Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Almera N-16 silnik 1.8 2004r. jaka instalacja LPG


Guest jamak33
 Share

Recommended Posts

Guest jamak33

Witam.

 

Poczytałem trochę na forach i pozostał dylemat:

czy zakładać i jeśli tak to jakiej firmy instalację LPG do Almery 1.8 z 2004 r. Niedawno go kupiłem. Przebieg 164 tys. km. Średnio jeżdżę ponad 15 tys. rocznie.

 

Sporo mówi się o instalacji BRC 24 oraz KME-Diego. Kosztowo przeglądy podobnie. BRC droższy w instalacji i później części również.

Czy ktoś poleci mi dobry warsztat? Gotów jestem założyć instalację w innym mieście jeśli ma się obyć bez późniejszych kłopotów.

 

Mieszkam w Warszawie.

Pozdrawiam.

Jacek

Link to comment
Share on other sites

Guest pumba

Witam.

Poczytałem trochę na forach i pozostał dylemat:

czy zakładać i jeśli tak to jakiej firmy instalację LPG do Almery 1.8 z 2004 r. Niedawno go kupiłem. Przebieg 164 tys. km. Średnio jeżdżę ponad 15 tys. rocznie.

Sporo mówi się o instalacji BRC 24 oraz KME-Diego. Kosztowo przeglądy podobnie. BRC droższy w instalacji i później części również.

Czy ktoś poleci mi dobry warsztat? Gotów jestem założyć instalację w innym mieście jeśli ma się obyć bez późniejszych kłopotów.

 

Mieszkam w Warszawie.

Pozdrawiam.

Jacek

 

Bez późniejszych kłopotów (mniejszych i większych) i tak się nie obędzie. Przy tak małym rocznym przebiegu lepiej pozostań przy benzynie ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ja w swoim 1.8 mam BRC. Chciałem STAGa ale jakoś wyszło, że w moim mieście mało kto się zna na tej instalacji. Na razie bez problemowo, kilka regulacji od założenia było i autko jeździ :)

I nie wierz w zaniżone spalania, że spali z 10 w mieście ;P W mieście to tak 13-14l, na trasie 8-10l.

Link to comment
Share on other sites

W BRC sam nic nie zrobisz i jesteś skazany na gazownika. O KME nie czytałem najlepszych opinii. Myślę że dobrym wyborem będzie Stag, konkretnie następujący zestaw:

Sterownik: Stag-4 albo Premium

Wtryskiwacze: Matrix HD344, jak chcesz taniej to Magic Jety pojedyncze (Absolutnie żadnych Valteków, Raili i im podobnych)

Reduktor: Zavoli, Scorpion

Jak chcesz wyższą półkę to zastanów się nad Prinsem albo LandiRenzo Omegas.

Najważniejszym moim zdaniem elementem przy montażu gazu jest dobry gazownik. Poczytaj www.lpg-forum.pl - tam znajdziesz gazownika, który poprawnie zamontuje instalację w twoim aucie.

Link to comment
Share on other sites

Bez późniejszych kłopotów (mniejszych i większych) i tak się nie obędzie. Przy tak małym rocznym przebiegu lepiej pozostań przy benzynie ;-)

 

zamiast pisać takie farmazony trzeba trochę policzyć http://www.gazeo.pl/kalkulator.phpo

 

a kłopoty to są jak gazownik jest cienki, i sobie nie radzi z montażem

Link to comment
Share on other sites

Do BRC nie ma kabli i oprogramowania tak jak do STGA ? Bo fakt STAGa można fajnie "tuningować" przy pomocy laptopa :)

Na razie mnie to nie interesowało bo mam 2 lata gwarancji i jeżdżę sobie co jakiś czas na regulację, takie moje widzi mi się. W końcu regulacje za darmo ;)

Link to comment
Share on other sites

Do BRC nie ma kabli i oprogramowania tak jak do STGA ? Bo fakt STAGa można fajnie "tuningować" przy pomocy laptopa :)

Na razie mnie to nie interesowało bo mam 2 lata gwarancji i jeżdżę sobie co jakiś czas na regulację, takie moje widzi mi się. W końcu regulacje za darmo ;)

Kabel do BRC kupisz. Nie wiem jak z oprogramowaniem, raczej legalnie tego nie uzyskasz. Do Staga oprogramowanie jest dostępne na stronie AC bez ograniczeń.

