Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] sworzeń wahacza do wymiany.


Guest 5prus8
 Share

Recommended Posts

Guest 5prus8

Witam byłem ostatnio na przeglądzie u mechanika i mam do wymiany lewy sworzeń wahacza i tutaj jest moje pytanie jaki najlepiej kupić?? Oryginał czy zamiennik a jeśli zamiennik to jakiej firmy jest najlepszy...

Link to comment
Share on other sites

555 i nie narzekam :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

TRW albo Lemforder Jak masz kupić 555 to równie dobrze możesz pojechać na szrot albo wsiąść np Teknorot od Turków albo jakie od 4max lub JC

Piątki były dobre w 2000 jak ich nie podrabiali ,a teraz to nie wiesz co kupujesz.Niestety Lemforder i TRW nie są tanie ale naprawdę warto. Jak chcesz tanio to wymień cały wahacz na tani szmelc Sworznie są wprasowywane w wahacze i trzeba dac zarobić warsztatowi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest rudi88

Ja wymieniałem w P11 z ojcem sworznie. Samochód mieliśmy na podnośniku, stare sworznie wybite bez problemu młotkiem a nowe same wskoczyły przez podparcie na kobyłce i opuszczanie samochodu. Ja zakładałem 555 i narazie rok czasu i nic się nie dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Ja juz chyba z 555 zrezygnuje - pisałem o górnych wahaczach ktore wytrzymały 300km (2 tyg) i zaczęły walić jak szalone. Przesmarowałem stare lemfordery, założyłem i jest 100% lepiej. Chyba 555 to już nie to. A kupiłem je w IC. Myśle że lemforder za 70 zł albo Moog za 50 mogą być lepszym wyborem niż 555.

Link to comment
Share on other sites

Guest 5prus8

czy sworzeń TRW moge dostać za 43 zł czy to już jakaś sciema bo w innym skelpie za 88 chcą mi opchnąć ?? a czy firma delphi i siden jest coś warta na rynku ???

Link to comment
Share on other sites

Guest roth01

duża różnica w cenie więc nie wiem czy byłbym skłonny zaryzykować, a odnośnie wymiany to przerabiałem ten temat sworznie można wyjąć samemu choc nie jest to łatwe szczególnie jeśli okaże się że to 1 wymiana sworzni od 15 lat jak w moim przypadku, jedno jest pewne w razie gdyby stawiały bardzo duży opór przy uderzeniach młotkiem (a zapewne tak będzie ) to żeby nie powyginać wahacza lepiej stary sworzeń czymś podgrzać, ja przy wymianie nie miałem gazu w palniku ( zwykły taki do rozgrzewania papy w sam raz sie nadaje tylko żeby strumień ognia był skupiony) więc spaliłem na sworzniu 2 elektrody spawarką i wyszedl bez najmniejszych problemów

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Trochę odgrzeję temat: czy we wszystkich wahaczach w P11/WP11 można wymienić te sworznie? Nie miałem możliwości dokładnie się przyjrzeć, ale miałem wrażenie, że sworzeń nie jest wymienialny.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Krzys13530

Witam koledzy. Nie wiem na 100% jak jest w P10 ale w mojej P11 w tym roku na wiosne sam wymienialem sworznie i sa one wprasowane. W katalogach sprawdzalem i w jednym byly tylko cale wahacze a w innym mozna bylo dostac same sworznie. Ja kupilem przez internet same sworznie i sam je wymienilem. A jesli chodzi o firme to chyba delphi ale nie jestem pewien i jak na razie nie narzekam.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

A ja chciałbym sie zapytać czy zawsze po wymianie sworznia trzeba jechać na geometrię kół. Pytam ponieważ właśnie wymieniłem i szczerze mówiąć nie widze różnicy jeśli chodzi o prowadzenie auta tzn jak puszcze kierownice to jedzie prosto, nic nie szumi, itp. Jest po prostu tak jak było przed wymianą.

Link to comment
Share on other sites

Nie musisz robić zbieżności po wymianie samego sworznia co innego jak byś wymieniał cały wahacz dolny.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

to i ja jeszcze zapytam... bo nie wiem :) a jutro staję przed takim właśnie zadaniem, i z tego co rozumiem to nie idzie tam żaden smar...?

