Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Drganie samochodu na wolnych obrotach almera 1.5 dCi


Guest klakierKSW
 Share

Recommended Posts

Guest klakierKSW

Witam,

Jestem nowym uczestnikiem tego forum dlatego wszystkich pozdrawiam na początku :)

 

Mianowicie mam taki problem, że moja Almerka 1.5 dCi 2006r. przebieg 84 tys km czasami na wolnych obrotach dosc mocno drga.

Przy dodaniu gazu drganie ustaje a gdy puszczam znowu zaczyna drgac..

Chcialem dodac ze zdaza sie to raczej na zimnym silniku...chyba ze mi sie tylko tak wydaje...

Jak mysliscie z czego to może wynikac... pali bez problemów, silnik pracuje normalnie poza tymi drganiami...ktore i tak nie wystepuja za kazdym razem... tankuje tylko paliwo BP ultimate... prosze o pomoc i z gory dziekuje

pozdrawiam

Edited by klakierKSW
Link to comment
Share on other sites

Guest Mlody666

ile tych poduszek i jaki koszt mniej wiecej?

 

Tego to Ci nie powiem bo nie mój model. Nie wykluczone że padła jedna i to przez to. Popatrz na allegro na ceny poduszek silnika to powinno dać ci jakiś obraz.

Link to comment
Share on other sites

Guest bodnar

Witam,

 

U mnie padła tylna poduszka silnika, widoczna od spodu, ale do drgań budy dochodziły też głośnie puknięcia przy gaszeniu i odpalaniu silnika, cena ok. 140 peelenów.

 

Jeżeli również nierówna praca silnika, to pomaga regulacja wtrysków.

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest Marcin_B

Bodnar, a poduchę do swojego auta kupowałeś w ASO czy jakiś zamiennik?? Czy Twoje auto to takie jak w temacie - 1.5 dci?

Link to comment
Share on other sites

Guest bodnar

Bodnar, a poduchę do swojego auta kupowałeś w ASO czy jakiś zamiennik?? Czy Twoje auto to takie jak w temacie - 1.5 dci?

 

Tak mam 1.5 dci, a poduszka to zamiennik oczywiście ale nie wiem jakiej firmy, z wyglądu identyczny z oryginałem.

 

Niełatwo było kupić, dopiero jak mechanik pojechał z wymontowaną częścią do sklepu to dopasowali.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Czy wy trochę nie przesadzacie z tymi poduszkami ? Też mam n16 1.5dCi i od kiedy ją posiadam zawsze na niskich obrotach przy zimnym silniku odczuwalne były mocniejsze drgania auta. Wg mnie ten typ tak ma z uwagi na to, że silniki te pracują na niższych obrotach od benzynowych.

1.5dci to po prostu taki traktorek :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Marcin_B

A moje nadwozie z kolei najczęściej odzywa się po dłuższej jeździe z małą prędkością i częstym ruszaniu (korki....). I nie ma zasady - raz drży, raz nie..... Jak gaszę - trochę rzuca silnikiem (ostatnio poprosiłem swoją dziewczynę aby zgasiła auto, a ja pod podniesioną maską patrzyłem na silnik - rzuciło nim zdrowo.... diesel ??...). Było tak od "nowości" - tzn od maja zszłego roku. Czy się pogarsza - ciężko powiedzieć..... Tak jak napisał kolega w powyższym poście - ten typ tak po prostu chyba ma... Choć nie ukrwam, że jest to trochę denerwujące.

Poduszki były "oblukane" przez mechanika - raczej ok, w zawieszeniu też żadnych luzów.

Edited by Marcin_B
Link to comment
Share on other sites

Guest Maciek62

Witam,

Jestem nowym uczestnikiem tego forum dlatego wszystkich pozdrawiam na początku :)

 

Mianowicie mam taki problem, że moja Almerka 1.5 dCi 2006r. przebieg 84 tys km czasami na wolnych obrotach dosc mocno drga.

Przy dodaniu gazu drganie ustaje a gdy puszczam znowu zaczyna drgac..

Chcialem dodac ze zdaza sie to raczej na zimnym silniku...chyba ze mi sie tylko tak wydaje...

Jak mysliscie z czego to może wynikac... pali bez problemów, silnik pracuje normalnie poza tymi drganiami...ktore i tak nie wystepuja za kazdym razem... tankuje tylko paliwo BP ultimate... prosze o pomoc i z gory dziekuje

pozdrawiam

 

Witam,

Moja Almera 1,5 dci zachowuje się podobnie. Tylko, że drgania występują przy ciepłym silniku i nie zawsze. Wizyta w ASO nic nie dała. Poduszki OK. Dowiedziałem się, że być może silnik jest źle wyważony. Ale znalazłem prosty sposób na drgania. Gdy zaczyna mocno bujać, to włączam klimatyzację i drgania znikają jak ręką odjął :)

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

witajcie koledzy.

mam ten sam silnik i miałem ten sam problem.

na moje oko zaczynają się problemy z układem wtryskowym, a konkretnie z wtryskiwaczami.

wbrew temu co mówią niektórzy mechanicy, diagnoza "na przelewy" wcale nie jest miarodajna.

zaworki we wtryskach przycinają się co jakiś czas, ale na tyle krótki i na tyle żadko, że metoda przelewowa wykaże równomierną dawkę paliwa powracającego z wtryskiwaczy.

problem zapewne będzie się nasilał, czego skutkiem będzie regeneracja/wymiana na nowe wtryskiwaczy.

najpewniejszym rozwiązaniem jest wymiana całego układu (zbiornik paliwa, przewody, pompa, wtryski), a jak postąpisz to zależy od Ciebie i mechanika, który pewnie lepiej doradzi niż ja.

pozdrawiam

 

 

P.S.

na początek wlej do prawie pustego baku preparat STP lub SHELL do czyszczenia wtryskiwaczy dla silników diesla, następnie zatankuj dobergo paliwa (proponuję shell) i oczekuj poprawy.

powyższe rozwiązanie jest chwilowe, ale niewykluczone, że wystarczy na następne 10k km.

Edited by troosi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...