Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera N-16 silnik 1.8 2004r. jaka instalacja LPG


Gość jamak33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy opłaca sie zagazować Almerkę 1,5 N16 przebieg 90000 km,dzięki za pomoc.

 

jak masz zamiar jeździć to jasne, że tak są kalkulatory gazowe możesz sobie policzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość filip1949

Posiadam Nissana Almerę Sedan 2001 r. Po przejechaniu 18 tys km zamontowałem gaz Landi Renzo / zwykły bo wówczas sekwencja kosztowała 5 tys. zł./ Na instalacje gazową nic zlego nie powiem , pracowała i dalej pracuje bez żadnych usterek. Natomiast po przejechaniu 100 tys km na gazie wypaliły się dwa pierwsze zawory wydechowe. Wymieniłem wszystkie wydechowe , zamontowałem tzw. australijska ochrone silnika. Po 10 tys km dokonałem ponownie regulacji zaworów. Obecnie jak na razie nic się nie dzieje. Ogolnie jestem zadowolony bo przecież gaz jest tańszy, a jesli chodzi o spalanie . Na benzynie spalał średnio 7,5 l/100 km , gaz 9,5 - 11 l/100 km w zalezności od dynamiki jazdy. Ogolna ocena - jestem zadowolony ale szkoda ,ze silnik nie jest o większej pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast po przejechaniu 100 tys km na gazie wypaliły się dwa pierwsze zawory wydechowe. Wymieniłem wszystkie wydechowe , zamontowałem tzw. australijska ochrone silnika.

 

to wina montażu i regulacji, żadne lubryfikacje na to nie pomogą jak będzie zła regulacja, pozatym teraz ceny spadły i masz już papier na instalkę to proponuję założyć samodzielnie lub z czyjąś pomocą sekwencję,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelrudnicki

ja mam almera n16 1,5 16V 2000r. Instalacja kme diego g3 , reduktor kme silver, wtryskiwacze magic jet (w pionie) przebieg 80000 km. Auto zrobiło na gazie dopiero 10 tys km ale nie widze spadku mocy , śmiga jak złoto. Silniki 1,5 nie słynom z oszczednosci wiec zagazowanie bardzo sie opłacało..autko pali ok 1l gazu wiecej na 100 km

Edytowane przez pawel r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam almera n16 1,5 16V 2000r. Instalacja kme diego g3 , reduktor kme silver, wtryskiwacze magic jet (w pionie) przebieg 80000 km. Auto zrobiło na gazie dopiero 10 tys km ale nie widze spadku mocy , śmiga jak złoto. Silniki 1,5 nie słynom z oszczednosci wiec zagazowanie bardzo sie opłacało..autko pali ok 1l gazu wiecej na 100 km

chętnie bym zobaczył jakie masz spadki Cisnienia choć dziwne że Ci wsadzili reduktor do 240 KM który patrafi stracic 50% ciśnienia już przy 150 KM u mnie z 1.2 Bara potrafił klęknąć na 0,65 B !!!!!! ale jak go stiuningowałem wiertarką i poxipolem to powinien obsługiwać BMW 3.5 L czyli realnie do 240 KM ,,, Kme tak jak pisałem nie ma zabezpieczeń zabezpieczających przed spadkiem cisnienia czyli może się tak zdarzyć że bedzie ubogo ,,,, i może dla tego Ci wsadzili dosyć "mocny" reduktor ,,

 

jak byś chciał go przerobić to jest artykuł po przeróbce spada z 1.1B na 1B .. 10% max ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość filip1949

DINO proponujesz mi zainstalowanie sekwencji. Rozmawiałem w co najmniej trzech warsztatach i mówią mi ,że ponownie musiałbym wyładować okolo 2000 zł. I tak się zastanawiam czy mi się to opłaca. A tak jeszcze na marginesie. Gdybym się zdecydował to jaka instalacja bys mi polecił? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DINO proponujesz mi zainstalowanie sekwencji. Rozmawiałem w co najmniej trzech warsztatach i mówią mi ,że ponownie musiałbym wyładować okolo 2000 zł. I tak się zastanawiam czy mi się to opłaca. A tak jeszcze na marginesie. Gdybym się zdecydował to jaka instalacja bys mi polecił? Pozdrawiam

