Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Elektroszpera 07'-08' a tylne klocki


Zdz
 Share

Recommended Posts

Niedawno dowiedziałem się że te roczniki mają elektroszperę która przytrzymuje koło przy skręcie tylnym hamulcem.ASO to potwierdza.System ten jest połączony z kontrolą trakcji.

Jak często wychodzi wam zmiana klocków w związku z tym?Mniej więcej co ile tyś. km. ? Ja swoim przeleciałem około 6 tyś,raz zmieniałem choć miały jeszcze zapas na 2tyś.

Pytanie kolejne-czy zamontowanie sporo twardszych klocków i tarcz z tyłu ma tu sens jeśli chodzi o oszczędność?Sprawdzi się to ?No i czy wpłynie na miękkość hamowania?

Link to comment
Share on other sites

Problem o którym piszesz dotyczy raczej tych roczników ale USA/Ty masz chyba eu?/.

Jeżeli jest to samochód o który myśle problem może wynikać z innej przyczyny, ale to prv.

 

pozdr.

Andrzej

Link to comment
Share on other sites

Tak to prawda, wersja USA i EU. 07/08 r. posiada ten wspaniały wynalazek, jak fajnie nazwałeś “elektroszpera”. Dlatego pod tym względem fachowcy wypowiadają się

dużo pozytywniej o rocznikach 03-05/ale te też mają inne istotne wady/.

Że nie był to najlepszy wynalazek, jak mi się wydaje w 370z wrócono

do normalnej mechanicznej szpery.

 

Tak jak wspominałem w innym poście, jeżeli jest to samochód, o którym

myślę twój problem może wynikać z całkiem innego powodu.

Jeżeli chcesz mogę opisać Ci o tym na priv.

 

A raczej jestem przekonany,że jest to samochód, nad którym też się interesowałem.

Najpierw był wystawiany na Allegro lekko uszkodzony do opłat i wtedy

poszedł prawie natychmiast.

A drugi raz był już wystawiony jako ”zrobiony” i jakiś czas wisiał w ogłoszeniu.

Pierwszy raz nie zdążyłem a za drugim razem raczej nie byłem przygotowany na taki wydatek.Jeżeli jest to samochód, o którym pisze to na wyposażeniu ma białą skórzaną tapicerkę.

 

Podr.

Andrzej

Link to comment
Share on other sites

Andrzej-zrób jak uważasz-ja będę wdzięczny za informacje-zwłaszcza że widziałeś moje auto przed remontem.

Jeśli chcesz możesz opisać tu na forum-przeszłość mojego auta nie musi być jakimś sekretem,nawet jeżeli jest w niej jakiś przykry akcent.Sprzedający mówił swoje przy transakcji,ja to chętnie zweryfikuję :-)

Jeśli chcesz priv to na zdzpoz@icpnet.pl

Przy okazji-oświecono mnie też że w 370 jest połączenie elektroszpery z mechaniczną.GTR ma w specyfikacji mechaniczną.

Edited by ZdzPoz
Link to comment
Share on other sites

Czy ktos moglby mi wyjasnic na jakiej zasadzie dziala ten wynalazek? :mellow:

Wiem, ze TC procz zdjecia momentu hamuje klockami, co jest bardzo uciazliwe i glupio wyglada (acz dziala). Ale jakos nie potrafie sobie wyobrazic jak hamowanie ma pomoc w blokadzie mechanizmu roznicowego. :huh:

 

I nie uzywajcie prosze okreslenia elektroszpera, gdyz jest ono zarezerwowane dla zaspawanych dyfrow.

 

EDITED:

I co? Nikt nie wyjasni? Bo zupelnie nie ogarniam samej koncepcji...

Edited by Kregon
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Przy okazji zeszłoczwartkowej jazdy próbnej 370Z na evencie przeprowadzonym przez Nissana,zagadnąłem w tej sprawie ponownie jednego z pracowników dealera (pierwszy raz pytałem w tej sprawie kilka tygodni temu-bezpośrednio w salonie,i uzyskałem wtedy odpowiedź "tak: '07-'08 mają 'szperę klockową' ".

