Guest aj2ak Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Witam. Chciałem opisac swój problem, może znajdzie się ktoś kto bedzie mi potrafil pomoc. Jestem w posiedaniu Nissana almery 1.6 1999r. od jakiegos czasu zaobserwowałem znikanie płynu chlodniczego... uzupełnilem płyn kilka razu ale problem sie powtarzał. Zawsze po nawet krotkiej jezdzie jak odkrece korek od chlodnicy woda az tryska.. tak jakby cos było zapchane. kilka razy tez zaobserwowalem delikatny wyciek pod samochodem tylko nie jestem pewien czy to jest wlasnie plyn z chlodnicy.. nie powinien wyparowac po nocy ?.. Dodam jeszcze ze raz płyn mi sie zagotował.. Na korku od wlewu oleju nie ma zadnych oznak bialego nalotu na wskazniku także... po odpaleniu czasami jak jest zimno dymi na bialo ale zaraz po rozgrzaniu przestaje.. ..nie wiem czy ma to jakis zwiazek ale samochod mi czasami przerywa i wskazowka od wskaznika mocy jakby mi troche pulsuje.. odbija sie to takze na mocy czasami samochod strasznie muli jak by nie miał mocy, a po chwili zupelnie sie zmienia, dostaje wiecej mocy i jedzie bez zarzutow.. świece sa zmienione, kable tez, sprawdzalem w nocy i nie bylo widac zadnej iskry moze sada lambsa? albo filtr paliwa? z gory dzieki za odpowiedz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woocash Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 To lepiej go nie odpalaj tylko ciągnij do warsztatu pewnie uszczelka pod głowicą poszła może da się jeszcze coś z nim zrobić. Nie odpalaj go broń boże. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 (edited) Witam. Chciałem opisac swój problem, może znajdzie się ktoś kto bedzie mi potrafil pomoc. Jestem w posiedaniu Nissana almery 1.6 1999r. od jakiegos czasu zaobserwowałem znikanie płynu chlodniczego... uzupełnilem płyn kilka razu ale problem sie powtarzał. Zawsze po nawet krotkiej jezdzie jak odkrece korek od chlodnicy woda az tryska.. tak jakby cos było zapchane. kilka razy tez zaobserwowalem delikatny wyciek pod samochodem tylko nie jestem pewien czy to jest wlasnie plyn z chlodnicy.. nie powinien wyparowac po nocy ?.. Dodam jeszcze ze raz płyn mi sie zagotował.. Na korku od wlewu oleju nie ma zadnych oznak bialego nalotu na wskazniku także... po odpaleniu czasami jak jest zimno dymi na bialo ale zaraz po rozgrzaniu przestaje.. ..nie wiem czy ma to jakis zwiazek ale samochod mi czasami przerywa i wskazowka od wskaznika mocy jakby mi troche pulsuje.. odbija sie to takze na mocy czasami samochod strasznie muli jak by nie miał mocy, a po chwili zupelnie sie zmienia, dostaje wiecej mocy i jedzie bez zarzutow.. świece sa zmienione, kable tez, sprawdzalem w nocy i nie bylo widac zadnej iskry moze sada lambsa? albo filtr paliwa? z gory dzieki za odpowiedz. masz gaz? sprawdź przewody czy nie sparciały... to że tryska jak się zagrzeje to normalne płyn idzie w obieg i zwiększa swoją objętość (zobacz że w zbiorniczku sie zwiększa ilość płynu ) Edited April 29, 2010 by GeorgeGt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aj2ak Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 a co sie stanie jak bede go odpalał? w zasadzie mieszkam w anglii i nie widzi mi sie płacenie 300funtow za naprawe uszczelki gdzie itak nie jest pewne ze to własnie ona.. jak juz pisalem nie ma oznak wskazujących... gazu nie mam.. a jak moge sprawdzic czy przewody sa sparciale?.. w zasadzie to jak naleje max do pojemnika to znika mi bardzo szybko tak ze nie moge zaobserwowac wzrostu.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 (edited) a co sie stanie jak bede go odpalał? w zasadzie mieszkam w anglii i nie widzi mi sie płacenie 300funtow za naprawe uszczelki gdzie itak nie jest pewne ze to własnie ona.. jak juz pisalem nie ma oznak wskazujących... gazu nie mam.. a jak moge sprawdzic czy przewody sa sparciale?.. w zasadzie to jak naleje max do pojemnika to znika mi bardzo szybko tak ze nie moge zaobserwowac wzrostu.. jeżeli nie masz gazu to przewody zostaw w spokoju jakbyś miał gaz to parownik jest wpięty w układ chłodzenia i te przewody parcieją i później leje jak głupi (ja tak miałem) może gdzieś chłodnica popuściła i leje się z niej połóż kartkę papieru lub jak masz gdzieś dostęp do kanału i zobacz gdzie jet mokro ps. wymień filtr paliwa jak nie był wymieniany nie wiem czy to to ale lepiej najtańszymi sposobami próbować a i tak nowy filtr paliwa autku nie zginie Edited April 29, 2010 by GeorgeGt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woocash Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Jaki kolor miał płyn chłodniczy? Czy olej wygląda normalnie nie ma tam bąbelków? Wsuń się pod auto i oglądaj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aj2ak Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 płyn chłodniczy jest koloru niebieskiego. w zasadzie przecieka zaraz kolo radiatora jest tam taki plastik jak by oslona od spodu i na tym plastiku widac mokre plamy. co do oleju wyglada raczej normalnie. poziom tez sie trzyma, a bombelki takie male czasami sa po dluzszej jezdzie. Dodam jeszcze ze zaplacilem za ten samochod 600funtow tak ze nie widzi mi sie zabardzo płacic za naprawe drugie tyle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