 

jeśli masz jakieś pojęcie i lubisz się bawić to możesz sobie sam zamontować, ja prefeferuje STAG-a dlatego, że można sobie samemu skonfigurować instalkę i samemu poustawiać co daje dużo frajdy i satysfakcji i jest się niezależnym od warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki jako że mi coś szwankuje to przeszedłem na Blosa i reduktor BRC do 140 KM ...

 

i autko sie wkręca pod obcinkę ALE to nie to

 

teraz zamontowałem spowrotem staga i mimo że coś klęka lata mi Cisnienie i korekty brurzczą to

ciagnie od samego dołu zupełnie inaczej ,,, SEKWENCJA JEST tego WARTA !!!!

 

tylko Stag

 

podstawa to dobry montaż i dobry gazownik ,,, to gwarancja że każe Ci zaplacić za odpowiednie komponenty a nie za słabe ,,

co koledze doradzimy powiem tak

 

mi autko spalało do 12 L po mieście i 9 litrów po trasie 8.9l nie przekraczająć 100 ...licz jak chcesz po pór roku jesteś do przodu ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilETZ

a ja parę dni temu zagazowałem swoja almere 1.8 :) i jestem bardzo zadowolony :) znalazłem super warsztat jakość montażu na najwyższym poziomie i fachowa porada :) i założyli mi sekwencje firmy ZENIT http://www.agcentrum.com.pl/?d=28 tylko że na wtryskach Matrix i wszystko pięknie gra :) nie widze zadnej różnicy w mocy spalanie do jednego litra wiecej jak na paliwie. i naprawde jakość montażu super. Polecam a i odradzali mi staga 300 do silnika serii QG bo coś tam.. nie pamiętam za bardzo coś ze ma mniej ustawiem i nie dokładnie dopasuję mape wtrysku..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja parę dni temu zagazowałem swoja almere 1.8 :) i jestem bardzo zadowolony :) znalazłem super warsztat jakość montażu na najwyższym poziomie i fachowa porada :) i założyli mi sekwencje firmy ZENIT http://www.agcentrum.com.pl/?d=28 tylko że na wtryskach Matrix i wszystko pięknie gra :) nie widze zadnej różnicy w mocy spalanie do jednego litra wiecej jak na paliwie. i naprawde jakość montażu super. Polecam a i odradzali mi staga 300 do silnika serii QG bo coś tam.. nie pamiętam za bardzo coś ze ma mniej ustawiem i nie dokładnie dopasuję mape wtrysku..:)

 

pokaż zdjęcia montażu jakie masz elementy, i jakbyś poczytał to STAG jest lepszy od ZENITA ale to mówię ja a nie zakładający gaz gazownik ;)

jaką moc ma to Twoje auto?? bo tam widzę tylko HD344, i jak do tego alaska to gratuluję dobrego samopoczucia ;) ile zapłaciłeś za to wszystko??

mam nadzieję, że czasy wtrysków są realne bo z tego co się orientuję to ZENIT troszkę sobie z tym nie radzi, no i nie podpiera sie PB na LPG, ;) pozatym czego się spodziewałeś jak pojechałeś do autoryzowanego warsztatu ZENITA ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilETZ

ale ja byłem w 5 miejscach gdzie montują gaz i tylko w jednym zaproponowali staga bo mieli jego autoryzacje.... w innych też mogli zapodac staga ale odradzali mówili że stag jest ok ale już od pewnego czasu się nie rozwija... proponowali mi też brc ale że sa wyższe koszty serwisu. w innym gość proponował instalacje Agis mówił że została opracowana przez ludzi co odeszli od staga. a założyłem Zenita z tego względu ze Ci ludzie maja duże doświadczenie i ich zakład ma najlepszą renomę w okolicy. Pytałeś na jakich podzespołach mam instalacje to już pisze

