Guest fabrice Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Skrzypi mechanizm wycieraczki od strony pasazera. Jest jakas mozliwosc nasmarowania i jak tam sie wogóle dostać? Pomóżcie panowie szlachta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waichwaich Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Możliwość jest zawsze ale znając życie wytarł się plastikowy uchwyt i lepiej roztoczyć plastik i wpasować nową tuleje niż smarować bo jeśli pomoże to na krótko. CO do demontażu to sciągasz obie wycieraczki następnie podszybie i wykręcasz mechanizm wycieraczek nic trudnego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fabrice Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Czyli w sumie mozna dojsc od góry, wystarczy odkrecic (sa tam chyba sruby krzyzakowe) plastikową osłonę podszybia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondziu007 Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 Czyli w sumie mozna dojsc od góry, wystarczy odkrecic (sa tam chyba sruby krzyzakowe) plastikową osłonę podszybia? na stronie głównej masz zakładke "zrób to sam" i tam znajdziesz instrukcje krok po kroku jak je zdemontować. też mi piszczały i rozebrałem wsystko i następnie nasmarowałem i teraz juz nic nie słychać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fabrice Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 na stronie głównej masz zakładke "zrób to sam" i tam znajdziesz instrukcje krok po kroku jak je zdemontować. też mi piszczały i rozebrałem wsystko i następnie nasmarowałem i teraz juz nic nie słychać. Dzięki, przejzałem to, tylko nie posiadam takiego 'smiesznego' ustrojstwa jak sciagacz, ktorego uzywal tamte kierowca z zrob to sam.Da sie wyciagnac ramie wycieraczki bez tego, np jakos podwazyc? Aha, i jakiego smaru uzyc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondziu007 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Dzięki, przejzałem to, tylko nie posiadam takiego 'smiesznego' ustrojstwa jak sciagacz, ktorego uzywal tamte kierowca z zrob to sam.Da sie wyciagnac ramie wycieraczki bez tego, np jakos podwazyc? Aha, i jakiego smaru uzyc? tego to ci nie powiem bo nie próbowałem tego podważać. Kolega miał sciągacz a i smar też mi ogarniał od siebie z pracy,wiec nie wiem jaki to był. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calusek Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Ściągnąć ramiona wycieraczek, ciężko może się udać ale przeważnie jest zapieczone. Smarowanie nic nie da, bo nie ma jak się tam dostać ze smarem, szukaj ściągacza. Smar użyłem miedziany, można kupić w tubce. Możesz mieć problem z trzema śrubami trzymającymi to łożysko teflonowe, ja wybiłem te trzpienie przesmarowałem i chodzi, jeśli jest wyrobione to może lepiej kupić nowe na Allegro. lub jak radzą koledzy rozwiercić i zastosować tulejkę. Powodzenia przy naprawie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobroy Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 Dzięki, przejzałem to, tylko nie posiadam takiego 'smiesznego' ustrojstwa jak sciagacz, ktorego uzywal tamte kierowca z zrob to sam.Da sie wyciagnac ramie wycieraczki bez tego, np jakos podwazyc? Aha, i jakiego smaru uzyc? Raczej nie masz szans na ściągnięcie ramion wycieraczek bez ściągacza. Podważenie nic nie daje, bo wokół są plastikowe elementy, które albo połamiesz, albo wygną się, a napewno poniszczą się. Już to przećwiczyłem, bo to ja, nie chwaląc się, zmajstrowałem ten tutorial :-) Taki ściągacz dorobi Ci każdy spawacz. Do nakrętki trzeba przyspawać dwa identyczne płaskowniki z grubej blachy, ok. 7-8 mm, żeby się nie wyginały. Ściągnąć ramiona wycieraczek, ciężko może się udać ale przeważnie jest zapieczone. Smarowanie nic nie da, bo nie ma jak się tam dostać ze smarem, szukaj ściągacza. Smar użyłem miedziany, można kupić w tubce. Możesz mieć problem z trzema śrubami trzymającymi to łożysko teflonowe, ja wybiłem te trzpienie przesmarowałem i chodzi, jeśli jest wyrobione to może lepiej kupić nowe na Allegro. Wybiłeś ten trzpień?! On jest zabezpiecznony zimeringiem i wystarczy go zdjąć, poten całość ładnie się rozbiera, chyba że jest zapieczone na stałe. Nowe na allegro kosztuje chyba tyle samo, co w ASO :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 popsikać npwd40 i podczas podważania trzeba ruszać ramieniem i powinno zejść, przynajmniej mi się udało tak zdjąć bez ściągacza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grimm Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Mi też się udało ściągnąć wycieraczki bez ściągacza, wystarczyło poruszać ramieniem góra-dół. Roboty masz tak na godzinkę z przerwą na piwko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest raTek Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 potwierdzam ze sciagacza nie trzeba. lepsze od wd 40 pozniej do posmarowania bedzie jakis smar w sprayu ale wd40 przyda sie do demontazu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 jak już sie dostaniesz do mechanizmów, proponuję je wyjąć u mnie okazało sie, że na jednym był luz to dałem do regeneracji ale drugi był jakby zatarty i możliwe, że to on skrzypiał, to tylko 6 nakrętek a spokój na długi czas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chmielo Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 przerabiałem to wszystko parę dni temu.rozebrałem mechanizm i pierwszy czop zszedł po 5min kręcenia i polewania olejem i benzyną ekstrakcyjną, natomiast 2 wybiłem delikatnie młotkiem(strasznie zapieczone).Przeczyściłem papierem ściernym i przesmarowałem smarem.Robota na jakieś 40min .Teraz błoga cisza i szybciej pracują Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mamarciniak Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 (edited) U mnie było tak, że jeden mechanizm był zatarty a drugi miał luzy. Postanowiłem to sam jakoś naprawić lecz tak było zapieczone, że plastik rozsypał się w mak:( Google i szukam:)używany mechanizm wraz z cięgnami 300 zł, a sam nowy mechanizm bez cięgien 150zł jeden co i tak daje 300zł za gówniany plastik!!! Udałem się do znajomego i wytoczył konkretnie tak jak powinno być zrobione od nowości:) Koszt: 0,7l. Cieszę się, że pomogłem. Edited August 17, 2011 by mamarciniak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klamot Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 ma problem z wyciaraczkami tak jak w temacie,tylko ze mi postronioe kierowcy skrzypi,czy jest ktos z wrocławia albo okolic kto mogłby mi to naprawić nie posiadam tekiego scigacza i nie moge tego zdjac bo juz próbowałem.prosze o pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Ja przełożyłem te trójkąty z p10 auto było z 92roku ale wszystko było bez luzów i śmiga po dziś dzień . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.