W majowy weekend dobrze obejrzałem swoje klocki i przyjemnie zaskoczony skonstatowałem że po ok.6000 km jazdy-i to z reguły ostrej,są zużyte w 1/3-1/4)

Stąd ponowne wiercenie tematu.No i dowiedziałem się że "szpera klockowa" w roczniku '07 owszem była,natomiast w '08 jest klasyczne LSD + tylne klocki są używane TYLKO w momencie uślizgu jednego z kół i jest to efekt pracy kontroli trakcji (czego się domyślałem po sposobie w jaki moja zetka koryguje tor jazdy w czasie wchodzenia bokiem w zakręt)

370Z może mieć ten sam system kontroli trakcji co moja '08 350tka.Przy wprowadzaniu w poślizg w zakręcie kontruje tak samo,pomimo tego że jest krótsza,doznania są bardzo podobne.

Edited by ZdzPoz
Link to comment
Share on other sites

TC a blokada mechanizmu roznicowego to dwie odrebne i zupelnie rozne bajki. Nadal nie rozumiem czym jest klockowa szpera... :unsure:

Co wiecej... Sadze, ze cos takiego nie istnieje, a ktos sie po prostu pomylil.

Edited by Kregon
Link to comment
Share on other sites

Ja z kolei nie wiem jak ktoś mógł wpaść na pomysł stworzenia tego.

Wytwór ten istnieje ,na forum street....pl jest wątek o tym.

Oczywiście że są to odrębne mechanizmy,sęk w tym że w przypadku roczników 2008 są one (ujmując w uproszczeniu) rozdzielone ale obecne w tym samym miejscu wykonując w podobny sposób dwie funkcje w tym samym obrębie auta (szperowanie i kontrola trakcji-tak by wychodziło z wyjaśnień) zaś w 2007 wygląda to tak jak by (znowu upraszczając) mechanizm funkcji TC jednocześnie służył jako szpera.

Edited by ZdzPoz
Link to comment
Share on other sites

Sorry, ponieważ nie cierpię wszelkiego rodzaju fałszu, oszustwa, i taniego cwaniactwa/ nie dotyczy się to Ciebie,ale osób, przez które ręce przechodził samochód/ na twoim miejscu sprawdził bym na początku, z którego roku i z jakiego sam. masz np. tylni most.

Link to comment
Share on other sites

Mówisz że aż tak mógł być trzepnięty że miał przeszczep?

Był oglądany w ASO od spodu przy okazji kilku zabiegów i wyłowiono co trzeba zrobić ale była to jedna cześć-zgięty tylni wahacz.

Zasugerowałeś że pamiętasz to auto z przed remontu-napisz co podejrzewasz?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

jakby ktoś był zainteresowany to przymierzam się do instalacji wyłącznika tego elektroszmelcu zwanego BLSD :angry: Jak mi wyjdzie to powiem jak to zrobić i kto umie zrobić :devil: A jak obrobię bank to zmienię tą wiskozową szperę w ogóle na jakieś cusco. chyba że samo wyłączenie BLSD spowoduje, że przestanie mnie japoniec korygować :shiftyninja:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

odgrzeje temat...mianowic mam takie pytanie wszystkie modele EU/USA 2003-2005 miały mechaniczna szpere?

jak rozpoznac auto ze szpera mechaniczna?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Najtańsze i jednoczesnie najmniej godne uwagi są samochody US-spec z pierwszych dwóch roczników, które mało, że są zestrojone jak kanapy i brakuje w nich wszystkiego, co fajne (szpera, precyzyjna skrzynia, sportowe nastawy zawieszenia) to jeszcze są nękane chorobami wieku dziecięcego i ogólnymi skutkami niechlujstwa montażowego.

 

Dalej mamy Euro-spec w wersji 280KM. I to jest wóz godny uwagi. Ma normalną szperę dla białych ludzi, wykonany jest jak samochód za stosunkowo dużą kasę, zawieszeniowo jest to nieco kompromis, przez co auto wymaga uwagi, jest nieco nerwowe. Rewelacyjne hamulce. Dobrze wyposażone, szczególnie w wersji Pack.

