Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] który pin w nissanie 2,0td


przemcio_s
 Share

Recommended Posts

według opisu trzeba niby zewrzeć dwa górne piny z prawej strony kostki a to nic nie daje a check się pali tak jak się palił i żadnych kodów błyskowych odczytać się nie da :-(

Link to comment
Share on other sites

Moze sie nie zwarlo sprubuj docisnac albo zrob zworke ze spinacza biurowego bedzie dzialac na bank

Edited by Snagi
Link to comment
Share on other sites

niestety ale to nic nie daje, a może kostka jest u mnie do " góry nogami" u mnie jest dokładnie zamontowana tak jak na zdjęci czyli góra i dół jak na załączniku?????????????????????

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest identyczna kostka i z diagnostyka nie mialem wiekszego problemu kawalek drucika w dwa gorne piny i po sprawie. Tylko pamietaj ze sa to dwa ostatnie gorne piny na koncu kostki.

Link to comment
Share on other sites

no tak też wyczytałem z topiku o kodach, że dwa górne po prawej stronie czyli od siedzenia pasażera i niestety check świeci się światełkiem ciągłym, a robię to tak,że zworkę wkładam na wyłączonym silniku a potem zapalam i nadal nic. Może robię coś nie tak????????

Link to comment
Share on other sites

Kolego Nie dość żeś ślepy to jeszcze żeś analfabeta. Przeczytaj odpowiednią procedurę i postępuj według niej. Popełniasz podstawowy błąd z kolejnością włożenia zworkiTwoje gniazdo to OBD 1 (jeden)Snagi sądzę że nie robiłeś nigdy diagnostyki skoro Ci wyszła w takiej kolejności, a udzielasz rad

Edited by and_pec
Link to comment
Share on other sites

Niestety ale chyba pozostanie komputer w nissanie ale to nie koszt 30 a150zł bo zaufany warsztat w którym go serwisuje nie posiada kompa do tego modelu :-( Wkładam drucik w dwa górne piny po prawej gdy świecą się kontrolki ale nie na załączonym silniku i nic, choć w tej instrukcji klubowicza zaznaczone są dolne piny z lewej strony ale wygląda ta kostka w tej instrukcji jak by zamontowana była odwrotnie niż moja. Raczej prosił bym o porady lub dyskusje a nie wyrażanie opinii czy ktoś jest ślepy czy też nie.

Link to comment
Share on other sites

ze spinacza od papieru, ba nawet dwóch rodzajów aby jeden był cieńszy i check świeci się światełkiem ciągłym, tak w ogóle to z tym checkiem mam problem taki że raz się zapali i świeci kilka tygodni potem gaśnie i nie świeci się i tak w kółko a samochód ma bardzo dobre przyspieszenie jest po wymianie filtra paliwa, miał czyszczony zawór recyklingu spalin a to ustrojstwo się pali nadal.

Link to comment
Share on other sites

No to ja już naprawdę nie wiem niech inni forumowicze się wypowiedzą bo mi się pomysły skończyły.

Link to comment
Share on other sites

Błąd polega na tym że najpierw wkładacie zworkę a potem włączacie zapłon. W instrukcji (z resztą mojego autorstwa)pisze wyraźnie że na gnieździe OBD1 najpierw włącza się zapłon a dopiero potem wkłada zworkę na stałe Ludzie czytajcie ze zrozumieniem i w odpowiednim miejscu. Piny w TD z OBD1 zwiera się górne krańcowe prawe. To wszystko pisze w instrukcji ale cóż..... jak się czyta pobieżnie i byle jak, a do tego wmawia że tak ma być. Dolne z lewej zwiera się w Benzynie, bo tam gniazdo jest odwrócone "do góry nogami" a i same kody są inne niż dla TD Przemcio bez diagnostyki mogę Ci powiedzieć że masz błąd 18 bo to standard w TD Jak nie wyczyścisz nastawnika to się go nigdy nie pozbędziesz. Będzie właśnie tak się pojawiał i znikał. 150 za kompa ???? no normalnie porąbało. ASO bierze 80 na CONSULTcie a te chłopki jak mają VA-Ga to niech sobie grzebią w VW i Audi a nie Japońskich markach. Nigdy Wagiem nie połączy się z Nissanem bo tam jest inny protokół i inaczej rozmieszczone piny.

Edited by and_pec
Link to comment
Share on other sites

Kolego nie napinaj sie tak u mnie nie ma roznicy czy ja wloze zworke na wylaczonym czy wlaczonym zaplonie w obu przypadkach check zaczyna mrugac.

