Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Filtr cząstek stałych w 1,5dCi


zp73
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i pozdrawiam. Jestem nowy na tym forum. Nissan Note to piękne autko które właśnie poszukuję do kupna i w związku z czym bardzo proszę o pomoc i wskazówki. Zawsze chciałem diesla ale słysząc i czytając o problemach ludzi z samochodami w których jest zamontowany filtr cząstek stałych to mam trochę mieszane uczucia.

1 Czy wiadomo od którego roku jest montowany filtr cząstek stałych w Note 1,5 dCi lub po czym można poznać że dany model go posiada.

2 Czy spotkaliście się z problemami z wypalaniem filtra.

3 Jak to wygląda od strony serwisu jakie koszty, czy prawdą jest że po każdym wypalaniu serwisowym konieczna jest wymiana oleju.

W przypadku Note nic nie znalazłem czyżby on nie miał tego problemu a może filtry są montowane dopiero od niedawna?

Pozdrawiam.

zp73

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku policz czy wogóle opłaca Ci sie kupowanie diesla.

To nie tylko w/w filtr, ale tez wtryski (awaryjne w tym modelu), turbina, dwumas (nie wiem czy we wszystkich odmianach). Teraz każdy z tych elementów przemnóż razy 2000 zł i wyjda Ci koszty. Pisze to, nie ze złośliwosci, ale jako użytkownik małego diesla - na przestrzeni 100tkm.

Moja rada taka, zainwestuj lepiej w 1.6 Pb i będziesz zadowolony, no chyba że jeździsz więcej niż 30-40 tkm/ rocznie, bo w przeciwnym razie koszty serwisowania Ci się ni zwrócą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram - też miałem dylemat: Pb czy D. Z perspektywy prawie czterech lat całkowicie bezproblemowej eksploatacji stwierdzam,że wybrałem właściwie. Różnice spalania nie są aż tak wielkie jak w obiegowych plotkach. Mój egzemplarz przy spokojnej jeździe w mieście pali poniżej 8 litrów, w trasie przy prędkości 90-100 km/h spalanie spada często nawet poniżej 5. W przypadku zakupu auta, które będzie pokonywało np. 15-20 tys km rocznie, kupno diesla traci sens ekonomiczny. Pomijając już ryzyko awarii kosztownych elementów, o których wspomniał mój poprzednik, ewentualny zysk zostanie utopiony w częstszych i droższych czynnościach serwisowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i pozdrawiam. Jestem nowy na tym forum. Nissan Note to piękne autko które właśnie poszukuję do kupna i w związku z czym bardzo proszę o pomoc i wskazówki. Zawsze chciałem diesla ale słysząc i czytając o problemach ludzi z samochodami w których jest zamontowany filtr cząstek stałych to mam trochę mieszane uczucia.

1 Czy wiadomo od którego roku jest montowany filtr cząstek stałych w Note 1,5 dCi lub po czym można poznać że dany model go posiada.

2 Czy spotkaliście się z problemami z wypalaniem filtra.

3 Jak to wygląda od strony serwisu jakie koszty, czy prawdą jest że po każdym wypalaniu serwisowym konieczna jest wymiana oleju.

W przypadku Note nic nie znalazłem czyżby on nie miał tego problemu a może filtry są montowane dopiero od niedawna?

Pozdrawiam.

zp73

1.- dpf w polsce z tym silnikiem nie występuje

2.- silnik jest świetny(problemy z początku produkcji wyeliminowane.awaryjne wtryski delphi zastąpiono siemensem,wzmocniono wał korbowody,korbowody i denka tłoków)

3.- 6 biegowa przekładnia współpracuje z silnikem bardzodobrze.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.- dpf w polsce z tym silnikiem nie występuje

2.- silnik jest świetny(problemy z początku produkcji wyeliminowane.awaryjne wtryski delphi zastąpiono siemensem,wzmocniono wał korbowody,korbowody i denka tłoków)

3.- 6 biegowa przekładnia współpracuje z silnikem bardzodobrze.

 

ad. 1. stwierdzenie z gruntu fałszywe :) wersja o mocy 103KM ma Kat. utleniania + DPF aby mógł spełnić UE4, słabsze odmiany rzeczywiście posiadają tylko kat. utleniania, no i tak jest we wszystkich modelach a nie tylko na rynku polskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1. stwierdzenie z gruntu fałszywe :) wersja o mocy 103KM ma Kat. utleniania + DPF aby mógł spełnić UE4, słabsze odmiany rzeczywiście posiadają tylko kat. utleniania, no i tak jest we wszystkich modelach a nie tylko na rynku polskim.