 

US-spec. z tych roczników, co europejskie sztuki został poprawiony jakościowo, ale nadal nie ma szperungu.

 

Teraz mamy wersję 300 koni, po liftingu. IMO to krok w tył. Ma fajne bajery, ale został "ugrzeczniony". Marketingowcy stwierdzili, że ma to być samochód dla każdego, tylko taki sport-look lans bauns i orzeszki style, przez co zamiast normalnej szpery ma ów kosmiczny system oparty na czujnikach ABS'u, jest mniej nerwowy, ale też jakby słabszy. Ma niby ~20 koni więcej, ale sprawia wrażenie słabszego.

 

Mimo wszystko 350Z, także w najnowszej wersji to bardzo szybkie i przyjemne auto. Szkoda, że nie ma bagażnika, ale wszak to samochód sportowy do wożenia toreb golfowych (polecam zajrzeć do bagażnika ). 260km/h idzie, przyspieszenie wciska w fotel, a wersja Pack (system Bose, ładne felgi i pomarańczowe skóry) jest przeprzyjemna. Bokiem też chce iść I jest w poslizgu dość łatwy do ogarnięcia. Zdecydowanie łatwiejszy, niż inaczej zestrojony przed liftingowiec.

 

Tak jak napisałeś w Polsce są głównie US-spec. Trzeba na nie uważać, bo nawet jeśli wóz nie był bity, to może go nękać kilka dolegliwości uciążliwych na codzień, których ASO w Polsce nie usunie, bo choć w USA była jakaś akcja nawrotowa, to w EURO-specach tego nie było. Jakie dolegliwości? Drobiazgi - zle spasowana decha, zle wchodzące biegi (tu była akcja serwisowa) przy zimnym wozie. Podstawa US nie miała nawet porządnych hamulców, a wersje US z Brembo i szperungiem (który był dostepny za dopłatą) to rzadkość.

 

Warto też wiedzieć, że elementy poszycia zewnętrznego z US nie są takie jak EURO o czym duzo osób nie wie. Zderzaki będziesz musiał zamawiać na przykład ze Stanów. Nie zastanawiałeś się dlaczego wiele 350Z ma tuningowe? Bo są tańsze i łatwiej je kupić (Neodesign ma w ofercie i do EURO i US)

chyba tyle...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

miełem byc powsciągliwy ale jak ktos wypisuje takie bzdury to musze interweniowac

 

Najtańsze i jednoczesnie najmniej godne uwagi są samochody US-spec z pierwszych dwóch roczników, które mało, że są zestrojone jak kanapy i brakuje w nich wszystkiego, co fajne (szpera, precyzyjna skrzynia, sportowe nastawy zawieszenia) to jeszcze są nękane chorobami wieku dziecięcego i ogólnymi skutkami niechlujstwa montażowego.

 

US-spec. z tych roczników, co europejskie sztuki został poprawiony jakościowo, ale nadal nie ma szperungu

co tzn zestrojone jak kanapy? silniki sa identyczne dla wszystkich 350z czy to us czy eu , sa skladane w japoni w jednej w tej samej fabryce

wersja track nie ustepuje wyposazeniem wesji premium pack

w 350z US wszystkie modele oprócz wersji podstawowej base czyli performance, touring i track mialy seryjnie montowaną szpera taka jak w wersji EU

z tego co wiem to jedyny mantament to synchro 2,5,6 biegu co wystepowalo tez w wersji EU(problem poprawiono w rocznikach 2006> wkladajac ulepszona skrzynie cd009) i problem ze zbieznoscia co zostalo rozwiązane w modelach 2004.5 - zreszta jak zmieniamy zawieszenie na aftermarketowa ten problem się eliminuje(nie wiem czy problem z zawieszeniem wystepowal w wersjach EU)

 

Teraz mamy wersję 300 koni, po liftingu. IMO to krok w tył. Ma fajne bajery, ale został "ugrzeczniony". Marketingowcy stwierdzili, że ma to być samochód dla każdego, tylko taki sport-look lans bauns i orzeszki style, przez co zamiast normalnej szpery ma ów kosmiczny system oparty na czujnikach ABS'u, jest mniej nerwowy, ale też jakby słabszy. Ma niby ~20 koni więcej, ale sprawia wrażenie słabszego.

