Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Problem z mocą i obrotami


Gość Erbol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam mały problem jechałem sobie dzisiaj spokojnie i nagle przy naciskaniu pedału gazu auto wogóle nie reagowało. Samochód zaczął zwalniać po zatrzymaniu się przy wciśniętym pedale gazu do spodu obroty były max 1500 i ani grama więcej. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko było wporządku. Już drugi raz mi sie tak stało i zaczyna mnie to powoli denerwować. Może ktoś wie gdzie tkwi problem. Silnik to 2,2 td dci. Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy turbina gwizdała głośno przed utratą mocy ?

Czy lampka wody w filtrze paliwa świeciła się po zapaleniu silnika ?

Jeśli tak to na jaki kolor ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja bym tam na początek wymienił filtr paliwa.

Natankowałeś jakieś syfu i filtr się zapchał.

U mnie to doszło nawet do tego, że w ogóle nic chciał ruszyć z miejsca.

Żadna kotrolka się nie świeciła i komp nie pokazywał żadnych błędów.

 

A jak to nie to, to wymiana filtra paliwa jeszcze nikomu nie zaszkodziła :)

 

Pozdrawiam

ciechon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy turbina gwizdała głośno przed utratą mocy ?

Czy lampka wody w filtrze paliwa świeciła się po zapaleniu silnika ?

Jeśli tak to na jaki kolor ?

Dzisiaj stało się to ponownie w tym samym miejscu czyli podczas jazdy pod górkę. Turbina chodziła normalnie (przynajmniej tak mi się wydaje) rano sprawdziłem kontrolka świeciła się na pomarańczowo czyli chyba ok. Nie dymił w ogóle jak już to się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj stało się to ponownie w tym samym miejscu czyli podczas jazdy pod górkę. Turbina chodziła normalnie (przynajmniej tak mi się wydaje) rano sprawdziłem kontrolka świeciła się na pomarańczowo czyli chyba ok. Nie dymił w ogóle jak już to się stało.

 

z ktorego roku masz ta primerke? bo rzeczywiscie objawy (brak mocy, gasniecie ) wskazuja na zawor/ zawory SVC w pompie (w zaleznosci od roku produkcji wystepuja dwa zawory lub jeden) jak to sugerowal kolega Michal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ktorego roku masz ta primerke? bo rzeczywiscie objawy (brak mocy, gasniecie ) wskazuja na zawor/ zawory SVC w pompie (w zaleznosci od roku produkcji wystepuja dwa zawory lub jeden) jak to sugerowal kolega Michal.

Początek 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z moja primerka, jestem po wymianie zaworu na pompie (sv)i nie pomogło.

Komputer pokauje blad pompy (P0089 fuel pomp i P1273 fuel pomp)Bylem dzisiaj w aso i probowali skalibrowac

uklad ale dalej to samo a nie chce mi sie wierzyc ze to pompa, poniewaz przed wymiana zaworu (sv)

komputer nie pokazywal tych bledow a problem z autem byl ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie jestem po wymianie filtra paliwa przy okazji też filtra oleju i oleju. Przez parę dni wszystko działało cacy jednak dzisiaj znowu to samo. Dwa razy stanąłem w miejscu musiałem zgasić i odpalić silnik ponownie żeby jechać. Czyli to chyba nie był filtr paliwa. Przeczyściłem jeszcze wtyczkę która znajduje się zaraz za filtrem powietrza. Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły bo ja nie bardzo już wiem. Tak wogóle to przed wymianą filtrów zapaliła mi się kontrolka silnika na pomarańczowo co niby informuje o wodzie w filtrze. Próbowałem ją zlać ale nic tam nie było. Pod pompowałem trochę żeby się zlała ropa minimalnie zdjąłem klemę i błąd się skasował. NI eiwme co robic za bardzo teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość omegataxi

Erbol,

 

Miałem podobne zdarzenie zaraz po zakupie, jeszcze w Niemczech. Okazało się, że do filtra powietrza wpadł dekielek zabezpioeczający reflektor i dławił dolot powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Zanim podzielę się moimi spostrzeżeniami i naprawą usterki chciałem podziękować kolegom mar30; Rob083; dadekjw77, którzy na pryw. udzielili mi wiele rad i podpowiedzi :):):).

