Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P10/P11 - BIG BRAKE ADAPTACJA z 200SX


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maciejka_sz
Zmniejszyles srednice tarcz, a klocki teraz nie beda wystawaly poza tarcze?????

Jak zmniejszyles? Chyba zwiekszyl... przeciez na zdjeciu widac ze nowe tarcze sa wieksze od starych.. nie dosc ze wieksze to i grubsze... :)

Dla mnie wypas po maksach.. widze ze kolega poszedl torem braci zza wielkiej wody :) No i luz... tak trzymac... bardzo prosze o wiecej informacji jak to sie bedzie sprawowac... teraz juz razem bedziemy mogli napisac doktorat z tarcz hamulcowych w P10 i N13 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było jednak sporo rzeźby, trzeba bylo dorabiać otwory w tarczach, trzeba było zmniejszyć ich średnice no ale mam nadzieję żę ten trud się na coś zda, w koncu to kawał żelastwa, tarcza ma grubość 30mm seryjna zaledwie 22 :D

No i 4 tłoczki...

 

Aha zapomniałem, dystanse już mam ale brakuje mi szpilek, cholernie ich potrzebuje 8 sztuk tak żeby miały z 60mm.

 

Przeczytaj cytat Coobcia i na pogrubiono masz tekst ze zmniejszyl srednice, stad moje pytanie.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Hmmm... ja to jakos przypsalem do tych otworow nie wiem czemu a teraz sie zastanawiam jam mozna zmniejszyc srednice otworu ktory juz jest?? Teoretycznie mozna wcisnac tam jakies tulejki... :? Mea culpa... zobaczymy co napisze nam sam zainteresowany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On nie zmienil srednicy otworow tylko chyba srednice tarcz.Roznie mozna to odczytac.Dobrze sie wczytujac mozna wlasnie pomyslec ze zmniejszyl otwory, ale to jest raczej niedopusszczalne ze wzgledow bezpieczenstwa zeby jakies tulejki wciskac, dlatego ja mysle ze zmniejszyl srednice zewnetrznego obwodu tarczy.

Zobaczymy co Coobcio napisze.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Jak zmienszyl srednice tarczy to mu teraz kloki wystaja :shock: :shock: :shock: Kiszka debowa.... :? u mnie na nowych tarczach jest zapas i az sie prosi zeby klocki byly wieksze.. niestety nie produkuja takowych :cry:

Czekamy na doktora Kube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nei no chlopaki, łącznie tarcze po wszystkich zabiegach mają 272mm i klocki mają jeszcze 1,5mm do przegu tarczy więc jest dokłądnie tak jak w seri :)

Tylko średnica została zmieniszona o 8mm... Skuteczność hamowania myśle że za bardzo na takim zabiegu nei ucierpi ale już nie chcialo mi się przerabiać mocować piast.

 

Co do tarcz to trzeba było zmienić rostaw srób jak waidomo w 300ZX Turbo (bo z niego pochodzą tarcze) rostaw wynosi 5x114,3 więc trzba było dorobić 3 otworkiszystko idealnie pasuje jakby było seryjnie montowane do tego samochodu - nawet śróbki do przewodów olejowych :D

 

Jak to działa - czas powie narazie musze ogarnąć pare innych spraw związanych z jerzdzeniem auta :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne, czyli dobrze myslalem, ze zmniejszyles srednice zewnetrzna tarcz, ale jesli klocki nie wystaja, to dobrze.Rob Kuba rob jak najszybciej abys sie na 17-ego wyrobil.

 

P.S. Ja bede 24 na koncercie Stinga, to moze wkoncu zobaczylbym Twoja Primerke :?: :?: :?: Co Ty na to :?: :?: :?: Albo odwiedzialbym Cie w robocie :?: :?: :?:

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnei zapraszam ! ! !

Dzisaj wujek Greg76 przywiezie mi gotowe tarcze ale pozostaje problem z dłuższymi szpilkami, być może uda mi się go rozwiązać po przez zmiane felg z przodu - oby :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

NO i wszystko już siedzu, postram się zamieścić fotki.

Co do hamowania to jest ono fenomenalne, brak korektorów na tylenj osi oraz 200SXowo 300ZXowe hebelki na przedniej ośce poprawiły niesamowicie seryjnie kiepawe heble.

 

Wydawać by się mogło żę brak korektorów z tylu spowoduje żę tył będzie za mocy ale to guzik prawda, przy monym heblowaniu przód się blokuje tylko :D

 

Pomiary sily hamowań, wkrótce

 

Aha bym zapomniał, na ten nowy sprzęt z przodu spokojnie z luzem najdą felgi 15" więc jest super, na zime aluski są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

No nie mozemy sie doczekac jakis fot.

