Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

butla nie ładuje się gazem


d3cK
 Share

Recommended Posts

witam

Mam problem z gazem. Ostatnio byłem u blacharza który zdejmował mi tylni zderzak, na którym mam zamontowany zawór gazu. Po wizycie u niego, jakiś tydzień później pojechałem zatankować LPG. Ku mojemu zdziwieniu dystrybutor nie chciał ładować gazu do butli. Pojechałem w takim razie do tego samego blacharza, mówię jaki jest problem. Sprawdził więc zawór - ciśnienie w zaworze jest, wszystko dobrze zamontowane, przynajmniej tak twierdził. Pojechałem drugi raz na stację licząc że coś się przyblokowało. Niestety to samo. Co to może być panowie? na gazie jeżdżę cały czas, wszystko w porządku, ciśnienie w zaworze jest, tylko tankować nie chce...

Link to comment
Share on other sites

to znaczy jak?? zaraz po podłączeniu pistoletu odbija, że pełny?? jak tak to może coś się potarabaniło z pływakiem i się zawiesił albo coś ze sprężyną w wlewie

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

moze byc tak ze jezli odbija zaraz po podlaczeniu pistoletu to zle zamontowal ci sam zawor czyli odwrotnie wlozyl sprezyne z kulka i to jest przyczyna badz jezyeli wchodzi choc troche gazy to zaktecil zawor przy samej butli

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

czy to mozliwe ze z zakrecona butla normalnie jeżdżę na gazie?

sprężynka z kulką jest niby założona poprawnie, przynajmniej według partaczy u których robiłem auto.

DINO - tak, zachowuje się jak by zbiornik był pełny. gazu nie wchodzi ani mililitra.

Edited by d3cK
Link to comment
Share on other sites

wyjeździj gaz do końca wykręć zawór z butli i zobacz czy pływak jest OK, nic trudnego, tylko uważaj podczas odkręcania bo jeszce resztki gazu wylecą,

Link to comment
Share on other sites

czy to mozliwe ze z zakrecona butla normalnie jeżdżę na gazie?

sprężynka z kulką jest niby założona poprawnie, przynajmniej według partaczy u których robiłem auto.

DINO - tak, zachowuje się jak by zbiornik był pełny. gazu nie wchodzi ani mililitra.

 

tak to mozliwe zeby normalnie jezdzil na gazie bo w zaleznosci od rodzaju wielozawru masz zawor do tankowania i do parownika badz zamiast zaworu masz elektro zawor do parownika, Jezeli chodzi o kulke to morzesz sprawdzic sam w nastepujacy sposob wes jakis srubokrent i wcisni ja tak aby gaz wylecial jak wylicie to kulka powina luzno poruszac sie jezeli tak nie jest to na bank jest zle zalozona sprezynka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Do wymiany był zawór tankowania, panowie którzy wcześniej mi demontowali ten zawór po prostu mi go zepsuli. Dzięki za pomoc :)

Edited by d3cK
Link to comment
Share on other sites

Odgrzewam kotleta///

U mnie podobny problem ... instalacja ma 7 dni, najpierw wchodziło ~37 l (butla w kole 42 l) a teraz tylko 20 l i odbija :/ ... O co może chodzić? Jestem teraz na delegacji we Wrocku i na serwis podjadę dopiero w poniedziałek.U mnie nie da się wyjeździć gazu do konca (tak mi sie wydaje), włącznik, który ma 4 zielone kropki(w zależności od stopnia napełnienia) i jedną czerwoną - jak tylko wejdzie na czerwone - piszczy i przełącza się automatycznie na benzyne (dodam, że jak jest zatankowane 20 l i zawór odbije - wskaźnik napełnienia wskazuję pełną butle) ...

Link to comment
Share on other sites

Niewiem o co chodzi z tym ułożeniem reduktora - ale zbieram argumenty przekonujące gazowników że coś jest nie tak :D ..

Czyli raczej nie moge nic z tym zrobić we własnym zakresie i pozostaje mi (narazie) tankowanie co 180 km ... ? frustracja...

Link to comment
Share on other sites

Cicho .. :D

Instalka działa - butla niedomaga :P

Link to comment
Share on other sites

Cicho .. :D

Instalka działa - butla niedomaga :P

 

 

OK to Cicho ...psss

moze w butli coś z pływakiem,

z tego co piszesz, to jedziesz 180 km i koniec gazu wtedy cpn i wchodzi tylko 20l?? czyli mamy problem z zaworem i pływakiem, lub masz nie wiercone dysze i ciśnienie na reduktorze koło 1.6bara co może nam dać minimalne powyżej 1 bara a w zbiorniku niekoniecznie już takie jest albo coś reduktor kuleje, sprawdz czy nie spadł wężyk od podciśnienia

Link to comment
Share on other sites

rozumie, że węzyka podciśnienia szukać przy reduktorze? Z tym ciśnieniem, nie do końca rozumie. Tzn,że jak silnik jest ciepły to ciśnienie się robi na reduktorze .. czy jak?

 

Ps. w poprzednim aucie na LPG prześmigałem jakieś 70tys i sie nic nie działo/dlatego nie znam pojęć, co i jak :P

Link to comment
Share on other sites

rozumie, że węzyka podciśnienia szukać przy reduktorze? Z tym ciśnieniem, nie do końca rozumie. Tzn,że jak silnik jest ciepły to ciśnienie się robi na reduktorze .. czy jak?

