Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] stuki przedni amortyzator


świeży
 Share

Recommended Posts

Wiem,że temat był już poruszany ale nie jest tam dokładnie wszystko wyjaśnione. Czy jest możliwe, że stuki na przednim amortyzatorze powoduje np. rozluźnienie górnego mocowania? Jak to sprawdzić? Czy trzeba kupić nową gumę pod kielich i czy to wystarczy? Jak ta guma się nazywa bo nie mogę tego w necie znaleźć? Są całe mocowania ale na tył!! Czy da się to jakoś podłożyć czymś żeby nie stukało? A może dokręcić jakąś śrubę? Czy najpierw kupić gumę a potem rozebrać i od razu wymienić gumę? Czy najpierw rozebrać, sprawdzić a potem dopiero myśleć o gumie? pozdro Proszę o pomoc

 

Czyżby nikt nie wiedział?

Link to comment
Share on other sites

Raczej rzadko siadają górne mocowania amortyzatora tak żeby pukały. Sprawdź górne wahacze lub dolną tulejkę amortyzatora .

Edited by nice-wawa
Link to comment
Share on other sites

górne wahacze wymieniłem jakieś 3-y tygodnie temu; wszystkie łącza w koło amora posprawdzałem i nie wyczułem żadnych luzów; byłem też na szarpaku i nic mi nie wykryli; no chyba, że ta dolna tulejka od amora telepie gdzieś w środku pomimo, że nie da się tego namacalnie wyczuć bez rozkręcania śruby. Proszę o podpowiedź

Link to comment
Share on other sites

Napisz kiedy i w jakich okolicznościach zaczyna ci pukać ale , z tego co piszesz można strzelać że łożyska sworznia zwrotnicy ci siadły .

Link to comment
Share on other sites

to jest takie pukanie głuchawe nie szczególnie głośne; puka nawet wtedy jak jedną ręką naciskasz na postoju na karoserię samochodu w okolicach amortyzatora doprowadzając do ruszania się samochodu w pionie lub w poziomie; stukanie słychać również podczas wolnej jazdy polekkich nierównościach albo np przy wjeżdżaniu na mały krawężnik albo próg; stuka też gdy na postoju na kołąch ruszam samym kołem; dźwięk jest mniej więcej podobny jakby były wybite tulejki górnego wahacza; dźwięk lokalizuję słuchowo na poziomie górnego mocowania amortyzatora; manualnie to jak się otworzy maskę silnika i chwyci za końcówkę tłoczka z nakręconą śrubą górną (w tym kielichu amora) to czuć jak ten tłoczek podczas stukania drga zgodnie z częstotliwością wydawanych stuków; nigdzie indzie je mogę manualnie wyczuć tych stuków; ciekawe było to, że jak podniosłem samochód na kołki w powietrze to tych stuków nie dało się wywołać, ani ruszając kołem ani po odkręceniu koła, ani przy ruszaniu kierownicą; jedyne co wtedy wykryłem, że przeguby lekko klekocą, są jakieś leciutkie luzy na końcówkach drążków i jest luz na mechaniźmie różnicowym; po zestawieniu samochodu na koła te luzy zanikają !!!! Ale za to pojawia się stuk przy amorze :-)))) Stąd właśnie tak dopytuję o to górne mocowanie albo o ukryte wewnętrzne luzy w tulejce dolnej amora; a z resztą nic innego mi do głowy nie przychodzi :-( już się z tym drugi rok bujam, pytam mechaników ale oni bez rozebrania samochodu to tylko ręce rozkłądaja; obawiam się, że te stuki mają wpływ na szybsze zużywanie się tulejek górnego wahacza; proszę o dalsze sugestie; mam takiego kolegę mechanika może bym jutro do niego pojechał i razem coś wymyślimy; tylko też nie chcę rozbierać pół samochodu bez potrzeby

Link to comment
Share on other sites

Jak kolega mechanik to sobie poradzi bez rozbierania auta.

Dobra łapka i znajdzie luzy , z tego co dodatkowo opisałeś stawiam na 99€% że to łożysko sworznia zwrotnicy .

Link to comment
Share on other sites

witam; odkręciliśmy górną śrunę od tłoczyska pod maską silnika; najprawdopodobniej to stuka osłona amortyzatora; to taka całkiem gruba guma z jakąś blaszką na górze; gumę tą można wymacać od dołu i jak się nią ruszało to wydawała podobne dźwięki; czy to możliwe? I co teraz trzeba kupić? Czy wystarczy osłonę amortyzatora i czy można ją wymienić samą? Czy tam jest więcej elementów czy tylko jeden? W żadnym razie nie namierzyliśmy stuków z dolnej części zawieszenia. Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam i dziękuję.

 

czy osłona amortyzatora w moim aucie to jest tylko taka guma (rura harmonijka)czy w tej gumie jest wlany gruby element gumowy coś jakby odbój? Bo mam dwa schematy z netu z forów i nie wiem czego szukać? Czy tylko rury czy rury + odbój czy rury+odbój+metalowa pokrywka? Proszę o pomoc . pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

jak puka bujając autem na boki to sprawdz łaczniki stabilizatora

ja juz w swojej wymieniałem 2 raz ...one daja najczęściej takie dzwieki

Link to comment
Share on other sites

to raczej nie będzie łącznik stabilizatora; stuki generowane są w górnej części amora; byłem na szarpakach i tam też macali wszystkie widoczne dolne elementy zawieszenie i nic nie wykryli; sami nie wiedzieli co to jest; wygląda na to, że to ta osłona amora tylko, że nie wiem co trzeba kupić i czy można samą tą gumę czy jeszcze coś do tego?

 

czy wymieniał już ktoś osłonę przedniego amortyzatora?

 

łącznik stabilizatora sprawdzałem już parę razy i na kołach i na klockach i nic, siedzi sztywno. Stuk ewidentnie wychodzi z górnej części amora...

 

łącznik stabilizatora sprawdzałem już parę razy i na kołach i na klockach i nic, siedzi sztywno. Stuk ewidentnie wychodzi z górnej części amora...

 

Czy miał ktoś stuki wywołane uszkodzonymi osłonami amortyzatorów?

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

to może masz luzy na łożyskach zwrotnicy...

podnieś koło na lewarku i popróbuj sprawdzić luzy gora-dól

Link to comment
Share on other sites

sprawdzałem za zwrotnicy też!

 

dlatego właśnie też się dziwię, że te stuki mogą być powodowane obojami i osłonami w górnej części amora; ale nic to ; już zamówiłem trudno ; rozbierzemy to z kolegą to się dowiemy więcej a może faktycznie te oboje stukają; wygląda na to, że to by był pierwszy taki przypadek na forum :-)

Link to comment
Share on other sites

Osobiście tego mocowania nie rozkręcałem ale wizualnie wygląda tak jak z tyłu przy VW GOLFie II Jeśli jest podobnie zrobione to mocowanie to może stukać. Być może już gumy sparciały lub w kielichu pojawiła się rdza. Najpierw wymontuj cały amortyzator a później oceń co wygląda na zużyte. A do sklepu idź z tymi gumowymi elementami bo ze swojego doświadczenia wnioskuję że sprzedawca będzie miał kłopot z dobraniem zamiennika.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

okazało się, że stuki były wywołane zużytym (wyrobionym) tłoczkiem wewnątrz amortyzatora i po prostu latał. Chociaż amortyzatory miały sprawność +-80% to te stuki je zdyskwalifikowały. Wsadziłem Kamoka i już nie stuka.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...