Gratulacje pomyslnego ukonczenia modyfikacji i wielkiej satysfakcji z tego co sie zrobilo... nic tak nie daje satysfakcji jak dobry wynik na mecie :)

Moje heble tez sa git... jest roznica niesamowita gdy tylna os dodatkowo wspomaga przednia... od razu to czuc. Klocki juz prawie sie ulozyly. To nie to samo co przod i trzeba troche cierpliwosci by to wszystko sie ulozylo.

Jeszcze raz gratulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to po kolei foteczki:

 

Komplecik szpilek wraz z nakrętkami przez które to taki zastuj przy maszynie był:

SZpilki.jpg

 

Wszystko pasuje jak ulał, dystans 5mm na swoim miejscu. W sumie tarcza ma zmniejszoną średnice do 272mm ale uwierzcie mi różnica w sile hamowania jest kolosalna w stosunku do seri :) :

szpilkiall.jpg

 

No a tak wygląda po przykręceniu koła:

kolkocale.jpg

 

Dla zbalansowania całości auta przydało by się także na tylnej osi dać dystanse oraz dłuższe szpilki ale to w przyszłości bo narazie totalny brak $$$.

 

I jak wam się podoba mója robota, jeszcze nie słyszałem o podobnym projekcie w Europie i poza nią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ostatniej focie calosc wyglada naprawde 8) ciekawi mnie czy mozna taki manewr zrobic w jakis prostszy sposob tzn zeby zalatwic takie zaciski i jakos spasowac tarcze + klocki bez przerabiania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten duży niebieski zacisk wygląda super. Efekt końcowy w 100% przedstawia ilość pracy jaką wsadziłeś w nowe hamulce. Gratuluje wytrwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ostatniej focie calosc wyglada naprawde 8) ciekawi mnie czy mozna taki manewr zrobic w jakis prostszy sposob tzn zeby zalatwic takie zaciski i jakos spasowac tarcze + klocki bez przerabiania

 

Niestety bez obrobki tarczy się nie obejdzie a także trzeba dorobić śrobe która łaczy przewód z zaciskiem - przez nią to przelatuje płyn to taka dziurawa śroba :wink:

 

Lakier na zaciskach do poprawek...

Tak na dobrą sprawe dobrze jeszcze ich nie totarłem a hamują jak wściekłe w aucie są takie przeciążenia że aż się fotele gną :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

No autko lekkie to i hamuje teraz super. Takie tarcze wielgachne to nie ma sie co dziwic... te tarcze sa i gruboscia i srednica zblizone do tarcz w T4 na przodzie.... ale transporterek wazy prawie 3T a hamulce dzialaja w nim ekstra.... kola sie blokuja a buda odlatuje doslowie... wiec w P10 podejrzewam ze sie fruwa a nie odlatuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżodża dzisaj przewiozlem jeszcze na nieodpowietrzonych heblach to może się z nami podzilić uwagą :D

No dają radę...

I wreszcie udało mi się pozbyć tych korektorów z któymi tyle się błąkałem, dobre narzędzia, sposób i udało się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jak hamuje N15 kolo 150km/h to jakies dziwne dzwieki i drzenie czuc jakby tarcze nie wyrabialy z temperatura...

 

Wie ktos cos na ten temat???

no ja ma to samo. mam takie uczucie jakbym zaczynał "płynąć" i hamulce jakby traciły efektywność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżodża dzisaj przewiozlem jeszcze na nieodpowietrzonych heblach to może się z nami podzilić uwagą :D

No dają radę...

I wreszcie udało mi się pozbyć tych korektorów z któymi tyle się błąkałem, dobre narzędzia, sposób i udało się :)

 

Zycze kazdemu takich hamulcow.Normalnie Kuby Primerka staje deba. Kuba uwazaj zebys kiedys podwozia nie zostawil i zeby buda nie zjechala przez te heble hehehe.Widzialem wszystko na zywo i wyglada to o wiele efektowniej niz na fotkach, a te przeciazenia podczas hamowania sa extra.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W dniu dzisejszym dopiero udało mi się tak jak należy na spokojnie odpowietrzyć (hamulce nie jak zwsze w biegu).

 

Efekt jest powalający, szybkie hamowanie ze 140km/h do zera wywołało tak silne przeciązenia że wyrwało mi zderzak z przodu oraz dziwną sylwetke kolegi, ktory mimo zapiętych pasów przywalił głową w kokpit :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...