Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie działające oświetelnie tablicy rejestracyjnej, jak wygląda obwód elektryczny? Prosiłbym o poradę.


Gość magnum9mm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem nowo zapisanym członkiem forum, zapisałem się ponieważ muszę się popytać osób dobrze znających swoje auta, gdyż mam pewien dziwny problem z autkiem marki Nissan Micra K11. Auto jest mojego dobrego sąsiadem rocznik 2000 czy 2001 w każdym razie K11. Przejdę do opisu problemu.

 

Mianowicie problem tkwi w podświetleniu tablicy rejestracyjnej z tyłu pojazdu, które nie działa. Zdiagnozowałem przerwany/przepalony przewód pod podłoga i go ominąłem nowo założonym przez siebie. Oryginalny był koloru pomarańczowego i zwierał do masy paląc bezpiecznik w przedziale komory silnika (na schematach chyba nr 10 w każdym razie bezpiecznik "TAIL" założony przez kogoś 15A, ja wróciłem do oryginalnego napisu 10A tak na wszelki). Po jego wymianie wróciło oświetlenie pozycyjne samochodu, lecz wciąż brak oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Od razu mówię, że trochę się znam na elektronice tylko na samochodowej już troszkę mniej. W każdym bądź razie przewody do żarówek włącznie z tymi w gumowym oplocie do klapy są sprawne. Sprawdzając miernikiem przewód nowo dosztukowany zauważam że nie ma podawanego napięcia na niego - ale gdy zwierał do masy powodował palenie bezpiecznika. Pytanie jest teraz takie - czy jest jakiś przekaźnik odpowiedzialny za to oświetlenie w komorze silnika czy kabiny? czy może jest jakieś inne ustrojstwo oprócz złączki pod kierownicą i przełącznika zespolonego w kierownicy, które może powodować problemy? jeśli jest coś to gdzie tego szukać?

 

Schematy którymi dysponuje to niestety wiele nie zdziałałem gdyż obwody nie zgadzają się z rzeczywistością, mam też jeden po włosku ale niestety ten service manual w tym języku mnie pokonuje.

 

Prosiłbym o sugestie gdzie jeszcze szukać musze, bo pozostaje mi alternatywa dobudowania układu z przekaźnikiem sterowanym z tylniej lewej lampy pozycyjnej.

 

Pozdrawiam

Wiktor

 

 

PS. Sztukowany kabel pomarańczowy jest na długości od początku przednich lewych drzwi do podłogi bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to dziwne w sumie a sprawdzasz obwody gdzie on idzie skąd bierze zasilanie od przełącznika może go przejarało jeszcze gdzieś pod kierownicą są jeszcze przekaźniki na wewnetrzne urządzenia ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to dziwne w sumie a sprawdzasz obwody gdzie on idzie skąd bierze zasilanie od przełącznika może go przejarało jeszcze gdzieś pod kierownicą są jeszcze przekaźniki na wewnetrzne urządzenia ,,

 

No właśnie dlatego zgłupiałem. Jakby zwarcia ten kabel nie robił to by było wszystko logiczne, a tutaj jak wepniesz w mase masz zwarcie, a jak jest tak jak powinno być to nie ma napięcia tylko pływające 150 czy 200 mA. Nie wiem własnie gdzie szukać dokładnie tych pozostałych układów. Wiem, że w skrzynce bezpieczników wewnątrz auta są 3 przekaźniki niebieskie i wewnątrz komory silnika są 4, jeden czarny, pomarańczowy/żółty (któryś z tych taki śmieszny :) ) i jeden czarny. Dopiero w czwartek wróci auto od mechanika, to będe odpinał przekaźniki i sprawdzał czy, do któregoś idzie nieszczęsny kabel. Co ciekawe z obserwacji przekaźników w komorze silnika to jest tam jeden przewód pomarańczowy tylko nie widać czy to łączy się zprzekaźnikami i czy to ten pomarańczowy bo może jest ich w aucie więcej. Co do przkaźników pod kierownicą to niczego tam do tej pory nie znalazłem ale też na siłe nie szukałem aby czegoś nie porozłączać przez przypadek.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość magnum9mm

z pomarańczowym to chyba bedzie eccs !!!

 

Na 100% jest to przewód do tablicy rejestracyjnej. Chyba że jest tam jeszcze jeden. Wiem, że jest drugi pomarańczowy od czujnika poziomu płynu hamulcowego pod maską silnika. i cyba jeszcze jeden jaki znalazłem pod skrzynką przekaźników wsilniku ale tam nic nie steruje tablicą co sprawdzałem. Na stan dzisiejszy zrobiłem obejście do tylniego światła postojego lewego a za podświetlenie dałem diody LED te takie z złączką zwykłych postojówek. Jedna jak sprawdzałem 27 mA pobiera więc dla obu wartość dodatkowa 0,06A nie powina przeciążyć układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...