 

Ps. w poprzednim aucie na LPG prześmigałem jakieś 70tys i sie nic nie działo/dlatego nie znam pojęć, co i jak :P

 

do reduktora powinny iść

2 x węże H2O

1Xmiedziany z elektrozaworu z gazem w stanie ciekłym

1x wąż LPG do listwy wtryskowej

i

1x cienki gumowy wężyk do podciśnienia (kolektor mapsensor) czyli zobacz czy jest na miejscu

'

temperatura silnika nie ma znaczenia, chodzi o to, że średnica dyszy we wtryskach i ciśnienie reduktora na wyjściu jest współzależna, i jak zostawili dysze bez wiercenia to aby miało to ręce i nogi to muszą ustawić wyższe ciśnienie śrubą na reduktorze a co za tym idzie potrzeba więcej na wejściu aby było gitt, bo podczas autokalibracji sterownik dobiera sobie wartości do ciśnienia reduktora i ustala minimalne ciśnienie pracy, ale to może za dramatycznie brzmi i poprostu zawór się przycina ;)

 

tak dla porównania

u mnie jak był RED VALDEMAR to dysza powinna być około 2,5-2,6mm

jak miałem MJ to dysza była 2,3mm

teraz na matrixie mam 2.0mm ( z racji posiadania zavolaka zeta S ciśnienie na reduktorze 1,27 bar bo dopiero zaczyna być stabilny)

 

a z tego co wiem to standad dysz jaki dają to 1.5 mm ja bym sprawdził co mam na twoim miejscu a nie jest to trudne bo masz wtryski na leżąco, zdejmij wężyk i zmierz otwór we wtrysku i będziemy wiedzieć co może być

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

dobrze kombinujesz ..cisnienie max 1.6 dysza 1.5 mm i jak spada po niżej 1.2 to przełącza ... wiertełko i już wiadomo

Link to comment
Share on other sites

chociaż jakby spadł ten wężyk to byłby trochę problem pewnei z jazdą, a tu jak kumam to te 180km jest bezproblemowe i spala sobie gazik i tylko gazik ;) bez podparcia się PB ;)

Link to comment
Share on other sites

Węzyki wszytskie ok, nie miałem jak zmierzyć fi wtrysku bo nie mam dostępu narazie do suwmiarki. Co do ładowania butli - naprawione, jak? Podczas tankowania uderzyłem mocno pięściom w butle i się widocznie odwiesiło :D ... Aczkolwiek, teraz - za każdym razem, ładuję się tylko do 28l (butla ma 42, więc powinno być koło 37). Niewiem czy nie jest namieszane w tym sterowniku co pokazuje ilośc gazu. Jest tak, że są 4 zielone kropki, podczas kolejnych kilometrów schodzi do ostatniej zielonej, i przy ~270km włącza się czerwona lampka - piszczy i automatycznie przełącza się na PB, a gostek z serwisu mówił, że rezerwa to jest jeszcze ~10l. Może to jakoś przestawic aby jechał na rezerwie a nie włączał PB?? Jestem z nim umówiony na poniedziałek - ale zżera mnie ciekawość :P

Link to comment
Share on other sites

Węzyki wszytskie ok, nie miałem jak zmierzyć fi wtrysku bo nie mam dostępu narazie do suwmiarki. Co do ładowania butli - naprawione, jak? Podczas tankowania uderzyłem mocno pięściom w butle i się widocznie odwiesiło :D ... Aczkolwiek, teraz - za każdym razem, ładuję się tylko do 28l (butla ma 42, więc powinno być koło 37). Niewiem czy nie jest namieszane w tym sterowniku co pokazuje ilośc gazu. Jest tak, że są 4 zielone kropki, podczas kolejnych kilometrów schodzi do ostatniej zielonej, i przy ~270km włącza się czerwona lampka - piszczy i automatycznie przełącza się na PB, a gostek z serwisu mówił, że rezerwa to jest jeszcze ~10l. Może to jakoś przestawic aby jechał na rezerwie a nie włączał PB?? Jestem z nim umówiony na poniedziałek - ale zżera mnie ciekawość :P

 

czyli mamy zwiechę zaworu, muszą wymontować i ewentualnie wymienić na sprawny, albo dobrze zamontować bo ten jest nie za bardzo i opiera sie o ścianki, historia zna różne przypadki jak to gaziaż chciał sobie ułatwić aby sie nie męczyć z podłączeniem, a odnośnie kropek i piszczenia, to nie ma znaczenia na przełączanie, możesz tam ustawić w programie aby cały czas była czerwona albo cały czas 4 zielone, to tylko rezystor na butli wskazuje co i jak,

to zazwyczaj sie ustawia doświadczalnie, ja do dzisiaj nie mam ustawione tak jak bym chciał ;)

Link to comment
Share on other sites

... a odnośnie kropek i piszczenia, to nie ma znaczenia na przełączanie, możesz tam ustawić w programie aby cały czas była czerwona albo cały czas 4 zielone, to tylko rezystor na butli wskazuje co i jak...

 

 

Ok, wiem, że to nie wskaźnik przełącza, więc może pytanie powinno brzmieć: czym da się ustawić w komputerze tak, aby NIE przełączał w momencie gdy wejdzie na czerwoną kropkę, w koncu to jeszcze 10litrów ! :( Co mi po rezerwie, której nie moge używać :/

Edited by bep
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...