jeśli jesteś zainteresowany, to ja mam problem odwrotny: tj. mam światło na dole i półkę bez wycięcia (za to z głośnikami) i możemy się pamieniać (dorzucisz coś za głośniki i będzie ok ;))

 

Gdybyś był zainteresowany, to jestem osiągalny w Łodzi, a czasami też w okolicach Puczniewa.

 

r.

Link to comment
Share on other sites

Guest Deeno
Wiemy. Jeśli jesteś zainteresowany, to ja mam problem odwrotny: tj. mam światło na dole i półkę bez wycięcia (za to z głośnikami) i możemy się pamieniać (dorzucisz coś za głośniki i będzie ok ;))

 

Gdybyś był zainteresowany, to jestem osiągalny w Łodzi, a czasami też w okolicach Puczniewa.

 

r.

 

Troche spozniona odpowiedz bo polke bez wciecia kupilem na allegro (tyle ze czarna). Ale te z wcieciem jeszcze mam bo jak na razie nie udalo mi sie jej sprzedac.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest przemo_78

Witam

 

A gdzie kupiłeś tą Micre? W Poznaniu? Ja też oglądałem w zeszłym roku w okolicach kwietnie Micre w Poznaniu - w komisie. Były one po Lukas Banku. Koleś miał ich sporo. Ogólnie jakiś krętacz. Po pierwsze nie chciał pojechać do ASO a jak już pojechaliśmy to wyszły niezłe kwiatki.

Auto było malowane, przebieg to one miało (teoretycznie na zegarach ok 70k) a w kompie sprawdził że 3 lata temu to miało jakieś 62k. a poza tym też to łożysko chuczące pamiętam.... po 70k łożysko??? I zrezygnowałem, choć cena była atrakcyjna jakieś 3 kawałki mniej niż na rynku.

Kupiłem Micre z '99 z klimą, ABS, central, wspom., 4xAirbag ....

Mam nadzieje, że to nie ta sama :-). Bezawaryjnego użytkowania życzę

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...