Guest damiano1718 Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 moje pytanie wiąże sie z przegóbem a dokładniej z lewym! mianowicie jak go wymienić??? może ktoś już to robił,ile to zajmuje jakie klucze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baciarek Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 (edited) Moim zdaniem jak nigdy z nikim tego nie robiłeś to nie warto rozwalać auta mimo, że to nie jest trudne. Wymiana będzie cię kosztować 50 zł i zajmie jakieś 40-100 minut w zależności od tego gdzie robisz w sensie czy na ziemi czy na podnośniku. Teraz przekalkuluj, czy opłaca ci się babrać z tym za tą cenę. Uprzedzam, że upierdliwe jest nabijanie przegubu, zabawa z opaskami i trzeba nawalić smaru ile się da i szczelnie to złożyć, żeby nie rozbierać za jakiś czas znowu. Tobie podejrzewam, że zejdzie ze3-5 godzin na kombinowanie i zastanawianie się co i jak. Z tego co widzę, jak pytasz znaczy, że nie widziałeś co i jak. Przekalkuluj. Ja już to widziałem na własne oczy kilka razy i raz to z kimś robiłem i mając podnośnik na całe auto bym sobie to zrobił, ale jak miałbym leżeć pod autem pod blokiem to dałbym sobie spokój. Pozdrawiam Edited March 31, 2010 by baciarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest damiano1718 Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 przegób już wymieniałem ale nie w tym samochodzie akurat!a klucze, garaż, kanał wszystko jest , ja tam wole sam to wymienić bede miał pewność że było to dobrze zrobione, chodzi mi o to jak to zdjąć żeby problemów nie było! Zmieniał ktoś już przegub w primerce???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 (edited) sprawa jest prosta i jak wymieniałeś w innym aucie to dasz radę,ostatnio wymieniałem u szwagra na podwórku bez kanału trawka dookoła i było bez problemów Edited April 1, 2010 by DINO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 przegób już wymieniałem ale nie w tym samochodzie akurat!a klucze, garaż, kanał wszystko jest , ja tam wole sam to wymienić bede miał pewność że było to dobrze zrobione, chodzi mi o to jak to zdjąć żeby problemów nie było! Zmieniał ktoś już przegub w primerce???? Potrzebujesz: - klucz 36 nasadkę (do odkręcenia piasty) wraz z przedłużką - klucz 12 - klucz 17 - klucz 19 - młotek - kombinerki - płaski szeroki śrubokręt - kawałek rury 1. Podnosisz auto i ściągasz koło. 2. Bierzesz drugą osobę, każesz jej się zaprzeć na hamulcu, a sam odkręcasz piastę kluczem 36 uprzednio ściągając zawleczkę. Nakrętka piasty jest przykręcana momentem powyżej 300 Nm więc przyda się wspomniana wyżej rura 3. Jak nakrętka jest już poluzowana to ściągasz zacisk hamulca wraz z jarzmem. Klucz 12 i odkręcasz zacisk, wyciągasz klocki i kluczem 19 odkręcasz jarzmo. Ściągasz tarczę hamulcową i odkładasz graty na bok. 4. Zdejmujesz zawleczkę i odkręcasz nakrętkę końcówki drążka kierowniczego - klucz 19. Młotkiem pukasz w końcówkę z boku i powinna wyskoczyć, no chyba ze masz ściągacz to wtedy sprawa prosta. 5. Okręcasz nakrętkę sworznia królewskiego zwrotnicy. W tym celu płaskim szerokim śrubokrętem i młotkiem od spodu zbijasz kapsel zakrywający nakrętkę. Następnie klucz 17 i odkręcasz. Po wyjęciu nakrętki i podkładki całą zwrotnice opuszczasz w dół. 6. Teraz odkręcasz do końca nakrętkę piasty i wyciągasz razem z podkładką. Wyciągasz przegub z piasty. 