 

odrazu widac ze nie jezdzieles tą wersja skoro piszesz ze daje wrazenie slabszej w porownaniu do wersji 280km

 

Warto też wiedzieć, że elementy poszycia zewnętrznego z US nie są takie jak EURO o czym duzo osób nie wie. Zderzaki będziesz musiał zamawiać na przykład ze Stanów. Nie zastanawiałeś się dlaczego wiele 350Z ma tuningowe? Bo są tańsze i łatwiej je kupić (Neodesign ma w ofercie i do EURO i US)

chyba tyle...

 

z tym to juz mnie roz....es haha tzn ze co ze zderzaka EU nie zamontujesz do wersji usa i odwrotnie czy jak?

a to ze w usa duzo ludzi zaklada zderzaki przednie ala NISMO to kwestia gustu nie poszycia bo chyba sam nie wiesz o czym piszesz....

Edited by 350zNISMO
Link to comment
Share on other sites

 

 

....................... Bo są tańsze i łatwiej je kupić (Neodesign ma w ofercie i do EURO i US)

chyba tyle...

Przepraszam,ale nie wytrzymałem :), moim zdaniem dużo, z tego obszernego opisu to fantazja autora, a końcówka to już przesada.

Właśnie zamówiłem i montuję zewnętrzny tuning optyczny,część z USA część z Neodesign (tak dla swojej fantazji). Z uwagi na to, że Neodesign jest w Lublinie i mam do nich blisko jeżdżę tam osobiście. Nigdy nie słyszałem, żeby ktokolwiek mnie zapytał czy jeżdżę wersją USA czy EU. Zawsze wszystko pasuje bezproblemowo. Nawet o rocznik nikt nie pyta :)

 

 

 

Thomas35: zapraszam do Lublina, do fabryki Neodesign i na ujeżdżanie wersji po lifcie z USA :) Jest tu w pobliżu tor, obok salonu BMW więc łatwo zweryfikujesz swoją wiedzę.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Podpinam pod temat szpery bo jest styk z tym tematem:

Chcę kupić Final Drive 4.3 (ewentualnie 4.08 ,w ostateczności 3.9) do Zetki '08

(biegi krótsze odpowiednio 23% , 15% , 10% )

Zamieszczam poniżej dwa linki do sklepów internetowych które to mają.

Na eBay US cisza w tym temacie (co mnie dziwi)

Kwestia która mnie nurtuje,to to co jest zaznaczone w opisie produktu na stronie sklepu Nengun (sprzedają Final Driva robionego przez Central-20) a mianowicie że do skrzyń ręcznych trzeba dokupić inny dyferencjał-a tego nie chcę i nie planuję.

http://www.nengun.co...l-gear-set-350z

Na stronie Central 20 też coś o tym wspominają:

(na dole strony: http://www.central20...lish/z33/03.php )

Z kolei na stronie Z-1 o niczym takim nie mówią:

4.3 http://www.z1auto.co...ine&prodid=5917

3.9 http://www.z1auto.com/prodmore.asp?model=350z&cat=driveline&prodid=1726 (tu piszą że do manualnej jest tylko-a jest to ten sam Central 20)

4.08 http://www.z1auto.co...ine&prodid=2833 (też tylko do manualnej)

 

Tutaj też wszystko niby jasne: http://www.350z-tech...Drive_%28FAQ%29

 

Zamieszanie,więc próbuję wyjaśnić zanim kupię,wygląda mi na pomyłkę na stronie Central 20.

Pytam bo sklep w pl. któremu zleciłem wyśledzenie tematu dostaje sprzeczne informacje,cytuję : "...nikt nie jest w stanie mi

odpoiwedziec na 100% bo były roznice miedzy rynkami i rocznikami"

Ktoś coś wie?Temat pilny.

Edited by ZdzPoz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...