Link to comment
Share on other sites

Jest to dla mnie niemożliwe bo parę TD próbowałam tak diagnozować jak szukałem Primery i ni hu hu nie szło. tak samo jak w OBD2 jak włożyło się zworkę po zapłonie. Zanim zamieściłem tamtą instrukcję konsultowałem się też z klubowiczami w tej kwestii i u nich też ta kolejność miała znaczenie.

Link to comment
Share on other sites

Jeżli można coś wtrącić, to mam takie niedorzeczne pytanko, z tych co to mnie czasem w takich sytuacjach (jak Wasza tutaj) nachodzą: "Czy komunikacja łacza z komputerkiem auta jest sprawna?", a po naszemu, czy z kablami łączącymi gniazdko z komputerkiem jest wszystko OK? Bo na moją prostą makówkę, brak reakcji na spinacz może wynikać miedzy innymi z tego, że złącze jest zamontowane, ale nie podłączone, albo może "tylko" nie łączy na którymś ze spinanych wejść. Już gdzieś na forum czytałem, że ktoś chciał się podłączyć (chyba pod OBD2), i nie mógł połaczyć się z komputerem auta, i dopiero jak zaczął sprawdzać złącze, to wyszło, ze poprzedni właściciel, coś musiał grzebać, bo złacze nie było podłączone.

I to na tyle z moich mądrości.

Link to comment
Share on other sites

roobalek było było i to w TD na OBD1 Tam był wyłamany pin. Kolega teraz zamiast spionacza zwiera sobie kabelki

Link to comment
Share on other sites

Wydaje się, że to problem w kostce bo nie ma znaczenia w jakiej kolejności się to robi i tak efekt ten sam.

 

A ha on się świeci od momentu wymiany filtra paliwa, jak wiadomo trzeba je uzupełnić ręczną pompką i jak za pierwszym razem nie odpalił tak się check świeci ciągle choć czasem się zapalił ale po jakimś czasie gasł,

 

I mam jeszcze jedno pytanie, czy ktoś używał jakiegoś dobrego dodatku do paliwa czyszczącego układ paliwowy? Czy jest w ogóle sens lania czegoś takiego do baku? Słyszałem wiele różnych opinii od mechaników. Jedni mówią, że tak a inni nie. Jeśli ktoś stosował z pozytywnym efektem to proszę o konkretną firmę produkującą je do silników TD.

Link to comment
Share on other sites

Wszelkie wynalazki to w pierwszej kolejności wypłuczą syf z baku. Można niby dodawać MiXOL a bardziej 2T semisyntetic ORLENU w ilości 1;50 (jak dobrze pamiętam), ale to bardziej do opału niż ropy. Są te wynalazki STP do wtrysków itdale to tak jak piszę wyżej, bardziej czyści bak niż wtryski. Jak nastawnik masz zaświergolony to żadne tam STP czy ceramixy nie pomogą, bo nie usuną one opiłków przyklejanych do cewki nastawnika. Trzeba to zebrać mechanicznie najlepiej pistoletem do ropowania. Można próbować myjką ultradźwiękową, ale to raczej wywalone 150 zyla, lepiej dołożyć jeszcze 50 i po wyczyszczeniu samodzielnie nastawnika i suwaka w pompie scholować traktora do autoryzowanego BOSCH SERWICE w celu precyzyjnego ustawienia nastawnika i dawki wtrysku na kompie BOSCHA. Nie każdy zakład to ma, trzeba najpierw spytać czy dysponują takim kompem do Primy a nie Vw

Link to comment
Share on other sites

witam próbowałem juz wielu środków stp ,ceramizer. od teraz tylko olej 2t z orlenu pół synt. pomaga na chech 18.Auto nie gaśnie i nie zapala się check (choć czasem potrafi się zapalić) .Poddałem się i tak już śmigam .Na razie nic nie czyszczę mechanicznie przez jakieś wyspecjalizowane firmy.Jak będzie źle to się za to wezmę , już konkretnie.

Gawa już próbował ,liczyłem na jego pomysł trafny za razem, andypec też fachmen , ale na te pompy chyba mocnych nie ma.

Ja też nie mam już pomysłu.Woliński stwierdził iż to taka przypadłość tych pomp i tylko lać olej, lub nastawnik wymieniać.

pozdrawiam i życzę sukcesów , a ja czekam na jakiś nowy pomysł- już nie walczę.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...