Link to comment
Share on other sites

Stag nie jest najlepszy ale

jest popularny i prosty

kabelek do laptopa 40 zł soft free..

lepiej kupić słabszą elektronikę z szybkimi wtryskiwaczami i porządnym reduktorem niż przepłacić na elektronike i mieć kiszke w podzespołach ...Kme słyszalem ze nie ma korekt czy zabezpieczeń po cisnieniu jak spada na reduktorze to katuje silnik stag sobie radzi albo sie podpiera pb albo przewala odrazu z błedem ,,

Link to comment
Share on other sites

Guest jamak33

Dziękuję Wszystkim za zainteresowanie.

 

Skorzystałem z kalkulatora i już wiem, ze się opłaca instalacja gazowa.

Nadal jednak nie jestem przekonany co do producenta instalacji, a tym bardziej warsztatu.

MIND, dzięki za szczegóły elementów instalacji, Napewno wezmę je poważnie pod rozwagę, tylko czy ktoś już instalował je w silniku QG18DE z 2004 r?

Może ktoś już montował instalację w takiej Almerce i ma doświadczenie?

 

Pozdrawiam

Jacek

Link to comment
Share on other sites

A może zrób inaczej poszukaj jakiegoś dobrego/polecanego gazownika z okolicy i zapytaj się jego co by wstawił/co potrafi ją dobrze założyć :)

U mnie zadecydowało, że koleś gazował almery i primery QG18DE i jak tylko przyjechałem od razu wiedział coś o tym silniku. Do tych silników tylko BRC instalowali, więc nie chcą zainstalowałem ją. Reduktor zainstalowali mi w mało spotykany sposób bo przy podszybiu koło pojemniczka na płyn hamulcowy. Podobno przez to, że nie ma płyty pod silnikiem reduktor itp. szybciej się brudzi, a przy podszybiu nie :)

Jakiś tam +, ze BRC ma tą ogólnopolską gwarancję i serwisy w każdym większym mieście, które przyjmują w razie awarii bez kolejki.

Auto jest o 2sek wolniejsze do 100km/h - innych minusów jak na razie nie znam :)

Link to comment
Share on other sites

Reduktor zainstalowali mi w mało spotykany sposób bo przy podszybiu koło pojemniczka na płyn hamulcowy. Podobno przez to, że nie ma płyty pod silnikiem reduktor itp. szybciej się brudzi, a przy podszybiu nie :)

 

 

możesz dać jakieś zdjęcia, bo ciekawi mnie zamontowanie reduktora w ten sposób, gdzie znaleźli na to miejsce, że jest nizej od zbiorniczka wyrównawczego??

Link to comment
Share on other sites

Jutro postaram się cyknąć fotkę i pokarzę jak to wygląda. Reduktor jest tak bardziej nad zbiorniczkiem od płynu hamulcowego nie pod nim :)

Link to comment
Share on other sites

Jutro postaram się cyknąć fotkę i pokarzę jak to wygląda. Reduktor jest tak bardziej nad zbiorniczkiem od płynu hamulcowego nie pod nim :)

 

a to ciekawe, czyli nad chłodnicą?? to jak to możliwe, że się nie zapowietrza?? czekam na fotki?? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

a to ciekawe, czyli nad chłodnicą?? to jak to możliwe, że się nie zapowietrza?? czekam na fotki?? :)

Mylisz sie nie zapowietrza się tylko nie da się odpowietrzyć :blink: ciekawe gdzie wtryski leżą

Link to comment
Share on other sites

Mylisz sie nie zapowietrza się tylko nie da się odpowietrzyć :blink: ciekawe gdzie wtryski leżą

 

co by nie było :whistle: to i tak powietrze w reduktorze :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

to czekamy na kwiatki te wtryski to widziałem na stronie "fach" pojedyncze nowy korpus a na lpg forum chyba jakiś test jest nawet "kiepski oczywiście " a nazawa to wtryskiwacz VIPER ...