Sworzeń już ma smar pod osłoną .

Link to comment
Share on other sites

Guest yesithurts

Sworzeń już ma smar pod osłoną .

 

ok. to tylko jeszcze jedzna sprawa... na opakowaniu napisali że taka plastikowa osłona sworznia ma pozostać na sworzniu podczas montazu, po moztażu zdjąć? nie bić proszę... nie robiłem tego nigdy wcześniej, nie wydaje się to skomplikowane, ale lepiej się dopytać... bo pod tą pomarańczową osłoną to smaru nie ma... ale domyślam się że mówisz o osłonie całych tych "wnętrzności" sworznia?

Edited by yesithurts
Link to comment
Share on other sites

http://allegro.pl/sworzen-wahacza-dolnego-nissan-primera-p10-p11-555-i1793857361.html

 

Tak jak na tej aukcji ma wyglądać sworzeń .Czarna gumowa osłona zostaje na sworzniu .Przygotuj się na wymontowanie wahacza bo ciężko jest na aucie wybić stary sworzeń .

Edited by nice-wawa
Link to comment
Share on other sites

Sworzen nie jest przykrecany na sruby tak jak np w golfie tylko wprasowany do wahacza. Wiec i tak wahacz trzeba sciagnac . Co do zbieznosci to do ustawienia . Jest to samo jak z wahaczami gornymi. Niby sie nie ustawia a zbieznosc po wymianie na nowe sie zmienila . Co do smaru to jak napisali koledzy. jest w srodku sworznia . Jeszcze sie zdarzaja sworznie wahacza ze smarowniczkami. Wczoraj widzialem bo kolega kupil .

Link to comment
Share on other sites

Guest yesithurts

wahacz już wymontowany. prawda to nie da sie ot tak wyjąć, wahacz oddałem znajomemu w pracy używa różnych hydraulicznych pras itp... wymontuje stary i wmontuje nowy.

potem już tylko poskładać :)

dzięki!

teraz uderzam w inne wątki bo nie działa jeszcze trzecie światło stop na spojlerku...

tylny prawy czujnik abs do wymiany...

i kilka innych małych napraw...

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest adamas

Odgrzewam trochę stary temat żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego. Otóż muszę wymienić sworzeń na wahaczu dolnym (Primera P10 hatchback 1994r 2.0 benzyna). I tak: w dwóch serwisówkach stoi, że nie da się tego zrobić, a na allegro mogę dostać normalnie te sworznie do mojej Primery. Więc jak to jest? Muszę nowy wahacz kupić? Czy da radę wymienić te sworznie?

Link to comment
Share on other sites

Guest wojt_mk..

Odgrzewam trochę stary temat żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego. Otóż muszę wymienić sworzeń na wahaczu dolnym (Primera P10 hatchback 1994r 2.0 benzyna). I tak: w dwóch serwisówkach stoi, że nie da się tego zrobić, a na allegro mogę dostać normalnie te sworznie do mojej Primery. Więc jak to jest? Muszę nowy wahacz kupić? Czy da radę wymienić te sworznie?

 

Da rade wymienić stary wybijesz ale nowy to lepiej praską, ja dałem do mechanika bo nie miałem praski a nie mam warunków żeby próbować wbić młotkiem ( trzeba uważać żeby nie uszkodzić nowego sworznia przy wbijaniu) za sworzeń dałem 45 zł a za wymianę 50zł ja kupowałem chyba tej firmy http://allegro.pl/nissan-primera-p10-p11-sworzen-koncowka-wahacza-i2554408936.html i jak na razie nie narzekam.

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie można samemu wymienić sworzeń , najlepiej na wykręconym wahaczy dolnym . Dobrać dobrze tulejkę i młotkiem wybijesz i wbijesz sworzeń .Sworzeń przed zabezpieczony jest segerem żeby siedział na swoim miejscu .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mi właśnie rozleciał po 57 tysiącach sworzeń z 555. Mastępny będzie TRW albo Lemforder. Nie jeżdżę po dziurach więc uważam, że żył za krótko.

Edited by egiptos
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...