Guest jamak33 Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Witam. Poczytałem trochę na forach i pozostał dylemat: czy zakładać i jeśli tak to jakiej firmy instalację LPG do Almery 1.8 z 2004 r. Niedawno go kupiłem. Przebieg 164 tys. km. Średnio jeżdżę ponad 15 tys. rocznie. Sporo mówi się o instalacji BRC 24 oraz KME-Diego. Kosztowo przeglądy podobnie. BRC droższy w instalacji i później części również. Czy ktoś poleci mi dobry warsztat? Gotów jestem założyć instalację w innym mieście jeśli ma się obyć bez późniejszych kłopotów. Mieszkam w Warszawie. Pozdrawiam. Jacek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pumba Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Witam. Poczytałem trochę na forach i pozostał dylemat: czy zakładać i jeśli tak to jakiej firmy instalację LPG do Almery 1.8 z 2004 r. Niedawno go kupiłem. Przebieg 164 tys. km. Średnio jeżdżę ponad 15 tys. rocznie. Sporo mówi się o instalacji BRC 24 oraz KME-Diego. Kosztowo przeglądy podobnie. BRC droższy w instalacji i później części również. Czy ktoś poleci mi dobry warsztat? Gotów jestem założyć instalację w innym mieście jeśli ma się obyć bez późniejszych kłopotów. Mieszkam w Warszawie. Pozdrawiam. Jacek Bez późniejszych kłopotów (mniejszych i większych) i tak się nie obędzie. Przy tak małym rocznym przebiegu lepiej pozostań przy benzynie ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
truszczu Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Ja w swoim 1.8 mam BRC. Chciałem STAGa ale jakoś wyszło, że w moim mieście mało kto się zna na tej instalacji. Na razie bez problemowo, kilka regulacji od założenia było i autko jeździ I nie wierz w zaniżone spalania, że spali z 10 w mieście ;P W mieście to tak 13-14l, na trasie 8-10l. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 W BRC sam nic nie zrobisz i jesteś skazany na gazownika. O KME nie czytałem najlepszych opinii. Myślę że dobrym wyborem będzie Stag, konkretnie następujący zestaw: Sterownik: Stag-4 albo Premium Wtryskiwacze: Matrix HD344, jak chcesz taniej to Magic Jety pojedyncze (Absolutnie żadnych Valteków, Raili i im podobnych) Reduktor: Zavoli, Scorpion Jak chcesz wyższą półkę to zastanów się nad Prinsem albo LandiRenzo Omegas. Najważniejszym moim zdaniem elementem przy montażu gazu jest dobry gazownik. Poczytaj www.lpg-forum.pl - tam znajdziesz gazownika, który poprawnie zamontuje instalację w twoim aucie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Bez późniejszych kłopotów (mniejszych i większych) i tak się nie obędzie. Przy tak małym rocznym przebiegu lepiej pozostań przy benzynie ;-) zamiast pisać takie farmazony trzeba trochę policzyć http://www.gazeo.pl/kalkulator.phpo a kłopoty to są jak gazownik jest cienki, i sobie nie radzi z montażem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
truszczu Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Do BRC nie ma kabli i oprogramowania tak jak do STGA ? Bo fakt STAGa można fajnie "tuningować" przy pomocy laptopa Na razie mnie to nie interesowało bo mam 2 lata gwarancji i jeżdżę sobie co jakiś czas na regulację, takie moje widzi mi się. W końcu regulacje za darmo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pumba Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 zamiast pisać takie farmazony trzeba trochę policzyć http://www.gazeo.pl/kalkulator.phpo a kłopoty to są jak gazownik jest cienki, i sobie nie radzi z montażem Ooops sorry, zapomniałem że to dział LPG więc wycofuję swoje farmazony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Do BRC nie ma kabli i oprogramowania tak jak do STGA ? Bo fakt STAGa można fajnie "tuningować" przy pomocy laptopa Na razie mnie to nie interesowało bo mam 2 lata gwarancji i jeżdżę sobie co jakiś czas na regulację, takie moje widzi mi się. W końcu regulacje za darmo Kabel do BRC kupisz. Nie wiem jak z oprogramowaniem, raczej legalnie tego nie uzyskasz. Do Staga oprogramowanie jest dostępne na stronie AC bez ograniczeń. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Stag nie jest najlepszy ale jest popularny i prosty kabelek do laptopa 40 zł soft free.. lepiej kupić słabszą elektronikę z szybkimi wtryskiwaczami i porządnym reduktorem niż przepłacić na elektronike i mieć kiszke w podzespołach ...Kme słyszalem ze nie ma korekt czy zabezpieczeń po cisnieniu jak spada na reduktorze to katuje silnik stag sobie radzi albo sie podpiera pb albo przewala odrazu z błedem ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jamak33 Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Dziękuję Wszystkim za zainteresowanie. Skorzystałem z kalkulatora i już wiem, ze się opłaca instalacja gazowa. Nadal jednak nie jestem przekonany co do producenta instalacji, a tym bardziej warsztatu. MIND, dzięki za szczegóły elementów instalacji, Napewno wezmę je poważnie pod rozwagę, tylko czy ktoś już instalował je w silniku QG18DE z 2004 r? Może ktoś już montował instalację w takiej Almerce i ma doświadczenie? Pozdrawiam Jacek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