 

Ad.2 też z gruntu fałszywe. Powinno być "silnik jest świetny dopóki się nie zepsuje z uwagi na koszty naprawy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1. stwierdzenie z gruntu fałszywe :) wersja o mocy 103KM ma Kat. utleniania + DPF aby mógł spełnić UE4, słabsze odmiany rzeczywiście posiadają tylko kat. utleniania, no i tak jest we wszystkich modelach a nie tylko na rynku polskim.

1)BZDURY PISZESZ-w Polsce dpf dostępny tylko na zamówienie a w Niemczech za dopłatą.

moja tiida 105KM też nie ma DPF(ma kat.utleniający trójdrożny)a spełnia euro4.

 

Ad.2 też z gruntu fałszywe. Powinno być "silnik jest świetny dopóki się nie zepsuje z uwagi na koszty naprawy"

Puma-każdy silnik się może popsuć(a częściej osprzęt)czy to znaczy że wszystkie są d.d-y?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puma-każdy silnik się może popsuć(a częściej osprzęt)czy to znaczy że wszystkie są d.d-y?

 

Hmm, jak na razie tylko nowoczesny diesel może ci przedrenować kieszeń - i naprawdę niewiele mu "potrzeba", choćby kiepskie paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jak na razie tylko nowoczesny diesel może ci przedrenować kieszeń - i naprawdę niewiele mu "potrzeba", choćby kiepskie paliwo

no kolego-w almerze po 45kkm miałem cały rozrząd do wymiany(koszt 1580zł materiały)całe szczęście była jeszcze na gwarancji.Żeby było śmieszniej n15 made in japan.a jak będzie z dieselkiem ?ano pożyjemy zobaczymy jak na razie same plusy,i oby tak zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)BZDURY PISZESZ-w Polsce dpf dostępny tylko na zamówienie a w Niemczech za dopłatą.

moja tiida 105KM też nie ma DPF(ma kat.utleniający trójdrożny)a spełnia euro4.

 

 

Nie wiem czy zauważyłeś że tu mowa o Note a nie o Tiida. W tej ostatniej faktycznie nie ma DPF, a w Note jest

 

http://nissan-online.webvilag.com/pricelist/download?file=1_2_4

 

no chyba że chłopaki w Nissan Polska nie wiedzą co sprzedają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zauważyłeś że tu mowa o Note a nie o Tiida. W tej ostatniej faktycznie nie ma DPF, a w Note jest

 

http://nissan-online.webvilag.com/pricelist/download?file=1_2_4

 

no chyba że chłopaki w Nissan Polska nie wiedzą co sprzedają.

nie pisałem że nie ma,ale że jest na zamówienie.(bo tak było do końca stycznia).Ale zwracam honor już można go kupić normalnie(model 2010rok)a swoją drogą to chyba złośliwość że tiida spełnia normy a notek nie a silnik ten sam tylko moc nieco niższa ze względu na ten cały dpf.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odradzam kupowanie auta z silnikiem wyposażonym w DPF. To gwarancja większych wydatków związanych z jego obsługą. W niektórych przypadkach - szczególnie przy częstej jeździe po mieście na krótkich odcinkach - dosłownie po paru tysiącach km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odradzam kupowanie auta z silnikiem wyposażonym w DPF. To gwarancja większych wydatków związanych z jego obsługą. W niektórych przypadkach - szczególnie przy częstej jeździe po mieście na krótkich odcinkach - dosłownie po paru tysiącach km

W 100% zgoda-jeśli na miasto to lepiej słabszy a bez DPF,bo na sam olej nie zarobi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W 100% zgoda-jeśli na miasto to lepiej słabszy a bez DPF,bo na sam olej nie zarobi:)

 

A koszty obsługi DPF mogą sięgać od kilkuset złotych (dopalenie, oczyszczenie) do kilku tysięcy złotych (wymiana). Problem dotyczy wszystkich samochodów niezależnie od marki, wyposazonych w DPF.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za radę. Mój problem już rozwiązany, kupiony 1,4 benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozsądne i bezpieczne rozwiązanie :rolleyes: życzymy szerokiej drogi i długiej bezproblemowej eksploatacji - dopisz się do "listy obecności" :rolleyes:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...