Teraz co do problemu, który mnie męczył przez 5 m-cy. Chodziło konkretnie o brak mocy!!!! a mianowicie - po każdym uruchomieniu silnika moc jest!!!!! Jednak gdy np. stanę przed światłami lub wrzucę na luz aby się toczył, w tedy gubi tę moc. Moje spostrzeżenie to, że gdy małe obroty silnika to moc ginie. Ale gdy silnik zgaszę i ponownie go uruchomię, nawet w czasie jazdy to moc powraca i jest np. do następnych świateł.

Gdy byłem u jednego z mechaników, to na jego Nissanowskim oprogramowaniu diagnostyczno-serwisowym na CONSULT pokazuje tzn. jest tekst >>czujnik ciśnienia paliwa na listwie<< z uwagi że czujnika samego ciężko dostać a jeśli już to drogi, a na szrotach nie chcą dać na tzw. próbę, to czekałem aż może będzie taka Tinka u mechaniora. Tinka /taka sama/ była na naprawę zawieszenia, więc czujnik był pożyczony na 10 min. Tu zaoszczędziłem parę groszy!!!!! Bo efektu poprawy nie było. Więc czujnik ciśnienia odpadł. Mechanik się poddał i stwierdził, że to już tylko pompa i trzeba wyjąć silnik. Oczywiście odmówiłem.

Potem byłem u innego mechanika i na jego innym programie diagnostycznym CDIF/2, pokazało bąd 0089 - czyli regulator ciśnienia paliwa. Koszt zaworu to ok. 700zł, więc spróbowałem zrobić coś innego. -Jeden z kolegów na forum podpowiedział mi że w Renault mają podobne problemy i wymieniają oringi na zawór-regulator cisnienia i pomaga. U mnie niestety to nie pomogło. Nie pomogło też żadne zaślepianie wężyków. Więc dobrze że nie kupowałem nowego, bo i tak by nic nie pomogło.

Po pewnym czasie Tinka straciła moc całkowicie i cały czas świeciła się kontrolka silnika i był błąd 1275. Mechanicy nie mogli dać sobie z nią rady i tylko mówili WYJMUJEMY POMPE!!!!!!!

Jeśli faktycznie usterką jest zepsuta pompa to wolałem oddać Tinkę do jakiegoś innego autoryzowanego serwisu, ale nie do Nissana. Pojechałem do Centrum Boscha. I tu wielka niespodzianka, naprawiony na drugi dzień a koszty TYLKO 350zł. Mechanik powiedział że wystarczyło tylko ponownie zaprogramować ciśnienie pompy, gdyż było o wiele za duże. Na innym forum czytałem o identycznej usterce jak moja, lecz tam ciśnienie było o wiele za małe i też pomógł jej serwis boscha i też za małe pieniążki. To że pompa się rozprogramuje, to na to jest dużo i wiele przyczyn.

Tak było i jest w moim przypadku. Wiem że zaoszczędziłem dużo grosza, nie kupując części a tym bardziej całej pompy.

MOŻE KOMUŚ PRZYDA SIĘ TA MOJA WYPOWIEDŹ, BO O BRAKU MOCY JEST DOŚĆ CZĘSTO.

Wszystkim Nissankom szerokości i przyczepności.

Co prawda ja piszę o Tino, ale Primerka 2.2 dci to to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kol. Erbol pomarańczowa kontrolka wskazuje na za niskie ciśnienie na comrailu a wodę wskazuje czerwona kontrolka szukaj wg. wskazówek Mirekg9 , może być uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa na listwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...