doman65 Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 po mojemu to uszczelka pod głowicą jak bedziesz jeżdził to narobisz sobie dodatkowych kosztów pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 (edited) A od kiedy to na rozgrzanym silniku odkręca się korek od płynu chłodniczego? Oj chyba nigdy Ci porządnie rączek nie poparzyło... I drugie - co to jest ten "wskaźnik mocy"? ----- edit. Sprawdź jeszcze węże, ja ostatnio w swoim miałem niewielkie ubytki płynu (jakieś 300ml na miesiąc), okazało się, że wąż na łączeniu z chłodnicą był lekko pęknięty. Edited April 30, 2010 by Qadrat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aj2ak Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 chodziło mi o wskazowke obrotomierza. troszke pulsuje nawet jak stoje na luzie. i samochod czasami ewidentnie traci moc i nagle ja odzyskuje po chwili cos zaczyna przerywac, a zaraz znowu wraca do rownej pracy. co do tego wyciekajacego plynu to porobilem kilka zdjec i wydaje mi sie ze ten wyciek jest z miejsca z załacznika "wyciek" czy jest to mozliwe? ponieważ ciecz znajduje sie zaraz pod tym korkiem. Druga rzecza ktora mnie zastanawia jest pojemnik na płyn chlodniczy. W raczce jest dziura jaak by zrobiona fabrycznie. Dodaje zdjecie "pojemnik" gdy go wyjalem zobaczylem pod spodem wode-załacznik "woda". Jesli nie jest to fabryczne to jaki cel miał by poprzedni włascicel w robieniu czegos taakiego? Sprawdzilem olej na zimnym silniku i nie ma zadnych bombelkow powietrza ani bialej mazi. jak potrzebujecie jakies inne zdjecia to piszcie dokladnie jakie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woocash Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 W pojemniku też mam takie zagięcie z dziurą. Dziwi mnie bardzo fakt dymienia z rury wydechowej to mogło by wskazywać uszczelkę pod głowicą. Bo przy wycieku płyny przy silniku nie będzie ci dymiło z rury. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aj2ak Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 z tym ze on dymi ttylko na poczatku po odpaleniu np z rana jak jest chlodno. a jak juz wracam z pracy i jest cieplo to raczej nie. z tego co widze na ulicy bo specjalnie sie przygladalem dymi z rury w co 2 samochodzie. ostatnio wyczytałem ze podobne zjawisko dzieje sie jesli pompa wody jest posadzona.. czy to jest mozliwe?. jesli tak czy przzyczyna moze byc tez trecenie mocy i przerywanie pracy silnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Kolego,sprawdź najpierw te wycieki.Płyn chłodzący ma smak słodki,a po chwili robi się gorzki,weź na palec i na język, będziesz miał pewność.Jeśli to wyciek,to znaczy , że masz za mało płynu w układzie i wtedy mogą być problemy z mocą(chyba że to są dwa problemy oddzielne).Wyciek sobie,a brak mocy sobie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aj2ak Posted May 1, 2010 Share Posted May 1, 2010 jest to na 98% płyn chlodniczy. dzisiaj zaleje borygo do pełna i sprawdze czy nie bedzie tracił mocy. ale wydaje mi sie zze wcesniej zalewalem do pełna i tez przerywalo i tracil moc tak ze nie wiem. pompa wody ma jakis wplyw na moc?. Pozniej wstawie zdjecie dokladnie miejsce gdzie znajduje sie woda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Posted May 1, 2010 Share Posted May 1, 2010 (edited) pompa wody nie ma wpływu na moc.Mogą to być dwa problemy,jeden to wyciek płynu z układu chłodzenia,(co powinno się objawić wskazaniem temperatury na wskazniku),a drugi- to spadek mocy,(i tu jest pies pogrzebany)może to być przepływomierz,EGR lub jeszcze coś innego.Jak masz kolegę z takim samym silnikiem nissana,to to przełóż przepływkę i sprawdz,różnicę.A jak nie pomoże to szukaj dalej.Nie pokażę Ci palcem że to TO, bo czasem trzeba się naszukać co jest uszkodzone.Staraj się jak najtaniej to sprawdzić,a jak już wszystkie możliwości wyczerpiesz to tylko ASO pozostanie,lub koledzy z Forum Edited May 1, 2010 by Jacek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.