Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Ile obrotów do odpalenia


kogut776
 Share

Recommended Posts

mam takie nietypowe pytanie ponieważ niemam porownania z innym xem a przyrównujac do innych diesli tdi,hdi itp.to wedłog mnie one odpalaja na dotyk a mój x-trail t30 dci łapie po czasie,,kilka razy musi obrucic.W sumie nie zdażyło mi sie jeszcze żeby nie odpalił za pierwszym razem nawet zimą,tylko chodzi mi o czas w jakim wasze odpalaja na dotyk czy tez musi pare razy okręcic.

Link to comment
Share on other sites

Mój też trochę kręci. Przy ciepłym silniku dłużej.

Link to comment
Share on other sites

Guest RYNI

mam takie nietypowe pytanie ponieważ niemam porownania z innym xem a przyrównujac do innych diesli tdi,hdi itp.to wedłog mnie one odpalaja na dotyk a mój x-trail t30 dci łapie po czasie,,kilka razy musi obrucic.W sumie nie zdażyło mi sie jeszcze żeby nie odpalił za pierwszym razem nawet zimą,tylko chodzi mi o czas w jakim wasze odpalaja na dotyk czy tez musi pare razy okręcic.

 

Witam dołączam się do spostrzeżeń kolegi i dodam że mój x odpalany zimą wymagał trzykrotnego podgrzania i też łapał po kilku obrotach wału,mój drugi dci(Renault Megane)odpala zupełnie inaczej tzn.na dotyk i to jest ciekawe czy x-y tak mają czy nasze są wadliwe?

Link to comment
Share on other sites

ciezko stwierdzic,kiedys tzn.z poł roku temu byłem w serwisie to sie smieli powiedzieli że jeden pali szybciej drugi wolniej no ale jakas przyczyna musi

byc.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mój X także zanim odpali wymaga kilku obrotów, wcześniej miałem citroena w dieslu i on odpalał od pierwszego "kopniaka", ale widzę że w x-ach to reguła że musi pokręcić kilka razy.

Link to comment
Share on other sites

przy odpalaniu zwlaszcza zimnego silnika dci silnik musi zrobic kilka obrotow walem najczesciej trzy, poniewaz modol zaplonowy sterujacy pompa i wtryskami musi zebrac informacje o polozeniu walu i walka rozrzadu, w zaleznosci jak ustawi sie wal gdy gasimy silnik, to tak potem przebiega odpalenie, czasem odpali na tzw dotyk bo walek i wal ustawia sie przed czujnikami i doslownie pol obrotu walu wystarczy by pompa dostala informacje potrzebne do zaplonu, ale czasami trzeba pokrecic by pompa i wtryski dostaly prawidlowa informacje ktory cylinder akurat ma odpalic.

 

To tak krotko i chyba na temat.

 

Poki autka Wasze odpalaja to nie ma sie co martwic, jezeli zimne odpalenie bedzie wymagalo, juz kilku prob to moze byc podstawa do niepokoju. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

No wreszcie fachowa odpowiedz,,o to mi chodziło.Apropo wczoraj dzwoniłem do serwisu w Koszalinie i powiedzieli mi praktycznie to samo.Dzieki kolego.

Link to comment
Share on other sites

Niema za co dziekowac, jezeli moge pomoc to pomagam, no i czekam az mi ktos w koncu pomoze z moim problemem :angry:

Link to comment
Share on other sites

U mnie kiepsko. Mam ciepłolubne auto. Sprawa wygląda tak, że podczas ubiegłej zimy miałem duże problemy z odpalaniem. Zaskakiwał po 3, 4 próbie kręcenia (dość długiego) rozrusznikiem. Ale w plusowych temperaturach jest dużo lepiej, chociaż zauważalna jest różnica pomiędzy stojącym obok na parkingu VW - który odpala od ręki, a moim nissanem który ze trzy razy musi "zachałkać", a jak odpalam rano, na zimnym silniku to "chałka" z 6 razy!

 

Póki jest ciepło to jest OK. Ale na jesieni czeka mnie chyba odwiedzanie serwisu, tylko nie wiem czy oni dadzą radę zdiagnozować przyczynę... <_<

Link to comment
Share on other sites

U mnie kiepsko. Mam ciepłolubne auto. Sprawa wygląda tak, że podczas ubiegłej zimy miałem duże problemy z odpalaniem. Zaskakiwał po 3, 4 próbie kręcenia (dość długiego) rozrusznikiem. Ale w plusowych temperaturach jest dużo lepiej, chociaż zauważalna jest różnica pomiędzy stojącym obok na parkingu VW - który odpala od ręki, a moim nissanem który ze trzy razy musi "zachałkać", a jak odpalam rano, na zimnym silniku to "chałka" z 6 razy!

 

Póki jest ciepło to jest OK. Ale na jesieni czeka mnie chyba odwiedzanie serwisu, tylko nie wiem czy oni dadzą radę zdiagnozować przyczynę... <_<

 

 

diagnoza jest prosta: swiece zarowe.

 

trzeba wykrecic sprawdzic czy dobre i prawdopodobnie kupic komplet nowych, szkoda z tym do serwisu jechac :D

a i pa,ietaj nigdy nie wolno dokupywac po jednej albo dwie swiece, zawsze trzeba montowac komplet nowych bo stare moga nowe popalic i na odwrot.