7. Kładziesz się pod auto i zdejmujesz opaskę osłony gumowej przegubu wewnętrznego. Tego od strony skrzyni. Ściągasz większą opaskę. Teraz ciągnąc całą półoś na zewnątrz auta wyskoczy ci półoś razem z przegubami. Obudowa przegubu wewnętrznego ma zostać na swoim miejscu. Jeśli ja wyjmiesz wycieknie trochę oleju ze skrzyni i będziesz musiał dolewać. 8. Jak już masz półoś na zewnątrz to bierzesz ściągasz wszystkie opaski z gumy przegubu zewnętrznego, podciągasz gumę aby odsłonić obudowę przegubu. Chwytasz półoś pionowo przegubem zewnętrznym w dół, a drugą ręką zbijasz młotkiem przegub. Po kilku uderzeniach powinien bez problemu wyskoczyć. 9. Czyścisz sobie półoś i gumę ze starego smaru. 10. Nowy przegub zakładasz nabijając - bierzesz szmatę i stawiasz na niej półoś pionowo przegubem wewnętrznym na ziemi. Bierzesz nowy przegub i młotkiem delikatnie nabijasz. Można przez drewniany klocek żeby nie uszkodzić gwintu. 11. Wpychasz smar do przegubu oraz do gumy i zaciskasz opaski. 12. Teraz bierzesz półoś i wstawiasz z powrotem na samochód. Zaciskasz opaski na gumie przegubu wewnętrznego. 13. Wkładasz przegub zewnętrzny w piastę. 14. Zakładasz zwrotnicę na swoje miejsce i przykręcasz sworzeń królewski. 15. Przykręcasz końcówkę drążka kierowniczego. 16. Zakładasz tarczę hamulcową oraz jarzmo, a następnie klocki i zacisk. 17. Druga osoba znów hamuje a ty przykręcasz nakrętkę półosi do piasty. 18. Zakładasz koło, opuszczasz furę. 19. Otwierasz zimne piwko Done. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest damiano1718 Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 dzieki wielkie już wymienione, troche to zajeło ale już po sprawie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Potrzebujesz: - klucz 36 nasadkę (do odkręcenia piasty) wraz z przedłużką - klucz 12 - klucz 17 - klucz 19 - młotek - kombinerki - płaski szeroki śrubokręt - kawałek rury 1. Podnosisz auto i ściągasz koło. 2. Bierzesz drugą osobę, każesz jej się zaprzeć na hamulcu, a sam odkręcasz piastę kluczem 36 uprzednio ściągając zawleczkę. Nakrętka piasty jest przykręcana momentem powyżej 300 Nm więc przyda się wspomniana wyżej rura 3. Jak nakrętka jest już poluzowana to ściągasz zacisk hamulca wraz z jarzmem. Klucz 12 i odkręcasz zacisk, wyciągasz klocki i kluczem 19 odkręcasz jarzmo. Ściągasz tarczę hamulcową i odkładasz graty na bok. 4. Zdejmujesz zawleczkę i odkręcasz nakrętkę końcówki drążka kierowniczego - klucz 19. Młotkiem pukasz w końcówkę z boku i powinna wyskoczyć, no chyba ze masz ściągacz to wtedy sprawa prosta. 5. Okręcasz nakrętkę sworznia królewskiego zwrotnicy. W tym celu płaskim szerokim śrubokrętem i młotkiem od spodu zbijasz kapsel zakrywający nakrętkę. Następnie klucz 17 i odkręcasz. Po wyjęciu nakrętki i podkładki całą zwrotnice opuszczasz w dół. 6. Teraz odkręcasz do końca nakrętkę piasty i wyciągasz razem z podkładką. Wyciągasz przegub z piasty. 7. Kładziesz się pod auto i zdejmujesz opaskę osłony gumowej przegubu wewnętrznego. Tego od strony skrzyni. Ściągasz większą opaskę. Teraz ciągnąc całą półoś na zewnątrz auta wyskoczy ci półoś razem z przegubami. Obudowa przegubu wewnętrznego ma zostać na swoim miejscu. Jeśli ja wyjmiesz wycieknie trochę oleju ze skrzyni i będziesz musiał dolewać. 8. Jak już masz półoś na zewnątrz to bierzesz ściągasz wszystkie opaski z gumy przegubu zewnętrznego, podciągasz gumę aby odsłonić obudowę przegubu. Chwytasz półoś pionowo przegubem zewnętrznym w dół, a drugą ręką zbijasz młotkiem przegub. Po kilku uderzeniach powinien bez problemu wyskoczyć. 