1. Parownik Tomasetto

2.Zawór odcinajacy Tomasetto

3.Wielozawór Tomasetto

4.Gazoszczelna obudowa wilozaworu Tomasetto

5. wlew paliwa Tomasetto

6.Przewody Fagumit

7. Elektronika sterująca Zenit

8. Wtryskiwacze Matrix HD.344.70 z podgrzewaczem

fbfc781f81976ed2m.jpg

b35f3f102f22611dm.jpg

e73b26e925779948m.jpg

czy ten zestaw został dobrze dobrany i zamontowany???

 

a i co najważniejsze zapłaciłem za wszystko 2300zł

 

to jesteś na forum Nissana i nie wiesz jaką moc ma silnik QG18de?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to jesteś na forum Nissana i nie wiesz jaką moc ma silnik QG18de?

 

a wiesz jaką moc ma mój SR2.0De ??

wymienił bym filtr na FL-02, wchodzi pod aku zaraz nad parownikiem, parownik bym wymienił na mocniejszy, ten może mieć za duże spadki ciśnienia przy bucie w dywanie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilETZ

w moim to seryjna moc.... 114 KM :) z tego co wiem to seria sr20de miała 143 KM ale chyba że tuning był :P napisz coś o tej mojej instalacji co dobrze co zle... przy butowaniu do końca obrotów daje rade nie czuje jakigoś spadku mocy... bo chyba ten parownik jest do 140 KM? prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim to seryjna moc.... 114 KM :) z tego co wiem to seria sr20de miała 143 KM ale chyba że tuning był :P napisz coś o tej mojej instalacji co dobrze co zle... przy butowaniu do końca obrotów daje rade nie czuje jakigoś spadku mocy... bo chyba ten parownik jest do 140 KM? prawda?

 

no właśnie seria miała 140KM i chyba coś koło 131KM a mój ma coś koło 160KM ale jeszcze nie shamowany,( czyli jeden silnik 3 wyniki dlatego pytam) parownik wg producenta może i taką moc obsłuży ale realia są bardziej wymagające, sprawdź na podpięciu pod lapka podczas jazdy jak wygląda sonda, czy nie za ubogo, i jakie są spadki ciśnienia na reduktorze, i wogóle pokaż jakie masz ustawienia w programie, ciśnienie i jak mapy wyglądają?? wtedy można coś powiedzieć, z tego co masz ja bym wymienił filtr i reduktor, wtryski są gitt i dadzą radę, będziesz z nich zadowolony, ja mam zavolaka zeta S powinien gadać do 200KM ale u mnie potrafi klęknąć przy bucie w dywanie także widzisz jak to jest, tylko, że u mnie jeszcze zobaczę zawór czy nie rozwiercić i też obudowę filtra czy też nie rozwiercić na luźniejszy przelot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilETZ

hmm jaki filtr polecasz? ten co mam to nie bardzo? jak nie bedzie reduktor wyrabiał i bedzie to zauwazalne to wymienie ale puki co jest ok :) jak zrobie odczyty z kompa to napisze... :) to musi Ci Primerka jechać.... :) ja jeździłem tylko że P11 GT 2.0 150km w serii i maszynka ze ho ho :) jeszcze musze sie dowiedzieć na forum czy zaślepienie erg w tym moim silniku coś da...

 

to co zmodyfikowałeś że Ci tyle kucy podskoczyło???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm jaki filtr polecasz? ten co mam to nie bardzo? jak nie bedzie reduktor wyrabiał i bedzie to zauwazalne to wymienie ale puki co jest ok :) jak zrobie odczyty z kompa to napisze... :) to musi Ci Primerka jechać.... :) ja jeździłem tylko że P11 GT 2.0 150km w serii i maszynka ze ho ho :) jeszcze musze sie dowiedzieć na forum czy zaślepienie erg w tym moim silniku coś da...