Silnik DCI jest tak prosty w zasadzie dzialania ze niewiele zeczy odpowiada za zaplon, zawsze tez ktorys czujnik moze falszowac a wtedy to trzeba sie pod skaner podpiac, ale swiece najpierw, a i zakladac trzeba na rozpietym aku :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

diagnoza jest prosta: swiece zarowe.

 

trzeba wykrecic sprawdzic czy dobre i prawdopodobnie kupic komplet nowych, szkoda z tym do serwisu jechac :D

a i pa,ietaj nigdy nie wolno dokupywac po jednej albo dwie swiece, zawsze trzeba montowac komplet nowych bo stare moga nowe popalic i na odwrot.

Silnik DCI jest tak prosty w zasadzie dzialania ze niewiele zeczy odpowiada za zaplon, zawsze tez ktorys czujnik moze falszowac a wtedy to trzeba sie pod skaner podpiac, ale swiece najpierw, a i zakladac trzeba na rozpietym aku :D

 

Koledzy jeśli pompowtryski są dobre to nawet bez działania świec żarowych za drugim, trzecim razem odpali przy małym mrozie. Polecam się jesli nadal macie problemy z odpalaniem ryba382@op.pl

Link to comment
Share on other sites

Kolego Ryba382 proszę nie wprowadzaj innych w błąd. W X-Trailach z silnikiem diesla nie ma pompowtryskiwaczy. A to ile obrotów potrzebuje silnik do odpalenia jest uzależnione od wielu czynników. Od stanu: naładowania akumulatora (prąd rozruchu też jest istotny, im szybciej kręci się wał napędowy - tym szybciej wzrasta ciśnienie paliwa za pompą, sterownik musi widzieć określoną prędkośc wału, jak jest za niska to nie odpala ), rozrusznika, wtryskiwaczy, paliwa, filtra paliwa, filtra powietrza, oleju, przepływomierza powietrza, świec żarowych (przy niższych temperaturach) i kilku pomniejszych. W każdym samochodzie czynniki te nakładają się i tworzą indywidualny zestaw. Im więcej niesprawności tym trudniej odpalić nasze dieselki. No chyba, że jest jakaś konkretna usterka to wtedy mamy duży problem. To tak w skrócie. Także panowie zadbajmy zawczasu o pare drobiazgów byśmy nie mieli kłopotów w nieodpowiednim momencie.

Edited by LeonMP
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kolego Ryba382 proszę nie wprowadzaj innych w błąd. W X-Trailach z silnikiem diesla nie ma pompowtryskiwaczy. A to ile obrotów potrzebuje silnik do odpalenia jest uzależnione od wielu czynników. Od stanu: naładowania akumulatora (prąd rozruchu też jest istotny, im szybciej kręci się wał napędowy - tym szybciej wzrasta ciśnienie paliwa za pompą, sterownik musi widzieć określoną prędkośc wału, jak jest za niska to nie odpala ), rozrusznika, wtryskiwaczy, paliwa, filtra paliwa, filtra powietrza, oleju, przepływomierza powietrza, świec żarowych (przy niższych temperaturach) i kilku pomniejszych. W każdym samochodzie czynniki te nakładają się i tworzą indywidualny zestaw. Im więcej niesprawności tym trudniej odpalić nasze dieselki. No chyba, że jest jakaś konkretna usterka to wtedy mamy duży problem. To tak w skrócie. Także panowie zadbajmy zawczasu o pare drobiazgów byśmy nie mieli kłopotów w nieodpowiednim momencie.

 

Kolego jeśli w X-Trailu z silnikem diesla 2,2 dci nie ma pompowtryskiwaczy DENSSO to co twoim zdaniem tam jest - proszę o wypowiedź na forum. Natomiast diagnostyka silnika w tym samochodzie nie jest skąplikowana dla kogoś kto dziesięć lat je naprawia - podkreślam naprawia, a nie tylko wymienia czy podmienia pozespoły. Teraz prawdziwych mechanków trudno spotkać jak już to jest kupę wymieniaczy i naciągaczy co nie mają zielonego pjęcia o mechanice, a co gorsze o diagnostyce silnika.

Link to comment
Share on other sites

diagnoza jest prosta: swiece zarowe.

 

trzeba wykrecic sprawdzic czy dobre i prawdopodobnie kupic komplet nowych, szkoda z tym do serwisu jechac :D

a i pa,ietaj nigdy nie wolno dokupywac po jednej albo dwie swiece, zawsze trzeba montowac komplet nowych bo stare moga nowe popalic i na odwrot.

Silnik DCI jest tak prosty w zasadzie dzialania ze niewiele zeczy odpowiada za zaplon, zawsze tez ktorys czujnik moze falszowac a wtedy to trzeba sie pod skaner podpiac, ale swiece najpierw, a i zakladac trzeba na rozpietym aku :D

Witam, niestety wymiana świec nie pomogła. Czekam na werdykt mechanika, jak coś sprowadzi to dam znać czy pomogło.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

a jak na sluch rozpoznac ile razy obroci walem? Jedno "li" to 1/2 obrotu czy 1 obrot?

 

np tu ile sluszycie obrotow walem?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...