9. Czyścisz sobie półoś i gumę ze starego smaru. 10. Nowy przegub zakładasz nabijając - bierzesz szmatę i stawiasz na niej półoś pionowo przegubem wewnętrznym na ziemi. Bierzesz nowy przegub i młotkiem delikatnie nabijasz. Można przez drewniany klocek żeby nie uszkodzić gwintu. 11. Wpychasz smar do przegubu oraz do gumy i zaciskasz opaski. 12. Teraz bierzesz półoś i wstawiasz z powrotem na samochód. Zaciskasz opaski na gumie przegubu wewnętrznego. 13. Wkładasz przegub zewnętrzny w piastę. 14. Zakładasz zwrotnicę na swoje miejsce i przykręcasz sworzeń królewski. 15. Przykręcasz końcówkę drążka kierowniczego. 16. Zakładasz tarczę hamulcową oraz jarzmo, a następnie klocki i zacisk. 17. Druga osoba znów hamuje a ty przykręcasz nakrętkę półosi do piasty. 18. Zakładasz koło, opuszczasz furę. 19. Otwierasz zimne piwko Done. Mam pytanie ten przegub wewnętrzny ma jakąś zawleczkę ? czy tylko się go wkłada z powrotem w skrzynie biegów? Nie wyjmowałem nigdy przegubu ze skrzyni. Przegub zewnętrzny wymieniałem (z prawej strony) bez odkręcania sworznia królewskiego i bez wyjmowania przegubu ze skrzyni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 nie ma potrzeby wyjmowania przegubu wewnętrznego od skrzyni, zbędna komplikacja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 nie ma potrzeby wyjmowania przegubu wewnętrznego od skrzyni, zbędna komplikacja No nie ma - ale wtedy łatwiejsza robota jak się ma wszystko na zewnątrz:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 zawsze jest łatwiej jak ma się wszystko na zewnątrz, chociaż tutaj nie ma takiej potrzeby, ponieważ przy wyjęciu przegubu z piasty lekkie puknięcie od d*py strony i jest już poza wieloklinem, nowy nabijamy i już tylko z górki, a nie jeszcze walka z wewnętrznym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 zawsze jest łatwiej jak ma się wszystko na zewnątrz, chociaż tutaj nie ma takiej potrzeby, ponieważ przy wyjęciu przegubu z piasty lekkie puknięcie od d*py strony i jest już poza wieloklinem, nowy nabijamy i już tylko z górki, a nie jeszcze walka z wewnętrznym Co racja to racja Chociaż u mnie na początku też tak próbowałem i jak puknąłem od d.. strony to nie chciało pójść, w efekcie jak puknąłem mocniej to wyskoczył mi właśnie przegub wewnętrzny. To pewnie zależy od zawleczki na półosi - bo miałem tez problem, żeby nabić nowy, zawleczka była chyba zbyt rozgięta i nie chciała wskoczyć na swoje miejsce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Co racja to racja Chociaż u mnie na początku też tak próbowałem i jak puknąłem od d.. strony to nie chciało pójść, w efekcie jak puknąłem mocniej to wyskoczył mi właśnie przegub wewnętrzny. To pewnie zależy od zawleczki na półosi - bo miałem tez problem, żeby nabić nowy, zawleczka była chyba zbyt rozgięta i nie chciała wskoczyć na swoje miejsce. U mnie przegub wskoczył normalnie bez nabijania, nałożyłem przegub ręką lekko dociskając do zawleczki, śrubokrętem docisnąłem zawleczkę naokoło i przegub sam wskoczył ( Przegub firmy "GLO" ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest longer 81 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 To teraz moje pytanko w tym temacie,to takie chrobotanie przy mocniejszym skręcie kół,to jak myślę przegub do