truszczu Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 A może zrób inaczej poszukaj jakiegoś dobrego/polecanego gazownika z okolicy i zapytaj się jego co by wstawił/co potrafi ją dobrze założyć U mnie zadecydowało, że koleś gazował almery i primery QG18DE i jak tylko przyjechałem od razu wiedział coś o tym silniku. Do tych silników tylko BRC instalowali, więc nie chcą zainstalowałem ją. Reduktor zainstalowali mi w mało spotykany sposób bo przy podszybiu koło pojemniczka na płyn hamulcowy. Podobno przez to, że nie ma płyty pod silnikiem reduktor itp. szybciej się brudzi, a przy podszybiu nie Jakiś tam +, ze BRC ma tą ogólnopolską gwarancję i serwisy w każdym większym mieście, które przyjmują w razie awarii bez kolejki. Auto jest o 2sek wolniejsze do 100km/h - innych minusów jak na razie nie znam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Reduktor zainstalowali mi w mało spotykany sposób bo przy podszybiu koło pojemniczka na płyn hamulcowy. Podobno przez to, że nie ma płyty pod silnikiem reduktor itp. szybciej się brudzi, a przy podszybiu nie możesz dać jakieś zdjęcia, bo ciekawi mnie zamontowanie reduktora w ten sposób, gdzie znaleźli na to miejsce, że jest nizej od zbiorniczka wyrównawczego?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
truszczu Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Jutro postaram się cyknąć fotkę i pokarzę jak to wygląda. Reduktor jest tak bardziej nad zbiorniczkiem od płynu hamulcowego nie pod nim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Jutro postaram się cyknąć fotkę i pokarzę jak to wygląda. Reduktor jest tak bardziej nad zbiorniczkiem od płynu hamulcowego nie pod nim a to ciekawe, czyli nad chłodnicą?? to jak to możliwe, że się nie zapowietrza?? czekam na fotki?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 a to ciekawe, czyli nad chłodnicą?? to jak to możliwe, że się nie zapowietrza?? czekam na fotki?? Mylisz sie nie zapowietrza się tylko nie da się odpowietrzyć ciekawe gdzie wtryski leżą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Mylisz sie nie zapowietrza się tylko nie da się odpowietrzyć ciekawe gdzie wtryski leżą co by nie było to i tak powietrze w reduktorze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 to czekamy na kwiatki te wtryski to widziałem na stronie "fach" pojedyncze nowy korpus a na lpg forum chyba jakiś test jest nawet "kiepski oczywiście " a nazawa to wtryskiwacz VIPER ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
truszczu Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Trochę to trwało, ale tak to jest jak się pożyczy aparat http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/36b9814a35a17655.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e6e9e176d1f4ccd1.html Instalka działa bez problemu nic nie jest raczej zapowietrzone bo jest ciepły. W końcu w niektórych autach nagrzewnica jest powyżej zbiorniczka wyrównawczego np. w ibizie tak miałem, w końcu to instalacja ciśnieniowa widocznie samo się potrafi odpowietrzyć Silnik sam mi się odpowietrzył, jak zmieniałem płyn chłodzący nie odkręcałem tej śruby przy głowicy, potem wystarczyło kilka razy dolać płynu i po problemie było. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 za długie wężyki od wtrysków, wtryski dać do pionu, jak dobrze widzę to chyba reduktor jest źle wpięty w układ chłodzenia, choć może się mylę, osobiście zmieniłbym miejsce mocowania reduktora, jakby tak mi go zamontowali. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 jakoś nakichane wtryski powinny być w pionie i można by powalczyć z długością wężyków a jestem ciekawy czy maja taką samą dł,,, elektro zawór koło reduktora bardzo blisko to nie ma czujnika temp gazu i ciśnienia w wężu ..tak jak w stagu ,,, przecież jakiegoś mapsensora musi mieć a wg mnie jak jest to przed filtrem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 , przecież jakiegoś mapsensora musi mieć a wg mnie jak jest to przed filtrem tu może być wyjście z końca listwy wtryskowej, i ciśnienie i temperatura, ale zdjęcia tak zrobione, ze nie widać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
truszczu Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Z tego co się rozglądałem to w BRC zawsze leżą wtryski (tak jak u mnie). Jakby je postawić to dziurę w masce trzeba by robić, bo one jakieś mocno wysokie są . Co do długości wężyków to niestety nie sprawdzałem, ale chodzi o te od wtrysków do kolektora tak ? Jeden czujnik temperatury (wody) jest wkręcony w reduktorze. Wygląda jak taki co wkręca się w blok silnika. Ciśnienie i temperatura gazu jest brana z końca listwy wtryskowej. Spalanie na trasie jak na razie nie jest złe. Z mocy troszkę stracił (choć jeżdżę na v-powerze, a nie paliwie z supermarketu może to jakoś wpływa na różnice) z tego co zbadałem 1,5sek gorzej do 100km/h. W mieście gorzej ze spalaniem, ale to wina krótkich odcinków. A może wiecie czy jak podłączę się do instalacji i nawet bym nie regulował to czy zostają jakieś logi, że serwis to może wykryć podłączenie do instalki ? Mam jeszcze trochę gwarancji i żal ją stracić, ale lubię tak czasem pogrzebać przy aucie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 w stagu są w BRC pewnie też gazownicy pewnie nie lubią by ktoś im ingerował w Tajemną wiedzę,,, napisz co to za "wtryskiwacze" albo ciachnij foto ,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Z tego co się rozglądałem to w BRC zawsze leżą wtryski (tak jak u mnie). Jakby je postawić to dziurę w masce trzeba by robić, bo one jakieś mocno wysokie są . zmieszczą się bez problemu, a ja widziałem, że wtryski są w pionie ale gaziarzowi chciało się to zrobić, także co kraj to obyczaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 ale wiadomo że wsio powinno być w pionie marixy mogą leżeć , Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.