Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K11] - elektryka


Guest Piotrek83

Recommended Posts

Guest Piotrek83

Witam,

 

Mam takie pytanie, czy ktoś z Was powie mi gdzie najwygodniej w pobliżu deski wczepić się do stałego + akumulatora (tam gdzie napięcie jest nawet bez kluczyka w stacyjce). Chodzi mi o wiązkę przewodów, ewentualnie miejsce jakieś.

Link to comment
Share on other sites

W kostce do radia masz stałe +12V, czerwony przewód

Link to comment
Share on other sites

można napięcie zciągnąć z przewodu od włącznika świateł awaryjnych. Mam tak podpiętą pamieć od radia. napięcie jest nawet powyjęciu kluczyka.

Link to comment
Share on other sites

Guest gazelek

Jesli nie potrzebujesz duzo pradu, to mozna sie wpiac w stacyjke, koloru kabla niestety nie pamietam, ale zrob sobie taki patent: wez stara igle do szycia, przez ucho przeciagnij kabel, koncowke zalutuj i zaizoluj. Kabel sobie podpinasz do jakiejs zarowki, drugi kabel od zarowki do masy, a igla dotykasz po kolei przewodow - w koncu zarowka sie zaswieci, a Ty masz znalezione +12 bez rozcinania izolacji.

Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek83

Dzięki za podpowiedzi!

 

Jeszcze pytanie dotyczące masy, w każdym miejscu na karoserii podkręcając przewód pod zwykły blachowkręt uzyskam masę?

Link to comment
Share on other sites

Jesli nie potrzebujesz duzo pradu, to mozna sie wpiac w stacyjke, koloru kabla niestety nie pamietam, ale zrob sobie taki patent: wez stara igle do szycia, przez ucho przeciagnij kabel, koncowke zalutuj i zaizoluj. Kabel sobie podpinasz do jakiejs zarowki, drugi kabel od zarowki do masy, a igla dotykasz po kolei przewodow - w koncu zarowka sie zaswieci, a Ty masz znalezione +12 bez rozcinania izolacji.

 

Tak, a potem te dziury w przewodach po igle robią za zwarcie i auto płonie. Kable koloru czerwonego to z regóły + Podpinanie do awaryjnych to też zły pomysł bo jak urządzenie które będziesz podpinał wywali ci bezpiecznik, to nie będziesz miał migaczy ani kierunkowskazów. Najbardziej bezpiecznym miejscem jest podpięcie się pod zasilanie zapalniczki, lub ewentualnie jeżeli posiadamy takie umiejętności, to przeciągamy dodatkowy plus ( na którym zaraz przy aku. zakładamy odpowiedni bezpiecznik)

 

A masa jeż na każdej metalowej powierzchni która styka się z karoserią samochodu.

Link to comment
Share on other sites

Guest gazelek

 

Jeszcze pytanie dotyczące masy, w każdym miejscu na karoserii podkręcając przewód pod zwykły blachowkręt uzyskam masę?

 

Z tym blachowkretem to ja bym zrezygnowal, zawsze to dodatkowy otwor w aucie i w dodatku niefabryczny - a jak porzadnie nie zabezpieczysz to zacznie kiedys rdzewiec (nie czarujmy sie, wilgosc jest wszedzie). Mase znajdziesz analogicznie, zarowke podpinasz pod plusa, a drugim kablem macasz po srubach, na ktorejs w koncu znajdziesz mase ;)

Link to comment
Share on other sites

zadne blachowkrety. normalna metryczna sruba, oczko na przewod i przykrec gdzies. stałe za bezpiecznikami

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kolego Piotrek83, jeżeli potrzebujesz więcej prądu to nie ryzykuj z podpinaniem się do innych odbiorników, bo będą ci się palić bezpieczniki.

Zajrzyj na ten link, opisałem tam montaż gniazda zapalniczki:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/43638-k11-montowanie-zapalniczki/page__p__576049__fromsearch__1entry576049

Może się przydać...

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...