wymiany,sam zawaliłem bo po wymianie półosi,zrobiłem parę kilometrów bez opaski na gumie zabezpieczającej przegub i musiał się zabrudzić,no ale polak mądry po szkodzie i jeszcze jedno ten klucz do odkręcenia piasty to standard - 36 - jak kolega wyżej pisze,czy są jakieś różnice ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 To teraz moje pytanko w tym temacie,to takie chrobotanie przy mocniejszym skręcie kół,to jak myślę przegub do wymiany,sam zawaliłem bo po wymianie półosi,zrobiłem parę kilometrów bez opaski na gumie zabezpieczającej przegub i musiał się zabrudzić,no ale polak mądry po szkodzie i jeszcze jedno ten klucz do odkręcenia piasty to standard - 36 - jak kolega wyżej pisze,czy są jakieś różnice ? W mojej P11 i innych kolegów którym odkręcałem była nakrętka na klucz 36, więc raczej standard Ale zawsze możesz zdjąć u siebie dekielek i zmierzyć nakrętkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest longer 81 Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Mam jeszcze jedno pytanko w tym temacie ? ( kluczyk 36 sprawdziłem ) - i jeszcze jedno dla potwierdzenia wkładając półoś do przegubu,na półosi znajduje się tylko jeden ten pierścień zabezpieczający półoś przed wypadnięciem ??????? Chciałbym to wiedzieć dla swojego samo-spokoju,bo pod koniec tygodnia lokalizacja garaż ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziro Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 tak.zabezpieczenie jest tylko jedno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Po co ściągać zacisk i tarczę i jeszcze półoś wyciągać ???? Jak opuścisz zwrotnicę to sworzeń wyjdzie z piasty i wystarczy potraktować go młotkiem aby wylazł z półosi. Zbędne nadawanie sobie tylko roboty z tymi zaciskami, przegubami wewnętrznymi i całą resztą Ja robiłem tak jak w opisie Dżodżo dla P10 (taka sama konstrukcja) http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/37-nissan-primera-p10/58-wymiana-oson-przegubow O wiele szybciej i prościej jak w opisce kolegi, bo mniej śrub do kręcenia i nie trzeba się męczyć z osłoną na sworzniu 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziro Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 potwierdzam.nie trzeba zwalać zacisków i tarcz.wystarczy zbić zwrotnice z wachacza i na maxa odchylić.przegób wyjdzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smolo76 Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Mam pytanie co do dzwięku jaki wydaje padnięty przegub.Wyczytałem że jest to chrobotanie na skręconych kołach. U mnie przy skręcaniu w lewo (zakęt 90< lub rondo)gdy prawa strona nurkuje słychać dzwięk przypominający tarcie opony o metal.Sprawdziłem dokładnie nadkole i nie ma śladu tarcia.Pytam czy przegub czy coś innego wydaje taki dzwięk.Zaznaczam że słychać tylko przy skręcie w lewo i przy prędkości powyżej 25km/h. Może ktoś miał z czymś takim do czynienia. Prosze o jakieś rady jak sprawdzić przegub. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Przegub terkocze jak karabin maszynowy, tylko nie tak głośno. Jak skręcasz w lewo to odzywa się prawy i na odwrót. Najczęściej odzywa się na pełnym skręcie i dodawaniu gazu. Jak masz jak mówisz tarcie gumy o metal to sprawdziłbym tłoczki hamulcowe czy się nie blokują oraz czy tarcze nie mają bicia, a także piasty i łożyska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest longer 81 Posted May 1, 2010 Share Posted May 1, 2010 Przegub terkocze jak karabin maszynowy, tylko nie tak głośno. Jak skręcasz w lewo to odzywa się prawy i na odwrót. Najczęściej odzywa się na pełnym skręcie i dodawaniu gazu. Jak masz jak mówisz tarcie gumy o metal to sprawdziłbym tłoczki hamulcowe czy się nie blokują oraz czy tarcze nie mają bicia, a także piasty i łożyska Dokładnie, potwierdzam - co do przegubu - u mnie karabin maszynowy po prawej stronie - weekend w garażu. I informacja dodatkowa u mnie przy wybijaniu przegubu zewnętrznego,rozsypał się przegub środkowy pomiędzy tarczą ham. a skrzynią biegów,ale udało się bez problemów poskładać i furka śmiga ! ( NIE MA JUŻ KARABINU MASZYNOWEGO ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Witam. Dzisiaj wymienialem u siebie przegub primera 99r 2.0 td.Guma byla uszkodzona i klepal dosc mocno i postanowilem wymienic nowy z allegro 65zeta.Mam nadzieje ze pojezdze na nim troche. I nie jest taka łatwa sprawa przy wymianie vw,skoda czy seat maja wiecej miejsca i latwiej sie zaklada,chociaz tak samo sie wybija przegub.I raczej odradzam jesli ktos tego wczesniej nie robil lepiej zeby jechal do warsztatu.A mozna to zrobic samemu jesli sie wie co i jak rozkrecic. Zauwazylem rowniez ze drazek zmiany biegow ma luzy na tulejach.TEn od kierowcy jest bardziej wylatany ,a drugi tez juz ma troche luzy.Przerabial ju ktos ten temat i mozna wiedziec jakie sa koszty tych tulei albo calych drazkow?Teraz wiem dlaczego czasami mi wsteczny ciezko wchodzi,ale to malo sie zdarza.a wyczytalem ze te luzy sa od wjazdy na zbyt wolnych obrotach min te 2000 obr .zreszta czuc jak auto chodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klonek Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 RAAAD podeslij link do aukcji ewentualnie napisz nazwe sprzedajacego do tego przegubu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 hurtownia.ihm@gmail.com To jest adres do tej hurtowni.Na allegro wystarczy wpisac IHM i wyskocza czesci.Pytalem sie o rozrzad do td p11 to pani mi mowila ze komplet kosztuje z (paskami ,rolkami i napinaczem) wszystko do tego modelu okolo 220zł.Pytalem sie dlaczego tak tanio to mi powiedziala ze maja dobre upusty od producenta i sa sprawdzone czesci z gwarancja!!!A w sklepie jak sie pytalem o komplet to mi powiedziala okolo 600 zeta tez dobrej firmy.A do tych zakupow z netu do waznych rzeczy to roznie moze byc sie okaze w praniu jak sie po jezdzi troche to sie okaze.Do rozrzadu tez sie przymierzam wymienic i sie zastanawiam nad tym z netu .Jesli sie nie wariuje nie zrywuje to i rozrzad ,sprzeglo czy przeguby powinny trzymac jesli sa nowe w orginalnym opakowaniu.Takie jest moje zdanie .A jakie jest wasze zdanie na temat tanszych czesci z net allegro ,otomoto itp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest joo Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 (edited) Dla tych co mają problem ze zdemontowaniem przegubu z ośi (sporo stukania i nie poszło), a nie chcą całości rozbierać: http://www.finnsco.fi/media/pdf/info/Vetonivelen_suojakumin_asennusohje.pdf Osłona z rozciągliwej gumy, koszt 44zł. Jak się uda pożyczyć clickguna (a można i coś innego wykombinować), wystarczy rozciągnąć osłonę i przełożyć przez przegub (oczywiście zdemontowany koniec przegubu od strony koła) Edited January 6, 2011 by joo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.