Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło wiskotyczne


popowe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem: Otóż . Zauważyłem ,że mój nisanek nabiera temperatury, po oględzinach okazało się , że wiatrak wiskozy nie kreci się tak jak powinien ( Monza go zatrzymać palcem) przed zakupem część postanowiłem to rozebrać. W wiskozie zauważyłem, że praktycznie nie ma oleju silikonowego. i tu pytanie. Czy ktoś wie gdzie kupić taki olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mogę ci tylko podpowiedzieć, aby poszukać u mechaników i w warsztatach gdzie naprawia się autobusy, ciężarówki i inny ekstremalny sprzęt standardowej konstrukcji.

 

Ja wymieniłem u siebie pompę na nową (268zł wraz ze sprzęgłem wiskotycznym) a starą będę naprawiał więc teraz trochę posępie --> nie zrobiły ci się przypadkiem jakieś zdjęcia wnętrza tego sprzęgła które bardzo chciałbyś je zamieścić na forum, chociaż może jeszcze o tym nie wiesz :P ? Jakbym rozebrał swoje sprzęgło to bym ci przynajmniej napisał ile tego oleju potrzebujesz.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dzwoniłem po sklepach i warsztatach ale na hasło olej silikonowy patrzą na mnie jak bym się z choinki urwał. Zdjęć nie robiłem ale jak będę wlewć to mogę zrobić. Gdzie kupowałeś Pompę z wiskozą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Szukanie cen części i zamienników zaczynam generalnie od http://sklep.intercars.com.pl/ później sprawdzam na http://www.bemerauto.pl/ a na końcu allegro. Szczególnie sklepy warto odwiedzić bo można podejrzeć zamienniki i ewentualnie szukać dalej już co innego.

 

Jak sytuacja z moją pompą stała się krytyczna to natrafiłem tu na forum na temat z zapytaniem o jakość pompy firmy Shimahide w cenie 213zł. I faktycznie tą pompę za tyle, można kupić. Ja się bez rozpytywania o cenę na nią zdecydowałem. Na miejscu u mnie są 2 duże sklepy motoryzacyjne które też się zaopatrują w intercars, łatwo to sprawdziłem bo pracownicy sklepu chodzą w niebieskich koszulkach z logo intercars ;). Ale sklep ma o wiele korzystniejsze ceny i cena ostateczna zależy od przyjętej marży i chęci zysku właściciela. W moim przypadku było tak, że w przypadku pompy Shimahide nie było pewności czy jest w komplecie właśnie ze sprzęgłem wiskotycznym. Ale za to sprzedawca znalazł dla mnie pompę Hart 344 871 za 268,00zł i ona miała na 100% to sprzęgło. Więc ją kupiłem. Naprawdę niespodziewanie niska cena jak za cały komplet. Poza tym jest w pudełku i z uszczelką. Dlatego z powodu tej ceny wymieniam uszczelnienia w mojej starej i trzymam ją w rezerwie. Więcej danych tutaj --> http://forum.nissank...terrano-27tdi/.

Dodane 2010-05-03

 

 

Dzisiaj zdjąłem pokrywę sprzęgła wiskotycznego i chyba będzie większy problem niż myślałem. Po pierwsze oleju nie da się określić ile jego jest. Jest on bardzo gęsty i raczej sam nie wypłynie bez podgrzania a nawet jak coś wypłynie to będzie to informacja orientacyjna. Ja to sprzęgło rozebrałem w celu dobrania się do uszczelniacza i łożyska głównego, ale od tej strony raczej się nie da. Myślę, że trzeba dorobić ściągacz i próbować od wewnątrz od strony wirnika pompy. Niestety zdjęć nie zrobiłem!

 

Jeżeli ktoś już przez to przeszedł to proszę o jakieś wskazówki.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi też temp. na 2/3 skali wychodzi ale tylko w terenie więc pewnie visco do wymiany. a jak u Was zachowuje się temp. przy padniętym sprzęgle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi też temp. na 2/3 skali wychodzi ale tylko w terenie więc pewnie visco do wymiany. a jak u Was zachowuje się temp. przy padniętym sprzęgle?

 

Witam,

 

 

To sprzęgło wiskotyczne można bardzo szybko sprawdzić, czy działa prawidłowo. Mianowicie, jak silnik jest zimny, można spróbować obrócić wentylatorem. Jak jest znaczny (ciężko to określić) opór to dobrze, jak się obraca bardzo swobodnie to jest uszkodzone. Następnie bezpośrednio po wyłączeniu nagrzanego silnika (np po jeździe) jak jest opór na wentylatorze to dobrze, jak luźno się obraca to jest problem. To sprzęgło ma taką właściwość, że zaraz po rozruchu mocno obraca wentylatorem, zresztą słychać i czuć intensywny powiew przy otwartej masce nad silnikiem a chwilę później obroty wentylatora spadają. Później przy wzroście temperatury silnika stopień zasprzęglenia sprzęgła jest już proporcjonalny do temperatury.

 

U mnie podczas normalnej jazdy wskaźnik jest w połowie skali, niezależnie czy stałem w korku czy jechałem. Żadnych terenowych przepraw jeszcze nie miałem ponieważ nie wszystkie problemy z silnikiem rozwiązałem.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 lata później...

obudowa założona? Mam podobnie od wymiany wiska ale ciągle zrzucam winę na brak obudowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak - pierwsze zapalenie i rośnie może z 1mm ponad połowe skali, po otwarciu sie termostatu spada može z 1-2 mm poniżej połowy i tak już zostaje. Termostat mam 88 stopni, chłodnica nowa (2 lata), wisko stare

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...