Link to comment
Share on other sites

Trochę to trwało, ale tak to jest jak się pożyczy aparat :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/36b9814a35a17655.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e6e9e176d1f4ccd1.html

 

Instalka działa bez problemu nic nie jest raczej zapowietrzone bo jest ciepły. W końcu w niektórych autach nagrzewnica jest powyżej zbiorniczka wyrównawczego np. w ibizie tak miałem, w końcu to instalacja ciśnieniowa widocznie samo się potrafi odpowietrzyć :) Silnik sam mi się odpowietrzył, jak zmieniałem płyn chłodzący nie odkręcałem tej śruby przy głowicy, potem wystarczyło kilka razy dolać płynu i po problemie było.

Link to comment
Share on other sites

za długie wężyki od wtrysków, wtryski dać do pionu, jak dobrze widzę to chyba reduktor jest źle wpięty w układ chłodzenia, choć może się mylę, osobiście zmieniłbym miejsce mocowania reduktora, jakby tak mi go zamontowali.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

jakoś nakichane wtryski powinny być w pionie i można by powalczyć z długością wężyków a jestem ciekawy czy maja taką samą dł,,, elektro zawór koło reduktora bardzo blisko to nie ma czujnika temp gazu i ciśnienia w wężu ..tak jak w stagu ,,, przecież jakiegoś mapsensora musi mieć a wg mnie jak jest to przed filtrem :devil:

Link to comment
Share on other sites

, przecież jakiegoś mapsensora musi mieć a wg mnie jak jest to przed filtrem :devil:

 

tu może być wyjście z końca listwy wtryskowej, i ciśnienie i temperatura, ale zdjęcia tak zrobione, ze nie widać

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się rozglądałem to w BRC zawsze leżą wtryski (tak jak u mnie). Jakby je postawić to dziurę w masce trzeba by robić, bo one jakieś mocno wysokie są :D. Co do długości wężyków to niestety nie sprawdzałem, ale chodzi o te od wtrysków do kolektora tak ?

Jeden czujnik temperatury (wody) jest wkręcony w reduktorze. Wygląda jak taki co wkręca się w blok silnika. Ciśnienie i temperatura gazu jest brana z końca listwy wtryskowej.

Spalanie na trasie jak na razie nie jest złe. Z mocy troszkę stracił (choć jeżdżę na v-powerze, a nie paliwie z supermarketu może to jakoś wpływa na różnice) z tego co zbadałem 1,5sek gorzej do 100km/h. W mieście gorzej ze spalaniem, ale to wina krótkich odcinków.

 

A może wiecie czy jak podłączę się do instalacji i nawet bym nie regulował to czy zostają jakieś logi, że serwis to może wykryć podłączenie do instalki ? Mam jeszcze trochę gwarancji i żal ją stracić, ale lubię tak czasem pogrzebać przy aucie :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

w stagu są w BRC pewnie też gazownicy pewnie nie lubią by ktoś im ingerował w Tajemną wiedzę,,,

 

napisz co to za "wtryskiwacze" albo ciachnij foto ,,,

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się rozglądałem to w BRC zawsze leżą wtryski (tak jak u mnie). Jakby je postawić to dziurę w masce trzeba by robić, bo one jakieś mocno wysokie są :D.

 

zmieszczą się bez problemu,

a ja widziałem, że wtryski są w pionie ale gaziarzowi chciało się to zrobić, także co kraj to obyczaj :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...