 

to co zmodyfikowałeś że Ci tyle kucy podskoczyło???

 

FL-02

jak w programie masz ustawione podpieranie się PB to nei zauważysz czy wyrabia czy nie bo jak nie będzie dawał rady to przełączy na PB a TY nawet nie będziesz wiedział ;)

 

możesz zaślepić może mocy nie odczujesz wiele ale będzie czyściej w dolocie, jak zacznie wyskakiwać check to trzeba zapodać rezystor do kostki i jest gitt, opisałem co i jak odnośnie rezystora w temacie tuning za 2zł

 

auto jest elastyczniejsze i fajniej się wkręca, wywalony kat-zmieniony kolektor i wydech aż do 2 kata, przestawione wałki, czuć różnicę w jeździe,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ale ja byłem w 5 miejscach gdzie montują gaz i tylko w jednym zaproponowali staga bo mieli jego autoryzacje.... w innych też mogli zapodac staga ale odradzali mówili że stag jest ok ale już od pewnego czasu się nie rozwija... proponowali mi też brc ale że sa wyższe koszty serwisu. w innym gość proponował instalacje Agis mówił że została opracowana przez ludzi co odeszli od staga. a założyłem Zenita z tego względu ze Ci ludzie maja duże doświadczenie i ich zakład ma najlepszą renomę w okolicy. Pytałeś na jakich podzespołach mam instalacje to już pisze

1. Parownik Tomasetto

2.Zawór odcinajacy Tomasetto

3.Wielozawór Tomasetto

4.Gazoszczelna obudowa wilozaworu Tomasetto

5. wlew paliwa Tomasetto

6.Przewody Fagumit

7. Elektronika sterująca Zenit

8. Wtryskiwacze Matrix HD.344.70 z podgrzewaczem

fbfc781f81976ed2m.jpg

b35f3f102f22611dm.jpg

e73b26e925779948m.jpg

czy ten zestaw został dobrze dobrany i zamontowany???

 

a i co najważniejsze zapłaciłem za wszystko 2300zł

 

to jesteś na forum Nissana i nie wiesz jaką moc ma silnik QG18de?

No super do 114KM założyli Tomasetto Alaska który sprawdza się max do 75KM. Ciekawe jakie spadki ciśnienia przy max bucie. Cyknij zdjęcia nawiertów w kolektorze. Dino dobrze wie jaką moc ma twój silniczek.

Edytowane przez mind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No super do 114KM założyli Tomasetto Alaska który sprawdza się max do 75KM. Ciekawe jakie spadki ciśnienia przy max bucie. Cyknij zdjęcia nawiertów w kolektorze. Dino dobrze wie jaką moc ma twój silniczek.

 

jak tak dostali w kicie to tak zamontowali ;) no może do 90KM obleci ale na styk ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

daje rade.... przy butowaniu nie odczuwam spadku mocy czy jakiegos szarpania.... spalanie na poziomie 8-9 lpg

 

proponuję mały test, zatankuj na maxa LPG i PB i pojeździj normalnie, a przede wszystkim, trochę ostrzej, i po wyjeżdżeniu LPG, zatankuj znowu PB i LPG na maxa, i tek ze 3 razy dla uniknięcia błędu (jeśli jest wszystko gitt to nie powienno wejść za dużo PB) i wtedy pochwal się wynikami spalania LPG i PB. Może masz tak dobrze zestrojoną instalkę i nie jest ubogo, bo wiadomo, że to zabójstwo dla silnika, to gratuluję ale istnieje też możliwość podpierania się PB i dlatego tylko tyle pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobie jak mówicie :) jutro zaczynam :) ale juz co zdążyłem zauważyć to że na butli na maxa 35-36L robię 405-410 km. a jak miałem wlaną połowę baku BP to nie zauważyłem po wskazówce ze ubyło może z 1mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...